Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Unpredictable

Rood/paarse Alcohol Hasj Olie?

Recommended Posts

Hallo forumleden,

 

Ik begon vanavond met hasjolie maken met behulp van alcohol. Ik deed (nat) knipafval + fluff van een plant met paarse toppen in een panty en daar overheen alcohol 96%. Het mengsel begon al direct paars te kleuren.

 

Ik heb 7 minuten gekneed zodat de trichomen allemaal gemengd werden met de alcohol.

Dit mengsel heb ik au bain marie in een rijstekoker op cook gezet. Uiteraard onder een hard zuigende afzuigkap. De ethanol ging snel uit de oplossing en ik hield een rode smurrie over.

 

Is dit nou de hasj olie of de anthocyaan die in paarse toppen zit? (zit ook in aubergines, rode bieten en nog meer paarse groentes)

 

Op google vond ik dat anthocyaan een indicator is voor zure vloeistoffen, o.a. azijn. Ik deed wat azijn in het bakje met een druppie dreft maar de rode smurrie mengde niet eens. Dan toch hasjolie?

 

Nu even de foto's, die zijn het belangrijkste waarschijnlijk.

image

image[1]

image[2]

image[3]

image[4]

image[5]

image[6]

image[7]

image[8]

image[9]

 

Op de laatste 3 foto's zie je dat het eindproduct niet helemaal zuiver is.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

Unpredictable :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ik had mn album op privé staan. Zijn ze nu wel zichtbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mega cool die rooie kleur

welke strain was het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het mis hebben, maar ik ben bang dat die rode kleur van de panty komt. :(

Als je nog een beetje alcohol over hebt en ook nog zo'n stuk panty, laat dan eens alleen een stukje panty in wat alcohol weken en kijk eens welke kleur de vloeistof wordt.

Edited by Beaker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je olie die rode kleur als er een kleurschakering in de toppen zat is niet meer dan normaal, als je paarse KF tot ICE verwerkt krijg je ook lichtpaarse ICE, met een andere soort zal het niet anders zijn, die pigmenten of wat het dan ook zijn komen mee.

 

Vindt wel dat je erg onzorgvuldig bent geweest met het verwerken, nat afval, kneden en in en rijstkoker op koken ipv licht au-bain verdampen vd alcohol, zonde.

 

Dat er verontreiniging in zit kan zeker kloppen, een pantykous en zeef laat altijd wel wat door, wil je dit de volgende keer niet, filter de alcohol dan nog een keer met bijv. een koffiefilter.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips en het meedenken mannen :)

 

Skunk, Het is een Red Escape van Omni seeds die ik vorig jaar buiten had staan. Ze had mooi donker paarse toppen.

 

Beaker, Ah, dat was ik vergeten erbij te zetten. Mijn vraagtekens wezen ook al naar het zwarte doekje. Maar nee, ik heb het even opnieuw getest maar daar kan de rode kleur niet vandaan komen.

 

Lost child, Ik gebruikte nat afval zodat ik dan minder bladgroen in de oplossing terug vond. Met droog knipafval knispert het namelijk snel zodat het water redelijk snel vuil wordt. Dit kan probleem kan gelukkig wel worden opgelost door het nog eens te laten zeven met die koffiefilter, tnx.

De trichomen worden dan blijkbaar niet opgevangen?

 

En wat voor temperatuur raad jij me aan om de alcohol te verdampen? Nu was het max 100 graden.

 

Tnx voor de tips, dit was mijn 2de keer aho maken dus moet er nog even handigheid in krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

al je vragen staan beantwoord in topic zelf medicinale wietolie maken

 

nat afval minder chlorofyl gedachte ok maar de trichomen laten ook een stuk minder makkelijk los en er zit veel meer chlorofyl in nat dan in droog (en enigzins gecured) afval, komt ook veel makkelijker vrij bij nat :wtf:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: Het concept van AHO maken is toch dat de trichomen oplossen in de alcohol?

Dan maakt het toch niet uit, dat de trichomen minder makkelijk loslaten, want het lost toch wel op.

 

... Dit kan probleem kan gelukkig wel worden opgelost door het nog eens te laten zeven met die koffiefilter, tnx.

De trichomen worden dan blijkbaar niet opgevangen?

...

De trichomen hoeven ook niet opgevangen te worden bij het maken van AHO, omdat ze dus oplossen. ;)

 

Of zie ik het nu verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/topic/63530-zelf-medicinale-wiet-olie-maken/

 

Ik heb dit topic doorgespit en ik ben idd wat wijzer geworden. Beter droog afval gebruiken zodat je geen/minimaal water in je alcohol-wiet mengsel hebt. Anders zul je het water ook moeten verdampen uit de hasjolie. Dat heb ik onbewust wel gedaan gelukkig.

De beste temperatuur om de ethanol te verdampen ligt rond 80 graden. Alle koud bereidde hasjolie is voor medicinale doeleinden, daarvoor heb ik de hasjolie niet nodig.

verder maakt het voor de oplosbaarheid van een trichoom niet uit of die nou op een droge of natte plant zit.

 

Beaker, dat zie je helemaal niet verkeerd :) Tnx, als het opgelost is kunnen cannabinoïden zich gewoon door het filter verplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi paars ik ook niet lelijk! ;)

 

mooi unpredictable, benieuwd naar het eindreslutaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker

het maakt wel degelijk uit of je van vers of gedroogd materiaal olie maakt, het aandeel trichomen wat je van de plant af kan trekken is groter, blijf je anders beweren ga dan eens ICE maken dan zie je het verschil letterlijk voor je.

 

met ijswater en met water van een graadje of 15C en gedroogd en nat afval doen, kijken welke je prefereerd en kom vooral weer aan met.. ja da's ICE en gaat om de trichs zelf, dan snap je nog steeds niet hoe het werkt..

 

Wil je warmgetrokken olie maken dan heb je een heel ander proces, het verdampen van de alcohol op hogere temperatuur maakt het nog echt niet een wame olie hoor maar zoals jullie veelal redeneren wel dus.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nooit beweerd dat het niks uitmaakt of je van vers of gedroogd materiaal olie maakt en ik weet ook wel dat je ICE met ijswater (3-4ºC is toch de optimale temperatuur?) en gedroogd materiaal moet maken, omdat de trichs dan makkelijker loslaten.

Ik had het alleen over het oplossen van de trichs in alcohol. De trichs lossen toch wel op in alcohol, daar hoeven ze niet perse voor losgelaten te zijn.

Dat was het enige punt wat ik wilde maken en bedoelde daar niet mee, dat het voor de kwaliteit niks uitmaakt of je nat of droog materiaal gebruikt; voor de kwaliteit kun je beste droog materiaal gebruiken. Over de temperatuur bij het verdampen van de alcohol heb ik niks gezegd.

 

... kijken welke je prefereerd en kom vooral weer aan met.. ja da's ICE en gaat om de trichs zelf, dan snap je nog steeds niet hoe het werkt..

Blijkbaar snap ik het dan nog steeds niet. Zou je mij dan uit kunnen leggen hoe het wel werkt, want het principe van ICE maken is toch dat je de trichs opvangt in de zeefzak(ken)?

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Sensi! Als het goed werkende olie is dan ben ik er heel blij mee :D

Morgen ga ik t testen, ik zal t laten weten.

 

Lost child,

Wil je warmgetrokken olie maken dan heb je een heel ander proces, het verdampen van de alcohol op hogere temperatuur maakt het nog echt niet een wame olie hoor maar zoals jullie veelal redeneren wel dus.

De manier van wernard, of een afgeleidde daarvan is prima toch? Ik ben benieuwd hoe jij je olie maakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met Wernards manier, warm olie trekken is alleen een heel andere manier, wil je weten hoe of wat check Weetje daarvoor

 

Ik maak alleen medicinale olie dus hoe ik het maak is nvt, ene keer staat het paar uur, andere keer wel 3dgn of 1wk, ik gebruik trouwens een Ecostill vh verdampen en terugwinnen vd alcohol maar ik maak echt geen warme olie :withstupid:

 

@beaker

waar zitten nu de werkzame stoffen in en wil je zo makkelijk en snel mogelijk (zodat er minste andere 'troep' mee komt) vd wiet af krijgen en wat is daar mede een factor in, zo koud mogelijk had je al begrepen dus waarom voer je dat dan niet door in beginfase als je dat weet?

ook met nat afval zal zo koud mogelijk het makkelijkste en beste gaan waar het aankomt op trichomen loskrijgen van het plantmateriaal

1+1=3 ipv 2 zegmaar :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het verhitten van je olie, ben je heel je terpenen verloren, jammer.

Ik laat olie altijd koud uitdampen.

Tevens nooit nat afval gebruiken om olie te maken, altijd gedroogd, nog liever gecured, als je het tenminste als medicijn wilt gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...