Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K3 4 eva

Canadese Guerilla Pracht Met Arnold

Recommended Posts

Goeie dag!

 

Met dit prachtige weer vermoed ik dat ik lang niet de enige ben die al volop bezig is met zijn groene hobby. Hier staan al een hele hoop illegale plantjes te genieten van het zonnetje, bijna klaar voor hun definitieve plaats tussen de netels, mais of riet.

 

Op het programma dit seizoen: doorgedreven zoektocht naar buitengenetica met uitzonderlijke potentie. Hiervoor heb ik naast mijn favorieten van de voorbije jaren een hele hoop Canadese zaden in huis gehaald. Hiernaast is het ook de bedoeling 2014 af te sluiten met een hele hoop feminized zaden van de beste buiten genetica, hiervoor gebruik ik STS.

 

Mijn voorlopige soortenlijst van 2014 ziet er zo uit:

 

Mijn favorieten van voorbije jaren:

Guerilla Gold II (Highrise, Ca)

Purple Maroc (femaleseeds.nl)

Ierdbei (LBH)

FastBionicGuerilla (Highrise, Ca)

 

Nieuw:

Maverick (Da’Bean, Ca)

Patriot Medicine (Highrise, Ca)

Freezeland (unknown breeder, Ca)

Hashplant 2 (Hybrids from Hell, Den)

ShortTermAmnesia auto (DutchBreed)

 

 

aanvulling eigen zaad:

WildSuper07xDanishGold

autoC99 kruisingen (normaal fem)

Think Different auto

 

 

Omdat de Canadezen nog niet bepaald bekend zijn in onze contreien en ik dit uitermate onverdiend vind, heb ik wat tijd vrijgemaakt om van de voornaamste Canadese soorten een korte beschrijving te maken. Het wordt tijd dat Nederland en België de kracht van deze genetica leert kennen.

Hier dus een kort overzicht van de Canadese soorten die hier in ons klimaat op tijd oogstbaar zijn:

Opgelet, op de helft van de Guerilla Gold na, zijn deze foto's niet van mezelf wel van growlogs op andere fora. Voor mijn foto's van de planten in onze setting is het wachten tot september.

 

 

Real Early Line Da’Bean

 

Aan de basis van de drie planten van deze lijn, Charger/Maverick/Brickland, staat de kruising AutoAffie x Early Wonder Skunk.

De Auto Affie is ondanks zijn naam geen autoflower, maar wel een lichtgevoelige Afgaan. Dit is een zeer gelauwerde clone-only strain voor de buitenkweek die in grote getalen gekweekt wordt in Canada.

De Early Wonder Skunk is wel een volledige autoflower die werd gebruikt om het een gevarieerde mix te krijgen in lichtgevoeligheid. In de daaropvolgende generaties werden verschillende lijnen uitgewerkt door een uitgekiende phenoselectie.

Charger is de lijn die volledig autoflowert.

Brickland is groter en iets minder lichtgevoelig, variatie in phenotypes maar gemiddeld 4 tot 6u donkerperiode nodig om bloei te triggeren.

 

Maverick

 

Een kleinere plant 1-1.25m vol knoppen. Heeft het dieselachtig aroma van de auto affie. Sterk paarse phenotypes aanwezig, alsook pheno’s met rode pistils.

Maar nu komt het uitzonderlijke! De Maverick is zeer lichtgevoelig op een leeftijd van ongeveer 2 maanden. Hij begint te bloeien bij meer dan 3-4u donkertijd, kortom: buiten altijd! De bloei duurt 70a90 dagen. Ideaal dus om stekken te nemen van een moederplant die 2maanden oud is en daarna buiten te zetten als ‘autoflowers’. Weinig bag appeal, geur ok, maar de high is ongezien! Hij start na drie trekjes en 20min later ben je zo high als een kanarie, de high bereikt niet snel een plafond, hij blijft gaan: killer!

Kweek van zaad en stekken is duidelijk anders, rechtstreeks van zaad oogst je midden september..

Opmerking, deze soort is niet zo rotresistent als de andere Canadese strains, maar met een oogstijd vanaf juli (indien als stek buiten gezet in begin mei) is dit minder cruciaal..

maverickganji2_zps48a476f7.jpg

maverickganji_zps96f94104.jpg

maverickganji3_zpsfe38f123.jpg

 

 

PATRIOT MEDICINE (Highrise)

 

(SK#1 x GG#3) x GG#3

De Guerilla Gold gebruikt in de kruisingen van Highrise is het resultaat van 3 jaar extreme selectie in een veld van circa 100 planten. Enkel de beste 3 planten warden uitgekozen om mee verder te kweken. Dit leverde prachtig veredelingsmateriaal met compacte toppen, soaring high en sublieme buitenresistentie.

De Skunk #1 heeft de kerstboomvorm doorgeërft waardoor grote opbrengsten binnen handbereik liggen en geeft de high meer kracht. De potentie is sterk! Dit is er eentje voor liefhebbers van functionele, creatieve highs.

Oogst in Nederland vanaf eind september, voor hoge opbrengsten is in april starten altijd aangeraden. Stekken kan zonder problemen met de moederplant onder 18/6. Preflowers al na circa 30 tot 45 dagen zichtbaar.

PatMed6_zps94daaea4.jpg

PatMed5_zps79672e1d.jpg

Patmed2_zpse1762938.jpg

Patmed4_zpsb870b7d5.jpg

Patmed3_zpsce4425de.jpg

 

 

FREEZELAND

 

 

Een echte klassieker uit het Canadese buitenleven, zeer populair! Freezeland is een indica die gekend is voor zijn uitzonderlijk sterke aroma’s, die uiteenlopende van spar tot citroen of fruitig. De potentie van deze indica is zeer geliefd, de freeze legt je niet meteen in slaap. Medicinale gebruikers laten de freezeland best wat langer afrijpen voor de beste resultaten.

De planten kunnen zeer omvangrijk worden en zijn oogstbaar begin oktober, maar bestand tegen het eventuele slechtere weer. En voor de liefhebbers van mooie planten: er zijn pheno’s met roze pistils

freezeland6_zps742172a5.jpg

freezeland4_zpsf6f242a1.jpg

freezeland5_zps43115d6c.jpg

 

 

 

JAMAFLO (Highrise)

Hells Angels x Agg F2

Nieuwkomer van Highrise, nog geen growlogs van.

De Hells Angel is een Jamaicaans landrace. Door de kruising met een zeer sativa pheno’s van de autoGuerillaGold is er een bijna volledige sativa bekomen die snel afbloeit, waarschijnlijk eind september voor Nederland.

 

C99AUTO x MOB fem (Highrise)

 

 

De c99 –Cinderella- haze hoeft waarschijnlijk weinig uitleg: zeer korte bloeitijd, met een sterke uphigh. Een echte THC soort. 7 generaties na een kruising met een autoflowerende G13haze, bestaat deze top soort ook in autoflower.

De MOB is een indica met uitzonderlijke berry smaken en geuren. Vrij lichtgevoelig en een goede rotbestendigheid. Een nieuwkomer met veel toekomstpotentieel!

 

Oogst deze kruising begin oktober @50N, maar vroegere kruisingen zijn in de maak aangezien zij die hem kweekte enorm enthousiast waren over de potentie. Blijkbaar een van de beste buitenwiet van het moment.

C99xMOBs_zpsb51f3084.jpg

C99xMOB2_zps9b3724ab.jpg

 

FAST BIONIC GUERILLA (Highrise)

 

 

(Blubonic x gg3) x auto GG

 

De Blubonic x GG3 is een beest van een plant, die geroemd is voor zijn kwaliteitsvolle wiet. Deze plant op zich is te laat oogstbaar bij ons (behalve in een serre), maar door de kruising met de indicalijn van de auto GuerillaGold (welke ondanks de naam geen echte autoflower is, maar eerder een extreem vroege buitensoort) is deze nu wel beschikbaar voor ons. F1’s dus verschillende pheno’s, meesten met kerstboomvorm, allen met prachtige aroma’s (ik had er vorig jaar die ongelooflijk hard naar meloen roken mmm) en een indica buzz. Leuke balans tussen high en stone, geen couchlocker, maar toch mijn favoriet soortje voor het slapengaan.

Voorgroeien vanaf april, best direct in een koude bak of serre buiten. Door de auto GG Bij voorkeur niet binnen voorgroeien, om dezelfde reden ook moeilijk houdbaar als moederplant.

FBG_zpsf6069601.jpg

FBG2_zps0df14467.jpg

 

GUERILLA GOLD II (F7+)

 

 

Samen met mighty mite de oermoeder van vele gerenommeerde buitensoorten, wegens de stabiele lijn zeer geschikt voor hybrids mee te maken. Ik denk dat er vele buitenkwekers al een kruising met GG hebben gekweekt, maar probeer zeker deze wonderboy ook eens op zijn eigen! (Bij voorkeur van een betrouwbare bron)

Ik stond werkelijk versteld van zijn potentie! Mijn favoriete THCsoort van 2013. Euforische, creatieve tot psychedelische high. Bovendien waren dit de compactste toppen die ik ooit buiten heb gekweekt. Amper knipwerk.

Als ze genoeg licht krijgen, herken je de mannelijke preflowers al op 40 dagen na ontkieming. Moeilijk kloonbaar. Oogst half september.

GuerillaGold3_zps096cd5c7.jpg

GuerillaGold2_zpsde1714b3.jpg

16septGG2Mais5_zpsb2e87d9f.jpg

16septGG2Mais57_zps0e099743.jpg

 

 

 

NIET CANADEZEN, WÉL DE MOEITE:

 

SHORT TERM AMNESIA (auto)

 

Soma’s amnesia in autoflower versie.70 tot 90 dagen tot oogst. Zeer leuke potentie! Deze autoflower doet buiten ook goed, nog steeds niet volledig geschikt voor veel slecht weer, maar kan toch beter tegen een stootje dan de meeste auto’s.

STA_zps1e88a2c0.jpg

sta2_zpsecf6fd76.jpg

 

IERDBEI

 

Zwitserse genetica met o.a. Jack Herrer, Black Domina en Purpurea Ticinensis in de familielijnen. Gekend om zijn heerlijk aromatische wiet, circa de helft paarse pheno’s. De high kruipt in je hoofd, soms gevolgd door het lichaam, soms ook niet. Vrij compacte toppen en bestand tegen ons klimaat. Oogst eind september. Laat de ierbei zeker goed curen om optimaal van de aroma’s te genieten.

Ierdbei_zpsc484f237.jpg

Ierdbei1_zpsbfb79949.jpg

http://s1364.photobu...html?sort=3&o=8

 

 

PURPLE MAROC

 

Femaleseeds.nl

Marokaanse moeder, vader een purple power. Deze soort is eerder CBD georienteerd. Kan je gedachten serieus doen rollen. Oogst begin oktober, maar ongelooflijk rot en schimmel resistent. Heb er zelf volledig zonder rot geoogst na twee regenweken eind september, doen weinig soorten haar na.

 

PurpleMaroc2_zpsc0445be6.jpg

PurpleMaroc4_zps77bc9ca5.jpg

PurpleMaroc3_zps24605bfd.jpg

 

 

 

HASHPLANT 2 (HFH)

 

 

(X-files x Core Amnesia\ARNE) X Danish Gold

Komt met een sterk effect dat meerdere uren kan aanhouden. Wordt beschreven in reviews als een leuke mix tussen relax, energie, happy en focus dat stilletjes overgaat in een relaxte chill.

De sativa Danish Gold gekruist met de indica hashplant zorgt voor drie pheno’s: 25/75, 50/50, 75/25. Des te meer richting hashplant des te kleiner de plant, maar des te groter de buds en des te sneller ze klaar zijn.

Geen leafy buds en zeer goed resistent tegen regen en koude. Klaar eind september, beetje pheno afhankelijk.

hashplant4_zpsf3c2357c.jpg

hashplant5_zps74b106f8.jpg

hashplant1_zpsdfcc2ebe.jpg

 

Later meer over mijn avonturen van 2014.

Veel succes ermee makkers! :bier

 

Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie genetica plus uitgebreid verslagje is altijd leuk, ik volg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan

en lekker guerilla, veel succes en hopen op mooie dames. :dribble:

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi man ,mijn stoel staat ook klaar ,mooie soorten heb je .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soortjes en leuk omschreven, ben benieuwd! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die canadezen gaan zich zeker en vast bewijzen, wat een soorten ook

van waar kom je met die purple maroc? ik volg je allesinds !

Share this post


Link to post
Share on other sites

die canadezen gaan zich zeker en vast bewijzen, wat een soorten ook

van waar kom je met die purple maroc? ik volg je allesinds !

 

Female seeds.nl

 

Nu mijn vraagje... Waar haal je die canadese genetica vandaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahja! dat was ik nog vergeten.

veel Canadese breeders geven zaden uit onder eenzelfde zaadbank: Royal Canadian Marijuana Collective op www.rcmcollective.ca

een ander deel van de zaden (ookal van dezelfde breeders) kan je pas kopen als je lid wordt op hun forum unleashdagreen.net, simpelweg omdat de breeders daar bijna allemaal kleinschalig werken en te weinig tijd hebben om grote aantallen zaden te tellen en in zakjes te doen, de site te updaten en dat soort dingen. Maar het forum is zelfs zonder dat je zaad zoekt een absolute aanrader, gouden informatie daar.

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten, ben er benieuwd!

 

Vorig jaar ook genoten van je topic.

 

Ga die GG2 ook zetten dit jaar, ben zeer benieuwd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten en dito uitleg.

 

Benieuwd hoe die Canadezen in onze onze streken gedijen. Zit alvast leuke genetica tussen!

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie soorten zeg.

Purple Maroc ook gehad mooi soortje en rook ook lekker en rookte lekker weg.

Schimmel kwam er wel in maar wel later als de andere soorten.

 

Heel veel succes op guerilla dit jaar.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankuwel voor de leuke reacties! Als alles meezit gaan we een zeer fijne zomer te gemoed.

 

@FoolOnTheHill: Enkel de Guerilla Gold is deels van mezelf, simpelweg omdat dat de enige is waar ik zelf foto's van heb. De meeste van de andere foto's zijn van unleashdagreen of seedheaven. Smoke A Lot seeds had vroeger inderdaad een freezeland in hun assortiment, maar nu tijdelijk niet meer, mijn zaden zijn een bx van een 'private breeder' onder RCMC.

 

Normaal werkte ik met de galerij van wietforum omdat het tof is dat de foto's blijven staan als photobucket ooit zou sluiten. Maarrrr toen ik merkte dat je met de nieuwe site niet meer kon bulk uploaden, heb ik dat werk gauw voor bekeken gehouden, spendeer mijn uren liever aan iets anders, hopelijk valt dit te begrijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folder foto's hebben veel mensen valse hoop gegeven. Ik dacht dat het allemaal eigen foto's waren van je eigen planten. Als je zoiets doet is het wel zo netjes om het ff te vermelden .Ben benieuwd!

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze heb ik dit er duidelijker bij gezet, nochtans had ik van de helft van de planten aangegeven dat deze nieuw voor me zouden zijn dit jaar. Nogal moeilijk om daar dan al foto's van te hebben. Niet?

Bovendien zijn de meeste foto's niet van de breeders zelf, wel van growlogs. Én als je naar de achtergrond kijkt zijn de meeste foto's ook in Guerilla, dus van valse hoop zal het wel nog meevallen gok ik zo. Maarrr dat zullen we zien in September. (Persoonlijk vind ik mijn eigen foto van de Guerilla Gold ook beter dan de 'folder foto') Ik ben niet zo goed in spinazieplanten tonen, maar oogstfoto's komen allemaal, dat is beloofd. Deze eerste post was gewoon een preview naar wat hopelijk September 2014 zal heten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update, autoflowerveldje:

 

Soorten: (Mi5xAutomazar)xAutoC99, Think Different, Dieselmix x autoC99, 2x Afghan kush ryder, 2x Short Term Amnesia

 

Gezaaid 4 april in de serre

22 april op uiteindelijke plaats gezet

70 dagen valt op 12 juni, maar oogst gok ik omstreeks eind juni.

 

 

 

0515zwembad32_zpsb3637270.jpg

 

 

22 APRIL:

0422zwembadautoswegzetten8_zpsc38359f6.jpg

 

0422zwembadautoswegzetten4_zpsc82dfc71.jpg

 

 

15 MEI:

 

0515zwembad40_zps2318b05a.jpg

 

 

25 MEI:

0526zwembad1_zps9fb6ea23.jpg

 

0526zwembad9_zpsab415b26.jpg

 

0526zwembad13_zpsd745c379.jpg

 

Momenteel verloopt alles zeer vlot, laten we hopen dat het weer in juni meezit, dan hebben we al een eerste zomerlading

 

Cheers! :bier

 

Arnold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welcome Canada!!

 

Zo die staan al aardig hoog, jij gaat bomen kweken Brada

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny Sack:

 

Het zou je meer sieren als je ofwel eerst mijn posts leest, ofwel wat vriendelijker bent in je vraagstelling vind ik persoonlijk.

Ziehier je opheldering samen gezet:

Het was de bedoeling om op die plaats vrouwelijk zaad te kweken, maar ik had nog een aantal planten die geen geslacht toonden. Dus er was 1 vroeg vrouwtje wel bespoten met STS, maar door omstandigheden was ik net te laat met het verwijderen van de ventjes. In de geslachtstest was het ongeveer 50/50 man/vrouw. Dus er is kans dat enkele zaden toch nog oorsprong hebben bij het STSvrouwtje, maar dit zullen er nooit veel zijn. En ja ik gebruik ze zelf ook, was men beste soort vorig jaar. Persoonlijk vind ik het dan wel jammer dat ze niet vrouwlijk zijn, hoewel jij blijkbaar schrik hebt van feminized zaad? Zelf al slechte ervaring mee gehad?

Ik merk dat dit zowat het enige forum is waar ik op kom dat iedereen zo gekant blijkt te zijn tegen feminized zaad, hoewel selfing al tientallen jaren wordt toegepast als veredelingstechniek om allerhande planten meer homozygoot te krijgen.. Heb die afkeer nooit echt begrepen..

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja Daily Smoker om vrouwelijk zaad te maken ,weer iets geleerd he ,je kan ook lesbian dream gebruiken ,maar dat lukt niet altijd als je het niet goed doet .

Als dan planten bespoten zijn en geen puur vrouwelijk zaad maken ,kan het zijn dat je een veld herma,s krijgt .

En dat wil natuurlijk niemand .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny Sack:

 

Het zou je meer sieren als je ofwel eerst mijn posts leest, ofwel wat vriendelijker bent in je vraagstelling vind ik persoonlijk.

Ziehier je opheldering samen gezet:

Het was de bedoeling om op die plaats vrouwelijk zaad te kweken, maar ik had nog een aantal planten die geen geslacht toonden. Dus er was 1 vroeg vrouwtje wel bespoten met STS, maar door omstandigheden was ik net te laat met het verwijderen van de ventjes. In de geslachtstest was het ongeveer 50/50 man/vrouw. Dus er is kans dat enkele zaden toch nog oorsprong hebben bij het STSvrouwtje, maar dit zullen er nooit veel zijn. En ja ik gebruik ze zelf ook, was men beste soort vorig jaar. Persoonlijk vind ik het dan wel jammer dat ze niet vrouwlijk zijn, hoewel jij blijkbaar schrik hebt van feminized zaad? Zelf al slechte ervaring mee gehad?

Ik merk dat dit zowat het enige forum is waar ik op kom dat iedereen zo gekant blijkt te zijn tegen feminized zaad, hoewel selfing al tientallen jaren wordt toegepast als veredelingstechniek om allerhande planten meer homozygoot te krijgen.. Heb die afkeer nooit echt begrepen..

 

:bier

 

Ik heb inderdaad veel last van herma gedoe gehad en ik kan je 1 ding vertellen dat wil je niet! Heeft me zo veel tijd moeite en geld gekost. Het maakt opzich niet uit maar jammer dat je dat er niet even bij had gezegd ook al is het een klein percentage. Je moet mij ook een beetje begrijpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

K3 hier zijn ze bang voor ,als het goed gebeurd maakt het niks uit ,dan heb je puur vrouwelijk zaad ,maar het was niet gelukt lees ik net .

Dus je weet precies waar hij bang voor is ,als hij een veld heeft met de zaden waar herma,s in kunnen zitten ,die bevruchten alles ,dus geen oogst .

http://www.growshopmarkt.nl/advertentie/fem-wiet-zaden-maken/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp best dat je de herkomst van je zaad wil kennen hoor, wil ik zelf ook, maar ik heb nooit iets achter gehouden. Alles staat eerlijk online.

Bovendien is mijn feminized zaadkweek mislukt doordat de ventjes hun bestuivingswerk hebben gedaan, blijft er een normale man-vrouw zaadkweek over toch?

Swat genoeg erover in dit topic, als er daar nog vragen over zijn beantwoord ik ze graag, maar liever via pm of een ander topic als dat goed is. Laten we deze plaats houden voor mijn kweek van dit jaar :)

 

Veel buitenplezier heren!

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...