Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
swagggy

verschil voorgroeien en groeien? (TL-lampen)

Recommended Posts

hey allemaal,

 

Ik heb op het forum al vaak gelezen dat je kan voorgroeien onder TL-lampen.

wat bedoelen ze hiermee? is voorgroeien=groeien?

 

en wat ik ook nog graag zou weten is of ik in een 80x80cm tent met 4x18W TL-lampen mijn planten kan voorgroeie/groeien?

 

Alleen nuttige commentaar aub :likken: ik weet dat ik beter een 4503947W HPI lamp gebruik om te groeien, maar zou het graag met TL-lampen doen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de term voorgroeien is bv toepasbaar bij stekken. het wortel aanmaak proces.

het proces voor het echte groeien.

maar ook zo'n leuke is afbloeien, in de bloei staat de plant al weken,

en toch bedoelen ze iets anders, bv ander lamp, of tijds verandering, het spoelen en oogst klaar maken zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de term voorgroeien is bv toepasbaar bij stekken. het wortel aanmaak proces.

het proces voor het echte groeien.

maar ook zo'n leuke is afbloeien, in de bloei staat de plant al weken,

en toch bedoelen ze iets anders, bv ander lamp, of tijds verandering, het spoelen en oogst klaar maken zeg maar.

 

Ik had nadat ik dit bericht gepost had op het forum nog wat meer rondgekeken, opzoek naar de antwoorden van de vragen die ik hier gepost had. Ik had dus al ongeveer door hoe het in mekaar zat, maar ik was nog niet zeker. Dit maakt het HEEL duidelijk. Ik vergeet nogal snel dingen normaal, maar dit ga ik onthouden :likken: :likken: :likken: :dope: :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak hem ff mindfang :withstupid:

Wortelen van stekken is wortelen, alle groei erna tot aan klok op 12/12 is voorgroei en bloei is bloei, geen andere interpretatie.

Hoe wil je de groeispurt tijdens 1e 3wk omzetten klok dan gaan benoemen, de bloeigroei oid als je dingen zo interpreteerd?

 

Afbloeien betekent dat je de plant de tijd geeft om haar ding te doen qua bloemvruchten, staat los van aantal weken bloei, betreft einde bloeiperiode van genetica en zijn verschillende benaderingen voor (oa dialed in werken).

 

Voorgroeien=groeien na het aanmaken van wortelsysteem en 1e nieuwe bladparen

Afbloeien= laatste weken vd bloei afrijp stimulatie en valt onder bloeiperiode

 

:innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...