Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PanjaRanjaGanja

Mijn eerste buitenkweekverslag PanjaRanja

Recommended Posts

Even voorstellen:

Mijn naam hier is op dit forum PanjaRanja, ik blow sinds mijn 14e en ben momenteel 20 jaar. Mijn moeder weet dat ik met enige regelmaat blow.

 

Begin April was mijn moeder in de tuin bezig (snoeien van een grote vlinderstruik). I.v.m het vele snoeiafval zijn we dit gaan dumpen in het bos.

 

Eenmaal aangekomen in het bos lag er al een heleboel tuinafval. Dit was echter niet zomaar tuinafval. Er lagen veel gerooide planten met daartussen ook heel veel stekjes op steenwol. Wij hebben ons snoeiafval hier tussen gedumpt.

 

Vervolgens hebben we de potgrond van de halve wietplantage die daar lag meegenomen om de tuin een beetje op te hogen en natuurlijk...de stekjes op steenwol meegenomen.

 

Zie hier:

image

 

Ik had ze even in een teil met water gegooid

 

Een paar dagen later de sterkste in een pot gezet:

 

image[2]

image[1]

 

Het is nu maandag 5 mei. Inmiddels een goede maand later en de plantjes staan in potten in de achtertuin. Ik heb het vermoeden dat het allemaal vrouwtjes zijn. Ik heb echter geen idee of het sativias, indicas, autoflowers, lowryders, mannen,vrouwen hermas of weet ik veel wat zijn.

 

Zo staan ze er nu bij:

 

Deze staat alleen in de pot en is het grootst.

image[3]

 

Deze staan gezellig met hun 3en in een pot, ik heb getwijfeld of dit wel handig is i.vm het wortel stelsel en verdringing.

DSC01371

DSC01372

Ik heb deze afbeelding in paint gemaakt, ik wil de 3 plantjes van elkaar weg laten groeien. Een pvc buis met gaatjes voor touw in het midden. 3 kortere pvc buizen langs de planten. De planten van elkaar weg laten groeien door ze langs de 3 kleinere pvc buizen te laten groeien en de 3 kleinere pvc buizen met touw aan de centrale grote pvc buis bevestigen. Zou dit een optie zijn of moet ik de 3 planten allen in eigen bak zetten?

Planten opbinden

 

Deze staat ietwat in de schaduw en groeit wat minder dan de rest.

DSC01373

 

 

Ik zal vanaf nu een kweekverslag/report bij gaan houden over mijn allereerste kweek. Ik hoop dat ik van de gebruikers van dit forum hulp en tips krijg wanneer er zich problemen voor doen of wanneer ik vragen heb.

Uiteindelijk wil ik natuurlijk mijn oogst posten en ik hoop dat dit gaat lukken :vape:

 

 

Vragen:

Ik heb bij de oxalis pokon voor betere bloei en groei gekocht. Ik heb dit vermengd met water met zeer lage concentratie. Toen ik mij ging verdiepen in dit middeltje las ik dat het je wiet een slechte smaak geeft en dat je het beter niet kan gebruiken wanneer de plantjes nog zo jong zijn. Verder staat erop dat het voor binnenplanten is.Is het handig om dit spul (later) nog te gebruiken? En wat gebruiken jullie?

 

DSC01375

 

Ik heb geen Ph meter. Een vriend van mij vertelde dat je dit bij een buitenplant niet hoeft te meten klopt dit?

Edited by PanjaRanjaGanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een PH Meter is wel beter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa meten is weten he. Maar die dingen kosten best duur :withstupid: Nee maar ze zijn wel duur die dingen...misschien maar eens kijken naar die strips volgens mij zijn die minder duur in de aanschaf en even accuraat als een meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooi,

 

altijd leuk dat je plantjes vind in het bos! (= ik hoop dat er een paar vrouwtjes tussen zitten, maar volgens mij zijn dit clonen van mannetjes.

aak worden er clonen gemaakt van planten die nog geen geslacht hebben laten zien. als het blijkt dat de plant een man is word hij weggegooid samen met de clonen.

in dit geval hoop ik maar dat ik het verkeerd heb, en jij een mooie oogst tegemoet gaat zien ^^

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drie planten in een enkele pot is niet zo'n goed idee: je weet niet hoe groot ze worden, misschien wel 2 meter en dan is je pot snel te klein. Anderzijds heb je nog minimaal 2 maanden om er stekken vanaf te halen, die je niet alleen in je tuin maar ergens op een afgelegen plek ook nog kwijt kan. Een pH meter voor buiten heeft weinig waarde. Regen heeft een pH van ongeveer 5, dus afzuren van water heeft weinig zin. Succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hooi,

 

altijd leuk dat je plantjes vind in het bos! (= ik hoop dat er een paar vrouwtjes tussen zitten, maar volgens mij zijn dit clonen van mannetjes.

aak worden er clonen gemaakt van planten die nog geen geslacht hebben laten zien. als het blijkt dat de plant een man is word hij weggegooid samen met de clonen.

in dit geval hoop ik maar dat ik het verkeerd heb, en jij een mooie oogst tegemoet gaat zien ^^

 

cheers

EEW dat vind ik niet leuk om te horen :kill: Maar gelukkig heb ik een paar close ups gemaakt kijk hier:

DSC01367

DSC01366

DSC01361

DSC01357

 

Kan iemand mij aan de hand van deze foto's vertellen met welk geslacht wij te maken hebben?

Edited by PanjaRanjaGanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn niet erg duidelijk, maar er lijken witte haartjes uit de oksels te komen. Als er tijdens de voorbloei witte haartjes uit de oksels komen dan zijn het vrouwtjes. Die haartjes verdwijnen overigens na korte tijd,

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn dat haartjes onder de "oksels" dus dan is het een vrouwelijke plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de 3 planten ook ieder een eigen pot geven .

Wat xtreme al zegt foto's zijn niet erg duidelijk maar lijken haartjes uit de oksels te komen dus vrouwtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 megapixel sony cybershot Kwalitatie Uitermare Teleurstellende camera. Excusses voor de slechte fotos maar ik krijg ze niet duidelijker. Ik heb nergens zaadjes/balletjes gespot. Dat overpotten van die 3 planten zou dat nog wel lukken? Of beschadig ik de wortels dan te erg? Ze staan al zo'n 3 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verpotten kun je altijd proberen, maar het is gebruikelijk om planten een of twee keer te toppen om meer takken te krijgen. Stop, voordat je verpot de afgesneden toppen in zaai- of stekgrond: van bijna geen enkele plant komen de stekken zo goed aan de wortel als van cannabis in de groei. Tenzij het autoflowers zijn: die kun je bijna niet stekken.

Dus als het verpotten niet goed uitpakt, heb je in ieder geval nog stekken. Overigens zou ik geen pokon gebruiken. Als je toch wil bijmesten, koop dan bio/organische mest, waarmee overbemesting bijna niet mogelijk is. Ecostyle en DCM hebben biomest in hun productielijn. Mest voor klein fruit, zoals aardbeien, bessen of druiven werkt prima.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou anders eventueel de 3 planten bij elkaar in de volle grond kunnen zetten dan kunnen de wortels daarheen waar ze naartoe willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...