Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hardcorerandy

Mijn plantjes

Recommended Posts

Hier even een foto van mn plantjes. Het is de eerste keer dat ik plantjes heb. :whistling

Ik kweek ze gewoon op aarde. Ik gebruik een 2 TL lampen van 18W per stuk en 2 spaarlampen van 13W per stuk. Ik weet dat het beter is met natriumlicht, maar ik wou het eerst eens een keer zo proberen. Ze staan nu net voor de 4e week in de bloei. Ik geef ze Terra Flores als voeding en ben van plan om vanaf week 5 PK13-14 van House & Garden bij te geven. Ze zijn nog wel wat klein, want ik heb ze maar 2 weekjes voor laten groeien. Na mijn denken gaat het goed met mn plantjes, maar ik zou wel wat tips kunnen gebruiken van de echte kwekers hier. Niet alleen commentaar aub.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Randy

 

My Plants

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker vol uit voor tl, ik werk zelf met 4x36 watt tl en 3 redelijk grote planten(50 a 60 cm schat ik) die eerst buiten hebben gegroeid, waarvan ik de top als het waren heb omgebogen, maar ik zit er sterk aan te denken om de volgende ronde met veel kleine plantjes te gaan werken, vooral omdat ik nu niet buiten kan voorgroeien, en 't opkweken van grote planten onder tl te veel tijd kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er erg mooi uit voor onder tl,maar moet die lamp niet dichter ?

tl mag bij men weten 5cm boven je plant hangen spaalampen nog dichter denk ik

en voor moest je het nog niet doen gebreuk reflectors boven je tl's :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens wat lichten aan de zijkanten te plaatsen..

 

En de verhouding Cool white: Warm white 1 op 2..! Als je dat nog niet had...

 

Ziet er goed uit voor TL!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Ik ben nu weer een tijdje verder en mn topjes worden nog steeds elke dag een stukje dikker.Ze hebben nu 6 week in de bloei gestaan. Maar een aantal van mn blaadjes beginnen wat gelig te worden en krijgen wat vlekjes over het blad heen. :whistling

 

Ik heb hier even een foto ervan.

 

Foto van bladeren

 

Weet iemand hoe dit komt?

En wat kan ik er nog tegen doen?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Randy :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is volgens mij in de laatste weken niet zo erg. Dan worden de meeste bladeren geel en dor.

 

Correct me if i'm wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...