Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Seeker

4 Santa Maria Planten

Recommended Posts

Heb een probleempje, Heb nu dus op enkele plekken het begin van toprot gevonden. IK heb het er al meteen vanaf gehaald maar mijn vraag is dus kan ik nog doorgaan? Of raden jullie mij aan om te oogsten? Ik zit nu ongeveer op week 6 denk ik zelf. Al zou ik het nu oogsten zou er dan wel iets rookbaars uitkomen? Dit is zwaar balen man :verrygood

 

PIC_0222.jpg

 

PIC_002305.jpg

 

PIC_055006.jpg

 

Ik Krijg maar geen scherpe foto's van een top als ik echt dichtbij kom. De toprot kunnen jullie denk ik dan nog niet zien maar hij zit er toch wel? Springt dit van top naar top? Het is nu nog alleen op 1 top, wel meteen 1 van de grootste maar goed.

 

PIC_11111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee

 

ik zou meteen de schimmel wegknippen en een ruim gebied eromheen!! dat met een ventilatie drogen zodat je nog wat te roken hebt!!

 

wel zonden als je nu al zou moeten gaan oogsten....

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het alleen zitten in die laatste foto, gewoon dat topje weghalen en de plant door laten groeien. Ze hebben zowiezow nog wat tijd nodig zo te zien, ze zien er net zo uit als die van mij, beginnen net een beetje op te zwellen.. Ik had zelf gister ook rot, gewoon weggehaald en khou nu alles gewoon goed in de gaten, zie je weer rot, meteen weghalen. Op deze manier heb je zonder meer een hogere opbrengst van betere kwaliteit, nu oogsten is zonde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mensen heb goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat ik de hele top eraf heb gehaald, het goede nieuws is dus dak nu geen toprot meer heb en ik heb weer voor een paar daagjes te roken. Je kan die top toch nog gewoon roken niet? Heb de rot eruit geknipt en de rest ligt nu te drogen en ben gewoon van plan om dat op roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik ben vandaag naar buiten gegaan en zie nu dat toprot een beetje overal is aan het toeslaan :verrygood

Als ik nu zou oogsten zou dat de kwaliteit dan erg beinvloeden? de komende weken is het weer ook steeds minder dus ik d8 er eigenlijk over na om vandaag te gaan oogsten. Ik ga nu naar werk en ben om 16:00 terug. Hehe het ligt eigenlijk een beetje aan de reacties wat ik ga doen dus kom maar op zou ik zeggen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem, mijn planten zijn ook al een tijdje aan het rotten. Ik kijk ze elke dag na, en knip de rot eruit. Mijn advies is zolang mogelijk wachten met oogsten. Mijn planten moeten nog van 2 tot 4 weken :verrygood. Als het egt te erg word zou ik ze oogsten maar ik wacht nog zolang mogelijk. Komen weer een paar betere dagen aan (in limburg) weinig regen en veel wind :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb een probleempje, Heb nu dus op enkele plekken het begin van toprot gevonden. IK heb het er al meteen vanaf gehaald maar mijn vraag is dus kan ik nog doorgaan? Of raden jullie mij aan om te oogsten? Ik zit nu ongeveer op week 6 denk ik zelf. Al zou ik het nu oogsten zou er dan wel iets rookbaars uitkomen? Dit is zwaar balen man :verrygood

 

PIC_0222.jpg

 

PIC_002305.jpg

 

PIC_055006.jpg

 

Ik Krijg maar geen scherpe foto's van een top als ik echt dichtbij kom. De toprot kunnen jullie denk ik dan nog niet zien maar hij zit er toch wel? Springt dit van top naar top? Het is nu nog alleen op 1 top, wel meteen 1 van de grootste maar goed.

 

PIC_11111.jpg

Als je zo'n toppen zou oogsten, hoeveel zou je er dan ongeveer vanaf halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, Ik heb geen flauw idee hoeveel ik eraf zou halen omdat dit de eerste keer is dat ik een kweekje heb. Daarom ook mijn vraag of ik nu al kan oogsten. IK heb vorige week al een top eraf moeten knipper vanwege rot en nu begint het eigenlijk op 3 andere plekken. Het weer is een beetje frikadel de laatste tijd dus leek het me beter om eerder te oogsten niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je moet gewoon ff kijke.... als jij vind dat het teveel toprot zit dan moet je gewoon gaan oogsten.... en met de opbrengst kan ik nix zeggen want ik weet niet hoe groot de planten zijn, daar moet ik altijd eerst voor bij iemand in de tuin zijn of een goed overzichtelijke foto van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben door veel toprot en het slechte weer ook al aan het oogsten...

men opbrengst valt wel tegen met de wiet is zeer lekker en je word er heerlijk waus van.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, wat een toeval zeg. Ga nu zodra het licht word oogsten :P

Ik zal strakjes nog wat foto's maken van de hele klus :verrygood

 

Gr, The Seeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu net een uurtje geleden begonnen met het oogsten en ik zal je eens wat vertellen. KNIPPEN IS KUTWERK. Shit zeg, ben een uur bezig en heb 1 grote tak af. Nog maar 100 Te gaan of zo :verrygood

 

Zal later een paar foto's posten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Nou dat was het dan weer, D8 wel dat het knippen STUKKEN vlugger zou gaan. Shit zeg echt een kutwerk, maar goed nog ff en dan is het een lange tijd genieten. Ben nu net klaar met alleen 1 plant, dus heb nog 4 te gaan. Hieronder alvast een paar foto's van de oogst van die ene plant maar ook nog een paar mooie toppen :wOOt

 

PIC_2115.jpg

 

PIC_032415.jpg

 

Lol kijk hoe ver ik al ben :P, morgen weer een dag

 

PIC_154.jpg

 

Opbrengst van 1 plantje, Ben niet echt ervaren maar d8 wel dat dit goed is niet? :verrygood

 

PIC_25655.jpg

 

 

Nou mensen laat maar horen wat jullie er van vinden :no

Binnenkort weer een update :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu pas bij 1,5 plant. Weet niet of dit normaal is maar het lijkt me maar een eeuwigheid te duren. Weet er toevallig iemand hoeveel gram dit ongeveer droog is? Heb geen flauw idee, heb net 1 tak gewogen met toppen en die woog al 125 Gram. :verrygood

 

Gr,

 

PIC_25655.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen!! :verrygood Je moet ongeveer het natte gewicht delen door 5 dan kom je (ongeveer!) uit op je drooge gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry was ik even vergeten te vermelden. Dat wist ik al dat ik het totale gewicht door 5 moest delen. Heb alleen geen goede weegschaal op dit moment . Vroeg eigenlijk om een schatting. Wat schatten jullie que gewicht?

Thnx for het replyen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat i snu het eindresultaat geworden ????

Ben zeer benieuwd :) kschat 900 gr :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ben een lange tijd weg geweest. Eindresultaat was ongeveer 650 gram. Toch niet slecht vind ik zelf want ik moest al in de 6/7 week oogsten wegens budrot. Smaak is trouwens prima, heb nix te klagen. Wel een beetje jammer dak zoveel heb gerookt want het is alweer bijna op lol. Tijd om weer te beginnen met een nieuw kweekje :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit waren allemaal stekken van de growshop. Betaalde daar toen 2,50 per stuk voor d8 ik. Is wel een stuk fijner want dan zijn ze al wat steviger. Ga morgen beginnen met het kweken van zaad (1ste keer). Zal dan eens kijken of het veel uitmaakt. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...