Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

pes hawai,de beste soort die ik ken.

Ook de soort waar ik zelf mee ben begonnen en zelfs in het begin(met mn vele fouten)groeide ze .

Je zult geen spijt krijgen van die keuze,zowel in groeien en het effect van de trip.

Het visuele begint al vanaf 2 gram,3 gram is echt visueel en 4 gram knocked je out op de bank leggend niks meer kunnen doen,praten lopen,muziek vervormd en heel je gezichts veld is 1 visuele kleuren/koepels sensatie.

Zorg dat als je rookt alvast je joints draaid want na 3 gram lukt dat niet meer.......

Zwaar heftig,ik ken geen sterkere cubensis soort.

 

Ik ben nu weer 7 potten rogge met een voor mij nieuwe soort,

namelijk de''Albino A ook van Fsre gekregen 2 maanden geleden als spore print.

AA.jpg

http://fsre.nl/home/?p=216

Ik heb er lang niks mee gedaan maar nu eindelijk zijn 5 potten spierwit van het mycelium,

dit in 11 dagen op 26 graden warm.Redelijk snel voor een sporen spuit met sporen.

Morgen ga ik als alles mee zit dit spawn bereiden met de kokos,dan zet ik ze 2 dagen in de incub

op 26 graden warm en daarna in de groei kist.

 

Ik ben wel benieuwd hoe deze ''albino a+'' groeid,

ik heb goede verhalen er over gelezen.Zowiezo is het mycelium agressief in het veroveren van het graan,

hoewel 2 potten rogge van de 7 minder snel zijn helaas...ik denk dat die potten juist iets te veel water hebben gehad.

De goede potten hebben 180 gram rogge en 225 ML water aan boord in een 720ML groentepot.

 

Komt goed,over een paar dagen kan het feest weer beginnen :spliff:

 

Hierna ben ik van plan de ''Mazatapec''uit mexico te kweken,

maza.jpg

http://fsre.nl/home/?p=458

 

Een strain die zwaar spirituele eigenschappen bezit,dus dat lijkt me wel wat.

(de pes hawai bezit ook magische eigenschappen maar daar kom je wel achter met het trippen ;) )

 

Succes met de kweek,op naar de paddo velden!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

die albino's zien er echt vet uit!

 

hmmz dat spirituele is o.a. hetgene wat ik zo mooi vind aan paddestoelen. met deze prachtige dingetjes kun je jezelf objectief leren te bekijken maar ook je eigen situatie en je relaties met mensen om je heen op een bepaalde manier doorgronden en je zelfs bepaalde dingen te laten verwerken. kan erg verhelderend en leerzaam zijn!

 

al vind ik het visuele spektakel dat sommige paddo's geven ook waanzinnig. af en toe heb ik me echt in een sprookjesland gewaand.

heb een paar keer op mooie zomerse dagen in het bos getrip en vooral als het dan overging naar donker was het visueel echt magisch. i love it :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 10 potje die ik had geinjecteerd met Cambodian sporen zitten bijna helemaal vol met spawn <_<

en voorzover ik het kon zien zonder enige besmetting. voor de zekerheid laat ik ze nog 2 dagen in de verwarmde bak zitten zodat het mycelium echt alles bedekt heeft.

 

en dan kijken of ze willen gaan groeien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed!

Het spawn maken is stap 1,

stap 2 word het mengen met kokos en een laagje pure kokos in bakjes 2 tot 4 dagen incuberen @ zelfde temp voor het spawn(zoals 27 graden).

 

Stap 3 is als de casing voor 1/3 is volgroeid met mycelium ze dan in de fruitkamer te zetten.

 

Stap 4 is zon beetje 7 tot 10 dagen wachten tot de eerste pinheads komen en dan gaat het ineens super snel.

 

Stap 5 =oogsten <_< en erna weer dunken en weer wachten,tot ongeveer 3 tot 6 flushes na gelang hoe ze het doen.

 

Ik zit nu op ook stap 4,ze staan nu 3 dagen in de fruitkist en ik ben erg benieuwd hoe deze albino a+ gaat groeien!

 

Succes met de kweek!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks kerel gaat lukken

 

alleen kan/ga ik de stappen die je geeft niet opvolgen want heb vericuliet met brf vermengd en dat is niet icm kokos te doen, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry je deed de pftek natuurlijk....was ik vergeten.

 

Maar die pftek cakes kun je gewoon brokkelen en als spawn gebruiken net als rogge.

De cakes brokkelen,mixen met cocos (1 deel cocos met kalk en of gips op 1 deel spawn)en dan een laag pure kokos.

 

Het kan wel,maar als je de pftek doet zou ik denk ik beter eerst de pftek doen ipv brokkelen.

Met de pftek spring je niet in het diepe en kun je in die ronde veel leren,

en eventueel na de pftek ronde andere technieken doen.

 

Succes !

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok wist niet dat je die cakes ook gewoon kon vermengen met kokos

 

Ga ik zeker eens proberen! maar word een volgende keer

voor nu wil ik de basis van paddokweken eerst onder de knie hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok alle 10 de cakes staan nu in de kweekbak.

gezien de druppels overal in de bak is het er lekker vochtig. maar de cakes zien er van de bovenkant nogal droog uit. dien ik hier wat aan doen of blijf ik er beter vanaf?

 

als deze kweek suc6vol is begin ik aan de rogge+kokos methode icm PES Hawai, heb daarvoor alles intussen ook voor in huis.

 

en als dat lukt ga ik voor mijn ultieme doel; de Panaeolus cyanescens proberen te kweken.

http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=...259&bih=795

 

ik lees op diverse forums dat dit soort een stuk moeilijker is maar ik zal en moet deze kleine pareltjes laten groeien want kwa effect is deze soort echt overdonderend (volgens wiki ook 1 van de sterkste soorten die er bestaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz alleen zijn de sporen van de Panaeolus cyanescens helaas nu even niet te verkrijgen op fsre.nl :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

de panaeolus is wel iets moeilijker te kweken .

ik weet niet precies hoe het zat maar ik dacht dat deze perse op paardemest moesten,

maar dit weet ik niet zeker.

Ik zelf had ook dit plan in het begin maar zag na wat info opgezocht te hebben in dat de cubensis stukken makkelijker was en ben ook bij de cubensis gebleven.

 

je stappenplan is wel goed,eerst de pftek,dan de graan en dan de panaeolus.

 

Over dat de bovenkant van de cakes droog lijkt,

als je gewoon elke dag goed mist(goed oppassen dat het nooit te nat word)dan moet het goed komen.

Heb je een beetje vermiculite over de cakes gestrooid?

de vermi houd dan namelijk goed het vocht vast in de cakejes.

 

Succes met de kweek verder!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dank voor je tip mbt het vochtig houden.

heb meteen ff vermiculiet in een beker in de snelkookpan gedaan (zonder water overigens?)

 

en vond hier een tek om die panaeolus cya. te kweken....idd met mest

http://www.mushmush.nl/?page=begin\me...olus_tropicalis

 

ow en ik heb inmiddels die cocobricks in huis, alvast voor de rogge tek, ben erachter gekomen dat ze die ook gewoon bij mij om de hoek hier in hoorn verkopen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je bedoelt de vermi zonder water?

(een snelkookpan zonder water is zeer slecht,maar dat wist je wel neem ik aan)

 

zonder water kan,met water ook.

nat of droog vermiculite word wel steriel in de snelkookpan.

Hoewel het denk ik wel beter was het vermi vochtig in de snelkook te doen,

omdat het dan al lekker vochtig is(misschien dat het nu vocht uit de cakes haalt,dat zou zonde zijn)

Maar als je erna gewoon weer mist zoals gewoonlijk dan word het vermi ook weer vochtig.

 

Iik weet hoe moeilijk het is om al die dingen te verzamelen.

bv rogge,snelkookpannen,vermiculiet,perliet etc dat zijn echt dingen die je niet 123 overal kan kopen.

 

Hoe vaak ik in het begin belde voor perliet....niemand die wist wat het was tot ik de welkoop belde.

pure rogge korrels,de meeste zaken hebben enkel gemalen rogges :smoke

 

Maar als je alles eenmaal heb werkt het een stuk beter.

 

Ik heb de tek gelezen die je in je link gaf,

ziet er wel interessant uit in die monotub.

Lijkt me wel gaaf om dat ook toch een keer te proberen,mooie paddestoeltjes!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

a shit heb droge vermiculiet in de snelkookpan gestopt :smoke

is idd veel logischer om het eerst nat te maken.

 

overigens ben ik wat huiverig de cakes dagelijks te "misten" met water ivm eventuele besmetting.

maar dit kan dus gewoon?

 

haha ja ik ken die zoektocht naar spulletjes :P

maar dit forum heeft me al heel wat tijd,moeite en vooral geld gescheeld.

vooral je welkoop tip was erg goed. heb nu een 100 liter zak perliet en 100 literzak vermiculiet. bij elkaar voor 35 euro.

bij internet smartshops betaal je al snel 20 euro voor slechts 10 liter vermiculiet

 

ik heb gelezen dat die panaeolus ook te kweken zijn met een soort veredelde pf tek.

heel beknopt komt het er op neer gewoon vermiculiet en BRF te injecteren met pan sporen,

dan wachten tot het mycelium helemaal volgroeid is, dan koeien of paardenmest vermengen met vermiculiet, dit weer mengen met de de cakes ( de cakes dus verbrokkelen )

dan ongeveer een weekje wachten tot alles gekoloniseerd is en een laagje calciumcarbonaat (kalk) eroverheen doen en dan wachten maar...

 

ga me nog wat meer inlezen of deze manier daadwerkelijk een optie is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vergat te zeggen dat je het beste kan misten met water dat je eerst gekookt heb en afgekoeld.

Dit maakt een hoop dingetjes in het kraanwater schoon.

Het misten op zich is best ingewikkeld uit te leggen,dit is echt op het oog.

Als het maar NOOIT te nat word en de fruitkamer een lv van rond de 90 a 95% bevat zit het vaak wel goed.

Met misten ga ik ook soms nog de fout in na een paar kweeks......pfinger gefuhl...ik denk dat er veel kwekers nog regelmatig af en toe de fout maken.

 

Over de welkoop.ja dat scheelt een berg als je kijkt naar de smartshop prijzen.

1 liter perliet bv tussen de 2 en 5 euro,en bij de welkoop 100 liter agra perliet voor 7 euri....

met die 100 liter perliet kan je een goede tijd vooruit voor de bodem van de groei bak.

Die vermi is ook perfect om door je kokos te mengen straks aangezien dat goed het vocht in de cakes houd.

 

dat met de pftek bij de panaeolus kon ik nog niet,

maar als ik er zo over nadenk zou dat volgens mij wel gaan.

De laag kalk over het substraat heen lijkt me wel vaag aangezien dat juist weer de ph omhoog laat gaan,

volgens mij zou er overlay van komen maar misschien is dat bij de panaeolus anders.

Maar ik heb me nog niet zo verdiept in de panaeolus,zou ik eens moeten doen.

 

De albino a + die ik heb staan nu trouwens een week in de fruitkist,

eens deze dagen moeten ze omhoog komen .

fotos zullen volgen van deze soort!

 

Komt goed met de paddos!

Prettig weekend ,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmz de cakes staan nu ongeveer 9 dagen in de bak maar er zijn nog helemaal geen pins te bespeuren :shutup:

 

de bak lijkt me luchtvochtig genoeg want op de wanden en onderkant van de deksel zijn talrijke waterdruppels te zien.

ook valt er licht op de bak, maar geen direct zonlicht.

 

wat kan er mis zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan nog wel een paar daagjes duren denk ik.

Ik heb er nu ook last van dat de albino a+ nu pas een beetje de pins laat zien na 14 dagen tijd.

 

Zie je al kleine witte puntjes op de cake komen?

Dit is het begin van de pins.

 

Hier trouwens een(webcam)pic van de albinos:

gallery_5544_11244_30431.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zal nog wel even geduld hebben dan :spliff:

al is het lastig :shutup:

 

ok koel! alleen jammer dat je foto van die albino's niet zo duidelijk is.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de green mold heeft weer toegeslagen in 2 bakjes.... :rofl :lol: :) :D

 

Meteen de andere bakjes met wsp 3% bespoten maar ik denk dat het niet zal helpen,

het komt duidelijk van binnen het substraat uit en die cakes ruiken als rotte appels.

Green mold is een ware bastard die eigenlijk niet meer te bestrijden is als het gegroeid is.

 

de 2 bakjes meteen in een dichte zak gedaan en uit mijn huis gezet voor het door de lucht heen waait.

Ik had er de vorige ronde ook al last van na de 2de flush dus ik kan niet anders concluderen dat het uit de rogge komt,

of het zit echt in mn kweekkist na de vorige keer,hopelijk niet door mn huis heen.

 

Ik kijk het nog aan of de andere bakjes besmet raken maar ik heb er een bad feeling over.

Misschien volgende keer ook maar brf met vermi proberen en dat als spawn gebruiken.

(of een keer wild vogel voer gebruiken,nog goedkoop ook)

 

Sh!t happens.......volgende keer beter.

 

Hier trouwens een pic van hoe ze er bij staan en ik hoop op zn minst 1 flush te kunnen halen,

maar een 2de flush daar durf ik niet eens meer op te hopen:

gallery_5544_11244_8820.jpg

(kleuren foto ,deze shrooms zijn echt spierwit evenals het mycelium op de casing)

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen zeg van die green mold!

 

waar denk je dat het fout is gegaan?

als het spawn van de paddo's de rogge helemaal heeft opgegeten is de kans toch niet zo groot op andere schimmels? of zit ik er naast.

 

vind die albino's er wel vet uitzien btw :)

 

bij mijn kweek beginnen sinds gister de eerste bultjes zich op de cakes te vormen :rofl lijkt er op dat ik wat te ongeduldig ben geweest :lol: ben benieuwd hoe snel het nu gaat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat je cakejes het nu goed gaan doen!

Het is nu ook wat kouder,ze gaan niet echt super snel.

In de zomer gaan ze wel sneller vanwege de warmte.

 

Ja ik vind het ook vaag dat het uit de rogge komt nadat die helemaal van het mycelium was ingevreten.

Ik heb rogge uit dezelfde zak gehaald van vorige keer,deze rogge is eigenlijk al een maand of 3 oud.......

Ze zeggen dat green mold op kokos geen kans heeft dus ik kan niks anders denken dat het de rogge was waar waarschijnlijk iets in zat.(zelfs na steriliseren.)

 

Ik heb ook geen gips gebruikt maar enkel kalk deze keer en vorige keer,

met de gips er bij had ik nooit last van green mold of andere besmettingen.

De gips is dus wel belangrijk en zal een goede buffer zijn tegen besmettingen vanwege de hoge ph.

 

Deze green mold begon echt in het substraat aangezien de rand helemaal zwart was van de cake in het bakje.

Dan is het niet meer te redden.

Ik keek net bij de andere bakjes,die zijn nog niet besmet(gelukkig).

Ik kijk het nog aan en hoop in ieder geval 1 flush te halen,en daarna maak ik de bak grondig schoon met nieuw plastic,een goede chloor schoonmaak en dan moet het hopelijk wel schoon zijn.

 

Zonde,maar wel weer wat geleerd voor de volgende keer. :rofl

 

Jahvision,thnx om die links met ons te delen,de azure is een mooie paddo om buiten te kweken en het is nu de tijd om bedjes te maken om die rond de herfst uit te zetten.

 

Greets,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het zijn nw dat je die green mold hebt omdat de rogge al zo oud is?

wel zonde maar idd ook hier leer je weer van.

 

hmmz die azurenscens staat erg hoog op mn verlanglijstje.

lijkt me tegek in de herfst uit mn eigen tuintje de paddestoelen te plukken.

 

schijnt ook 1 van de, of zelfs de sterkste paddestoel te zijn.

heeft iemand hier de sporen daarvan te ruil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou idd heel goed kunnen dat de rogge te oud is.

Het moet bijna wel iets met die rogge zijn.

Gelukkig nog geen andere bakjes besmet op de tijd van schrijven nu,en de rest groeit lekker door.

(even afkloppen)

 

De azurenscens is idd de sterkste psilocibine paddo op deze wereld zover de mens weet,

namelijk ongeveer bijna 3 x zo sterk als de cubensis(cub=0.65 en de azure 1.75)

1 gram van deze is al space out :rofl

 

Ik wil zelf ook wel een bedje maken dit jaar en met de herfst ergens in de natuur zetten.

Altijd mooi zon bedje wat je elk jaar kan oogsten.

 

Dan zou zon bedje als dit erg welkom zijn:

Psilocybe_Azurescens_10.jpg

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl ziet er toch supervet uit als je zoiets elk jaar in je tuin vind!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...