Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mindfang

is een rouratie-systeem kweek mogenlijk?

Recommended Posts

hallo,

ik heb zitten denken aan een roulatie systeem en het idee is om elke 3 weken 3 planten te oogsten.

nu lijkt het me wel mogelijk in theorie maar wil graag jullie mening hier over weten.

 

het zit zo;stel ik kweek 1 plant een (8/9weker hybride) in een klein kweekkastje(150watt hps)..

na 3 weken groei (van uit zaad) snij ik 6 stekjes.

die laat ik wortel schieten in een stekblokje die ik pot in een 7ltr pot.

dit voorgroeien van de stek duurt 3 weken.

dan pot ik de 3 beste stekjes in een 18 ltr smart pot en verhuis de planjes naar mijn tentje met de klok op 12/12

als ik de moeder plant in de kliko heb gedaan groei ik gelijk een nieuwe plant(ook 9 weken).

zodat als de 1e stekjes naar 12/12 gaan dat ik meteen 6 nieuwe stekjes maak die ik weer 3 weken laat voor groeien.

enz enz.

 

de 12/12 tent is de lamp altijd "op een hoogte" en verhoog ik de bodem voor de kleinste 3 en zak langzaam naar beneden.

alsof je een trap in je tent hebt.

 

dus alle fases gaan per 3 weken een soort lopendeband.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij deed BBB dat vroeger (of misschien nu nog?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit zaad 3 weken voorgroeien en 6 stekken snijden gaat niet lukken. Je zal er met een beetje geluk 1-2 kunnen snijden. Zou een gewoon moedertje trekken uit zaad (+-6 weken) daar 6 stekken van snijden, 3 in je bloei ruimte zetten, moeder de nek om draaien en van de mooiste stek die over is een moeder maken.

 

Je kunt ook opteren om stekken voor te groeien, te onthoofden(toppen) en daar de volgende generatie stekken van te maken. Dus moederloos en toch werken met stekken.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

slauit ik me bij aan

na 3 weken uit zaad kan je niet genoeg stekken eraf halen

 

bovendien is het soms niet altijd haalbaar om zo snel planten in bloei te zetten ..vertragingen / lastige stek/ foutjes..en je hele lopende band systeem gaat de mist in

 

het is denk ik in jouw situatie echt de moeite waard een aparte voorgroeizone te hebben , zodat je de tijd kan nemen om goed te wortelen , en selecties te maken

Voorgroeien is eigenlijk minder behoeftig dan afbloeien.

een lichtlek/ hoge temperatuur: in een voorgroeizone hoeven omstandigheden minder perfect te zijn..

Pc towers, speakerboxen,keukenkastjes/ kofferbak van een ongebruikte auto..

ik heb voorgroeizones gezin in de gekste plekken..

het is de moeite waard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het nu met je vitrinekast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.opengrow...__fromsearch__1

 

volgens mij hier iemand die continue stekt en bloeit enz. wel een stukje om te lezen.

Of het bevalt weet ik niet. Alleen maar een voorbeeldje

 

Er zijn er meer die dat doen, LaVieRose doet/deed dat ook en beviel hem prima.Topic kan ik niet zo gauw vinden btw.

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

LaVieEnRose is zelf ook niet meer te vinden,

heeft zijn foto's verwijderd en is met de noorderzon vertrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt FOTH had te maken met een security issue bloot gelegd door een mod op OG (gedoe rond hush)...

 

Niet alle foto´s zijn pleite trouwens, zal het topic eens opzoeken als ik daar zin in heb.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...