Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

waarschijnlijk gewoon het goede, want op de fotos zonder co2 zijn ze knalgroen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drain lezen heb je niets aan als de verhouding van je voeding niet klopt.

Wanneer je te weinig N geeft zie je dit ook, dus zo waarschijnlijk is het ook weer niet dat hij de juiste geeft.

Heb het zowel met hypro gehad als met GL. 2-3 rondes. Vervroegt vergelen vanaf precies dezelfde tijd als waar jullie het over hebben.

Nu ik de juiste verhoudingen aanhoud blijft mn gewas groen tot wanneer ik het wil.

 

Zeg niet dat dit het probleem is, maar het kan.

 

Ik vind het zelf erg slordig als je zon overkill aan plant creeert dus dan sluit ik andere fouten ook niet uit.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is te kort door de bocht. Weer papiertje hangen joh :whistle:

Hmm dat vermoede ik al, kan er alleen niet zo goed bij. Zal wel paar bakken eruit halen.

 

Wat gebruik je aan voeding?

Tot nu toe alleen nog ghe floranova.

 

En het start precies wanneer ik mijn CO2 aanzet. Normaal systeem houd ik zonder probleem groen tot het eind ook met hy pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik vind het zelf erg slordig als je zon overkill aan plant creeert dus dan sluit ik andere fouten ook niet uit.

 

heb niet eens naar de planten gekeken, stoorde me aan dat net wat niet strak hangt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan stoor jij je wel heel makkelijk.

 

Had problemen met de oc waardoor ik af en toe wat bakken eruit moest halen, hierdoor kon er pas later een net over heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, in dit drukke topic.

 

De bladverkleuring zet goed door.. Maar goed dit is opzich niks nieuws heb het elke ronde tot nu toe gehad, maar toch wil ik wel graag de oorzaak vinden en het oplossen. Zoals ik al zei start dit elke keer wanneer ik de co2 (propaankachel) aanzet. Maarja wat kan het dan zijn?

Ook weer 2 dagen gehad dat de opti steeds in error ging maar dit is ook weer opgelost (zie datalog)

 

Dag 33

Gift

gallery_25039_17009_2031322.jpg

Drain

gallery_25039_17009_2477381.jpg

 

gallery_25039_17009_2312322.jpg

gallery_25039_17009_461930.jpg

gallery_25039_17009_323872.jpg

gallery_25039_17009_711728.jpg

 

 

 

Dag 35

Gift

gallery_25039_17009_1191213.jpg

Drain

gallery_25039_17009_1147688.jpg

 

gallery_25039_17009_1872080.jpg

gallery_25039_17009_4666910.jpg

gallery_25039_17009_3307676.jpg

gallery_25039_17009_1662331.jpg

 

Hier nog een foto van de NPK van GHE omdat supernoob dacht dat het te weinig stikstof was (ivm hy-pro)

gallery_25039_17009_485065.jpg

 

En de Datalog

Hier is goed te zien dat eerst liep hij niet goed een daarna loopt hij weer mooi

gallery_25039_17009_73854.jpg

 

Ben toch benieuwd waar die problemen elke keer vandaan komen.

 

Verder heb ik nogmaals mijn PT gekalibreerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenslag is de beste gelegenheid om aan te tonen dan men karakter heeft. Hebben ze niet te nat gestaan?

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

koolzuur proberen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenslag is de beste gelegenheid om aan te tonen dan men karakter heeft. Hebben ze niet te nat gestaan?

 

Gegroet, Cum Laude.

Dank je voor je reactie, ik denk niet dat dat het is. Ik vloed om de dag vanaf dag 1 zeg maar en in het begin gaat het goed.

koolzuur proberen

Ik denk dat dit een oplossing zou kunnen zijn maar toch zijn er meerdere mensen die goed draaien met een kachel.

Racker, cityboxer etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog een foto van de NPK van GHE omdat supernoob dacht dat het te weinig stikstof was (ivm hy-pro)

ik dacht niet dat het te weinig N was, ik gaf aan dat het een mogelijke oorzaak kon zijn. hypro heeft daar verder niets mee te maken

of verhouding 4-8-7 goed is kan ik je niet vertellen.

 

heb je al eens geprobeerd te draaien zonder je gaskachel aan te zetten in die ruimte. dan weet je vrij snel of dit het probleem is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat snap ik, ik liet alleen zien wat ik gebruik en omdat je aangaf dat je met hypro een stikstof tekort had.

Ik heb nog niet een volle ronde zonder gedraait, maar denk bijna wel zeker te weten dat dat het is want kan me klok erop gelijk zetten dat het begint zodra de kachel ingezet word.

 

Misschien rondje zonder, misschien met koolzuur. Weet iemand of je veel moet slepen met koolzuur?

 

Maar toch moet het met kachel ook kunnen, los liever het probleem zelf op indien mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het zelf erg slordig als je zon overkill aan plant creeert dus dan sluit ik andere fouten ook niet uit.

 

Dat denk ik ook. Heb je al eens eerder gedraaid in dit hok? Weet je of het hok gifvrij is? Gif-probleem komt pas vaak later aan het licht. Vooral icm hogere co2.

 

 

Ik denk dat dit een oplossing zou kunnen zijn maar toch zijn er meerdere mensen die goed draaien met een kachel.

Racker, cityboxer etc

 

Klopt, ik heb er nooit problemen mee gehad. Minimale ontbrandingstijd kun je omhoog zetten om het zeker te weten. En kijk eens als de kachel aan staat of al je branders aan staan. Soms wil het dat 1 niet aan slaat en dan krijg je dus een gif-probleem. Dat kun je dan waarschijnlijk oplossen door minimale ontbrandingstijd omhoog te zetten en moduleren uitschakelen (100%). Je krijgt dan wel iets meer co2 schommelingen maar dat is niet zo erngstig, je kunt dan eventueel je ppm 50 naar beneden doen om de overdosering te compenseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkeerde inschattign met klok omgooien heeft weinig met fouten te maken, ja foute inschatting meer niet. Maar zo vol is het ook niet, op sommige plaatjes zie je me rfx nog.

 

Maar goed.

 

99,9 procent is dit hok gif vrij

 

gebruikte materialen

-alles met betrekking tot opticlimate en dimlux.

- gipsplaat

-steenwol

- epdm http://www.3dvijvershop.nl/?PID=1

- gipsblokken

- hout (alleen balkjes)

- kratjes van de action

- zwart wit folie met aluminiumtape

- orca folie met orca tape

- combiconnect.

- Grastegels

- gasslang voor autopilot

- Pe leiding met grijze isolatie

- Kabels

- "zilver" papier van de papierwinkel voor hoedje over sensoren

- "epdm" kit.

- buiten het hok - http://www.bol.com/n...00000014679883/ aquaking ton

- Voeding kannetjes

 

 

Zal is kijken naar de branders. Bedankt voor je reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg ook niet dat het gif is, ik zeg alleen dat het kan. Ik heb bijvoorbeeld zelf eerst de vloerbedekking er uit getrokken, daarna alle lijmresten van de vloer geschuurd met een bandschuurmachine, dampdichte folie er overheengelegd, isolatie en daarna pas vijverfolie. Als lijmresten door die grastegels heen warm worden komen de gifstoffen alsnog vrij, die gaan overal doorheen. Je moet dus zorgen dat de plaatsen die gif kunnen bevatten niet eens warm kunnen worden of het afsluiten met dampdichte folie.

 

Nogmaals; ik zeg niet dat je een gif-probleem hebt maar ik sluit het niet uit. Vandaar mijn vraag of je hier eerder gedraaid had.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeg ik ook niet, ik laat alleen zien wat ik gebruikt heb en dat ik bijna zeker weet dat het daar niet aan ligt.

Op die tegels zit geen lijm

 

Ik heb hier eerder gedraait ja, zelfde hok alleen geen airco. En ook al meerdere keren met airco. Maar elke keer begint de ellende zodra de kachel aangaat. (na week 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gif probleem uit zich meestal pas na week 3. En vaak meer en harder als je co2 toevoegt. Ik had het over lijmresten op de vloer van de oude vloerbedekking in mijn situatie. Zoals ik zei; je materialen lijken goed en ik zeg niet dat je een gif-probleem hebt. Maar de symtomen komen wel overeen. Als je het zeker wilt weten co2 uitschakelen.

 

Dat je zonder airco geen gif-probleem hebt is logisch omdat je met afzuiger voldoende luchtverversing hebt.

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, hier zijn we weer.

 

Afgelopen dagen heb ik een tijdje het "gas" uit gelaten. Maar heb niet het id dat het wat helpt, sowieso is het lastig te vergelijken.

Volgende ronde ga ik wel langere tijd zonder gas draaien kijken of het echt daar aan ligt, misschien wel hele ronde zonder.

 

Heb nu de instellingen veranderd naar 10 sec en 100%. heb hem op 600 ppm staan.

 

Dag 37

Gift : 1,5 en 5,6

Drain 1,6 en 5,9

 

gallery_25039_17009_2075.jpg

gallery_25039_17009_22292.jpg

gallery_25039_17009_42873.jpg

gallery_25039_17009_34135.jpg

 

Dag 39

Gift

gallery_25039_17009_2709203.jpg

Drain niet gemeten omdat ik een laag water met waterstofperoxide heb laten staan (kratten stonden wel droog)

 

gallery_25039_17009_626500.jpg

gallery_25039_17009_2378693.jpg

gallery_25039_17009_2914616.jpg

gallery_25039_17009_1288872.jpg

gallery_25039_17009_4219360.jpg

gallery_25039_17009_2014187.jpg

gallery_25039_17009_661214.jpg

 

Dag 42

Gift

gallery_25039_17009_224801.jpg

Drain

gallery_25039_17009_1840578.jpg

gallery_25039_17009_1084187.jpg

gallery_25039_17009_334165.jpg

gallery_25039_17009_3256737.jpg

gallery_25039_17009_2373394.jpg

gallery_25039_17009_3064767.jpg

gallery_25039_17009_4726701.jpg

gallery_25039_17009_192082.jpg

gallery_25039_17009_4601677.jpg

gallery_25039_17009_9670.jpg

gallery_25039_17009_3926397.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig, er is nog steeds iets niet goed. Co2 zal het niet aan liggen dan. Ik hoop dat je de oorzaak nog vindt voordat je een nieuw rondje start. Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant word niet ineens weer groen dus verschil is slecht te zien, maar geheid dat als je het gas aan laat staan ze nog sneller geel worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga volgende ronde een houtkachel proberen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de verbranding goed is dan is het geen co2 probleem. Of je ergens gas lekt kun je heel gemakkelijk controleren door de koppelingen in te smeren met zeepsop water.

 

Wat amnees zegt klopt ook; er is iets niet goed in je hok. Of het nu gif is of iets anders doet er niet zo veel toe. Een hogere co2 waarde zal de fotosynthese verhogen en eventuele problemen die er nu al zijn zullen verergeren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig, er is nog steeds iets niet goed. Co2 zal het niet aan liggen dan. Ik hoop dat je de oorzaak nog vindt voordat je een nieuw rondje start. Succes!

Dank je, nee er is iets niet juist nee.

plant word niet ineens weer groen dus verschil is slecht te zien, maar geheid dat als je het gas aan laat staan ze nog sneller geel worden.

Nee dat begrijp ik, maar het word wel erger ook zonder CO2 daarom draai ik hem nu af met klein beetje CO2.

Als de verbranding goed is dan is het geen co2 probleem. Of je ergens gas lekt kun je heel gemakkelijk controleren door de koppelingen in te smeren met zeepsop water.

 

Wat amnees zegt klopt ook; er is iets niet goed in je hok. Of het nu gif is of iets anders doet er niet zo veel toe. Een hogere co2 waarde zal de fotosynthese verhogen en eventuele problemen die er nu al zijn zullen verergeren.

Nee hij lekt niet, dit heb ik al getest. Ik heb nu de CO2 wat lager staan, misschien nog lager? Wil hem niet helemaal uit zetten want dan is het 200 ppm ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...