Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

prettig gestoord

allemaal,nieuwe speeltjes. van bouw tot bloei.

Recommended Posts

prettig bij die nano lampen zit een speciaal filter toch om de lucht te filteren die je wegzuigt bij lampen?

 

werkt dat goed, of blijven er na verloop van tijd toch stofdeeltjes/vuil achter aan binnenkant nanoglas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die autopots werken toch niet met aarde?

 

Zou je een mix van aarde en cocos moeten gebruiken, kweet niet wat voor invloed dit heeft op men ph waarde van medium....

 

Ook vind ik het jammer dat ze vierkante potten hebben (al maakt dit met 9/10 weken bloei niets uit)

 

Zit er toch aan te denken om zo`n systeem van zo`n 25x18L aan te schaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word je aarde dan niet te nat? (onderin...)

 

Of eerste 2 weken handmatig bewateren en dan het systeem aansluiten?

 

Zit eraan te denken om iets minder als 1/3 van de pot met cocos te vullen (onderste laag) en de rest met aarde, of iets in die geest

 

Ga het over een maandje of 2 wel uitproberen :tu

 

Ga dan voor 24x15L systeem

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wil kan allemaal. :lol:

 

Word wel geadviseerd om niet 100% aarde te nemen.

 

Zelf heb ik geen autopot maar prettig kan je er vast meer over kan vertellen hoe het zit onderin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi spul prettig!

 

 

 

Die autopots zijn lekker fool-proof en ik denk dat het ook beter werkt dan handmatig watergeven. Iedere plant bepaalt zelf hoe veel hij krijgtt (net als mapito) maar het voordeel tov andere systemen (inclusief mapito) is dat het systeem watergeeft wanneer het water op is in die pot. Dus individueel. Nu zullen sommige mensen argumenteren dat stekjes identiek kwa genetica zijn dus allemaal dezelfde behoefte hebben. Maar ik geloof daar in onze omstandigheden niet in. Dus autopot heeft zeker voordelen imo ten opzichte van andere systemen, geen pompen(dus zonder kans op fouten in installatie en programering), je kunt lang weg blijven met een groot vat, individuele behandeling van de plant.

 

Nadeel is dat is het wel lastig met bio is en het is ook duur :( Ook werkt het niet goed met alleen aarde. Moet wel iets van drainage (cocos, hydrokorrels) in!

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 stekken, beide van 1 moeder.

 

De eerste is onderaan de moeder genomen

De tweede bovenaan.

 

Dit worden 2 heel andere kinderen.....en hebben dus ook andere behoeftes. Ik weet dat er manieren zijn om dit probleem te overkomen, maar welke stekkenboer doet die moeite?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt dat er iemand is die het met mij eens is. Daarom is imo een voordeel van die autopots ook dat ze op de individuele plantbehoeftes inspelen. Ook is het systeem niet gevoelig voor verstoppingen. Het is bedoeld voor buiten en daar is een stuk meer stof, regen, zand en modder dan in de urban grow ruimtes.

 

Geen overstromingen, zo lang als je wilt niet terug komen (afhankelijk van de capaciteit van je watervat), individuele behandeling qua hoeveelheid water. In bepaalde situaties heeft dat zo zijn voordelen.

 

Wat ik mij afvraag prettig: merk jij ook verschil nu met die CDM lampjes op je moeders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de voeding, dat is nog de vraag.....

 

Wat moet je ec zijn bij 2 verschillende planten? En wat doet de ph? Lijkt mij dat die stijgt in de leiding richting pot, en je kan er niets aan veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, voedingsbehoefte is niet individueel. Net als bij alle andere systemen natuurlijk. Dus daarin blijft de stand gelijk met andere systemen inderdaad tenzij je op grote smartpots biologisch kweekt en je planten individueel water geeft. Wat betreft die ph: Ik heb eens van een grow-guru gehoord dat als je het water eerst afzuurt naar 4ph en daarnaa omhoog brengt naar de gewenste hoogte dat je dan geen problemen krijgt met een te hoge PH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook blijft het water een tijdje onderin je opslagbak (van je pot) liggen dus tricky met voeding etc...

 

Heb gister nog een filmpje op youtube gezien, de beste man had een kas draaiend op dit spul, hij adviseert enkel water met buffertabs...... tja wil ik dat wel en wat doet het met me ph.....moeilijk..

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het met die warme buis in die tent? Had je die nog geisoleerd of uiteindelijk gewoon zo gelaten? en hoe zit het met de afzuiging van de lampen, klopte het wat je als advies kreeg of had je meer nodig of aan minder genoeg??

 

Mooi en interessant spul allemaal en vind het prachtig dat je het met anderen deelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry was al een tijdje niet meer op mijn eigen topic geweest. druk druk. Zal morgen even antwoord geven op de vragen.

ben nu met een tweede voedings computer bezig. jongens wat een genot. als alles werkt. kan het echt iedereen adviseren.

Zal morgen ook even foto s maken van autopot plus moeders. Vind de nieuwe speeltjes zelf helemaal geweldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bevallen de Dimlux 1000 lampen PG?

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel weer een maandje overheen voor hij zich meld.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autopot XL (25L) gebruikt met een laagje hydrokorrels onderin (5cm) en de rest gevuld met aarde. Twee potten met alleen aarde, andere met 50/50 gedaan. Geen verschil persé onderling gehad, wel dat ik een standaard 'roest' probleem heb waardoor er twee hoofdtoppen dood zijn gegaan/gaan rotten (materiaal was droog en hard) en dat was wel toevallig de aardekant.

 

Zit nu te twijfelen om ze weer te gaan gebruiken, maar dan met Biotabs en alleen water geven. Zie ook: http://biotabs.eu/wp-content/uploads/2013/11/BioTabs-for-AutoPot.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel jammer idd Racker.

Vaak hele leerzame dingen die ik dan weer oppik.

 

Je krijgt dan veel meer interactie in een topic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jiffy,

 

Dat een autopot niet geschikt is voor jou manier van kweken wil niet zeggen dat de autopot de oorzaak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel weer een maandje overheen voor hij zich meld.....

Wanneer krijgen we eens weer wat van jou te zien Racker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek niet (meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jiffy,

 

Dat een autopot niet geschikt is voor jou manier van kweken wil niet zeggen dat de autopot de oorzaak is.

 

De AutoPot is ook zeker niet de oorzaak, dat zeg ik ook nergens, ik heb prima resultaten behaald en moet nog een beetje uitzoeken hoe ik dit systeem goed werkend krijg. Dus met welk substraat, voeding en dergelijke factoren. Heb het systeem nog maar één keer gebruikt, en ik was erg tevreden over hoe snel en sterk alles groeide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker kan niet meer leeg.

 

Hij zat nog te twijfelen om de du naheffing voor Nederland te betalen. Zo is hij dan ook weer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...