Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jack white

Cv Ketel Onderhoud! Wat Nu?

Recommended Posts

Ik heb een cv ketel gehuurd bij een bedrijf die eenmaal in de 2 jaar een onderhoud doen nu willen ze langs komen maar dat gaat natuurlijk niet, wat moet ik nu zeggen? hoelang kan ik ze buiten de deur houden?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woningbouw huis?

 

Je gaat toch de komende X weken (zolang als de ronde nog duurt) op vakantie?

 

Gewoon smoes verzinnen, het is geen bouw en woning toezicht inspectie of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets denk je vantevoren aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woningbouw huis?

 

Je gaat toch de komende X weken (zolang als de ronde nog duurt) op vakantie?

 

Gewoon smoes verzinnen, het is geen bouw en woning toezicht inspectie of zo.

dus ze kunnen je niks maken als je helemaal niet meer geageerd zo lang je de huur betaald? het is trouwens een koop woning

 

Zoiets denk je vantevoren aan.

sorry niet aan gedacht van te voren :whistle: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

In verband met persoonlijke omstandigheden ben ik tot (vul periode in waarin je de monteur kan ontvangen, bijvoorbeeld "eind juli") niet in de gelegenheid om u te ontvangen voor het onderhoud aan de cv-ketel. Ik maak daarom graag een afspraak voor week (vul weeknummer in).

 

Ik ben telefonisch beperkt bereikbaar en hoor daarom graag per mail van u, sjaakdewit@mail.nl.

 

M.v.g.

 

Jaques Blanc

 

Ze denken nu dat je ziek bent en in het ziekenhuis ligt, op wereldreis bent, een familielid verzorgt, kluizenaar bent, of wiet kweekt. Doen ze verder niets mee. Ze willen je ketel schoonmaken en meer niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die ketel kopen.

want volgend jaar heb je hetzelfde gedonder.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

sowieso niet druk maken voor je huidige kweek. maar daarna zou ik ze wel langs laten komen

 

je hoeft geen reden op te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat willen ze doen als ik bijv een jaar niks van me laat horen en brieven en telefoontjes negeer? ze kunnen moeilijk binnen vallen omdat de ketel niet schoongemaakt is toch haha ik heb echt geen zin om het na deze ronde af te breken omdat zo'n kut monteur naar binnen moet. mensen toevallig ervaring met een jaar dit soort mensen buiten de deur houden?

 

@ Weetje, heb gekeken of ik de ketel kon af kopen maar dan moet er toch weer een monteur naar binnen om iets te doen, het is trouwens om de twee jaar het onderhoud.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderhoud is niet verplicht maar kan wel invloed hebben op je garantie.

 

Vooruitzien is regeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat onderhoud zit bij de huur van die ketel, als jij ze niet binnen laat vinden hun dat best lijkt me.

Misschien dat het idd wel invloed kan hebben op de garantie.

 

Overigens ben ik zelf monteur, en ik zou idd wel oppassen met zulke gasten over de vloer. Collega's van mij dat zijn zulke engerds

dat ze gelijk fraudeteam bellen als er 1 zegeltje bijvoorbeeld ontbreekt.

 

Trust no one

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe groot je hok is en of je cv in de zelfde ruimte zit maar ze moeten alleen bij je ketel en misschien water en gas aansluiting dus..

 

Maar ik deed het zo als het niet anders kon..

 

Kweek afmaken dan snel afbreken afspraak maken die fucking ketel kopen en weer opbouwen. Lijkt me beter dan een jaar in de stress te zitten of als je weg bent en het vrouwtje doet open waar je niks van weet

 

En uiteraard volgende keer beter nadenken

 

Gr Just made it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderhoud is niet verplicht maar kan wel invloed hebben op je garantie.

 

Vooruitzien is regeren.

 

 

In belgie is het jaarlijks reinigen van de verwarmingsketel

eigenlijk wel verplicht,al lappen er veel dit aan hun laars,nochtans beinvloed

dit ook het verbruik van uwe ketel.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe groot je hok is en of je cv in de zelfde ruimte zit maar ze moeten alleen bij je ketel en misschien water en gas aansluiting dus..

 

Maar ik deed het zo als het niet anders kon..

 

Kweek afmaken dan snel afbreken afspraak maken die fucking ketel kopen en weer opbouwen. Lijkt me beter dan een jaar in de stress te zitten of als je weg bent en het vrouwtje doet open waar je niks van weet

 

En uiteraard volgende keer beter nadenken

 

Gr Just made it

en als je een baan hebt waar je constant in het buitenland zit en je geen vrij kan krijgen van je baas en pas als je thuis bent ben je er alleen op zondag en je geen vriendin hebt of wie dan ook die dat even kan regelen? wat willen ze doen dan? ze kunnen je toch niet verplichten om vrij te vragen voor een cv ketel schoon te maken, en waarom zou ik in de stres moeten zitten? binnen vallen doen ze toch niet voor een te late cv onderhoud. dus waar zou ik dan bang voor moeten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stel je de vraag als je zelf het antwoord al hebt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een overeenkomst van huur en verhuur is een wederkerige overeenkomst, waarbij beide partijen moeten presteren.

Uit deze overeenkomst vloeien twee verbintenissen voort.

De huurder moet aan de verhuurder de afgesproken huur betalen en de verhuurder moet er zorg voor dragen dat het verhuurde goed functioneert.

Daartoe moet periodiek onderhoud plaats vinden en de huurder moet de verhuurder in de gelegenheid stellen het onderhoud uit te voeren.

Echter in de praktijk wordt rekening gehouden met de situatie van de huurder.

Als het op enig tijdstip niet schikt zal de verhuurder daarmee in alle redelijkheid en billijkheid rekening moeten houden.

Wat niet wegneemt dat de huurder op enig moment het onderhoud moet gedogen.

Immers, zowel de huurder als de verhuurder zijn gebaat bij een goed functionerende ketel.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij kwamen ze voor de ventilatie.Ik zei gewoon dat ik het zelf wel zou doen.Klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stel je de vraag als je zelf het antwoord al hebt?

waarom reageer jij als je niks in te brengen hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een cv ketel gehuurd bij een bedrijf die eenmaal in de 2 jaar een onderhoud doen nu willen ze langs komen maar dat gaat natuurlijk niet, wat moet ik nu zeggen? hoelang kan ik ze buiten de deur houden?

Ik weet niet hoe groot je hok is en of je cv in de zelfde ruimte zit maar ze moeten alleen bij je ketel en misschien water en gas aansluiting dus..

 

Maar ik deed het zo als het niet anders kon..

 

Kweek afmaken dan snel afbreken afspraak maken die fucking ketel kopen en weer opbouwen. Lijkt me beter dan een jaar in de stress te zitten of als je weg bent en het vrouwtje doet open waar je niks van weet

 

En uiteraard volgende keer beter nadenken

 

Gr Just made it

en als je een baan hebt waar je constant in het buitenland zit en je geen vrij kan krijgen van je baas en pas als je thuis bent ben je er alleen op zondag en je geen vriendin hebt of wie dan ook die dat even kan regelen? wat willen ze doen dan? ze kunnen je toch niet verplichten om vrij te vragen voor een cv ketel schoon te maken, en waarom zou ik in de stres moeten zitten? binnen vallen doen ze toch niet voor een te late cv onderhoud. dus waar zou ik dan bang voor moeten zijn?

je vraagt eerst en paar dagen later geef je zelf het antwoord! Wat maak je je dan druk?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, als je huis affikt door opgehoopt stof in je CV ketel of iets dan ontdekken ze je hokje ook vanzelf.

 

Ik heb (toevallig per omgaande) hetzelfde probleem zo eens per 2 jaar met monteurs van respectievelijk de CV en de centrale afzuiging, die door de ruimte moeten waar de tenten in staan. Ik zeg als ik de melding krijg dat ik de komende weken/maanden/hoe lang het ook moet duren in een fulltime traject zit van het een of ander en dat ik pas op een gesteld moment weer beschikbaar ben. Op basis daarvan plan je een nieuwe afspraak. Als de kweek dan is afgelopen breek ik de boel wel gewoon af. Ook in het kader van een zomerstopje en om de gemoedstoestand stabiel te houden.

 

Niet elke keer dezelfde smoes natuurlijk, maar een beetje creatief zijn. Meestal valt het sowieso al samen met een moment rond de zomer dat ik niet draai dus dan valt het ook niet op.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon even opbellen en afspraak verzetten omdat je voor je werk in het buitenland zit of op zee, verder hoef je aan die mensen geen verantwoording af te leggen.

 

net doen alsof je niet thuis bent dat levert gezeik op en een maandje later interesseert ze echt niet.

 

gr ernie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon even opbellen en afspraak verzetten omdat je voor je werk in het buitenland zit of op zee, verder hoef je aan die mensen geen verantwoording af te leggen.

 

net doen alsof je niet thuis bent dat levert gezeik op en een maandje later interesseert ze echt niet.

 

gr ernie

wat zou dat dan voor een gezeik moeten opleveren? vertel mij dat eens, wat gaan ze dan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet regelmatig panden betreden, en dat in eerste instantie in overleg met huurders inplannen, Vaak komt een eerste voorstel voor huurders niet goed uit om bepaalde redenen. Dat is heel normaal. Zodra de redenen vaag worden, of er iedere keer op het laatste moment iets tussen komt, is er altijd meer aan de hand. Ervaring leert dat in die situaties meestal sprake is van hennepteelt, en dat valt tussen alle "gewone" huurders meer op dan je denkt.

 

Daar kan je op verschillende manieren mee omgaan. Ik doe dat met de belangen van de huurder/teler in mijn achterhoofd. Mijn collega's pakken dat anders aan. Die bellen gewoon het op kantoor bekende nummer en binnen 1-2 weken staan ze binnen en lopen ook de instanties in en uit.

 

In jouw situatie ligt dat misschien net wat anders. Maar als de rayonmanager/monteur/planner van de exploitant van de ketel een slechte dag heeft en geen zin heeft om zich te laten misleiden ben je al snel de Sjaak. Of Jack in jouw geval. Je gedrag valt sneller op dan je denkt, en voor veel mensen is het geen enkele moeite of jou te verraden om hun eigen werk net iets makkelijker te maken. Voor jou lijkt het misschien vergezocht, maar je wil de risico's beheersen toch?

 

en als je een baan hebt waar je constant in het buitenland zit en je geen vrij kan krijgen van je baas en pas als je thuis bent ben je er alleen op zondag en je geen vriendin hebt of wie dan ook die dat even kan regelen? wat willen ze doen dan?

 

Mensen die echt in die situatie zitten hebben een werkgever of kennis die deze zaken voor ze oplost en die verschaffen gewoon toegang aan leveranciers etc. of kunnen duidelijk aangeven wanneer zij wel beschikbaar zijn. Ontwijkend/afwijkend gedrag valt echt op.

 

ze kunnen je toch niet verplichten om vrij te vragen voor een cv ketel schoon te maken, en waarom zou ik in de stres moeten zitten? binnen vallen doen ze toch niet voor een te late cv onderhoud. dus waar zou ik dan bang voor moeten zijn?

Nergens voor, je gedrag valt echt niet op. Gewoon vergeten waarom je hier je vraag hebt gesteld en doen waar je jezelf prettig bij voelt. Komt vast goed en zo hou je prima de controle over risico's.

 

Zonder gekeid, je hebt veel adviezen gekregen in dit topic, doe er je voordeel mee en maak het jezelf niet moeilijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien mag ik dit topic niet omhoog kicken... maargoed dat zien we dan wel weer. Ik zie wel vaker iets over mensen die snel de boel in moeten pakken omdat de verhuurder of een andere partij langs wil komen voor controle. Maar als je in een huurpand zit (bedrijfspand) met overhead deur, is het dan zo lastig om je kweekruimte in een aanhanger of meubelbak te maken?

 

Dan zou je toch behoorlijk snel hem even weg kunnen zetten voor de controle? Een meubelbakje is toch gauw 200x300x200 en je koopt een ouder beestje voor 2000-3000 euro? Je moet natuurlijk een constructie maken waardoor je lampen netjes blijven hangen tijdens een kortritje, maaar verder voorzie ik niet heel veel problemen.

 

Correct me if i'm wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Correct me if i'm wrong.

 

Bij ons noemen ze dat een (koel) trailer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...