Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo Growking,. Leuk dat je ook op RFX bent gestart. :wave:

 

Gaat lekker en een mooi veld zo te zien.

 

Wees niet bang ze zijn nu wel uitgegroeid en hebben de meeste strek wel gehad dus je hoeft niet omhoog te gaan met je EC om te drukken.

Ammie hoeft niet hoger als 1.4 en niet zomaar grote stappen vooruit met je EC als het niet nodig is. Het is geen aarde. Beter in stapjes. ;)

 

Dat bruine water kreeg ik ook mee met het retour en komt volgens mij door die geïmpregneerde stoffen die ze in de RFX doen voor de start.

 

Gr. Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

`He Cum Laude,

 

Leuk dat je mee kijkt, bedankt voor de tip aangaande de EC stappen.. Verder hoop ik dat de strek eruit is, heb verschillende topics gezien waar de amnees vrolijk doorgroeit tot dag 30.. we zullen zien.. dan misschien maar wat knakken!!

 

Wel toevalig dat jij ook last had van bruin water bij je eerste spoelbeurt.. ik ga de volgende ronde weer wortelstimlator mee geven en kijken of mijn retour dan weer bruin is om het uit te sluiten!!

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, volledig minerale voeding laat geen troep achter in je vat

 

jammer dat de plantjes wat achter zijn gebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu nog genoeg aputs staan voor twee rondes, maar dan schakel ik daarna misschien ook wel over op goldlabel...

 

Jammer?, achtergebleven?, ik ben juist blij dat ze niet al verder zijn doorgeschoten i.v.m mijn beperkte lamp hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe vaak vloed je?? wou ook al aan geven dat velen ec gewoon op 1,4 houden op pito en helemaal met amnees

vraagje over de kratten.... is dat een standaard maat? want ik wil ze ook halen weet alleen niet hoe en waar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noa,

Ik vloed om de dag. De hoge ec is om de strek van de amnees te remmen!! hopend dat die er nu ver uit is ga ik met mijn ec ook weer zakken..

Kratjes zijn idd gewoon een standaard maat, deze zijn 34L. Gewoon even goed zoeken had die van mij voor 4 eu stuk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel het niet lullig he maar toen ik de plaatjes van dag 18 zag wist ik dat het geen optimale ronde gaat worden

 

daarom adviseer ik ook altijd om met 600 watters te kweken, dan hadden ze nog 20+10 cm langer kunnen groeien.

 

hoe hoog zijn ze nu?

 

zou aptus gewoon weggooien dan. je ph stijgt ook enorm met bio voeding. kost je meer dan je bespaard. IMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een kleine update dan...

 

Toch vind ik dat de topopbouw nu snel gaat Noob, maargoed de tijd zal het uitwijzen..!

Heb de plantjes gemeten, en ze zitten gemiddeld rond de 60cm met uitschieters naar 70, en achterin zelfs 75cm

De lamp hangt nu op de hoogste stand dus groei kan ik niet meer hebben... dan komt idd het 600w of andere strain verhaal om de hoek.

Zal dus een andere strain worden volgende keer, zit te denken aan WW of PP uit zaad..!

 

Dag 25 12/12

 

Lampen 2x 1000W (geen boost i.v.m temp nu al 30,6)

 

Gevloed 120L (5cm)\

EC1,4 + 120ml Enzyme

PH5,7

 

Retour 80L is 1.25L p/p -> 0.62L p/p p/d (nog niet genoeg doel is 1L p/d)

EC1,5

PH6,0

Drain to waste.. Zaterdag vers vat aanmaken, en begin ik met toevoegen van Super PK

 

Vandaag ook nieuwe baterij binnen gekregen voor mijn temp/lv logger dus die hangt ook weer op!

 

Dan nog een paar foto's met licht uit en 1 met licht aan..

gallery_33149_13446_2195879.jpg

gallery_33149_13446_837322.jpg

gallery_33149_13446_1917714.jpg

 

Gr, GK

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind de opbouw niet verkeerd hoor, open veldje betekend licht to onderin;)

zou wel de ec volgende vloedbeurt een puntje omlaag doen, de groei zal er nu toch wel uit zijn?

 

grtz;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus geeft idd wat residu in je vat wat je er tegen kan doen is gewoon ff schoonmaken als jij je vat ververst..

Ik vond Aptus wel heel goed alleen ben je net een apotheker als je de voeding aanmaakt, ook moet je zuinig aan doen met amnees 70% Aptus van de aangegeven hoeveelheid is meer dan zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check geregeld op spint op je stekken zijn de sporen goed te zien ik weet dat je ze behandelt hebt doch dit is geen zekerheid.

 

Sorry voor men late input lees nu pas je verslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secret, Ja dat is wel zo, de toppen onderin krijgen nu ook nog aardig licht.. vloeden wil ik gewoon op 1,4 verder gaan, de retour trekt wel bij denk ik!?

 

@lion, Bedankt voor de tip, zal er op letten straks met het dozeren van de super pk. Ik heb ook nog topbooster staan, heb jij daar bevindingen bij? zit te twijfelen of ik deze wel mee ga geven...

 

@Willy, No worry's ik ben nog niet op de helft!! Op de foto's zie je duidelijk een paar plekjes idd... heb ze sindsdien niet meer behandeld, en ook niks meer gezien... Misschien toch nog preventief wat ongedierte uitzetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het ook maar een beetje leeg.

de planten lijken niet echt vol ontwikkeld.

 

maar verder pak je het wel netjes aan dus dat komt wel goed in de toekomst

 

de topbooster van aptus is goed, alleen moet je die altijd gebruiken icm met P-Boost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om mijn topic nog een klein beetje levend te houden bij deze dan maar een kleine update.

 

Ondertussen zit ik op dag 37 12/12, de temperatuur kan ik mooi onder controle houden met het weer van nu. 21/29 ongeveer.

 

Kwa voeding geef ik op het moment A&B + Super PK deze samenstelling geeft geen residu in mijn vat.

Dus denk dat het hier ook bij blijft en ik de topbooster terug breng naar de shop..!

 

Laatste vloedbeurten:

 

Dag 33

150L PH5.5 EC1.4

105L PH6.0 EC1.4

 

Dag 35

150L PH5.4 EC1,4 (uitgeschoten met ph-)

110L PH5.8 EC1.5

 

Dag37

150L PH5.8 EC1.3

110L PH6.1 EC1.4

 

Vind het vreemd dat ze van dag 33/35 5L minder drinken en de EC ineens oploopt. Heeft iemand hier een verklaring voor?

 

Verder valt het mij op dat de toppen niet echt compact worden, de eerste torentjes verschijnen zelfs al..

 

De lampen hangen op een goede 85CM en staan op 1150W misschien teveel licht>?

 

Hieronder een paar fotojes helaas met de hps aan, probeer dit weekeind wat te schieten met de lampen uit voor een beter beeld!

gallery_33149_13446_1604681.jpg

gallery_33149_13446_2834161.jpg

 

Al met al lijkt het geen super ronde te worden..

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Secret, Ja dat is wel zo, de toppen onderin krijgen nu ook nog aardig licht.. vloeden wil ik gewoon op 1,4 verder gaan, de retour trekt wel bij denk ik!?

 

@lion, Bedankt voor de tip, zal er op letten straks met het dozeren van de super pk. Ik heb ook nog topbooster staan, heb jij daar bevindingen bij? zit te twijfelen of ik deze wel mee ga geven...

 

 

Ja die gebruikte ik ook maar van alles maar 80% wat aptus aangeeft in hun schema

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er netjes bij growking!

85cm is een mooie hoogte op 1150watt hoor!

ik zou de laatste 1-1,5 week pas gaan dimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 is leuk voor 1000watt maar niet voor een amnees. daarom snap ik niet dat men zo graag met de 1000watters wil werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 is leuk voor 1000watt maar niet voor een amnees. daarom snap ik niet dat men zo graag met de 1000watters wil werken

Kan je hier iets meer over uitleggen? Waarom is dat niet fijn voor Amnees?

Voor mijn nieuwe hokje wil ik namelijk 4x 1000watt (Dimlux 1000w/400v Double Ended) gaan aanschaffen simpelweg omdat ik er de hoogte voor heb, maar kan nu nog beslissen om voor 6x600 te gaan.

Edited by Groene Mug
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk doordat ie zo hoog hangt het licht niet echt doordringt tot onder? Waar ikzelf btw geen last van heb..

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 is leuk voor 1000watt maar niet voor een amnees. daarom snap ik niet dat men zo graag met de 1000watters wil werken

Kan je hier iets meer over uitleggen? Waarom is dat niet fijn voor Amnees?

Voor mijn nieuwe hokje wil ik namelijk 4x 1000watt (Dimlux 1000w/400v Double Ended) gaan aanschaffen simpelweg omdat ik er de hoogte voor heb, maar kan nu nog beslissen om voor 6x600 te gaan.

 

De keuze 1000w of 600w is afhankelijk van je kweek oppervlakte en hoogte wat de beste keus is.

Het is natuurlijk wel zo dat de 1000w ook zonder de boost functie de 600w qua diepte belichting erg overtreft

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat amnees een plant is met een mooie open structuur waarbij je tot onderop harde toppen kunt kweken. komt veel beter tot zn recht boven de meter tot 1.20

 

daar heb je geen 1000 watt voor nodig. toen ik nog met 400 watters werkte op fixed hoogte van 2 meter, had ik ook mooie harde toppen tot onderin.

 

het licht stopt niet halverwege

 

zou niet weten waarom je het je zelf moeilijk zou maken.

 

ik heb nu nlx in mn tent gezet met 600 watters, puur omdat ik geen zin meer heb om met mn planten te dicht bij de lamp te komen, vind amnees al gevoelig genoeg voor uitlopers. is fijner kweken zo. en laat de lampen mooi 80 cm boven de toppen bungelen.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Verder valt het mij op dat de toppen niet echt compact worden, de eerste torentjes verschijnen zelfs al..

 

De lampen hangen op een goede 85CM en staan op 1150W misschien teveel licht>?

 

Al met al lijkt het geen super ronde te worden..

 

 

Als er teveel licht op je planten schijnt moet je dat zien aan je planten. Ik heb je hele topic niet gelezen dus ik weet ook de afstand tussen je lampen niet(ik zal na dit comment het wel proberen) .

En dat je ronde niet super gaat kan zijn maar ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht dat het niet lekker ging maar had dan toch weer een mooie opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel licht maakt niets uit voor vossenstaarten (straling wel) maar daar meningen over verdeeld.

Heb je teveel licht dan ga je dat zien aan je bladeren en die zien er wel mooi uit. Ik zie wel dat ze zat N hebben op die hps foto's.

 

Het is algemeen bekend dat je niet te fanatiek moet zijn met N (stikstof) in de bloei met een haze.

 

Waarschijnlijk heb je teveel N gegeven en daarom dus nooit hoger als EC 1.4 in de bloei met een haze anders krijg je later dus die vossenstaarten. Ik zag in je eerdere post dat je aan het kloten was met losse N. Is nergens voor nodig. N zit al genoeg in je basisvoeding (op 2de na meeste stof).

 

Ennne, ook niet te fanatiek zijn met PK want een halve dosis PK is genoeg voor opvulling van je basisvoeding.

 

Wees voorzichtig en succes. :wave:

 

Gr.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

He gasten, leuk al die reacties...

 

@Lion, ik gebruik op het moment 30ml super PK op 100l water, dat is dus iets meer als de half voorgeschreven waarde.

De lampen beschijnen ongeveer 1*1,6m dus dat moet goed zijn lijkt mij. Gelukkig geef je mij nog een beetje hoop op een mooi einde. Gisteren heb ik nog wat fotos gemaakt met de lampen uit, en daarop is nog geen klauwblad of iets te zien dus denk dat ik ook niet moet dimmen dan toch?

 

@Secret, Bedankt voor de complimenten en de tips, naar hoeveel wat zou ik gaan dimmen de laatste weken denk je?

 

@Super, Heb voor de 1000W gekozen omdat ik in eerste instantie een indica wou kweken, maar mijn stekkenboer had alleen Amnees dus ben ik toch overstag gegaan om het te proberen....! Volgende ronde wordt wel indica, dan van ellende maar uit zaad....

 

@Cumlaude, Klopt heb in het begin wat losse N mee gegeven, en ben bij week 2 12/12 met mijn ec naar 1,7 geklommen om de strek er proberen uit te halen.. Misschien zijn daar dan die vossen staarten aan te danken? Nu zit ik weer lager met mijn ec en stuur ik 1,3 in voor 1,4 retour.

 

Wel beginnen er zich al wat zouten op te hopen op de toplaag van de RFX, dat is misschien ook te danken aan mijn overvoeding in wk 2?

 

Nog wat foto's met de lamp uit op dag 40 (geeft toch een heel ander beeld)

gallery_33149_13446_862298.jpg

gallery_33149_13446_1199289.jpg

gallery_33149_13446_914416.jpg

gallery_33149_13446_718100.jpg

gallery_33149_13446_1489632.jpg

 

En hier mijn voorgroei tentje met 6*35W Tneon, Propogator voor te ontkiemen en 55 netpotjes.

gallery_33149_13446_766002.jpg

 

Wil volgende ronde voor 3 indica's per krat gaan, laten aanslaan en gelijk op 12/12 zonder te toppen.

 

Kijken of ik cola's kan kweken.

 

Gr, GK

Edited by growking86
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kratten op de foto's zijn toch vouwkratjes? kan je daar een beetje relaxed overheen lopen?

 

Ziet er verders mooi uit, wel een beetje veel blad vind ik, maar topjes onderin vormen ook mooi, dus zal wel goed gaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...