Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

noobie123

Plasma Lampen?

Recommended Posts

@ Racker. Het is een beetje lastig te zien met die reflectoren, maar het lijkt alsof je hem daar hebt liggen. Kun je nog antwoord geven op mijn eerdere vraag mbt prijs en releasedatum? En dan is Digi zijn vraag ook nog best een leuke dus doe die er ook maar bij...

 

Nu nog even :offtopic

 

Ik begrijp PH en 3.0 hun punten erg goed helaas. Bio, full-spectrum, zonder pesticiden. Allemaal waardeverhogend. Probleem is dat je er de hele wereld mee rond moet en dan nog is het lastig...

 

Verklaring is economie voor dummies. Probleem is dat de vraag groot is hier in NL, ongeacht de kwaliteit van het aanbod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Release? Ik heb er een, dus de release datum is al om. :likken: (nano duurt nog paar maanden)

 

Prijs? moet je Robbie vragen. Ik heb geen winkel :likken: Zal je kunnen vergelijken met een plasma.

 

@Digi, In verhouding niet warmer maar omdat je meer wattage hebt, heb je per lamp ook meer warmte. Je kan er dan dus ook minder ophangen om hetzelfde wattage per m2 te verkrijgen. Zonder boost is het al 630watt. Deze heeft greenpower lampen waarmee je dus ook kan afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem is niet dat een superwietje niet genoeg oplevert, maar dat lelijke wiet te veel oplevert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probleem is dat de vraag groot is hier in NL, ongeacht de kwaliteit van het aanbod.

 

het probleem is niet dat een superwietje niet genoeg oplevert, maar dat lelijke wiet te veel oplevert

 

Same difference...

 

Release? Ik heb er een, dus de release datum is al om

 

Doe mij maar een stuk of 9 van waar ze vandaan komen dan. Kun je vast wel regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ken paar jongens met niet mooie amnees die hem bijna niet weg krijgen, is hij mooi geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal heb ik ook wel meegemaakt. Nuance is dan wellicht dat er tussen goed en top weinig verschil zit. Natuurlijk zit er tussen slecht en goed wel een verschil. Maar als je nu slecht hebt dan gaan plasma lampen daar niet opeens de wereld aan veranderen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt goede moet je wel minimaal een puntje voor de komma meer voor krijgen, zeker als je een beetje goede reputatie bij een winkel of bij iemand anders hebt.

 

Ik vraag me als ik voor de gezelligheid in de shop ben zijn die kwekers nou zo slecht of ben ik zo goed. Vermoed het eerste.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker. Het is een beetje lastig te zien met die reflectoren, maar het lijkt alsof je hem daar hebt liggen. Kun je nog antwoord geven op mijn eerdere vraag mbt prijs en releasedatum?

 

http://www.rajatrading.nl/nl_NL/products/483/Lampen-sets/2145/630W-DUAL-FULL-SPECTRUM-MET-NANOTUBE-DIMLUX-EXPERT-SERIES-

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar het eerste publiek verslag hiermee !

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er een afzuiger aansluiten? Is er ergens een beeld van te zien? Welke dikte moet de slang hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BigBang. Dit is hetzelfde als de 'gewone' open reflectoren. De nieuwe lijn van Dimlux hebben dit allemaal (CDM, 600watt HPS, 1200watt HPS) Zie hiervoor het bouwverslag van Prettig Gestoord. Er zijn koppelstukken en buizen voor verkrijgbaar. Je hoeft er echter niet perse een buis of afzuiger op aan te sluiten, de warmte stijgt uit zichzelf ook al naar boven en als je daar afzuiger/OC hebt hangen scheelt dat ook al direct in warmte. Zie ook hiervoor het bouwverslag van Prettig.

 

De link van Krasi gaat trouwens over de nanotube. Hierbij moet je inderdaad wel een afzuiger aansluiten op de reflectoren. De afzuiger moet dan de lucht van buiten je ruimte door de reflectoren heen blazen en vervolgens blaas je die warme lucht weer ergens buiten je ruimte af. Je krijgt dan dus geen vermenging van de lucht in de ruimte met de lucht die de lampen koelt en deze lucht zal dan ook niet stinken. Je hebt dan alleen nog een klein onderdruk afzuigertje nodig om je ruimte op temperatuur te houden. Voordeel is dan dus dat je een semi-gesloten systeem hebt zonder OC. Je kunt dan dus met co2 draaien zonder OC. Dit nano-tube principe koelt de lamp, niet de ruimte.

 

@ Krasi. Bedankt voor de link! Wist niet dat ze er al waren! Zie ook dat ze er met open-reflector zijn. Die zijn een stukje voordeliger. Ook leuk is dat ze dus 760watt zijn, wat ook een voordeel KAN zijn in bepaalde hokken. Daarbij dus hogere efficientie en betere kwaliteit dan de 600watt 400v bulbs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met open reflector zuig je meer af dan met nano.

 

De nano heeft veel meer restricties waardoor meer luchtverplaatsing zinloos is.

 

Voorlopig zou ik het op 120m3 per lamp houden met nano en 160m3 zonder. De afgevoerde lucht is bij nano ook veel warmer waardoor je erin moet blazen, bij de open variant kun je er ook aan zuigen (lekker he :dribble: )

 

De gekozen fancapaciteit en buisdiameter hangt af van het aantal armaturen en niet van het wattage van de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar het eerste publiek verslag hiermee !

 

Ga je gang....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de "hoe en wat" aansluitingen op een fan, ik denk dat de nanovariant ook handig is voor mensen met doorgaans warmte problemen, in tenten bv, niet eens persé met Co2.

Geen warmteprobz meer en ook nog eens minimaal afzuigen dus lekker stil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En natuurlijk straks de combinatie met de mini-OC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das pas in 2016

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de nanotubes is een opti toch niet echt nodig ook, iig wat betreft koeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar denk ik anders over. Als je 50+gr lucht ergens uit moet blazen zoals je doet met de nano zonder Mini-OC zit je natuurlijk met een ongelooflijke hotspot als je dat een beetje fatsoenlijk wilt wegwerken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zou ook een oc 2000pro komen (2018). Dat schept ook weer mogelijkheden. (en misverstanden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleinere aircos met slimme lampen gaat het wel worden lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lampen half zo slim als ik zijn dan komt het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OC 4 en mini-OC staan allebei dit jaar gepland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...