Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
microkweker123

Guerilla 2014

Recommended Posts

Hier gaat mijn hele verslag komen ;)

 

Gisteren maar eens begonnen aan de spot, met de verwachting dat de zaden vandaag binnen zouden zijn (niet dus). Ik heb 5 lowryder 2, 5 mazar auto en nog twee white widows.

Dit is voor mij de eerste keer maar ik heb er vol vertrouwen in. dit is nu mijn spot en ik wilde vragen hoeveel ik er hierzo kwijt kon en dit wordt tevens ook een heel verslag van de hele kweek.

20140517 122250

 

Al een klein beetje ingegraven en als de zaden er in gaan nieuwe update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je je grond opgewaardeerd?

 

Je plek lijkt wat gewaagd, maar proberen kun je het altijd natuurlijk.

 

Auto flowers buiten kan leuk zijn maar veel mensen hebben ervaring met rot, een afdak er boven zodat ze niet nat worden is eigenlijk wel nodig. Met de white widow heb je kans dat je pas in november kan oosten. Zou er nog een leuk buiten soortje bijhalen zodat je straks niet teleurgesteld gaat zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny_sack we hebben vandaag de grond opgewaardeerd met kpk korrels. Hoezo lijkt de plek wat gewaagd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NPK korrels zijn over het algemeen maar kort werkend, zaak om regelmatig bij de stroeien als ze wat groter zijn. Wij gebruiken allemaal kippemest NPK korrels omdat die lang werkend zijn.

 

Ik vindt de plek gewaagd omdat die nogal open lijkt en niet veel beschuting voor je planten. En zien mensen niet van een kilometer afstand dat jij naar je spot toe gaat?

 

Bosjes midden in de weilanden zijn wel leuk maar de toegang is vaak een probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny_sack ow ja deze plek is niet meer de ene plek die ik eerst liet zien. Ik had besloten om het dit keer niet van het hele landschap te sturen aangezien de nieuwe plek herkenbaar kan zijn. We hebben ook de NPK kippenmeat korrels volgens mij.

 

we hebben nu ook een tweede plek boor de white widows.

Share this post


Link to post
Share on other sites

*update* we hebben nu twee verschillende plekken, dat leek ons wat veiliger en dan hadden we meer ruimte. hier is de eerste plek waar we hebben besloten om 7 autoflowers te zetten :

20140518 205811 1

 

Dan hebben we vandaag ook maar gelijk de tweede plek klaargemaakt :

20140518 155530

hier komen 3 autoflowers en 2 white widows.

 

De zaden worden morgen pas opgestuurd :(

Maar dan hoo ik dat we toch een fatsoenlijke voorbereiding hebben gemaakt.

 

 

 

p.s Is het erg als er veel naaktslakken lopen (ik dacht van wel maar mijn partner niet dus even zekerheid)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben de grond reeks opgewaardeerd met NPK korrels, alsook als toevoeging bij de NPK Korrels zit er een wortelactivator. Nu rest mij nog de volgende vraag: wat is geschikter voor guerilla kweek en de conditie van de plant: in potjes of in de volle grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guerillakweker1 In de volle grond hebben ze meer ruimte ik denk dat dat beter is daarom heb ik ook potjes waar de wortels doorheen groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was nog ff langs de action gaan en per gat 2 of 3 cocos bricks toevoegen, wordt de grond net wat luchtiger van en kan het ook beter vocht vasthouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny_sack bedankt voor de tip moet ik dat er door heen doen? Moet ik dan ook nieuwe npk korrels strooien of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die NPK korrels zitten er nu al doorheen, gewoon bricks halen en nat maken en door je gaten heen scheppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag de zaadjes binnengkomen. Ze zijn van wietzaadjes en het zijn Huismer lowryder #2 en mazar auto huismerk daar kreeg ik nog 2 white widow zaden gratis bij :dribble:.

 

De zaden zojuist in een bordje met watjes gelegt en er na de foto nog folie over heen gedaan.

IMG 20140520 WA0019

Vandaag ook maar gelijk cocos bricks gehaald en toen gelijk de slakken bestrijder meegenomen.

Heb er ook gelijk jiffys bij besteld (bij wietzaadjes) heeft iemand daar ervaring mee zo ja werkt het goed?

ik zal morgen gelijk fotos posten van de jiffys.

 

p.s hoelang duurt de ontkieming?

 

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIe slankenkorrels van de action zijn troep, de korrels verliezen snel hun werking en gaan ook na een regenbui al schimmelen. Je kunt beter die van Bayer pakken, ook zou ik eens kijken naar koppertape.

 

Na een dag of 2 zie je de zaden opgaan en zie je een wit worteltje. Zaadje met het worteltje naar beneden zaaien in zaai en stek grond, niet te diep. Paar millimeter onder de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnny_sack waar moet je de slakkenkorrels leggen gewoon om je planten of om het gat dat ik heb gemaakt? Ik heb de zaden nu een nachtje laten liggen maar ik heb die jiffy's en daar zouden ze ook goed in ontkiemen wa t moet ik ni doen wachten op de wortel of in de jiffy zetten?

 

Vanmiddag ga ik de cocos bricks in de aarde vermengen. Ik zal dan wel even een fototje uploaden :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cocos bricks er in bij beide spots vanavond komen de foto's hoop dat ik ze morgen de grond in kan doen. Nog tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

*update*

Even twee dagen druk bezig geweest daardoor niks gepost.

De zaden zijn de grond in gegaan d.m.v Jiffy's, die waren een beetje moelijk om mee te nemen oftewel niet goed over na gedacht :P

Maar dat hebben we dus zo opgelost :

jiffy's vervoeren

Zo konden we ze wel fatsoenlijk meenemen.

Dit is plek 1 met de jiffy's

plek 1

 

Dit is plek twee met de jiffy's

 

plek 2

 

Nu weer een dag later is dit het resultaat er zijn op spot 1 3 van de zes boven de aarde gekomen en op spot 2 zijn er 4 van de 5 al boven de grond gekomen hier de beste van spot 1 en van spot 2

 

 

spot 1

beste spot 1

 

spot 2

Beste spot 2

 

Spot 2 is een beetje onduidelijk zal z.s.m een nieuwe maken.

Tips en/of opmerkingen zijn altijd welkom

 

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er vandaag achter gekomen dat slakken wel verveend zijn nog 1 plant over op plek 1 morgen kijken naa plek 2 enn even toch maar kopertape halen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik zxorg er gewoon voor dat de grond rondom de plantjes helemaal kaal is ,ik heb tot nu toe bijna helemaal geen last van slakken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet61 ik ook maar t schijnt niet te werken heb nu dure korrels gehaald en gelijk na 1 nacht het leek wel een massagraf voor slakken ik denk dat ik er wel 50/60 heb gezien.

 

verder heb ik 4 nieuwe plantjes van een vriend van me gekregen update morgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas zitten ik en mijn 'partner-in-crime' :innocent: microkweker123 met een vervelende kwestie, deze luid als volgt: vandaag even de routine check gedaan op een der spots en helaas hebben wij gezien dat rondom de zijkanten van de, nogal kleine plant, deze is c.a twee weken oud, nog een jonkie dus, nu al gele randen vertoond. Er zijn meerdere verklaringen gevonden, verstikking door giftige gassen uit de omgeving, dit feit valt dat er maar een enkeling raar gedrag vertoond, maar we denken aan een voedingstekort. Ervaren kwekers, hoe kunnen we onze plant weer gezond maken? Watertekort lijkt mij sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je er een foto van maken? want anders kan niemand zeggen wat het probleem is.

ik vermoed dat de plant nog niet goed was aangeslagen

en daarom het mooie weer van de laatste dagen niet goed aangekund heeft.

lijkt het misschien hierop? deze plant had het ook wat moeilijk in het begin maar is er nu weer mooi bovenop gekomen

gallery_28379_17034_1920645.jpg

 

misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar wilde je nou autoflowers en laatbloeiers in de zelfde kuil zetten?

als je dat doet moet je er heel goed op letten dat die widows de autoflowers niet verdrukken en in de schaduw zetten.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuf ik zal morgen even een gosde foto uploaden de blaadjes zijn nu half afgestorven met nog een beetje bruin lijkt het welhet is dus niet zoals op de foto

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...