Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ziet er zeker mooi uit,als je dat in je tuin vind dan maakt dat wel blij ja :rofl

 

Hier trouwens nog een pic van daar net uit de kist,

er is nog niks anders besmet dus het ziet er goed uit:

gallery_5544_11244_32159.jpg

(het lijken veel bakjes,maar een normale bulkgrow is even veel,en zo kan ik het risico spreiden.

als ik nu een bulk grow had gehad kon ik het allemaal weggooien,dus in bakjes is de minst risicovolle manier)

 

Na deze ronde wil ik de amazonian eens gaan proberen,

ik las op de shroomery dat dat ook een goede spirituele soort is.

Maar eerst(al ik niet te lui ben)1 deze dagen een stuk of 30 prints van deze albino maken,

voor de verzameling en als ik dan een aanvraag doe bij fsre stuur ik hun er ook meteen 10 terug ofzo.

ik zag dat ze op zijn bij fsre.

 

Maar het gaat dus voorlopig wel goed met deze ronde ondanks die 2 besmette bakjes!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijzonder fraai soortje is die albino toch!

zo te zien heb je straks een aardig voorraadje liggen

en mooi dat er niks besmet is nog :rofl

 

zelf heb ik de panaeolus cambodian bij fsre besteld.

vanzelfsprekend ga ik ook wat prints terug sturen uit dank en respect

bij mij beginnen de 1e hoedjes uit de grond te poppen(heb nu de cubensis cambodian in de kweekbak staan)

, zien er wel wat raar uit alleen vergeleken bij een eerdere kant en klaar set die ik had, zal wel ff een foto plaatsen later vandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed komen!

 

Ik voorspel dat je over een dag of 6 wel kan plukken.

de pinheads zien er goed uit!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wacht in spanning af :rofl

 

nw wat voor gips gebruik je nu eigenlijk icm cocos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu dan enkel kalk(gemalen pokon kalk korrels),

zonder gips op dit moment.

 

Ik had toen een keer knauf gips gebruikt maar ik vertrouwde het zaakje niet omdat ik gelezen heb dat in belgie er een beetje fosfo in kan zitten.(in belgie is die wet niet zo streng als in andere delen van europa).

De gips had ik bij een klein winkeltje gekocht en ik wist niet zeker of deze misschien toevallig uit belgie was geimporteerd.

Dus die hele oogst heb ik weg gegooid voor alle zekerheid.

Gebruik dus nooit gips uit gipsplaten of gips uit de bouwmarkt uit belgie.

 

Ik ben nog steeds op zoek naar gips,ik denk dat die giet gips bij de speelgoed winkels wel te vertrouwen is,

maar met gips weet je het eigenlijk nooit.

Ik ben al een paar speelgoed winkels af geweest maar ze hadden het niet in voorraad raar genoeg(bart smit of intertoys).

 

Het beste is om gips via een bier brouw winkel te kopen,( CaSO4)deze word immers gebruikt in bier en is dus voor menselijke consumptie geschikt.

online zal het wel te bestellen zijn voor 1 kilo voor 10 euro dacht ik.

 

Maar ik ben de laatste tijd weer wat luier dan normaal en vergeet het vaak weer.

Ik zal er binnenkort wel nar gaan zoeken,maar het is niet 123 in de winkels te koop.

 

Pas op met gips uit de bouwmarkten,je weet het nooit 100% wat er in die gips gemengd zit,

bv middelen die het sneller laten drogen enzo.

Ook moet je de gips eerst nat maken en laten drogen,vaak is het half hydraat gips wat betekend dat het juist water opzuigt,en dus ook het water in het substraat waardoor het in feite uit droogt.(iets wat we beslist niet willen aangezien een paddo voor 92% uit water bestaat)

Met water erbij is het CaSO4,wat betekend vol hydraat.

 

Greets

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz ok, nuttige info weer

 

denk als ik jou zo hoor dat ik nog even niet aan gips begin voorlopig. wil mijn gezondheid niet op het spel zetten met verkeerd gips.

kalk it will be :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben nu zelf alle spulletjes aan het verzamelen voor een kweek.

 

Kwam deze gips tegen (Calciumsulfaat): http://tinyurl.com/4ve6x3q Wordt gebruikt voor het brouwen van bier, moet dus goed zijn voor consumptie neem ik aan.

 

Groeten,

 

PlanetC :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de tip!

Dit is de juiste gips,en 3,95 voor 1 kilo is echt een nette prijs.

Enkel wel jammer dat de verzendkosten 6,95 tot een bedrag van 10 euro gelden.....

 

Ik heb de site in mijn bookmarks bewaard zodat ik er later een kilotje kan bestellen.

 

Goede tip!

Nw

 

Edit,de eerste flush van een paar bakjes en 26 spore prints gemaakt woensdag 2 maart:

gallery_5544_11244_22423.jpg

 

Een mooie spoor afzetting en een mooie blauw kleuring bij aanraken.

Deze ga ik vanavond eens testen op potentie :rofl

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green mold is een ware bastard die eigenlijk niet meer te bestrijden is als het gegroeid is.

 

Ik had laatst green mold (de witte snelle groei voordat het groen word) op een cakeje tijdens de derde flush. Bespoten met water:chloor (5%) op 10:1. na een dag geen groen te zien en na een week toch nog 2 shroompjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de ''Albino A+''.

Ondanks de witte albino eigenschap(helemaal wit,kleintjes lijken net kaalkopjes met zon puntje)

geven deze wel een goede zwarte spoorzetting af zoals je kan zien op de laatste pic.

De normale albino heeft ook (onzichtbare)witte sporen,de a+ pikzwart.

 

Ik ben wel tevreden hoe ze groeien,aanstaande zaterdag ga ik ze testen op potentie,

ik wou het gisteren al doen maar het was er net niet de dag voor.

Hierna wil ik deze schoonheid gaan kweken:

 

maza.jpg

Mazatapec

Another fantastic cubensis from Mexico is this strain picked around Mazatapec Mexico. For those of you into the spiritual side of mushrooms, I’m sure you will enjoy this one a lot, as the rabbi has always noticed mushrooms from Mexico tend to deliver a very powerfull spiritual journey.

 

spirituele paddestoelen zijn wel mij ding,ik hoop dat de albino ook iets magisch heeft :rofl

Dus als ik een request doe bij fsre dan zend ik meteen 10 albino A+ spore prints mee.

Ze zijn nu op bij fsre maar dan vul ik er 10 of 15 aan zodat ze weer verspreid kunnen worden aan 10 gelukkigen.

Ze leggen nog in het bakje te''sporen''op folie,maar morgen zijn ze wel klaar als het mee zit. :)

 

De lemming

 

Ik had laatst green mold (de witte snelle groei voordat het groen word) op een cakeje tijdens de derde flush. Bespoten met water:chloor (5%) op 10:1. na een dag geen groen te zien en na een week toch nog 2 shroompjes

Chloor is wel riskant,want dat is dodelijk voor mycelium.....

het zal de green mold wel weghalen maar als er teveel van in het mycelium komt dan is het wel slecht.

Wat wel kan is een sneldunk van water met 5% chloor en dan 6 minuten lang(niet langer)

Dit haald ook een berg ''troep''weg.Maar met chloor blijft op het mycelium blijft gevaarlijk...

 

Het rotte van green mold is vaak dat het van binnen uit het substraat naar boven komt,

dus als je het op je casing ziet is in feite al 25% van je cake besmet,dan doe je er niks meer tegen.

Dan is het beste meteen de cake in een plastic zak doen en ook die zak meteen uit je huis,

de andere bakjes er uit halen en de bak goed met een chloor water mix te sproeien.

Daarna de bakjes er in en een wolk wsp 3% er over heen spuiten en dan hopen dat het goed komt.....

Ik heb denk wel geluk gehad dat ik het bij mij snel zag,er is tot nu toe niks anders besmet.

Daarom zijn kleine bakjes het veiligst,zo kun je als het fout gaat nog iets doen,

bij een bulk blok kan je het hele blok weggooien.....safety first zalk maar zeggen :lol:

 

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz volgens mij heb ik een andere schimmel in mn kweekbakje :spliff:

 

gister heb ik al een paar cakes weg gegooid omdat ze wat groen/blauw begonnen aan te slaan en ook vandaag begint er op 1 cake deze kleuren te ontwikkelen.

onderstaande foto even erbij gedaan voor de kenners. ik moet erbij zeggen dat de groenige vlekken op de foto niet heel erg duidelijk zijn maar in het echt is dat het wel

 

5512389781_9bea356321.jpg

schimmel by trojan.exe2011, on Flickr

wat denken de kenners hier? verkeerde schimmel of iets anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het moeilijk zien,

maar je kunt het testen dmv een tissue of ander zacht papiertje met alcohol gedrenkt.

Ga met het papiertje langs de plek,als de kleur van de plek op het papiertje komt dan is er iets fout.

 

Wat ik sowiezo zou doen is meteen een spray van pure waterstof peroxide van 3% door de bak en over de cakes heen sprayen.

Ik weet niet of je een 2de bak kan maken waar je ze even apart zet en dan aankijken of ze het gaan redden of erger worden.

 

Het ziet er wel eng uit,ook over die rechtse paddo.

Kijk het even aan,zet ze als het kan in een andere bak voor het je andere cakes kan besmetten.

 

Jammer dat het op de foto niet goed te zien is,

het kan ook gekneusd mycelium zijn(beetje dezelfde blauw verkleuring die je ziet als je een paddo breekt),

wat niet schadelijk is maar vaker voor komt.

Maar dan word het niet groen........

 

Kijk ook even op de shroomery naar pics van andere posters in het contaminatie forum:

http://www.shroomery.org/forums/postlist.php/Board/22

 

Sterkte er mee !

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dank voor je reply

 

heb de desbetreffende cake even in een andere bak gedaan om de rest hopelijk te sparen.

ik vind de paddo's er sowieso raar uitzien, beetje misvormd ook B)

nu maar ff afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.

 

heb trouwens net van 4 kleine paddootjes die ik vandaag plukte van een cake waarop ook kleine groene vlekjes te zien zijn (de paddo's en waar ze op groeide waren "groenvrij") een bakje thee getrokken en ondanks de kleine dosis voel ik er ook nog wat van :spliff: zie de lettertjes op het wietforum aardig resoneren :D

 

de cake heb ik overigens weggegooid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even helemaal off-topic, maar misschien wel handig voor de mensen die sporen via FSRE halen. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je de sporen opgestuurd krijgt? Heb 2,5 week geleden een aanvraag verstuurd.

 

Groet,

 

Pc :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 week?

das wel lang,soms kan het wel uitlopen.

 

Je kunt het beste even een mailtje naar 1 van de moderators sturen,

dan komt het altijd goed!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevermind... Te ongeduldig geweest. Kom net langs de brievenbus, zit er netjes een briefje in met de sporen: PES Hawaii. Binnenkort maar even wat spuiten van maken en dan kan het feest beginnen!

 

Pc

Share this post


Link to post
Share on other sites

het duurt meestal wel even bij fsre maar als je mailt dan sturen ze hem ook gelijk op.

zojuist heb ik de panaeolus cambodian en de cubensis Argentina sporen binnen gekregen :spliff:

dacht dat ze eigenlijk maar 1 soort per keer zouden sturen maar heb maar voor de zekerheid wat grotere muntstukken gestuurd B)

 

vooral met die panaeolus ben ik zeer content al zal het kweken ervan geen makkelijke opgave worden vrees ik omdat dit soortje vooral veel frisse lucht nodig schijnt te hebben maar toch ook in hoge luchtvochtigheid dient te staan.

verder ga ik ze met koeienvlaai proberen te kweken, iets waar niet iedereen die hier in huis komt even blij mee zal zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...