Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kc33-original

wanneer plant toppen outdoor?

Recommended Posts

hallo.

 

ik heb 7 aril en paar feminized zaailingn o.g. kush ergens op de kop getikt.

 

''stek'' 7 april

 

inmiddels zijn we 5 weken verder en zitten ze in 70 liter potten en zijn ze al tussen de 60 en 70 cm.

 

 

o.g. kush wanneer toppen?

 

het zijn geen autoflowers en als het goed is zijn ze gewoon eind september/begin oktober klaar.

 

ik heb niet de mogelijkheid om ze te verduisteren want daarvoor ben ik te vaak va huis.

 

nu zit ik met het volgende:

 

ze mogen eigenlijk max 180/185 cm lang (vanaf de pot) worden dit omdat ik anders teveel kans heb op gezeur met de buren en ten tweede: ik heb een tuinhuisje met een open voorkant in mijn tuin en daar kan ik ze dan onderzetten bij slecht weer als ze dalijk gaan bloeien (ter voorkoming van toprot) en als ze te lang worden kan dat dus ook niet meer.

 

wat is nou waarschijnlijk de ideale lengte om ze te toppen zodat ze niet over deze lengte heen gaan uiteindelijk?

 

en heb ik dan niet meer kans op herma's omdat het feminized zaadplanten zijn?

 

alvast bedankt.

 

groeten kc

 

ps: foto is een beetje slecht genomen en er is één zijtak onderaan afgebroken bij het overpotten dus in het echt ziet ze er beter/voller uit dan het hier lijkt. ze groeien naar de zon toe dus ik draai ze wel af en toe om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze nog niet gemeten en nou blijkt dat ik ze iets te hoog geschat heb :S. Ik heb ze nou wel net gemeten en ze zijn tussen de 50 en 55 cm hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja das allemaal heel leuk die informatie maar daar kan ik eerlijk gezegd vrij weinig mee. Ik heb al lang genoeg gezocht voor ik dit topic poste, maar mijn vraag is niet wanneer mag je ze toppen maar meer wanneer moet je ze (uiterlijk) toppen als je ze 7 april gehaald hebt en ze zijn na 5 weken ongeveer 50 cm hoog en ze zijn eind september/begin oktober pas afgebloeid en ze staan in 70 liter potten als je wil dat ze ongeveer 185 cm hoog worden of in ieder geval niet hoger vanaf de pot (want als ze nog hoger worden komen ze tegen het plafond en kan ik ze niet meer in het tuinhuisje zetten waardoor de kans op toprot vrijwel zeker is) want zelfs als ik de zoekfunctie gebruik vind ik niet een vergelijkbare vraag of antwoord hiervoor.

 

Dus in die zin vind ik dit niet echt een overbodig(e) topic/vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan toch als je getopt heb een 2de keer doen mochten ze te lang worden of gaan buigen.

Ik topte ook altijd me buiten planten maar dus nu nooit meer.

Net wat je zegt als je top beter tegen rot maar dus niet meer tegen de storm en die ga je echt krijgen.

 

Ideale top lengte is moeilijk te zeggen als je bijna geen zon heb deze zomer groeien toch minder dan als je veel zon hebt.

Te veel omstandigheden tellen mee.

 

Heb zelf nog nooit een herma gehad door toppen.

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kure-neko

 

Oke dat snap ik. Maar wil ze ook niet te vroeg toppen waardoor ze weer niet hoog genoeg worden. wat zou jij me aanbevelen dan nu of over 2 weken of eerder nog later? Als ik het nu niet doe kan het op zijn vroegst pas weer over 2 weken want ik ga vanaf aanstaande maandag 2 weken weg en dan laat ik ze door een famillielid verzorgen en hij heeft er vrij weinig verstand van en laat hem ze liever ook niet toppen.

 

Ps: wat bedoel je met toppen is beter tegen rot maar niet tegen de storm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je top word je plant in de hoogte breed vinden ze niet leuk met harde wind.

 

Zal het zelf bij de vijfde internode doen.

En worden ze dan nog te hoog buigen.

Ik buig/knak nu alleen nog maar.

Hier mooi voorbeeld http://www.wietforum...o-voeding-test/ van knakken en buigen en Krasi topic zijn ook wel leer vol op dit gebied

 

Nu zijn OG kush niet zulke snelle groeiers als een meer sativa soort.

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ondersteuning bieden bij storm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou altijd toppen buiten omdat meerdere maar kleinere hoofdtoppen minder schimmelgevoelig zijn.

Doe meestal zo na de 5e node en dan uitsluitend bij volle maan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou er zelf meestal rekening mee dat een plant vanaf 21 juni nog eens dubbel zo hoog kan worden -vanaf 1 juni 3 keer zo hoog

ik zou zeker NU al de top eruit halen , en de zijtakken ietsje naar beneden drukken over paar weken , zodat ie iets "wijder"en lager / breder wordt

 

zelfs met een beestachtig goede zomer zit je dan veilig

 

( als heb ik een donkerbruin vermoeden dat we een kutzomer krijgen )

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk dat ze dan minder rotgevoelig zijn,

maar als er een rukwindje is ligt je plant(zonder rot) wel in stukken :)

 

kan natuurlijk wel perfect als ze wind vrij staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten outdoor toppen is niet zo slim zoals sensi al aangeeft.

Het kan wel ,maar doe het dan in het begin van de bloei,als de eerste bloei zichtbaar is.

De plant zal dan meerdere hoofdtoppen maken en de stam is volgroeid,kan daarom niet meer splijten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , allemaal wat je wil , maar Kc heeft NU dus al een ongetopte plant van een halve meter die niet langer dan 1.80 mag worden

dan is advies om vooral vroeg te toppen niet relevant- liever vroeg toppen ben ik wel met je eens- maar da's voor een andere keer

 

 

de plant stabiliseren met stenen is een noodoplossing waar menig kweker de bloei heeft gered

gespleten stam gewoon weer terug zetten en vastbinden met praktisch inzicht

 

laatste redmiddel is de plant in 3 stukken snijden en stekken zetten

dan heb je over een ,maand 3 kleine dames die je gelijk zou kunnen toppen, of elk een metertje hoog worden zonder toppen

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks omwaaien\uitscheuren.

Elke tak onafhankelijk zekeren aan de hoofdstam en zorgen dat moederschoon niet om kan vallen.

Is ze met gemak in staat een x aantal natte kilo'$ te dragen in n zomers stormpje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen hartelijk dank voor hun informatie tips en adviezen!

 

ik heb besloten om bij wijze van test vast één plant te toppen en als ik dan over 2 weken thuis ben en het verschil bevalt me zou ik die andere 2 ook gaan toppen.

ik heb die ene afgelopen zondag getopt, hierbij een foto van vandaag (dus 2 dagen later) kan iemand misschien bevestigen of dit goed gelukt is?

 

o.g. kush top test goed gelukt?

 

 

 

o.g. kush top test goed gelukt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...