Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Halloo luitjes,

 

Ik ben inmiddels op alle bekende nederlandse wiet fora geweest om kennis op te doen over t kweken van wiet, dit omdat ik een enorme tuin heb en 5 planten mag hebben van de wet. Omdat ik altijd al het maximale uit mijn tuin met planten heb willen halen ging ik voor de planten van vorig jaar op zoek naar een soortje met zo veel mogelijk opbrengst en zoveel mogelijk THC productie. Daarom koos ik voor Greenhouse Seeds Hawaiian Snow. Dit werd uiteindelijk niks doordat deze veel te groot werd door de ruimte die ik het gaf in een 60 liter pot. Hierdoor waren er heel veel hele kleine fluffy toppen die ook nog is grotendeels beschimmeld waren. Ook viel het aantal zonuren tegen. dit kwam omdat ik geen tijd had om verduisteren en daardoor de sativa dominante planten eind november pas afbloeiden.

Ik ga met de volgende middelen zorgen dat ik dit jaar wel het maximale uit mijn nederlandse tuin kan halen!:

- 5x AK Passion AUTO van Zambeza seeds :

Description:

De populaire AK47 soort is nu aangepast naar een echte autoflowering soort genaamd Ak Passion. De auto AK Passion heeft veel overeenkomsten met de originele AK47 soort. Deze staat bekend om een snelle en goede oogst.

Het is een makkelijke soort en is bij beginnende kwekers erg populair. De planten bereiken een gemiddelde hoogte en produceren mooie grote compacte toppen.

De plant heeft een extreem sterke geur ^^ . Let dus op de buren bij het kweken in de tuin. Kwaliteit en kwantiteit maken van AK Passion een echte must have.

Later kwam ik erachter dat er ook Amnesia haze in AK Passion’s genen zit! Dit gaat interessant worden^^

- 11 liter potten

- Plagron Growmix met perlite

(Bij deze aarde hoef je de eerste drie weken geen voeding te geven en er zit perliet in. Dit is een middel wat de aarde luchtig houdt)

Omdat ik heb gelezen dat het verschrikkelijk belangrijk is dat je luchtige aarde hebt, en dat het geen universele aarde mag zijn omdat dat niet geschikt is voor wietplanten, ben ik op internet aarde gaan bestellen. ik heb heel lang gezocht naar de beste aarde in combinatie met voeding voor autoflowers. omdat ik een hele korte groei periode heb (van 3 weken) zou ik met deze grow mix van plagron de plant in de eerste drie weken van voeding kunnen voorzien zonder een aparte fles groeivoeding aan te hoeven schaffen. Dat zou heel mooi zijn!

- Ganna Rhizotonic 250ml.

Omdat wortel-stimulator volgens vele forumgebruikers de groei van de plant extreem vergroot, en het volgens sommigen recht evenredig staat aan meer gewicht, heb ik de beste wortelstimulator aangeschaft. Deze ga ik vanaf het begin bij het water doen.

 

-Plagron Terra Bloom (bloei) 1ltr

Nadat de drie weken waarin de voeding uit de aarde komt op zijn, zal ook ongeveer de plant gaan bloeien omdat het een autoflower is. In de komende bloeiperiode zal ik de planten van voeding voorzien met Plagron Terra Bloom.

 

Ik heb mijn babies eergister in een glas water gedaan en 4 van de 5 laten al een wit puntje zien!

Ik ga jullie proberen de hele levensfase van de planten op de hoogte te houden via deze topic!

Tot over een paar dagen!

Edited by stijnijssel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, ik houd deze in de gaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop

wacht

ga nu naar de tuinwinkel , en haal een zak zaai en stekgrond

maak een kuil bovenin elke pot aarde ( haal een liter van je aarde weg) en giet er zaai en stekaarde in

 

ontkiemd of niet , zet nu je zaden in je kuiltje zaai-en stekaarde. 50 ml water erop gooien ( zodat het vochtig is , maar niet te , en herhaal elke 48 uur tot je planten 3 cm boven grond uitkomen.Vanaf dan ga je meer wateren.

 

 

zo heb je tenminste een gezonde start , zonder te veel voeding bij het obtkiemen, en de plant zal niet gestressed raken van transplant-shock.

zeker bij snelbloeinde planten als autoflowers is dat erg belangrijk.

 

ik kan het je nog wel preciezer vertellen waarom en hoe, maar heb nou al de schele tiepkramp, en alles is op te zoeken.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het maximale uit je tuin wilt hebben zou ik toch echt voorbij die 11 literpotjes en die AK auto rennen..

 

En greenhouse zuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het maximale uit je tuin wilt hebben zou ik toch echt voorbij die 11 literpotjes en die AK auto rennen..

 

En greenhouse zuigt.

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klink inderdaad goed, succes man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas mag je geen 5 planten van de wet in je tuin. Heb dit zelf ondervonden een aantal zomers geleden met 5 moederplanten van ca. 3 meter hoog op mijn balkon. Vinden de buren niet leuk en de wet is al een lange tijd veranderd.

 

Autoflowers en maximaal, we zullen het zien, niets is onmogelijk!

 

succes met je kweekje, greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het maximale wilt moet je dit vragen aan de openbaar aanklager in het proces tegen doede

die man heeft berekeningen; t lijkt titatovenaar wel, hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

MeneerJansen

 

Het plan om te planten in de potten waar ze nooit meer uit zullen gaan had ik ook, maar niet om een kuiltje te maken met daarin stekgrond. Heb wel gelezen dat de planten ongekend goed starten als je dat doet. misschien toch maar even de moeite nemen om nog een zak zaai en stek grond te halen.. bedankt voor de tip!

Fl13r3flu1t3r

 

Groter dan 11 liter heeft volgens vele niet eens zin, omdat het een autoflower is is de groeiperiode zo kort dat de wortels nooit zoveel plek in zouden kunnen nemen. of kunnen ze dat wel door het gebruik van rhizotonic? daarbij heb ik ook nog ervaring met een plant die te groot werdt doordat ik een te grote pot had, waardoor er enkel fluffy toppen overbleven. moet ik hier ook bang voor zijn met deze autoflowers? en de zaden zijn niet van de greenhouse, maar van zambeza seeds;P http://azarius.nl/seedshop/zambeza-seeds/ak-passion-zambeza-feminized/

 

Titatovenaar

 

Moederplanten van drie meter op je balkon? woon je in een flat? dan lijkt t me niet gek als je buren gaan klagen, ik heb gelukkig een goede band met mijn buren aan alle kanten , zij zullen nooit klagen, en een hele grote tuin:P

 

weetje

 

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

een flauw grapje./

de berekeningen van het openbaar ministerie in de zaak biokweker de jong

maakte sprookjes waar: en sprak echt over het maximale.

geheel cynische bedoeld dus en eigenlik behoorlijk en geheel offtopic.hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes.

 

Mocht je de zaadjes in een keer in de grote pot willen planten, zodat ze geen overplant stress krijgen omdat ze al zo kort leven.

Heeft het bij mij geholpen een kuiltje te graven in de bemeste potgrond, en hier een paar handen zaai en stekgrond of lightmix in te doen, zo heb je minder/geen risico dat je de zaailingen overbemest op het begin.

Het kuiltje maak ik ongeveer zo groot als een 40-50cl drinkglas.

 

En nu hopen op veel zon! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed idd

Maar als je zo een grote tuin heb en je wil een maximale opbrengst waarom gooi je de dan niet in de volle grond?

Suc6 nog ik volg

Pics?

Share this post


Link to post
Share on other sites

RebelFarmer

 

ondanks dat ik niet hele bemeste grond heb, en de kans dat ze overbemest raken best klein is, ga ik dat denk ik wel doen, t schijnt indd dat planten enorm lekker gaan op zaai- lightmix!

 

Green Lee

 

in de volle grond ben ik bang dat ik mijn voeding niet goed kan controleren, en insecten en infecties ook niet, ik hou het liever schoon.

spullen komen als t goed is overmorgen binnen, dan ga ik de zaden planten!

het is nu 3 dagen geleden dat ik de zaden in de beker met water heb gegooid, 4 van de 5 hebben nu een klein wit puntje laten zien , 1 tje nog steeds niet, ben bang dat deze geen kiemkracht heeft.. we zullen het zien, ik hou jullie op de hoogte!

Edited by stijnijssel

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!

 

Het vijfde zaadje wat t eerder niet deed nog steeds niet uitgekomen:( maar in plaats daar van heb ik een Jack Herer Auto zaadje ontkiemd! het duurde maar twee dagen voordat deze een redelijk lang steeltje liet zien! Inmiddels zijn alle zaden dus ontkiemt! dus nu is t t kwestie van wachte op de potte enzo en daarna kunne we eindelijk kweken!!

gallery_29497_17015_1475446.jpg

Edited by stijnijssel

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dezelfde topics samengevoegd en dubbele posten weggehaald.

 

Fijne zondag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CRISIS!

inmiddels zijn mijn spullen nog niet binnen, maar de zaden wel al meer dan ontkiem!d, zoals op de foto's hierbeneden te zien is heeft 1tje er al zijn zaadhelm afgedaan:P Moet ik ze nu toch maar eerst even in kleine potjes doen of moet ik nog twee dagen wachten tot mijn spullen er zijn? want over twee dagen wee ik zeker dat alle zaden er zo bij liggen als de middelstegallery_29497_17015_461553.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze maar snel in de grond stoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop

wacht

ga nu naar de tuinwinkel , en haal een zak zaai en stekgrond

maak een kuil bovenin elke pot aarde ( haal een liter van je aarde weg) en giet er zaai en stekaarde in

 

ontkiemd of niet , zet nu je zaden in je kuiltje zaai-en stekaarde. 50 ml water erop gooien ( zodat het vochtig is , maar niet te , en herhaal elke 48 uur tot je planten 3 cm boven grond uitkomen.Vanaf dan ga je meer wateren.

 

 

zo heb je tenminste een gezonde start , zonder te veel voeding bij het obtkiemen, en de plant zal niet gestressed raken van transplant-shock.

zeker bij snelbloeinde planten als autoflowers is dat erg belangrijk.

 

Zoals MeneerJanssen al aangaf zou ik ze ook niet meteen in de Growmix zetten. Zit idd behoorlijk wat voeding in. Mijn vorige autoflower had daar moeite mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin maar vlug aan de 2de fase...potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar dan moet ik wel overpotte

stop

wacht

ga nu naar de tuinwinkel , en haal een zak zaai en stekgrond

maak een kuil bovenin elke pot aarde ( haal een liter van je aarde weg) en giet er zaai en stekaarde in

 

ontkiemd of niet , zet nu je zaden in je kuiltje zaai-en stekaarde. 50 ml water erop gooien ( zodat het vochtig is , maar niet te , en herhaal elke 48 uur tot je planten 3 cm boven grond uitkomen.Vanaf dan ga je meer wateren.

 

 

zo heb je tenminste een gezonde start , zonder te veel voeding bij het obtkiemen, en de plant zal niet gestressed raken van transplant-shock.

zeker bij snelbloeinde planten als autoflowers is dat erg belangrijk.

 

Zoals MeneerJanssen al aangaf zou ik ze ook niet meteen in de Growmix zetten. Zit idd behoorlijk wat voeding in. Mijn vorige autoflower had daar moeite mee.

Dan moet ik wel overpotten, want mijn definitieve potten komen vrijdag pas binnen. wat zal ik nu doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon door gaan met wateren , niet droog laten staan , dan gaan wortels namelijk nog harde op zoek naar ruimte die er niet is

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon door gaan met wateren , niet droog laten staan , dan gaan wortels namelijk nog harde op zoek naar ruimte die er niet is

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden zijn geplant!

week 1 kan beginnnen B) B)

gallery_29497_17015_135472.jpg

heb wat stek aarde in het kuiltje gedaan om verbranding van de zaaiingen te voorkomen:

gallery_29497_17015_3251619.jpg

tot over een week ofzo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan, dit ziet er al goed uit, hopen dat ze lekker vol worden.

Ik heb zelf ook Plagron growmix hier liggen, toch benieuwd hoe de planten het daarop gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...