Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Turbo-Dreams

Autoflowers In Kweektent ?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan volgende maand een kweektent te kopen, om mezelf van rookwaren te voorzien.

 

Ik ben in ons appartement redelijk beperkt met de ruimte, dus het zal een klein tentje worden van 90*90*180cm.

 

Nu heb ik de gedachten om hier Autoflowers in te gaan kweken, ipv de normale plant.

Wat zijn jullie gedachten hierover ?

 

Ik hoop op een opbrengst van 400 gram per ronde ? Onhaalbaar ?

 

Groetjes, Turbo-Dreams.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet bestaat niet..

vind t zonde vd stroom die 6uur extra licht per dag.

 

$uc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al van opbrengsten uit gaan is niet relevant.

Waarom autoflowers? je kan ook meteen 12x2 draaien.

Wat voor lichtbron wil je gaan gebruiken?

Ik ga niet zeggen dat auto`s slecht zijn maar binnen lijk me gewone planten een fijne optie (Een persoonlijke voorkeur).

 

Kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nog nergens van uit, hoop alleen nog maar ;)

 

Maar had inderdaad ook al gelezen dat de autoflowers had liefst 18uur licht hebben per dag, groot minpunt natuurlijk.

 

Verder leek het me ideaal omdat ze klein blijven, en snel zijn.

 

Aangezien ik nog niets aangeschaft heb, staan lichtbron opties nog open. Als ik me goed ingelezen heb, ga ik uit van een 400watt hps gezien mijn oppervlakte dan ?

 

Wat bedoel je met 12x2 Kuro-Neko ?

 

Bedankt voor jullie input!

 

T-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

type fout sorry 12x12.

 

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig m'n laatste oogstje gedraaid met Autoflowers, op kokos onder 400 watt, in een tentje.

 

Ik kreeg toen al de tips dat autoflowers eigenlijk beter zijn voor buiten maar ja - toen stond het er al. Oogstje toch afgemaakt, het waren forse dames met een ultra-korte bloeiperiode van 7 weken. Opbrengst bestond echter uit popcorn met zeer korte werking. 4 planten, nog geen ons, moest na een maandje alweer naar de shop :thumbsdown:

 

Gewoon een hybride nemen van een week of 10,11,12 bloeitijd, korte groeiperiode van ongeveer een week, daarna in de bloei, kun je er zomaar negen kwijt in dat tentje. Kijk anders ff naar mijn beginnelingen-opstellinkje van de 9 Sugar Punch. Staat ook een makkelijk receptje in voor een bodemverwarming (+/- 45 euro) voor zo'n tentje.

 

Op welk medium ga je kweken?

 

Enne...400 gram is errug optimistisch. Ga ervan uit dat je met deze tent niet meer (nooit meer...) naar de shop hoeft. Rijk ga je er niet van worden - wel stoned. Met drie oogstjes per jaar (vier als je het handig aanpakt met een apart drooghokje/voorgroeihokje) kun je vier soortjes kweken in een jaar, zit je met de kerst met vier verschillende soortjes onder de boom met een kwaliteit die je in geen enkele shop zult kunnen verkrijgen - daar moet je het voor doen. Of moet ik zeggen: LIG je onder de boom...?

 

 

Maar autoflowers in een tentje is een slecht idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dan ga ik het idee van autoflowers uit mijn hoofd zetten.

Bedankt voor jullie mening hierover.

Ook een kweek medium is nog niet bepaald.

Ik ben momenteel nog veel aan het lezen, en leren.

Het is inderdaad de bedoeling om weg te blijven bij de shop, en mijn beste kameraad van rook te voorzien, want die is niet in de mogelijkheid te kweken thuis. Maaar, we zijn stevige rokers.

 

 

Jullie lezen me snel weer zodra hier een tentje in huis staat! ;)

 

 

Foto van mijn autoflowertje wat momenteel op de vensterbank verblijft.

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?app=gallery&module=images&section=img_ctrl&img=571579&tn=1

 

Low girl.

 

Album: Pic's

Uploaded Vandaag , 07:23

 

 

 

 

Grtz T-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers in een tent kan wel als je een goede soort kiest. Forumlid Lord Imotep is momenteel bezig met een kweekje, lees hier zijn verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers in een tent kan wel als je een goede soort kiest. Forumlid Lord Imotep is momenteel bezig met een kweekje, lees hier zijn verslag.

Let wel dat Lord Imotep toch wel een degelijke installatie staan heeft en waarschijnlijk al enkele keren heeft gekweekt.

 

Ik had er ook intresse in (autoflower) maar die zijn naar het schijnt zeer gevoelig en heb je meer kans om herma's te krijgen als je geen stabiele omgeving kan aanbieden.

 

En in een appartementje kan je niet even gaten boren voor je uitlaat, dus ik vermoed dat meneer Turbo (net zoals ik) even zal mogen zoeken om de temperatuur daar stabiel te krijgen! (en als het nog eens stil moet zijn zal dat aardig kosten)

 

Hoger dan die 400watt lamp zou ik niet gaan voor je tentje (of misschien 2x 250watt?) maar zeker zorgen dat je afzuiging krachtig genoeg is

(min 250m³ buisventilator OF min 500m³ MDF box)! (en zelfs dat is op het randje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga Lord Im(h?)otep zeker volgen, want bij mij zag het er dus ook poerrrrrachtig uit. Grote, diepgroene bladeren, mooie grote planten, veelbelovende toppen...

 

Daar moet ik eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik het op 12/12 deed, onder een 400 wattertje. Wellicht was het resultaat wel juist daarom... popcorn?

 

Hoewel voor mij een gepasseerd station, is het IIG een interessant gebeuren met deze AK49's, maar voor mij wordt 18/12 iets te prijzig en te opvallend in het stroomverbruik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi verslag inderdaad, benieuwd naar de uitkomst daarvan.

Ga ik in de gaten houden.

 

@DJO, Temperatuur zal wel goedkomen, Kamer waar de tent komt te staan is altijd lekker koel (18/20 graden)

Zal wel erg stil moeten zijn, want er wonen nog mensen onder ons.

 

Grtz T-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga Lord Im(h?)otep zeker volgen, want bij mij zag het er dus ook poerrrrrachtig uit. Grote, diepgroene bladeren, mooie grote planten, veelbelovende toppen...

 

Daar moet ik eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik het op 12/12 deed, onder een 400 wattertje. Wellicht was het resultaat wel juist daarom... popcorn?

 

Hoewel voor mij een gepasseerd station, is het IIG een interessant gebeuren met deze AK49's, maar voor mij wordt 18/12 iets te prijzig en te opvallend in het stroomverbruik...

Ik weet niet wat de oorzaak was, maar als een autoflower kan afbloeien onder de zon, waarom dan niet onder een lamp? Qua stroom ben je aan het eind evenveel kwijt denk ik, want je oogst ook twee tot drie weken eerder.

 

Autoflowers in een tent kan wel als je een goede soort kiest. Forumlid Lord Imotep is momenteel bezig met een kweekje, lees hier zijn verslag.

Let wel dat Lord Imotep toch wel een degelijke installatie staan heeft en waarschijnlijk al enkele keren heeft gekweekt.

Er zijn ook gemakkelijke soortjes te vinden zoals easy bud niet de hoogste opbrengst maar wel snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mm, jullie laten mij goed twijfelen! ;)

 

@Dilago, goed nagedacht over het stroomverbruik van de lichten inderdaad, plantjes zijn natuurlijk lekker snel klaar.

 

 

 

Ik ga er nog eens ene roken, en nog meer twijfelen over wat wijs is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen. Naar verluid is een soort als AK47 erg lekker

Mm, jullie laten mij goed twijfelen! ;)

 

@Dilago, goed nagedacht over het stroomverbruik van de lichten inderdaad, plantjes zijn natuurlijk lekker snel klaar.

Dat zouden mijn voornaamste motieven zijn om auto's te kweken. Ik zit er wel eens over na te denken, maar wat mij nog tegenhoudt is de vrees dat de wiet smaakt zoals Lowrider. Behalve dat en het feit dat de opbrengst lager is dan bij reguliere wiet, zie ik bij auto's alleen maar voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de opbrengst lager zal zijn, kun je eventueel compenseren door wat extra planten te zetten.

 

Wil het sowieso eens proberen met autoflowers, weet alleen nog niet of het meteen mijn eerste ronde zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflowers krijgt zijn "auto-flower" genen van de runderalis indica.. een cannabis/hennep plant die zn herkomst vind in de sovjet

en ongeacht van het aantal zonuren gaat bloeien... de runderalis is van zichzelf best wel crappy weed om te roken

laag thc gehalte...

cannabis-varieties.png

 

de lowrider.. was een van de eerste/bekendste commerciele kruisingen van de runderalis.

later zijn er veel auto-flower strains gekomen... tegenwoordig heb je elk wietje wel in auto uitvoering..

 

neemt niet weg dat er nogsteeds die runderalis genetica in zit wat over het algemeen de kwaliteit van de wiet flink naar beneden haalt ten opzichte van sativa of indica (hybride)

 

zelfs voor buiten zou ik niemand een autoflower aanraden, maar dat is persoonlijke mening.

 

als je binnen een kleinere plant wil, zet er dan meer per vierkante meter, eerder(of meteen uit zaad) op 12/12 en kleinere potten (s.o.g Sea of Green) en zoek je genetica er op uit, bijv een indica dominant soortje

 

succes

 

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie duidelijke uitleg!

Keuze lijkt me dan ook wel duidelijk.

 

Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een autoflower kweekje gedaan in een tent 1x1x2 met 16 Choco Cheese autoflowers en der kwam maar een kleine 200g (vind k zelf niet de moeite waard) vanaf maar met de smaak was NIKS mis!

Ik zal gewoon een "normaal" soortje nemen en korter voor laten groeien als je sneller klaar wilt zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...