Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweker111

Kan Ik Mijn Wietplant Die Net In De Bloei Staat Nog Naar Een Grotere Pot Verplaatsen?

Recommended Posts

Hallo, mede kwekers

 

Ik heb een Whitewidow van dutch-headshop en die net zijn eerste haartje heeft van de top (net in bloei)

en ik vroeg me af of het zin heeft om hem van een 11 liter pot naat een kuip van 30/40 liter te verplaatsen want tot nu toe is hij nog niet echt groot

 

de uiteindelijke vraag is kan je de plant die al in de bloei staat van een 11 liter pot naar een grotere pot verplaatsen met resultaat kwa grootte? of is het daar al telaat voor

 

greets, kweker111

 

 

IMG 0704

IMG 0706

 

280mve0.jpg

Edited by kweker111

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het alleen doen als ik ineens vakantie plannen had voor een weekje weg in die bloeifase

in principe is het beter om een plant de "de potrand te laten raken "met de wortels voor je 12/12 gaat , zodat je zeker bent dat de hele kluit gebruikt wordt

 

nu verpotten zou de wortels iets beschadigen waardoor er etsje meer groeihormoon wordt gemaakt

ik gok erop dat je de bloei een beetje zou vertragen en dat de white widow wel groter kan worden

 

een foto zou wel helpen

als je echt een mega plant hebt nu op een 11 liter pot zou ik het zowieso doen , want dat vult ie makkelijk op

als je gewoon een kleine plant hebt dan zou ik er niet aan beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het alleen doen als ik ineens vakantie plannen had voor een weekje weg in die bloeifase

in principe is het beter om een plant de "de potrand te laten raken "met de wortels voor je 12/12 gaat , zodat je zeker bent dat de hele kluit gebruikt wordt

 

nu verpotten zou de wortels iets beschadigen waardoor er etsje meer groeihormoon wordt gemaakt

ik gok erop dat je de bloei een beetje zou vertragen en dat de white widow wel groter kan worden

 

een foto zou wel helpen

als je echt een mega plant hebt nu op een 11 liter pot zou ik het zowieso doen , want dat vult ie makkelijk op

als je gewoon een kleine plant hebt dan zou ik er niet aan beginnen

wat denk je ervan dat ie nog grote word het lieftst een huge plant maar zal dat nu nog effect hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een autoflower? zo ja, denk dat die algemeen niet zo enorm groot worden, maar kan er naast zitten. Anyway begrijp dat ze al in de bloei staat, en zo op het oog prima verhouding met potgroote. Denk dat de plant voldoende ruimte nog heeft en haar wortelstelsel de pot nog niet heeft gevuld, dat kan beetje tricky zijn met verpotten.. Zelf verpot ik gerust als ik wil in de start van de bloeifase, dat heeft soms best zin, maar dan start ik wel met kleinere potten, dan heb je minder risico.

Mooie plant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het geen autoflower is : speciekuipje eronder zetten, zakje toffe aarde erbij , bacto erin en gaan met die banaan

kan nog wel dik een meter groeien zo

 

hatseflats!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het een autoflower? zo ja, denk dat die algemeen niet zo enorm groot worden, maar kan er naast zitten. Anyway begrijp dat ze al in de bloei staat, en zo op het oog prima verhouding met potgroote. Denk dat de plant voldoende ruimte nog heeft en haar wortelstelsel de pot nog niet heeft gevuld, dat kan beetje tricky zijn met verpotten.. Zelf verpot ik gerust als ik wil in de start van de bloeifase, dat heeft soms best zin, maar dan start ik wel met kleinere potten, dan heb je minder risico.

Mooie plant!

dankje en het is geen autoflower en het is mijn eerste plant verder hoop ik dat hij gezond blijft totaan de oogst want de bladluis zit er wel op heb daarvoor op dutch-headshop als een spray voor gekocht

 

als het geen autoflower is : speciekuipje eronder zetten, zakje toffe aarde erbij , bacto erin en gaan met die banaan

kan nog wel dik een meter groeien zo

 

hatseflats!

heb geen idee wat bactro is XD denk iets van planten booster gebruik zelf groei en bloei van canna terra en dat bactro kan ik dat gewoon in het tuincentrum halen? Edited by kweker111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plant gaat echt nog wel flink groeien!,de groeispurt is nog geen eens begonnen.en 1 haartje her en der is nog geen bloei

 

bacto is biologisch kan je bv bij sannies shop bestellen.

wat jansen denk ik bedoelt is koop een goeie flink bemeste zak (bio)aarde,grote pot en beetje van dat spul erbij en je hoeft daarna alleen nog maar water te geven.

mischien in volle bloei een 1ml per liter water bloeivoeding meegeven en gaan met die banaan.

biologisch kan er weinig mis gaan ook, ph hoef je niet te meten en de wiet smaakt beter etc.

canna kan zeker als je niks nameet je aardebuffer flink aanspreken.

mooie plant nu nog dikke toppen.

 

succes dePaashaas :vape:

Edited by dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plant gaat echt nog wel flink groeien!,de groeispurt is nog geen eens begonnen.en 1 haartje her en der is nog geen bloei

 

bacto is biologisch kan je bv bij sannies shop bestellen.

wat jansen denk ik bedoelt is koop een goeie flink bemeste zak (bio)aarde,grote pot en beetje van dat spul erbij en je hoeft daarna alleen nog maar water te geven.

mischien in volle bloei een 1ml per liter water bloeivoeding meegeven en gaan met die banaan.

biologisch kan er weinig mis gaan ook, ph hoef je niet te meten en de wiet smaakt beter etc.

canna kan zeker als je niks nameet je aardebuffer flink aanspreken.

mooie plant nu nog dikke toppen.

 

succes dePaashaas :vape:

dankje voor alle goede andwoorden nou bleek het dat het geen 20/30 liter pot was want er zit nu 80 liter + 11 litervan de pot aan potgrond in hoop dat ie mooi en groot word (ik zet er laternog wel wat fotos neer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat wordt dan een kanjer. Een nadeel van potten en kuipen buiten, is de kans op dichtslaan van de grond door intense regenval, zou de aarde wel afdekken met een plastic...

Idee van een potparka! Begrip gelanceerd door whazzup, gebruik evt de zoekfunktie maar eens hier!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem onder een afdakje staan dus regen zal geen probleem zijn

 

Paar blaadjes aan de onderkant worden geel is dat erg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, prima zo,n afdak, dan hoeft er geen parka op.

iets vergeling onderin, gezien de leeftijd en groote , zal dat normaal zijn, als t niet de spui gaten uitloopt, maar denk niet hoor als ik

de foto zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, prima zo,n afdak, dan hoeft er geen parka op.

iets vergeling onderin, gezien de leeftijd en groote , zal dat normaal zijn, als t niet de spui gaten uitloopt, maar denk niet hoor als ik

de foto zie.

hij groeit nu ook al zo snel ik streep af op de stok ernaast hoe groot ie is nu is ie weer 10 cm gegroeit

 

hier nog een foto in de nieuwe pot

 

2nk2o1e.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit,ik neem aan dat je dat zeiltje weghaalt als de zon schijnt?

je kan als je wilt een verslag bijhouden en een nieuw topic starten in het gedeelte outdoor kweekverslagen en foto"s op dit forum.

 

grtn dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit,ik neem aan dat je dat zeiltje weghaalt als de zon schijnt?

je kan als je wilt een verslag bijhouden en een nieuw topic starten in het gedeelte outdoor kweekverslagen en foto"s op dit forum.

 

grtn dePaashaas

zoals te zien heb ik aan de onderkant van het zeil een plank die haal ik weg als ik wakker ben en een uurtje voor dat de zon weg is zet ik hem er weer voor dan blijft het weer warm in de kas

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft er iemand weleens Dyna-Gro of Advance Nut. uitgetest, gaarne wat kweek resultaten, ik wil het verschil

weleens weten tegen al die andere voedingsstoffen, beide zijn van amerikaanse origine en volgens berichten

is het merk Dyna-Gro een toppertje, maar voordat ik deze aanschaf wil ik weten of er iemand in Nederland al

kweek informatie heeft. Beide zijn wel verkrijgbaar in Nederland heb ik gehoord, weet iemand ook waar.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...