Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ook al zo een strijd gehad met de hoogte zie ik. Ik heb dat ook en ik heb zelfs 2.15m hoogte..

 

Tja wat kun je nu nog doen? Aankijken hoe de plant erop reageert en mocht die tekenen geven dat die er last van heeft, dan helaas dimmen, heb ik ook moeten doen.

 

Verder ziet het er nice uit kerel. Succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

anti celstrek middeltje zoals Clomeq al aan gedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat langharig tuig komt er bij mij niet meer in - of het moet onder een streng regime zijn, ontkiemen op 12/12.

 

Ws morgen een paar pics en een update waar de honden geen brood van lusten.

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi

 

Zeker ongelooflijk ze gaan nog steeds de lcht in. Hoop voor jou dat je niet de extreme pheno´s te pakken heb want die zijn gewoon niet leuk meer. Zie wel een aantal zelfde trekjes in jou planten, de dunne bladeren komen nu door en daarna gaan ze echt strekken als gekken. Jij hebt gelukkig wel wat meer hoogte maar die 1000w moet je wel kunnen gebruiken ;) , Jij hebt wel meer ruimte voor breedte groei dus dat is wel weer een voordeel maar aan je pica´s te zien kunnen ze alleen nog maar omhoog. Het is idd een strain die met minimale bezetting weinig voorgroei nodig heeft. Mocht ik SP ooit nog eens zetten dan gaan ze op scrog.

Ik heb trouwens geen last meer van naar binnen getrokken wanden, mijn tent staat gewoon bol door die bitches :D .

 

Ik hoop het ook niet, ik heb nog redelijk wat ruimte, heb nog wat takken naar opzij gedwongen en moet eigenlijk zeggen dat de afgelopen 2 dagen meer bloei dan groei hebben laten zien.

Maar als ik al deze verhalen hoor blijf ik iig voorbereid op meer groei.

 

Ik ben zelf niet zo van die anti-celstrekkers, minder voorgroei was hier de remedie geweest.

 

Hoeveel voedt jij trouwens Worm, en/of Vinni?

 

Wel vreemd dat je zoveel bloei in je planten hebt en ze nog steeds willen groeien, beetje laat eigenlijk, maar soms helpt het om een plant 24 tot 48 uur in het donker te zetten om groei te remmen dan wel bloei te forceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ De Kraas: Begonnen met Lightmix, Sannie's way. BAC bloeivoeding, PKBooster en BloomStimulator volgens schema fabrikant.

 

Ja dat doorgroeien is echt de aard van het beestje. Zeker in kleine tentjes is voorgroei niet alleen overbodig maar zelfs nadelig als ik het allemaal zo lees. Maar ik zit nu in week 5/6 en bij mij is het groeigestrek wel zo'n beetje afgelopen nu. Jaag je zo'n fem niet al teveel in de stress met 48 uur in het donker?

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma triggers heb je eerder van teveel licht in de bloeiperiode, maar uitsluiten kan je het idd niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@komando

 

Yep tis echt een struggle. Kan nu nog maar weinig doen behalve wat weg duwen en lamp iets dimmen. Maar goed blijf hoop hopen dat het redelijk afloopt.

 

@azizy

 

Ben niet zo van dat soort middeltjes al helemaal niet als er topvorming in mijn planten zit. Mocht ik ooit nog zulke extreme groeiers zetten heb ik een aantal keuzes, lagere bezetting, minder lang voorgroeien of de dames in een scrog zetten.

 

@vinnie

 

Ik ben ook wel een beetje genezen van die extreme groeiers... Weet ook weer waarom ik liever mooie indica dom. bosjes zet.

 

@Krasi

 

Maak je borst maar nat, afgaande op Sannies reactie in mijn topic op het andere forum... :D

 

Don't start over !

If you put a pole beside each plant you can bend the top of each plant to the next pole and in the is way the you can do a kind of scrog but without a net

 

I have just experienced the grow power again from this sugar punch and have done the same as I just explained.

 

greetz sannie

 

Ik geef nu 2,5 a 3 ml BAC Bloei per L water om de dag, de kraten krijgen om de dag nu 2,5 L per plant. Grote planten hebben veel nodig en ze kunnen het hebben want na 2 dagen staan ze bijna droog...

 

Vind het ook vreemd dat de planten zover in de bloei nog omhoog willen. Heb geen oorzaak kunnen vinden naar het waarom maar Sannie wist mij te vertellen dat er wel wat pheno´s in SP zitten die deze eigenschap hebben. Moet wel zeggen dat de bloei er steeds harder doorheen begint te komen.

 

Ik heb de lamp inmiddels terug gedimt naar 400W het is echt op het randje want sommige toppen zitten maar +- 25-30 cm van de bulp af. Heb een aantal verbranden bladeren maar nog niet echt schade in de toppen. Heb nu de grootste schieters naar de buitenkant gedwongen en de lagere scheuten in het midden.

 

Om nu nog 24 uur donker te geven lijkt mij nutteloos, dat had ik veel eerder moeten doen.. Denk ook dat ze inmiddels genoeg stress hebben gehad van al dat gebuig/geknijpt en gebindt.

 

We gaan wel zien wat het wordt.

 

Paar pica´s dag 43 12/12

 

Wordt krap onder de kap

gallery_20993_17052_1468816.jpg

 

Plant linksachter is de mooiste dame

gallery_20993_17052_776769.jpg

 

Tja... :head_hurts_kr:

 

Vandaag

gallery_20993_17052_49924.jpg

 

2 dagen geleden

gallery_20993_17052_833612.jpg

 

 

Gr,

 

Worm

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerder wel eens Sugar Punch verslagen gelezen, kon me deze enorme groeipotentie niet herinneren, anders had ik er zeker op ingespeeld.

Shackzilla, Killinfields en Sannies Jack wist ik het al wel van.

Goed dat je in mijn topic de voeding verdraagzaamheid van de SP doorspeelde, Sannie zal het wel weten dus ik zal gewoon doorgaan met iig m`n huidige regime qua voeden, wel om de dag dan kom ik op 3x per week.

Keep up the struggle, de bloei zal de groei toch gauw doen stoppen mag ik aannemen, jammer dat je zover terug moet dimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommige toppen zitten maar +- 25-30 cm van de bulp af. Heb een aantal verbranden bladeren maar nog niet echt schade in de toppen.

 

Misschien een cooltube ophangen, niet ideaal maar ik ben bang dat als je nu al een paar verbranden bladeren hebt en de toppen gaan aandikken je straks zit met luchtige toppen/ uitlopers op je toppen door de warmte van je lamp. Ik vind het altijd zonde om in de bloei de lamp te moeten dimmen maar soms kan het helaas niet anders.

Je planten zien er verder wel mooi gezond uit!

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou eens moeten googlen op: invloed temperatuur lengtegroei

 

een hoop leesvoer, maar er valt blijkbaar een hoop te doen om strek tegen te gaan..

zeker die pdf'jes bevatten nuttige en en niet al te ingewikkelde info ;)

 

wie weet heb je er wat aan, greetz Skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten gaan blijven groeiien en foxtails maken knakken en knippen gaan niet helpen alleen de afstand tussen je toppen en lamp vergroten gaat een oplossing brengen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi

 

Wist al wel dat ze groiepotentie had maar was een beetje van art en sjaak zijn verslag uitgegaan, foutje... :whistle:

 

De echte groei is er wel uit maar de toppen richten zich nog steeds iets naar boven. De laatste dagen zijn ze echt vol buds aan het maken, zie met de dag verschil. Ze zuipen wel extreem veel geef nu 2,5L per dag en volgende dag staan ze alweer droger dan droog.

 

Ik heb maar een 40w teruggedimt draai met een 400W peertje dus valt nog mee. ;) .

 

@sjaak

 

Ik ga er nu geen cooltube meer tussen futselen wordt te veel gepriegel met slangen en tube. Als het echt moet (te warm of foxtails) dim ik de lamp gewoon terug naar 275/250w het is gewoon niet anders.

 

Volgende draai gewoon ga ik gewoon een kleinere strain zetten of ik drop weer wat JBxBK of kolossus kloontjes, zo goed als succes verzekerd.

 

@skunk

 

Is intressant leesvoer ga mij er eens in verdiepen als ik wat minder suf ben nu is het abracadabra. :D

 

@willy wortel

 

Je hebt helemaal gelijk maar de afstand tussen toppen en lamp vergroten gaat niet lukken of ik moet het plafond van de tent eruit snijden.... De echte enigste oplossing die ik heb is de lamp dimmen en dat ga ik ook doen wanneer het echt nodig is. Er zal vast nog wel het 1 en ander aan lekkers van afkomen.

 

Update dag 47 12/12

 

gallery_20993_17052_542583.jpg

 

gallery_20993_17052_1315321.jpg

 

gallery_20993_17052_1516871.jpg

 

gallery_20993_17052_582189.jpg

 

gallery_20993_17052_435338.jpg

 

gallery_20993_17052_392755.jpg

 

gallery_20993_17052_431715.jpg

 

gallery_20993_17052_842867.jpg

 

De snelle pheno verdrongen door haar zussen...

gallery_20993_17052_822152.jpg

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

over een week heeft je tent een punt dak :lol:

 

@skunk

 

Is intressant leesvoer ga mij er eens in verdiepen als ik wat minder suf ben nu is het abracadabra. :D

 

heb ik nou ook altijd :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet nu iig dat ze volop in de bloei staan, dat werd tijd niet? :D

Ikzelf las ook Art z`n verslag en die van El Andy en Tw!tchy, Sannie`s verslag liet de echte sativa-achtige groei zien die de plant in zich heeft.

Ik heb de lamp 150watt terug gedimd, op 1000watt redt ik het net om beneden de 30C te blijven en heb gemiddeld zo`n kleine 70cm tussen toppen en lamp.

Sannie had op een gegeven moment de hele onderkant weg gediefd, zelf waag ik me daar nier meer aan.

Die snelle pheno is ook snel wit aan het worden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier nu duidelijk twee pheno's: idd een snelle en een langzame. Bij de snelle beginnen de toppen zich al een beetje te sluiten, bij de langzame zie je langgerekte, slanke topjes, volgens mij een typische haze-eigenschap, die zich voorlopig nog niet gaan sluiten. Ik verwacht dan ook dat enkele zo rond de 23e van deze maand volgens schema klaar zijn, de rest zou zomaar nog eens een maand langer moeten staan. Die snelle typjes zijn zich momenteel in een veelbelovend, glinsterend wit jasje aan het hullen, dat dan weer wel.

 

Ik ben als een mak schaap Sannie achterna gegaan en heb in de derde week de hele onderkant eraf gediefd. Wellicht daardoor toch iets teveel in de stress, dat sommigen nu doorschieten?

 

Ik vind dit geen plantje voor kleinbehuisde beginners zoals ik, die kweken voor eigen medisch gebruik. Ik vind 't er echt eentje voor de grotere hokken, voor iemand die voor de lol kweekt en geen regelmatige aanvoer nodig heeft. Ik ben ze ook nog niet tegengekomen in een shop; wellicht branden profi's hier hun vingers niet aan vanwege de verschillen in afbloeien? Okee, profi's gebruiken klonen maar dan moet je eerst een run maken om een goede moeder te selecteren, kost teveel tijd, tijd is geld voor die jongens, beginnen ze niet aan - toch?

 

Nou ja. Ik verwacht iig wel veel van de kwaliteit, ik hoop echt dat 't er zo ééntje is waar je niet na een half uur trek krijgt in de volgende... -_-

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjezus wat zijn ze uit de kluiten gewassen deze... Hopelijk lopen je bloemen straks geen schade op door vebranding :head_hurts_kr:

Wat een groeipotentie zit er ook in deze plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunk

 

Tent knalt nu bijna uit elkaar.

 

Mijn reactie als ik de tent open rits..

 

gallery_20993_17052_220096.gif

 

Als het aan Cityboxer lag had mijn tent nu een puntdak. Hij kwam met het idee om de reflector tussen de buizen en het plafond te plaatsen om wat extra ruimte te creeren, helaas heb ik niet genoeg rek in het doek om dat voor elkaar te krijgen als reflector iets smaller was geweest had dit een prima oplossing geweest.

 

Heb inmiddels wat van die artikelen gelezen, staat een hoop intressante info in maar je moet haast hogere plantkunde hebben gestudeerd om het te begrijpen. Is niet wat voor een stoner :lol: .

 

@krasi

 

Werd zeker tijd, ze maken nu wel redelijk buds aan alleen zijn ze door de warmte zo luchtig als de pest. Maar goed niet alles gaat altijd van een leien dakje ;) . El andy had ook aardig lange sletten in zijn grow maar die had er ook redelijk snelle pheno´s tussen staan.Volgens mij had Sannie zoveel gedieft voor het wateren anders kon hij er niet meer bijkomen. Wat een oerwoud was dat zeg :D . Sugar punch is niet een stabiele soort mbt pheno´s, erg veel verschillende pheno´s te vinden in elk geval.

 

Na de zomer gaan we op zoek naar een mooi half zusje van de JBxBK. Wordt een Selene selectie rondje onder een 750W DE hopen dat ik die beter onder controle kan houden :D .

 

@vinnie

 

Sugar Punch is idd niet echt een soortje voor klein behuizde kwekertjes :D . Enigste optie die klein behuizde hebben is ze in een scrog zetten of vanaf ontkiemen direct op 12/12 te zetten. Ik heb alleen de sativa achtige staan lang gerekte luchtige donkey dick´s op de kleine middelste na dan. Hier moeten ze zeker nog wel een maandje staan. Weet wel dat ik volgende ronde weer een kleiner en sneller soortje ga zetten. Sativa struiken zijn niet mijn ding.

 

Vind SP niet echt een soortje voor grotere hokken, teveel verschil in pheno´s in groter hok wil je homogeniteit en SP bied dat niet echt. Er zijn wel wat profi´s die eigen moeders selecteren(reg zaad) hoor, zijn er niet veel maar ze zijn er echt wel. De meeste zullen er niet aan beginnen is idd veel en tijd rovend werk, die gasten willen knallen :showoff: .

 

Wat wel vaak vergeten wordt is dat je vaak een betere prijs krijgt voor een lekker exclusief soortje dan voor een 100 uit een dozijn amnees of pp..

 

@Filthy

 

Bitches zijn idd erg uit de kluiten gewassen, zonder pletten/knakken/buigen/binden hadden er een aantal de 2 meter wel gehaald. De bitches hebben inmiddels al wat brandschade opgelopen en beginnen wat luchtige toppen aan te maken. Uit noodzaak de lamp maar terug gedimt naar 275w, er komt vast nog wel wat lekkers aan maar echt bijster veel gaat het helaas niet worden.

 

Update dag 50 12/12

 

Tja moet ik hier nou over zeggen..

gallery_20993_17052_152610.jpg

 

gallery_20993_17052_902687.jpg

 

gallery_20993_17052_1078166.jpg

 

gallery_20993_17052_236754.jpg

 

gallery_20993_17052_416638.jpg

 

gallery_20993_17052_1068329.jpg

 

gallery_20993_17052_837926.jpg

 

gallery_20993_17052_360930.jpg

 

De machete slijpen doet...

gallery_20993_17052_1502118.jpg

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op sommige plaatsen zit er veel ruimte tussen de internoden, knip dat overbodige stuk er op een aantal plaatsen tussen uit en ent of plak de stam weer aan elkaar! :whistling

 

Wat een gigantisch bos heb je daar staan man, jammer dat je zoveel moet dimmen om ze niet te laten verbranden.

Ik ben benieuwd wat je er alsnog vanaf gaat halen.

Succes nog even met deze reuzen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja je moet er van houden, sativa`s, ik ben er echt dol op, qua growen dan.

Monsters zijn het, je kan alles met ze doen en ze gaan gewoon door.

Deze hadden gewoon zonder lange voorgroei de bloei in gemoeten.

Ik heb dezelfde fout gemaakt in deze, al was het meer onwetendheid.

 

Jammer dat je toppen luchtig groeien, je hebt er iig alles aan gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand

 

Dat enten had ik al veel eerder moeten doen :lol: ...

 

Tja het is gewoon een uit de kluiten gewassen rondje, kweekt ook niet echt lekker meer weg. Kan niet wachten om het om te hakken en weer iets anders te zetten. Hoop ook dat er nog wat redelijks afkomt om te roken maar dat zal vast wel. Nog een paar weekjes en dan kan ik dit rondje gelukkig achter mij laten.

 

@krasi

Ik hou wel van sativa´s maar zulke extreme groeiers +aat ik liever aan een ander over :D .

 

SP laat zich idd niks wijs maken, je kunt ermee doen wat je wilt maar eigenwijs als ze zijn groeien ze er dwars doorheen. Je hebt helemaal gelijk mbt het sneller in de bloei gooien, was het een stukje beter uitgekomen. Volgens mij heb ik gewoon de pech dat ik nou net 4 monster sativa pheno´s heb staan. Toch een nadeel van met zaad kweken, je weet nooit wat je hebt.

 

De toppen groeien en dikken nog steeds aan maar echt hard worden ze niet

 

Update dag 54 12/12

 

gallery_20993_17052_567743.jpg

 

gallery_20993_17052_631822.jpg

 

gallery_20993_17052_578548.jpg

 

gallery_20993_17052_828837.jpg

 

gallery_20993_17052_53269.jpg

 

gallery_20993_17052_570251.jpg

 

gallery_20993_17052_5622.jpg

 

gallery_20993_17052_680742.jpg

 

gallery_20993_17052_954486.jpg

 

gallery_20993_17052_618596.jpg

 

gallery_20993_17052_969681.jpg

 

gallery_20993_17052_602803.jpg

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn toch toppen in de maak Worm, geen kleur in de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan niet wachten tot ze klaar zijn, maar ik vrees dat je lang gaat moeten wachten.

 

Ik heb er gelukkig twee of drie snelle tussen staan die netjes de toppen beginnen te sluiten nu, in de 8e week. De rest ziet er nog net zo uit als op jouw foto's; witte harige bolletjes nog. Zelf reken ik erop dat die twaalf, misschien wel dertien weken moeten staan.

 

Daar tegenover staat het vermoeden dat ze zwaarder zijn dan hun snelle zusjes - dat dan weer wel. Maar er is nog geen kleur te ontdekken in de langzame exemplaren en als ik de foto's goed bekijk zie ik er geen snelle tussen staan bij jou. We zitten nu allebei in de 8e week, de snelle dames laten bij mij dit soort topjes zien:

 

 

gallery_40881_17010_1593318.jpg

 

...en die zie ik bij jou nog niet staan, of wel? Zo ja, heb je er nog een probleem bij: hoe ga je die ongeschonden uit die ongelooflijke bush trekken?

 

Ik zal ongetwijfeld nog wel eens SP's neerzetten maar niet een heel veldje. Twee hooguit in een veldje met andere hazesoortjes, ontkiemen op 12/12 en dan vooraan zetten zodat ik er makkelijk bij kan.

 

Maar terugkomend bij jou: sterkte...

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben ook wel benieuwd hoe ze er nu bij staan.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...