Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klaas007

9 x Special Queen 1 onder 600W

Recommended Posts

Zo, toch maar eens een verslag proberen te maken en bij te houden. Ik heb wel wat ervaring maar merk dat ik toch tegen dingen aan loop waar ik wel wat kennis en ervaring van medekwekers kan gebruiken. Ik hoop dan ook dat jullie mij willen helpen en adviseren, en waar ik kan zal ik dat ook bij andere doen.

 

 

Zelfbouw hok

1.10X1.10X2.00 geïsoleerd doormiddel van glaswol, dit om de warmte binnen te houden en de kou buiten. En tevens eventuele geluiden te absorberen.

 

Effectieve oppervlakte is 1m2 met een hoogte van 1.80 +/-

 

Setup

1x 600W inclusief EVSA

1x 420m3/h Buisafzuiger g-tools inclusief interne thermostaat

1x 500m3 Presh filter

1x Fan voor in de ruimte

9x 11 liter potten

1x zelfgemaakte opvangbak voor het voeden via de onderkant

3x passieve gaten van rond 125

 

Voeding/grond

Goldlabel special mix light grond

 

Goldlabel Soil A

Goldlabel Soil B

GoldLabel Roots

Goldlabel Ultra MG

Goldlabel PH-

 

Zaden

Royal Queen seeds Special Queen #1

 

Ik had 15 zaden gekocht, omdat het de eerste was dat ik op zaad ging kweken.

Alle 15 kwamen uiteindelijk uit, de op het oog 11 beste heb ik uitgezocht en 9 in 11 liter potten gedaan en twee in 1 liter.

 

Van de eerste drie weken heb ik helaas geen foto's beschikbaar, maar ik heb de zaden in een propegator laten opkomen in het toevallige goede weer in die week.

Na een week waren ze allemaal uitgekomen en toen over gepot in de 11 liters en vervolgens twee weken onder 18/6 gezet.

 

Twee weken groei

gallery_40944_17012_644800.jpg

 

4 Dagen bloei

gallery_40944_17012_336423.jpg

 

Bijna 3 weken bloei

gallery_40944_17012_6575717.jpg

 

gallery_40944_17012_5883950.jpg

 

gallery_40944_17012_242670.jpg

 

gallery_40944_17012_4692304.jpg

 

gallery_40944_17012_3252157.jpg

 

 

Nu zijn er twee dingen waar ik me zorgen over maak op het moment.

 

1: Ik begin hoogte problemen te krijgen, ik kan de lamp nog maximaal 10 tot 15 cm omhoog doen en dan zit ik aan mijn max, de planten zitten in derde week bloei maar groeien toch nog behoorlijk door.

 

2: Ik heb zojuist bij het maken van foto's voor dit verslag een paar spinnenwebben !@#$ ik ben bang dat ik spint heb maar kan het ook een gewoon spinnetje zijn? het zit nog niet op de topjes heb ik het idee maar het waren een paar webben van blad naar blad, tussen twee planten.

Edited by klaas007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Klaas, weet niet of je ervaring hebt met kakken, pletten en buigen maar dat is een mooie oplossing om hoogte uit je planten te nemen. Bijkomend voordeel is dat de plant eventjes stopt met groeien inde top of vertakking die je hebt geknakt en dat de onderliggende internodes meer hoogte zullen krijgen waaddoor je planten voller en bossiger zullen worden. Lees maar hier op het forum, knak, bind en buig en plet sessies is een veel gebruikte techniek.

 

Succes met je kweek

 

Groet Plantformer

 

 

 

Ik heb geen ervaring met spint maar volgens mij maakt spint geen spinnenweb. .... over spint valt genoeg te vinden hier op het forum, gewoon goed lezen en je conclusies trekken.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Klaas, mooie planten, prima kleurtje ook.

 

Wanneer je spint zou hebben zie je dat aan je bladeren, deze hebben dan lichtere spikkels, dat begint meestal onderin, check je bladeren dus, een vergrootglas of zakmicroscoop kan helpen om een verdacht blad te inspecteren, ze leven aan de onderkant van je bladeren

 

Je bent al even in de bloei, ze zijn echter nog niet helemaal uitgegroeid neb ik bang.

Zoals platformer al zegt kan je de strekkers wat remmen door met duim en wijsvinger voorzichtig de stammen te pletten bovenin de plant.

Durf je dat niet kan je met touw de uitschietende planten wat ombuigen naar een richting waar nog ruimte is.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes je planten zien er mooi groen en gezond uit. Veel kweek plezier ik hou jein de gaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

Bedankt voor de snelle reacties. Ervaring met knakken,buigen en pletten heb ik niet maar ben niet te bang om het te proberen :-)

De grootste heb ik nu iets gebogen zonder te binden, vorig keer stond hij zo weer recht op maar de groei was er wel ff uit.

 

Ga morgen wel is ff de steeltjes een plet geven, kijken of dat wat uit haalt. Veel hoger dan dit gaat problematisch worden dus dan moet ik wel gaan binden, alleen echt ruimte heb ik ook niet zonder de rest in de schaduw te zetten.

Deze planten staan er om bekent om hoog te worden alleen had niet verwacht dat ik die hoogte ging halen en was ik de hoogte van de 11 liter bakken vergeten mee te rekenen.

 

Voeding update:

 

Op dit moment geef ik 7 liter elke twee dagen, via de onderkant.

1,5 ml per liter Soil A&B

0,5 ml per liter Roots & MG

0,5 ml ph- op 7 liter

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maar eens weer een update, inmiddels in week 3 12/12.

Het spinnetje die ik dacht in mijn ruimte te hebben heb ik nog niet weer kunnen spotten en ook geen spinnenwebben meer kunnen vinden.

 

Toch vinden de queens het nog steeds leuk om te groeien, dit terwijl ik geen ruimte in de lucht meer voor ze heb.

Heb nu twee planten gebonden en gebogen om het uit te proberen en te kijken hoe snel ze weer richting de zon staan.

 

Zou iemand met ervaring hiermee z'n commentaar kunnen geven?

 

gallery_40944_17012_3850067.jpg

gallery_40944_17012_2564708.jpg

 

Doe ik het zo goed? Heb ze richting de hoeken gedraaid, hier was namelijk nog ruimte en dan moeten ze echt moeite doen om weer richting het zonnetje groeien.

 

 

Inmiddels overgegaan om 2ml voeding per liter daar de toppen nu lekker door gaan groeien en ze wel wat extra kunnen gebruiken dan, ik gaf tot gisteren eens in de twee dagen water maar ik heb het idee dat dat te weinig gaat worden.

 

Is elke dag water geven wel wenselijk?

 

Hierbij nog wat shots van de babies.

 

gallery_40944_17012_2066218.jpg

 

gallery_40944_17012_2031936.jpg

 

gallery_40944_17012_4776395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat binden doe je prima, die groeien zo weer richting je lamp. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi klaas,

Mooi soortje heb je uitgekozen.

 

Ik mis bij jouw de Ultra PK en de Roots kun je nu wel achterwege laten.

 

Hierbij het schema van Gold Label.

gallery_32885_13455_58720.jpg

 

Succes verder deze ronde.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat binden doe je prima, die groeien zo weer richting je lamp. ;)

 

Mooi, dank je! Ben benieuwd, als het goed gaat pak ik de rest morgen even aan.

 

Hoi klaas,

Mooi soortje heb je uitgekozen.

 

Ik mis bij jouw de Ultra PK en de Roots kun je nu wel achterwege laten.

 

Hierbij het schema van Gold Label.

 

 

Succes verder deze ronde.

 

Groeten Beaker

 

Beaker,

 

Klopt, PK moet ik nog even halen alleen was het er niet meer van gekomen deze week.

Roots heb ik ook niet meer gegeven bij de laatste beurt maar bedankt voor het meedenken!

 

Soortje ben ik blij mee, makkelijk in onderhoud en niet duur in aanschaf. Ben erg benieuwd naar het rookbare resultaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spinnetje gevonden! Leeft inmiddels in de buitenwereld en niet meer in mijn mooie hokje.

Afbinden is perfect gegaan, groeien alweer mooi richting lamp.

 

Vandaag 10 liter water gegeven met 16 ML Soil A & B en 4 ml MG.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van de koninginnen :innocent:

 

Lijkt allemaal lekker te gaan tot op heden, geef nog steeds om de dag voeding en de weken vliegen voorbij.

Geef ruim 10 liter water elke 2 dagen met voeding op dit moment op Soil A&B18ML en MG 5ML op 10 liter. ( 1ML PH- om af te zuren tot 6.2 / 6.3 )

 

De toppen zitten nog wel een cm of 10 te dicht bij de lamp maar dat lijkt ze nu geen kwaad te doen, is het een probleem als er 600W op 50 cm staat?

Ik kan de lamp hoger hangen nog maar dan moet ik wel in mijn hok bezig. Laat ze liever met rust in het donker.

 

Wel ff snel wat foto's gemaakt vandaag.

 

Tips of opmerkingen zijn welkom!

 

gallery_40944_17012_4447678.jpg

 

gallery_40944_17012_4080228.jpg

 

gallery_40944_17012_5548854.jpg

 

gallery_40944_17012_3972256.jpg

 

 

gallery_40944_17012_2482078.jpg

 

gallery_40944_17012_839613.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

50cm kan prima, je planten hebben er zo te zien weinig tot geen last van, mooie kleur hebben ze ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

50cm kan prima, je planten hebben er zo te zien weinig tot geen last van, mooie kleur hebben ze ook.

 

Over kleur gesproken.... het viel mij gisteren op dat bepaalde blaadjes onderin echt in en in geel zijn.

 

Wat zou dit kunnen zijn?

 

gallery_40944_17012_2044888.jpg

gallery_40944_17012_1756276.jpggallery_40944_17012_756942.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand misschien een idee waarom de bladeren geel zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dayt ook weleens gehad aan 1 plant en dat 1 zo`n zelfde formaat takje, oorzaak nog steeds een raadsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geelheid kan toch betekenen dat de voeding uit het blad is gehaald? Correct me if im wrong.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update :

 

Ondanks de wat gele blaadjes onderin groeien de dames lekker door.

Temperatuur is wel wat gestegen door de buitentemp maar nog steeds binnen de marges voor mijn gevoel.

 

Min: 21,8

Max: 30,4

 

Luchtvochtigheid bij lampen uit is wel wat hoger dan ik zou willen, schommelt tussen de 50 en 70.

Zullen vochtvreters helpen om het omlaag te krijgen?

 

Voeding vandaag, 10 liter

 

18ML Soil A

18ML Soil B

5ML Ultra MG

5ML Ultra PK

 

gallery_40944_17012_7038231.jpg

 

gallery_40944_17012_3639800.jpg

gallery_40944_17012_5650036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...