Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hein26

Slimme Meter

Recommended Posts

Vandaag een brief ontvangen en ze willen de meter "wisselen"

Ik ga ervan uit dat het hier betreft om een slimme meter..

 

Als her goed is kan je deze nog altijd weigeren als je dat wilt.. Dit staat op de site van de rijksoverheid.

 

Hoe nu verder. :(

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weigeren!

 

U mag de slimme meter ook weigeren. Dan houdt u uw huidige meter of krijgt u een traditionele meter. U moet dan zelf jaarlijks uw meterstanden doorgeven of er komt een meteropnemer langs. U krijgt dan ook geen tweemaandelijkse overzichten van uw verbruik.

Bron: rijksoverheid

Voor zolang het duurt;)

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je idd weigeren, maar een traditionele meter zullen ze niet meer plaatsen. Je krijgt dan een digitale meter zonder uitlees functie op afstand. Het heeft te maken met een poort die niet op de meter zit maar hoe dat precies heet..

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay weigeren kan dus gewoon met behoud van mn huidige meter zolang deze nog goed werkt?

Strakt komen ze met een smoes dat me meter afgekeurd is of zo.. Wat niet zo is want hij draait als een zonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

weigeren en als ze met iets anders komen ook weigeren en als niks meer werkt gewoon weer weigeren :P

bij mij was 1 keer genoeg kwamen ze niet meer, het is gelukkig niet als in de VS waar ze zelfs in een koophuis in breken met politie voor een nieuwe meter te plaatsen

 

die zogenaamde slimme meters zijn ook nog schadelijk voor je gezondheid, daar is straling van een magnetron niks tegen dus het vaalt altijd aan te vechten zeg je maar dat je epileptisch bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay even een update.. ik heb ze zojuist gebeld en het gaat hierbij om de watermeter.. ik heb de afspraak verzet naar volgende maand

Ook weigeren of laten komen?

Ik weet niet of dit het begin is en dat ze hierna komen met de slimme meter (waarschijnlijk wel) ... Ik heb voor de rest mn mond gehouden over de silimme meter

 

Geen idee trouwens of het hier ging om een digiale watermeter, niet naar gevaagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha een slimme water meter....dan maar regenwater gebruiken :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of minder vaak douchen...... haha

Nee ff zonder gekkigheid, mischien willen ze me op de proef stellen.

 

"Ja meneer..Wel een nieuwe watermeter accepteren maar geen nieuwe 'slimme' meter"

 

Of, ze komen met een watermeter EN een Slimme meter (onaangekodigd)

 

Kunnen ze niet maken toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol. :P

Niet te veel nadenken, gewoon rustig blijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ten alle tijden alles wat slim is weigeren dat recht heb je en daar moet je voor op komen!

Laat je niet afschepen, nog nooit van een slimme watermeter gehoord trouwens ;)

 

Edit:

 

Bestaat dus wel, gewoon opbellen morgen dat je gewoon een oldschool meter wilt hebben ;)

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net ingelogd met de in de brief vermelde inlog gegevens.. ik heb de datum veranderd en kreeg een bevestiging terug met een hele bijzondere naam.. Smartinstall...

ofterwijl www.smartinstall.nl

Ik kan daar niks vinden over digitale watermeters, wel over digiale Gas & Elecricteit meters.

 

Ik ga ze morgen bellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een hydro kwekerij met zeg 12x 1000W ofzo dat je bang bent voor een 'slimme' watermeter?

 

Door al je nagebel laadt je mogelijk meer verdenking op je dan gewoon meewerken en wat dan nog als ze een slimme metert plaatsen vd elektra?

Alsof ze dan ineens je meter op afstand uit gaan lezen ivm bewijs oid?

Kan met een normale meter net zo goed (welke energieboer werkt er niet mee aan een convenant, ga op zoek...)

enne.. bewijs is.. wij gaan uit van.. gebaseerd op.. bewijst U het tegendeel maar, slimme meter kan dan misschien zelfs handig zijn vd kleine kwekert die als kiloknaller weggezet wordt :innocent:

 

Parapietjes gedrag en dan maar afvragen hoe het nu komt dat je ontdekt werd want niemand wist toch enszo :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken iemand die al jaren kweekt met een slimme meter :whistle:

 

zolang je gewoon netjes elke maand je rekeningen betaalt is er niks aan de hand

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier 2 weken geleden ook een brief gehad voor nieuwe watermeter.

Waarom een nieuwe watermeter?

Om de 15 jaar worden alle watermeters vervangen,dan worden die gereviseerd en geijkt,

de meter die ik gekregen heb is ook geen nieuwe maar een gereviseerde,

is maar 5 min werk,oude eraf,nieuwe ertussen,2 zegels erop en klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme watermeters zijn er niet.

De netbeheerder van het gas en elektra is niet die van het water, dat is een aparte.

Slimme meters van het gas en elektra ziin er gekomen door een besluit van de overheid, in 2020 willen ze dat heel nederland zon meter heeft.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...