Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hardeman

Quick One Plant. Zonder Kunstlicht. Help Me?

Recommended Posts

Heei beste growers. Ik wou ff mijn eerste kweekje delen met jullie.

Ik ben begonnen met zaad ontkiemen op 24-04-2014.

ik heb nog niet echt vragen maar ik hoop dat mijn plantje goedgekeurd word. Ik heb er niet veel verstand van. Ben wel veel aan het lezen erover.

 

de plant is inmiddels 25cm hoog en heeft weinig zijtakken.

vanaf nou is het mooi weer dus zet haar elke dag in de zon aangezien ze ligt gebrek heeft.

 

komt het wel goed met haar? Oja de onderste kleinste blaadjes 1daarvan is geel en droog omgekruld is dit teveel aan water? Ik zal nog ff fotos uploaden.

 

mensen heel erg bedankt alvast en oja wat is het een fantastiesche hobby!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder heeft de plant een lange groene flexibele stam.

 

Ik zou graag fotos willen posten hier maar weet niet hoe dat moet.

 

grt Dustin Hardeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze schreeuwt om meer licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze schreeuwt om meer licht.

 

Dankje ik dacht het al wel. Gelukkig is vandaag het goede weer begonnen dus vanaf nu elke dag van sochtends tot de zon om 17.00 weg is buiten zetten. Zal het wel goedkomen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor licht krijgt ze (hoop ik) binnen dan?

 

Misschien anders beter de hele lichtperiode buiten laten staan, tot de nacht temperaturen beter zijn dan gewoon buiten laten staan.

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor licht krijgt ze (hoop ik) binnen dan?

 

Misschien anders beter de hele lichtperiode buiten laten staan, tot de nacht temperaturen beter zijn dan gewoon buiten laten staan.

 

.

 

Ze krijgt licht door ahum ja een nutteloze buraulamp.

Ik durf alleen geen growlamp te kopen omdat dit wettelijk niet is toegestaan.

ik hoopte eerder al op beter weer maar helaas. Vanaf morgen zet ik ze overdag buiten tot de zon weg is.

Verder kweek ik op universeel potgrond.

Heel erg bedankt alles helpt! Ik ben nog maar een beginner. groeten :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, Die is lang!

 

Dit is mijn White widow. Staat op de vensterbank sinds 26.3.14.

 

 

2014 05 15 1166

 

 

Is nu 23cm.

Edited by Turbo-Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is half 6 geweest en de zon schijnt nog lekker door..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeei mensen. Ff weer een update. Ik heb mijn plant buitengezet met heerlijk weer 20 graden. Tot mijn verbazing zag ik dat de bladeren wit en erg slap zijn. De onderte bladeren zijn helemaal slap en de bovenste zijn zonder groene kleur. Help is dit de warmte of is het ondat ze van binnen naar buiten is gezet wat een behoorlijke temp verschil is. Of komt het door het teveel of te weinig water?

 

Turbo-Dreams je plant ziet er veel beter uit als die van mij. Ga zo door.. ik heb zonder zon ook geen goed licht voor de plant das ook kloten. Maar denk dat ik toch een grow lamp ga aanschaffen wand ik vind dit kweken van wiet zo fijn het geeft mij zin in het leven! Heeey groeten jongens ooh en komando?! Heerlijk weer idd.. alleen heb ik de zon niet tot 15.00 tot me beschikking dus das ook kut... oja OJA IK ZAL FF FOTOS VAN DE BLADEREN POSTEN ALS ME TELEFOON DAT WIL UPLOADEN.

Edited by Hardeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_41254_17061_1880227.jpg

 

Moeilijk te zien maar de blaadjes worden wit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen er bij mijn plant nog wel nieuwe meerdere takken aan??????!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant heeft voeding nodig en je plant heeft behoorlijke strek. Je moet je voorstellen dat je plant als het een beetje meezit alles wat het kan opnemen zal opnemen. Als je plant niet krijgt wat het nodig heeft dan zal ze je dat meestal vrij snel laten zien. Een beetje steun kan ze wel gebruiken dan hoeft ze geen energie te stoppen in het aandikken van de stam. Je plant moet het opgenomen vocht heeeeeelemaal naar boven brengen om het nieuwe blad te voorzien van vocht zodat bladgroencellen worden aangemaakt die de plant de plant weer nodig heeft voor het fotosynthese proces. Heel simpel gezegd krijgt je plant niet wat het nodig heeft, basiselementen als een goede verhouding omgevingsfactoren zijn niet ideaal. .. en dat vindt ze niet fijn en met een beetje pech zal je plant al snel laten zien dat ze het niet naar haar zin heeft. Al met al een lap tekst. Wellicht moet je overwegen om overnieuw te beginnen en er voor zorgen dat je je plantje geeft wat het van het begin af aan nodig heeft. Goede ventilatie, een goed bodemleven, aarde van de growshop om het jezelf 10 keer makkelijker te maken qua voeding een goede lichtbron, water en een goede temperatuur is wat ne plant in grote lijnen nodig heeft. Als je dit allemaal voor elkaar hebt weet ik zeker dat je dan nog meer plezier aan je hobbie gaat beleven.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gekomen nadat ik hem in zon had gezet. Ik denk helaas ook dat ik weer zadrn moet gaan halen. Maja is mijn eerste keer haha dus zal ooit nog wel lukken! Echt vervelend weer overnieuw te moeten beginnen maar dan leer ik wel.. volgende keer ga ik goede grond en voeding kopen. Een deze dagen. Naja ik laat de plant nog wel ff staan tot hij dood is.. ik kan niet meer doen dan haar in de zon laten staan. Heel erg bedankt voor de posts mensen. Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan gewoon je plant beter buiten laten staan, dat laat de natuur ondertussen wel toe. Wat jij doet is onnodig stressen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dankje dat is ook zo.. maar denk dat de plastic zwarte pot in direct zonlicht na dat ze binnen is groot gebracht te warm had. Zou wel 40graden zijn geweest in de pot zo heet voelde het.. maargoed ik zal nieuwe fotos posten. Er komen namelijk nieuwe blaadjes aan. Dus ze gaat niet dood. Morgen ga ik naar de growshop goede voeding en grond kopen. Me plantje staat nu weer heerlijk buiten. Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is erg goed gegaan met mijn plantje heb er ook een 2e quick one bij.

Mijn eerste plant heeft een transformatie ondergaan en heeft behoorlijk veel witte haren overal op de plant.

En de hoofdtop begint op te zwellen.

Wat duurt het lang zonder langdurige zon..

Ik zal een foto posten groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een weekje geleden last van nog kleine stadium bladluis.

Ik heb ze verweiderd met een zoutwater en een spons gewoon aan de onderkant het bladluis wegschrapen.

Heb er geen last meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...