Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jointje Walker

herijuana eerste oogst eerste binnenkweek

Recommended Posts

na 3 jaar buiten gekweekt te hebben en veelste veel geld uit gegeven te hebben aan veelste slechte wiet.

heb ik dit jaar besloten om voor me eigen een tent aan te schaffen.

 

hier een specificatielijst:

 

1x Kweek tent in d e maat 90x90x170/185 van secret jarden

Lamp SET 250/400/600 watt naar keuze zie opties

1x ELT (Travo) naar

1x Lamp(bulb) Philips Son-T Pia Plus /400

1x Hamerslag reflector kap

1x Aansluitsnoer 2 mtr. met europeesche stekker (ook belgie!)

5mtr. Aansluitkabel 3 x 1,5mm2

1x Buisafzuiger 400m³ Ø125mm met fancontroller (klimaat beheersing)

1x Rhino carbon Filter 425m³ ø125mm 30cm hoog

1x Doos 5 meter combi Slang Ø127mm

1x Easy roller set, 2 stuks tot 5kg. (makkelijk verstelbare lamp ophanging)

3x Slangklemmen Ø60-135mm

1x Min Max Thermo-Hygro meter digital met geheugen + batterij (temperatuur + vocht)

1x Clipfan ventilator 15cm 5watt met adaptor

 

1x Schakelkast van devron

 

hier heb ik wat fotos van de opstelling:

 

mijn tijdklok

gallery_41105_16986_827769.jpg

 

mijn elt trafo....

gallery_41105_16986_1874279.jpg

 

de complete setting zeg maar van de stroom

gallery_41105_16986_438264.jpg

 

de lamp 400 watt en de afzuiger met filter

gallery_41105_16986_3636326.jpg

 

 

dan heb ik hier een foto van de stand van de afzuiger

 

gallery_41105_16986_1800680.jpg

 

toen kwamen me lieve schatjes tot leven...

 

het moment alleen bracht al een glimlach op me gezicht.

 

gallery_41105_16986_1386496.jpg

 

gallery_41105_16986_1489399.jpg

 

gallery_41105_16986_3928157.jpg

 

maar eerlijk is eerlijk dat was gisteren

 

op dit moment zit ik in nacht 3 ( de 2e waar ze zich laten zien) en ogen ze al een stukje beter

 

gallery_41105_16986_1706911.jpg

 

gallery_41105_16986_2930381.jpg

 

gallery_41105_16986_3091426.jpg

 

 

nu zit ik alleen nog met een schommelende tempratuur 8 graden verschil tussen aan en uit.

en een heel laag vocht gehalte terwijl ik er een handoek in heb liggen die doorweekt was en halverwegen de "dienst" heb ik er een liter overheen gespoten soms loopt de temp. op tot 30+

 

hier nog wat foto's

gallery_41105_16986_7120221.jpg

 

gallery_41105_16986_980000.jpg

 

 

ik denk dat het wel bij trekt als de potten er in staan maar we zullen morgen zien

Edited by Jointje Walker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jointje Walker,

De zaailingen kun je al in grotere potten zetten (gaat je lv% ook omhoog) en dan de lamp er 40 cm. boven hangen.

Je clipfan tussen de lamp (niet tegen de lamp) en de zaailingen laten blazen, zodat je zaailingen iets bewegen, dus ook niet vol op je plantjes richten.

 

Je vsa heb je niet netjes aangesloten.

Met de gestripte kabels er half uit hangen en geen kabelschoentjes gebruiken, is vragen om problemen.

De vsa kun je ook beter niet rechtstreeks op een houten plaat zetten (dat ding wordt behoorlijk heet). Ik leg er zelf altijd een stukje gipsplaat of een plavuis onder.

Dit zou ik nog even aanpassen als ik jou was.

 

Je hebt de thermometer in het volle licht liggen en dan geeft ie te hoge waardes aan.

Maak er een afdakje boven (ook om de sensor van je afzuiger).

De minimum speed setting kun je beter niet op 0 zetten, maar op 20 - 30%.

 

Waarom heb je geen filterhoes om je filter?

 

Succes met je eerste binnenkweekje. :popcorn:

 

Groeten Beaker

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je filterhoes zit op de foto's nog niet over je filter heen...

 

Verder succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man heerlijk soortje, erg kwetsbaar wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herijuana kwetsbaar?

Dan doe je iets niet helemaal goed daar, enorm sterke plant, kan heel veel opbrengen (145gr droog, 11ltr pot 1 plant) en vreet zich helemaal het schompes aan BAC bio, heb en jaar of 3 met dat soortje zeer veel gekweekt.

 

@TS

elektra opnieuw aanleggen, brandblusser goed plaatsen tov de rest en verder opvolgen wat Baeker zei en die kleintjes zsm de aarde in, als je ze in die spongepots zo onder de lamp laat staan zijn die plugjes zo uitgedroogd met rampzalige gevolgen voor je plantjes.

 

succes, hoop voor je dat je de 8wk'er hebt, die is beste van 3 qua smaak en uitwerking, opbrengst misschien niet zo hoog maar wel een wietje waar je u tegen zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik volgen. Herijuana ook maar is bestellen.

 

Greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad heri heerlijk plantje suc6 en maak je niet te druk om de lv met zaailingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

super iedereen bedankt voor jullie commentaar en reacties SUPER leuk ik zal straks of morgen nieuwe fotos maken...

 

wat ik al heb veranderd helaas heb ik volgende week pas de mogelijkheid de kabelschoentjes met tang aan te schaffen, heb de trafo op een dakpan gelegd met de onderkant bloot dat lucht hem kan koelen (zelfde rede dat ik nog geen gipslaat heb gehaald als de kabelschoentjes...

 

heb de dames in bakken gezet en water gegeven,heel heel veel water (nieuwe aarde is dorstig :P)

lamp op 40 cm gehangen en ventilator op 25 gezet

 

wat er gezegd werd over snel uitdrogen klopte wel was er de hele nacht zoet mee gelukkig slaap ik snacht niet...

 

alleen vanacht viel ineens me lamp uit na 16,5 uur aangestaan te hebben ik denk dat het een beveiliging in de trafo was want nu doet alles het weer wel alle kabels na gelopen maar dat zat gewoon goed.

 

en nu na weer 3 uur aan te staan nog geen problemen maar zal snel iets halen wat de trafo koel kan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herijuana kwetsbaar?

 

In een aantal beginners kweek verslagen toch gelezen dat het fout ging en andere beweerde het toch een lastige plant is.

 

Had hem zelf outdoor willen doen met verduisteren maar of ik dit durf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@caesar

Zowat elke indica is zeer geschikt om binnen mee te beginnen, planten zijn stukkie toleranter dan een haze/sativa en ze hoeven ook niet zo lang te staan. Zet ze in een 11ltr pot met Special mix en een buffertab en geef vanaf week 5 pas beetje voeding mee, zo kweek je Herijuana ;)

 

Velen zoeken de problemen zelf op (water geven), herma trekjes daargelaten: Herijuana genetica is een zware indica op elk gebied.

 

Buiten zou ik niet snel en Herijuana neerzetten, rotkans is best groot, minder herma's voorzover ik weet dat dan weer wel.

 

@TS

ook al heb je geen kabelschoentjes, dat stukje gestripte koperdraad bij de VSA kan een stuk netter, dwz tot aan buitenmantel in de kroonsteen svp.

 

Welke aarde heb je dan dat je heelheelheelveel water moest geven?

Aarde van gold label heb je met een ml of 400 echt wel een 11ltr pot goed ingewaterd waar nog geen gewortelde plant in staat.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat je ze niet verzopen heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke hier een update ik heb de dames nu een week en 2 dagen onder de lamp staan...

 

alleen blijft me tempratuur aan de hoge kant, zie de foto's

 

foto 1 is de minimale temprtuur voor het weekend nu niet onder de 24 grade gekomen

 

gallery_41105_16986_3467076.jpg

 

foto 2 maximale tempratuur

 

gallery_41105_16986_3481805.jpg

 

foto is een moment opnamen

gallery_41105_16986_1399478.jpg

 

dan heb ik hier een aantal foto's van me dames maar hoe weet ik wanneer die op 12-12 mag staan

 

me luchtvochtigheid blijft ook schommelen tussen de 25 en 40...

 

plant 1 na 1 week en 1 dag

 

gallery_41105_16986_2968459.jpg

 

gallery_41105_16986_4280441.jpg

 

plant 2

 

gallery_41105_16986_5474195.jpg

 

plant 3

 

gallery_41105_16986_1351261.jpg

 

plant 4

 

gallery_41105_16986_1418962.jpg

 

plant 5

 

gallery_41105_16986_2706919.jpg

 

dan zie je op me laatste foto zown wit laagje wat is dat?

 

geen beestjes heb met macro lens gekeken en bewoog niet :P

 

@ appel nee verzuipen zeker niet

 

@ lost child ik heb light mix van plagron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op meeldauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

cocaplant? :D zie je blad lichtjes krullen. wss de voeding in de lightmix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte laagje.. grond droogt in en je hebt al paar keer water gegeven dus beetje zoutafzetting, niks aan de hand en met die lv waarden echt geen meeldauw appel.

 

@Ts

zet die thermometer eens in een klein kartonnen doosje oid (kapje maken kan ook) en doe nog eens een meting.

 

vd rest gaat het prima toch? ze maken nieuwe bladpaartjes aan, zijn nog mooi groen en de 1e 2wk is er sowieso geen hol aan wat 'plantje' betreft als het uit een zaadje moet komen, vanaf dat ze aan 4e/5e bladpaar zijn gaat het wel een stuk harder ineens en valt er wat te zien, nu gewoon in de wachtkamer nog even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lost child

 

oke gelukkig goed om te weten dat ik me daar niet druk over hoef te maken...

 

ik zal zo eens iets maken voor de thermometer .

 

maar hoe weet ik wanneer me lampen 12-12 moeten staan ik dacht nmlk dat ik dat nu moest doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

12-12 zou ik nog even mee wachten totdat ze wat groter zijn, mijn ervaring met herijuana is dat ze niet heel groot worden als je ze te snel op 12-12 zet

je luchtvochtigheid moet je niet teveel op letten , maakt niet veel uit voor plantjes uit zaad

ik zou ook je minimum afzuigsnelheid instellen op 30%, kleine kans op brandgevaar als ze minder snel draaien en dan gaan ze ook vaak brommen/lawaai maken

Edited by Frits Bom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herijuana zet je het beste pas op 12/12 nadat ze voorbloei hebben laten zien en deze voorbloei kun je verwachten vanaf dat ze de 6e node voorbij zijn (6e echte blad/takjes geteld op de stam). Voorbloei betekent (jong) volwassen dus klaar vd bezwangering.

 

Voor die tijd in de bloei zetten willen ze op 12/12 nog wel eens de neiging hebben extreem te strekken tussen de nodes, kerstboom idee of kandelaar nog beter maar dan moet je getraind zijn in planten trainen levert je het meeste op.

 

Herijuana kan goed tegen knakken zelf laat in de bloei kan je nog rustig een knak geven al loop je dan wel kans dat de top erboven dan door gaat hangen zo dik en vet worden die golfballen :yummy:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk mag ik je topic "vervuilen"of versieren met een plaatje van wat je te wachten staat

 

gallery_9296_15932_3217728.jpg

 

ik heb ook een rondje heri gedaan, had er 1 na een week op 12/12 gezet.. hij is niet erg groot geworden..

 

de rest had ik langer voor gegroeid en getopt die strekte nogal in de bloei..

 

gemiddeld is een week of 2 voor groei normaal...

 

maar als de ruimte het toe laat zou ik zoals lostchild zegt voorlopig nog ff wachten met 12/12

 

 

probeer hem niet teveel te stressen, herijuana is in mijn ogen wel een herma gevoelig soortje..

 

Succes

Greetz Skunkmonster

:vape:

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan heel netjes blaadjes hangen een beetje maar door de goede tips lees ik nu een stabiele temp max 28 graden

 

en hebben de meeste dames hoop bladeren

 

@ skunkmonster ze zien er netjes uit normaal hou ik er niet zo van dat andere fotos onder me topic sturen maar vooruit omdat die zo mooi is :dribble:

 

dank je voor het advies

 

@lost child thanks voor de goede info, ik heb besloten nog op 18-6 te draaien dit zijn er 2 nu

 

gallery_41105_16986_2967416.jpg

 

gallery_41105_16986_3954939.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi toch? Je kunt ze in het donker ook besproeien met een plantenspuit, vooral als ze zo klein nog zijn is dat best lekker voor ze.

Wel ruim voor de lampen aangaan doen, anders verfikt de zooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gaat zeker heel mooi en oke zal ik morgen eens een keer proberen als de lamp net uit is misschien gaan ze dan nog harder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed, besproeien helemaal nergens voor nodig, zijn geen stekken.

Vertroetel ze nu ook weer niet te veel, krijg je lastige plantjes van later die bij minste geringste raar gaan lopen doen als er helemaal niks aan de hand is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd nergens voor nodig....

 

succes hier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...