Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Strawberry Diesels Onder Nieuw Gavita Speelgoed

Recommended Posts

Mooie knuppels weer in de maak Krasi. Maar gadverdamme man, wat een ellende met die mini zoo, we weten allemaal hoe het is met die kleine duiveltjes, als je ze eenmaal hebt! :whistle:

 

Ik trek tegenwoordig m'n schoenen uit voor ik de ruimte in ga, simpel, maar alles beter dan met zooi aan je schoenen naar binnen, vergeet niet wat een bacterieen en viezigheid je mee neemt.

 

Liep vorige week door mijn tuin, heel mijn jas onder de bladluis, effe langs een struik gelopen, je zal later zo je hok inlopen, dan is een plaag dichtbij!

 

Succes voor de buitentelers, heb gemerkt dat er door de warme winter zowiezo veel ongedierte zit overal, en dan heb je ze ook zo binnen.

 

U bent gewaarschuwd!

 

Die paarse steeltjes is misschien toch de nachttemperatuur die voor het mooie 3 graden te laag is, gevoelig soortje voor kou??? anders zou ik het niet weten Krasi.

 

Succes weer, ook met het bestrijden van die kleine motherf*ckers! :fish:

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, frosty they are :D er vormen zich ook al potentiële knuppels.

 

Appel, klopt, lekker vroeg ook, ook de tepenen zijn vroeg aanwezig, ze ruiken behoorlijk, nieuwe filters was (sowieso) geen overbodige luxe. :P

 

Kuro, volgens een maat van me ruikt en smaakt ze net zo sterk als ze uitwerkt. :)

 

Starter, thanks, ze zijn tussen de 70 en 85cm. :showoff:

 

Oro, dank je, ja man, we gaan de hele boel afbreken en dan opnieuw opbouwen, alles wordt vervangen, vloer en muren inclusief.

Hopelijk zijn we dan iig de (bestaande) plaag kwijt.

Je hebt gelijk, alles uitsluiten.

De nacht temp moet beter ja, wordt ook beter door het warmere weer, maar ik heb idd te kennen gegeven dat er wellicht een kacheltje bij moet, een ontvochtiger is ook wel baat bij.

Maar dat paars/roze blad zou daar ook door komen?

En die Fan?...iemand een mogelijke oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Monster, als het idd P tekort is lost dit zich vanzelf op nu ik de bloeivoeding licht heb verhoogt en ook een booster meegeef. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat er in de doe-het-zelf-zaak van die rubbertegels zijn om onder bvb een wasmaschine te plaatsen tegen het trillen.

Misschien is dit een oplossing om tussen de muur en fan mee vast te schroeven?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het probleem van die hoge luchtvochtigheid niet Krasi? Dat is ten eerste goed tegen de spint en daarbij weet ik niet of je het hebt meegekregen maar hoge RH% is volgens onze klimaat experts op het forum (No-Know, Racker) niet slecht. Ik heb zelf afgelopen rondjes ook steeds een RH% van 80-90% gehad en geen problemen. Alleen aan het eind ging ik ontvochtigen tot 70-80% omdat ik bang was voor toprot maar als jij de lampen aan en lampen uit periode kunt opvangen met een cooldown/pre-heat functie door dat extra kacheltje kun je die ontvochtiger in je zak houden. Helemaal gezien je toekomst plannen met dit hok. Daarbij gaat een ontvochtiger ook niet heel veel resultaat geven als jij afzuigt. Werkt vooral in een gesloten klimaat. Of je moet zo'n bouwdroger aanschaffen maar dan ben je met dat formaat hok van jou ook snel een rug achterop.

 

Ik ben een pietje precies en ik heb me er ook best wel in verdiept en ik zou als ik jou was die hoge luchtvochtigheid gewoon laten voor wat het is dat is niet schadelijk namelijk. De lage nachttemp moet je wel aanpakken en als je bang bent voor rot even een pre-heat en cooldown functie gebruiken van 30min. Die hoeft in mijn optiek ook niet perse tot de dagtemperatuur maar een graad of 26 is prima. Tenminste dat werkt voor mij.

 

Natuurlijk is dat slechts mijn opinie.

 

Ps. Wat gebruik je nu tegen die trips? Roofwants?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis een soort van hoge frequentie fluit/brom die wordt geproduceerd door de fan zelf.

M`n maat had het ook over een rubber tegel, maar ik denk zelf dat de fan het geluid produceert.

 

Cum Laude, ja hoor, geen paniek :lol:

 

City, ik zag bruine haartjes in de toppen, daardoor ontdekte ik de hoge lv als eerste, nu idd onbelangrijk maar naarmate de toppen aandikken wordt het gevaarlijker, idd later in de kweek sunrise/sunset modus gebruiken.

De nachttemp gaan we aan werken.

Ik heb bij Entocare (site via jou) roofmijt besteld tegen de tripsen, deze eten bij gebrek aan beter ook spint. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes maken niet zo veel uit dacht ik. Shop waar ik kom wil ze juist graag bruin hebben. Trichomes gaat het om toch. Oh jah met die mooie controller heb je nu natuurlijk sunrise en sunset, als dat volstaat tegen rot is dat prima toch.

 

Je moet trouwens niet de roofmijt hebben maar de roofWANTS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje met vast hele witte toppen straks. Jammer van je kleine issues.

 

Maakt die fan op alle standen dit geluid? Misschien een kleine onbalans in de motor? Of de blaasrichting een keer veranderen, maar dat heb je waarschijnlijk al eens geprobeerd.

Maar als de brom van BV de motor wordt doorgegeven via de behuizing kan een rubberen mat wel uitkomst bieden denk ik.

 

Ik heb wel eens een fan gehad gewoon in huis, die op de hoogste stand een hoge irritante fluittoon produceerde. Dat werd door het rooster dat er voor zat veroorzaakt. Misschien beetje ver gezocht maar wie weet.

Heb het ook maar alleen met deze goedkope ventilator meegemaakt, en alleen op de hoogste stand.

 

Succes met de avonturen.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine haartjes van rijping ja, deze moeten nog 5 weken. :P

 

http://www.entocare.nl/webshop.php5?lang=nl

 

SWIRSKI-MITE tegen tripsen

 

DJ, hoe hoger de stand hoe harder de fluit/brom idd, gaan we toch proberen met rubber te dempen dan.

Idd zijwaarts maakt ie hetzelfde geluid.

Verder gaat het eigenlijk op dierentuin na best lekker. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een keer openschroeven en kijken of er een lagertje een drupje olie kan gebruiken.

Als het dan minder wordt, of (tijdelijk) weg is weet je in elk geval waar het zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

swirski mite moet je idd hebben. heb je ook de swirski mite plus die je moet hangen (in de vorm van een zakje)?

bij mij zaten er mini gaatjes in, lopen ze nou via daar naar buiten? heb er nog geen enkele gezien de afgelopen 2 weken en het zakje voelt nog steeds even zwaar aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

SWIRSKI-MITE tegen tripsen

 

Dohhhhh... Opletten City. Entocare heeft ook geen roofwants volgens mij. Ik weet dat roofwants zowel spint als trips effectief bestrijdt. Jij zegt dus dat deze swirski dat ook doet? Weet jij toevallig of het de gewone roofmijt ook op eet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje man. Echter omstreeks deze tijd was ik van jou al een veldje met cola's gewend.

 

Maar ik ken dit soortje niet, en als ze nog 5 weken moet zal dat vast nog komen ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ, idd, dat zou iig het een en ander uitsluiten.

 

Kommando, ja toch, (City heeft het onderhand zelf ook door) volgens mij heb ik de zakjes besteld.

Via het zakje zouden ze naar buiten lopen idd.

 

City, haha heb ik ook vaak, speed-read-errors, de Swirskii doet dat idd ook, ik weet niet of ze ook andere roofmijten opeten????

 

Murdoch, thanks, vergeet niet dat het maar 48 plantjes zijn, heavilly supercropped, cola`s in de maak en met 5 weken tiet zat dus. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de reden waarom ik eigenlijk geen ventilators wil, maken in mijn ogen altijd teveel lawaai (kom maar weer hoor racker ;) )

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi.

 

Je nacht temperatuur is te laag.

Vandaar paars. Op het einde van de oost is het niet zo erg.

Maar in week 5 of 6 is het veel te koud.

Probeer eens een ronde de dag en de nacht temperatuur wat dichter bij elkaar te houden.

Je zal versteld staan.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

(kom maar weer hoor racker ;) )

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef, ze zijn idd altijd wel wat lawaaierig maar deze produceert een hoge fluit/brom, echt door de muren heen, heel bizar.

 

Prettig gestoord, we hebben een kacheltje bijgeplaatst, deze zal bijverwarmen in de nacht.

Hopelijk lost dat het euvel op.

 

Topic:

 

Ik moet toch terugkomen op een eerdere reply van Murdoch, hij vond de topvorming wat achterlopen.

Ik was een paar dagen niet geweest en er is idd in die tussentijd weinig gebeurt qua topgrootte.

Meer lichter wordende fanleafs en ook wat meer paarse bladeren worden zichtbaar.

De zaadhulsjes zwellen al topjes worden al compact.

 

Afgaande op een eerder genoemd mogelijke oorzaak, P tekort en wellicht zelf voedingstekort heb ik iig de bloeivoeding weer met een halve ml verhoogt naar 2ml per liter.

Vorige ronde had ik een strain staan met voornamelijk indica, deze had rond deze tijd al 3ml bloeivoeding per liter.

 

De oorzaak, hoofdverdachte is te grote temp verschillen, er hebben zich in de groei nachten voorgedaan van 17C.

Dat is veel te laag en een grote veroorzaker van P tekort, vooral omdat het met lampen aan weleens 30+ werd, verschil veel te groot dus.

 

Oorzaak 2 zou kunnen zijn een te hoge PH, van de week neem ik ff m`n grond PH meter mee om dit te testen.

 

Oorzaak 3 is een te laag EC, onwaarschijnlijk maar we gebruiken wel hergebruikte aarde die we de laatste 2 weken van de vorige grow van alleen water hebben voorzien.

 

Iemand eens of oneens, andere oorzaken, tips of tricks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even gluren naar de 2e helft van dit kweekje.

Kon niet laten om even te posten. ^_^

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogelijke oorzaak 4, strain/cut?

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oorzaak 4 kan ook genetica zijn

 

WB Doc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...