Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joppe

5 X Ww Auto, 1 X Ak Auto In Kas.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Eindelijk is het zo ver, ik ga beginnen met mijn eerste kweek(je). Na heel wat topics te hebben gelezen denk ik dat het me gaat lukken. M'n eerste kweek zal bestaan uit 5 x White widow auto en 1 x AK auto. Ik ben voor de White widow gegaan omdat dit een 'makkelijke' plant is die goed geschikt is voor buiten. De AK auto heb ik er gratis bij gekregen, altijd leuk. De keuze voor auto's is omdat ik nog geen ervaring heb met kweken van wiet en dit mij wel makkelijk leek :likken: . De kweek zal plaatsvinden in m'n kas. De kas staat 3/4de van de dag in de zon dus dat lijkt mij prima.

 

Foto van de kas:

gallery_40798_17074_95041.jpg

 

Ik heb gekozen voor 5 x 12 liter potten en 1 x een 50 liter kuip. Ik ben zelf benieuwd of dit een groot verschil gaat maken bij een auto. De 12 liter potten krijgen een White widow en de 50 liter kuip krijgt de AK.

De grond is trouwens gewone potgrond van het lokale tuincentrum, De PH en EC leken mij wel goed genoeg voor de kweek, in het midden een klein kuiltje gemaakt en deze gevuld met zaai en stekgrond.

 

De aarde:

gallery_40798_17074_145119.jpg

 

'Set-up':

gallery_40798_17074_66249.jpg

 

Foto van de zaadjes, ontkiemt tussen watjes. Deze neergelegd bij de CV ketel. Een dondere en warme plek schijnt het beste te wezen:

 

 

De AK wil nog niet erg, terwijl de rest al een wortelje aan het maken is:

gallery_40798_17074_150182.jpg

 

AK:

gallery_40798_17074_81529.jpg

 

 

WW:

gallery_40798_17074_649824.jpg

 

 

Ik denk dat ik nog 1 nachtje wacht het met planten van alle 6 de zaadjes ookal kunnen de WW's de potten wel in. Voeding moet ik nog even halen, ik ben van plan voor Canna te gaan. Canna vega en flores samen met de PK 13/14.

 

(hoe krijg ik de foto's trouwens netjes?)

 

Meer info en foto's zullen volgen.

 

greetz,

Edited by joppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk weer iemand die buiten gaat spelen,

Alleen kan ik de foto's niet zien, kan het zijn dat je ze op prive hebt gezet?

anders moet je de BBCode hierheen plakken. Maar volgens mij had je dat al gedaan.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de foto's goed wilt plaatsen, ga naar je album en klik op de foto die je in de thread wilt plaatsen. Rechts zie je dan een aantal regels met codes staan, o.a. de BBcode, plak die in je thread dan kan iedereen je foto's zien. Succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat AK zaadje nog even laten liggen op de plek waar de andere zaadjes ook lagen, die zijn allemaal mooi ontkiemd dus aan de omstandigheden zal het niet liggen, misschien ontkiemt die nog in de aankomende dagen, soms kan het wel langer duren vooral als het een oud/zwak zaadje is, dat zegt echter niets over de kwaliteit van de plant, als die uitkomt kan dat gewoon een superplant worden :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 21 mei 2014

 

hallo allemaal,

 

 

Vanochtend weer eens naar mijn zaadjes gekeken en ik werd een beetje verdrietig.. Alle zaadjes zijn mooi uitgekomen maar ik heb 1 dag te lang gewacht met de White widow. Alle 5 de zaadjes zaten vast aan de watjes, en sommige zijn zelfs in het watje gegroeid :thumbsdown: De AK is nu wel mooi ontkiemt. Ik heb geprobeerd de zaadjes voorzichtig los te maken van de watjes maar bij 2 is het 'kapje' eraf gevallen.

 

Foto van de White widow vergroeid in het watje:

gallery_40798_17074_260449.jpg

 

AK is mooi ontkiemt:

gallery_40798_17074_100272.jpg

 

Ik heb alle 6 de zaadjes dus direct in de potten gestopt, de 2 zonder 'kapje' heb ik gewoon in de pot gestopt en het 'kapje' er los bij gestopt. misschien helpt dit wat haha..

Alle potten voorzien van wat folie, let niet op de inpakkunsten. Het folie doet z'n werk.

 

gallery_40798_17074_28970.jpg

 

gallery_40798_17074_573984.jpg

 

Stokjes liggen erop omdat het folie niet plakt en het anders wegwaait.

De temperatuur in de kas is trouwens best hoog, ik hoop niet dat dit problemen gaat geven.

 

Temperatuur om 10 uur in de ochtend:

gallery_40798_17074_90820.jpg

 

tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

 

greetz,

Edited by joppe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat dit een probleem is. Was wel beter geweest om ze eerst ff onder een voorgroei lamp te laten groeien totdat ze wat sterker waren.

 

Ik ga je volgen! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GreenHulk Ik heb helaas geen voorgroeilamp of iets in die richting.. Er staat weinig wind maar de andere plantjes bewegen wel dus windstil is het niet. Plantjes worden vanzelf wel wat sterker lijkt mij?

 

Update 22 mei 2014

 

1 White widow komt al boven de grond uit, het folie laat ik denk ik nog even zitten. Heb de White widow's een paar dopjes kraantjeswater gegeven, dit was rond de 22 graden. De AK heeft iets meer gehad. Aarde leek wat droog maar door het folie kan het niet uitdrogen lijkt mij.

 

Luchtvochtigheid is wel wat aan de lage kant in de kas, rond de 35%..

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem lijkt me! Mooi dat de ww al uitgekomen is!

 

LV zal wel wat hoger gaan worden ivm regen probeer desnoods in de kas met een water spray lucht te bevochtigen een paar keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat allemaal goed, nu even geduld voor ze boven de aarde staan en dan kan het kweken beginnen, veel plezier met je plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 24 mei 2014

 

mewh, een White widow hangt er sipjes bij:

gallery_40798_17074_552577.jpg

 

(Bordjes neergelegd om de warme bij de wortels vandaan te houden, heeft dit zin eigenlijk? Ik dacht dat de wortels niet zo van warmte hielden.)

 

Is er wat gebeurd of is dit normaal? Een andere White widow heeft een mooi groen beginnetje en deze is donker groen en hangt een beetje. Ik denk niet dat het aan de hoeveelheid water kan liggen want die is bij elke pot hetzelfde..

 

Iemand een idee?

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 25 mei 2014

 

Er is inmiddels 1 White widow overleden.. Helaas. De blaadjes waren helemaal zwart geworden en het plantje ging helemaal slap. Heb hem uit de pot gehaald. Misschien dat ik nog even snel 1 nieuw soortje haal.

 

Ik zie het sober in plantjes groeien voor geen meter. Er is inmiddels 1 White widow boven de grond en het is inmiddels dag 6. Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Misschien is het de hoge temperatuur (?)

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relaxxxxx, geduld hebben. Ik was ook zo stresskip dezelfde ochtend kwamen ze kijken. Komt wel goed man. Zet er anders 24 uur licht op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 29 mei 2014

Deze kan dicht, besloten om opnieuw te beginnen. 1x WW en de AK blijft staan en gaat mee in het andere kweekverslag.

 

greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...