Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snuffeltje

Gesloten kweken met C02

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb een vraagje over mijn nieuwe projectje en misschien hebben mijn collega boertjes nog

interessante tips en informatie .. :innocent:

 

Net begonnen met de Opticlimate 3 in een tentje en wat caramello's uit zaad, nu op de kop af 4 weken oud waarvan bijna 1 week op 12/12

 

Planten lijken goed aan te slaan maar nu beginnen ze er toch een beetje gelig uitzien sinds vanochtend.

Dames staan op 18 liter potten in all mix aarde en temperatuur is dik in orde zeg maar.

Ik geef ze gewone voeding van plagron mee, alga bloei en ben er nog niet uit over welke voeding ik de rest van de kweek wil gaan gebruiken, normaal is dat altijd Hesi maar dat lijkt me niet echt geschikt voor Co2 kweek

 

Mijn Co2 generator van Biogreen staat er nog werkloos bij aangezien ik nu al op gemiddelde waardes zit van pak hem beet 400 tot 600 ppm (!)

 

Ik vermoed dat ze een beetje geel worden door dat ze in de nacht te weinig verse zuurstof krijgen omdat je dus met een gesloten systeem werkt dus dat je toch verse lucht moet aanzuigen.

Er hangt een 1000kub stalen box in met filter en heb net een extra slang (de enige) aangesloten om tijdens de nacht periode wat extra verse lucht aan te zuigen bij het raam, hopen dat dat helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 2 centen?

 

-400 tot 600ppm is normaal in deze omgeving

-Planten maken meer zuurstof (overdag) dan ze in de nacht gebruiken. (daarom blijft er wat over voor ons)

-Planten hebben niks aan "frisse lucht"

 

Van all mix, plagron,alga bloei enz weet ik niks. Hesi is voeding en is net zo goed als andere voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is t niet gewoon N tekort, aangezien je bloei voeding gebruikt in de groei...

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 2 centen?

 

-400 tot 600ppm is normaal in deze omgeving

-Planten maken meer zuurstof (overdag) dan ze in de nacht gebruiken. (daarom blijft er wat over voor ons)

-Planten hebben niks aan "frisse lucht"

 

Van all mix, plagron,alga bloei enz weet ik niks. Hesi is voeding en is net zo goed als andere voeding.

 

Hesi voeding is zolang ik het gebruik idiot proof en heeft in principe altijd vaste ec waarden omdat je altijd dezelfde hoeveelheid meegeeft, vandaar dat ik nog nadenk over een goede a + b voeding lijn.

 

niks aan frisse lucht? hoe dan als de hele nacht dezelfde lucht in rondjes draait in de tent door de opticlimate en er feitelijk niks mee bij komt.. op een gegeven moment is de zuurstof toch "opgebruikt" ? misschien leg ik het niet goed uit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

is t niet gewoon N tekort, aangezien je bloei voeding gebruikt in de groei...

 

klinkt aannemelijk echter heb ik nog een paar op de reservebank zitten in andere ruimte met precies dezelfde potten, voeding, licht met wel verse lucht van buiten op de ouderwetse manier, die zien er toch iets groener uit, zelfs die paar die op cocos staan.

Kweken zonder groei voeding doe ik al een tijdje aangezien zaad planten toch als een malle gaan als je niet oplet :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja maar zo zijn er ook genoeg voorbeelden van gesloten ruimtes waarbij de planten geen verse lucht krijgen ;)

 

ec te laag of n te kort. my 2 cents. of je zou een gifprobleem moeten hebben

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar indoor vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

niks aan frisse lucht? hoe dan als de hele nacht dezelfde lucht in rondjes draait in de tent door de opticlimate en er feitelijk niks mee bij komt.. op een gegeven moment is de zuurstof toch "opgebruikt" ? misschien leg ik het niet goed uit..

 

Juist, niks aan frisse lucht.

 

Planten ademen overdag co2 in en zuurstof uit. In de nacht andersom. Ze maken echter overdag meer zuurstof aan dan ze in de nacht ooit zouden kunnen opgebruiken.

 

Zolang jij je hok in kan zonder aan de beademing te liggen, is er zat zuurstof.

 

Mensen gebruiken ook alleen zuurstof om te ademen, dat is iets heel anders dan "frisse lucht". Een diepzeeduiker neemt toch ook geen frisse lucht mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien inderdaad "gif" probleem, lag wat vinyl in de buurt, gelijk er maar uitgetrokken en bij grofvuil neer gezet, t was ook maar een klein beetje gelig dus kijken hoe het gaat de komende dagen.. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagjevoor de kenners hier:

 

als je niet met een gesloten systeem werkt,

heeft het dan zin, om bv. per uur de afzuiger een kwartier uit te schakelen en de eerste 10min co2 bij te spuiten, zodat ze hier een kwartier van kunnen genieten?

 

ik ken niets van het hele co2 gebeuren, maar heb onlangs een co2 set gekregen met magneetventiel.

 

is het het waart om dit in te zetten in een niet gesloten systeem mits wat goede afstellingen en bijhorende metingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ff een vraagjevoor de kenners hier:

 

als je niet met een gesloten systeem werkt,

heeft het dan zin, om bv. per uur de afzuiger een kwartier uit te schakelen en de eerste 10min co2 bij te spuiten, zodat ze hier een kwartier van kunnen genieten?

 

 

 

ik ken niets van het hele co2 gebeuren, maar heb onlangs een co2 set gekregen met magneetventiel.

 

is het het waart om dit in te zetten in een niet gesloten systeem mits wat goede afstellingen en bijhorende metingen?

 

Ik heb het zelf getest.

En een goede vriend van me zij

.HEEFT GEEN ZIN,JE ZUIGT TOCH ALLES NAAR BUITEN.

Het hokje was maar een kleerkast 3000*1000 met drie dimluxsen

Kwam op de kop af. 1.980 dus ik zeg het help wel degelijk.

Moet wel zeggen. Heb drie st flessen co2er door heen geblazen,van 20 liter.

Dus ik zeg , gewoon doen.

 

 

 

Ps snuffeltje.

Ik vind de dames er goed bij staan.

 

 

Gr prettig.

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je er wel bij zeggen dat je een deel van de afgezogen lucht recirculeerd.....Anders is het kansloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de hoeveelheid zwenkventilatoren zowieso ver 8 voudigen

allemaal op lage stand zetten

moet je eens kijken hoe lekker je blad erbij gaat staan

 

beste tuinen die ik heb gezien hadden een overkill aan interne ventilatie

 

alle blaadjes bewegen

 

vinyl is zowieso de pest

je zou in de komende dagen een gezondere groei mogen verwachten

al moet ik zeggen dat ik op de fotos geen echte problemen zie

 

stekken die ietsje bloeihormoon hebben aangemaakt door transportstress kunnen ook raar reageren

 

co2 in de ruimte pompen om vervolgens elk kwartier af te zuigen helpt wel degelijk

het is de oudewetse manier van kweken met co2 , voordat er gesloten systemen kwamen

Je kan deze techniek in de zomer toepassen als je je temperaturen niet onder de 30 graden kan houden

gewoon co2 erin pompen, afzuiger gedimd of uit voor korte tijd en weer even vol open gooien naa aantal minuten

 

let er wel op dat je co2 net als voeding op tijd moet afbouwen , anders kweek je toppen met een pokonsmaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, dat wou ik horen :)

 

dus als ik het goed heb recirculeer je dan wel je uitgeblazen lucht terug naar binnen?

of kan het gewoon zo als ik zei met een kwartiertje de afzuiger uit te zetten en dan bij te blazen?

 

dan zal ik enkel nog een ppm metertje moeten kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een deel...

 

Ik heb vroeger met het klokkenspel gewerkt (want zo heet het) Meer dan 5 min de afzuiger uitlaten lukte mij toen niet. Co2 was niet aan te slepen. Ik vind t niks dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een klein hokje/of tent in een kamer hebt staan en daar ook in uitblaast/inblaast is het toch een koud kunstje om de co2 waarde op het juiste niveau te krijgen? Is dan toch een kwestie van co2 op peil houden in de kamer? Wil dit wel eens testen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi life "shenkie". Heeft een verslag hier met het "klokkenspel"

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks starter, ga direct eens kijken :tu

 

kan het niet vinden starter.....

 

eventueel een linkje?

is het dat mapito verslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een klein hokje/of tent

 

Daar heb ik geen ervaring mee....waste of risk

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet voor de kleine medische gebruikert racker ;)

 

voor mij zeker het risico waart!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waste of risk

 

 

En voor iemand anders een calculated risk. Of het nou groot of klein is, bij je thuis, in een pandje of bij iemand met chronisch geld gebrek staat, naaien doen ze je toch wel als ze je pakken...

 

Ga het na de zomer eens uitproberen als het nieuwe hokje klaar is ben erg benieuwd of het gaat werken.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee sensi maar weet 1000 procent dat t er is.

Ff goed zoeken dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...