Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Supertramp

Kan thee de smaak beïnvloeden van mijn plant?

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Mijn vraag of thee de smaak kan beïnvloeden van je gekweekte wiet.

Er groeit altijd erg veel munt bij mij in de tuin en ben van plan om hier 1x per week thee van te laten trekken

en hier de plant water mee te geven, zal dit de smaak van mijn uit eindelijke wiet kunnen beïnvloeden?

 

En kan dit kwaad?

 

Bij voorbaat dank

 

©Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,

en je kunt de thee beter zelf opdrinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef die planten maar wormenthee. Eventueel met brandnetels, smeerwortel en heermoes.

Handje hopbellen kan ook geen kwaad.

 

Munt lekker zelf drinken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat lijkt me meer voor voeding!

Extra voeding heb ik niet nodig, het gaat me echt om de smaak..

Weten jullie zeker dat dit geen invloed uit oefent?

 

©Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je de smaak van wiet willen beinvloeden.....je rookt zeker ook menthol cigaretten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik er geïnteresseerd in ben of dit de smaak zal beïnvloeden!

Echter heeft niemand een antwoord waar ik wat aan heb!

Ik verwachte dat er wel mensen waren die dit geprobeerd hebben,

Hetzelfde met de vraag of suiker toevoegen de smaak beïnvloed en ik kan bevestigen dat dat het zeker doet

maar dat je nogal voorzichtig moet zijn met de dosis.

 

Waarom ik de smaak zou willen beïnvloeden, heb ik geen reden voor! ( wiet smaakt meestal heerlijk )

Het is gewoon een interessant experiment die ik zeker een keer zou willen uitvoeren!

Maar jullie hebben dit dus nog nooit geprobeerd!

De vraag van je menthol sigaretten gaat volledig off topic ( maar nee ik rook niet )

 

Groeten

 

supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zie tegenwoordig zoveel "interesante" experimenten voorbij komen waar ikzelf nooit op zou komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het zelf niet zo "interessante" experimenten vindt :thumbsdown:

Waarom reageer je er dan op?

Als een ander dit wel interessant vind en dit wil delen dan kan je hem toch in zijn waarde laten?

 

©Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niets over niet interesant wat ik interesant vind is om te begreipen waarom je de smaak zou willen beinvloeden..

ik zie er persoonlijk namelijk absoluut het nut niet van....

Ik ben meer iemand die de dingen neemt zoals ze zijn en wiet smaakt en ruikt naar wiet...

maar dit is een forum en sta ik open voor andere meningen en gedachte s dus wil ik weten waarom je het zou willen veranderen

 

en dat is dus de reden dat ik reageer.

 

en waarom ik "interesant" tussen aanhalings tekens zet....sommige mensen willen ook weten wat er gebeurt als je met je auto tegen een muur rijd......ik niet ik neem graag aan van anderen dat t een harde klap geeft....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetzelfde met de vraag of suiker toevoegen de smaak beïnvloed en ik kan bevestigen dat dat het zeker doet

maar dat je nogal voorzichtig moet zijn met de dosis.

 

Suiker voedt het bodemleven en dat is gunstig voor de plant.

Maar het is niet zo dat de suiker rechtstreeks naar de toppen gaat.

Cannabis maakt zelf geurstoffen aan, het is geen doorgeefluik.

Als het zo eenvoudig was waren er veel meer smaken in de coffeeshop.

 

Verdunde ochtend-urine is ook goed voor de plant,

en doet hem vast ook beter smaken.

Niet meteen naar pis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik je antwoord verkeerd geïnterpreteerd.

Ik vind het interessant om iets anders te creëren bijvoorbeeld een nieuwe smaak door middel van thee,

en was dus erg benieuwd naar de uitwerking hiervan en of mensen dit al geprobeerd hebben!

Ik snap dat het niet zo 1, 2 3 werkt als je wat thee bij je plant gooit, alleen het kan een interessant experiment zijn.

 

Ik kan er ook volledig in komen dat je er niet te veel mee om wilt kloten en dat het hier allemaal niet beter van wordt.

Maar wie weet levert het een prachtig resultaat op.

 

Dat klopt foolonthehill helaas neemt de plant de smaak waarschijnlijk niet over,

maar ik wist het niet zeker en wou graag andermans mening horen.

 

Wie weet zijn er andere forumers die het geprobeerd hebben..

 

In elk geval dank voor jullie reacties

 

©Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

maar ik wist het niet zeker en wou graag andermans mening horen.

 

 

Wil je meningen of feiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf wel eens gehoord dat er mensen zijn die tijdens het drogen een citroen schil of deel ervan in hun drooghok/droogdoos. doen.

als je echt wilt experimenteren zou je hierop dingen kunnen bedenken.

 

het schijnt te werken. ben zelf ook van plan wel een doosje appart te zetten met daarin het een en ander. ben alleen nog niet zo ver.

vind het wel een goed topic , wat andere er ook van denken. ! laat me weten wat je probeert of uitvind!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben al blij zat dat de wiet niet naar voeding smaakt..

denk wel dat je de plant heel snel blauw kan maken;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt daar is al eerder een topic voor geweest als je het interessant vind zie hier :

http://www.wietforum.nl/topic/11501-toevoegingen-voor-betere-smaak/page__fromsearch__1

 

Dit is wel een hele tijd terug, dus wie weet heb jij wel versere info :icecream:

Haha daar ben ik het mee eens urban!

Wat bedoel je met blauw trekken?

Ik denk dat ik gewoon een auto flower af en toe water ga geven met wat munt thee! :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Versere info ......

 

Dat je alles kan lezen in t andere topic ?

Bij de datum mag je best 2014 denken ;-)

 

Een blauwe wietplant.... Net als op school vroegah..tulp met inkt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Terpenen profiel is genetisch bepaald, maar om het meer tot uitdrukking te brengen kan je het beïnvloeden dmv ongeraffineerd zeezout, rietsuikermelasse (niet vanwege de suikers, maar vanwege de mineralen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de muntplanten gaat begieten met cannabis-thee,

zal de munt dan ooit naar wiet gaan ruiken of smaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOORTEN MUNT EN SMAKEN

Er zijn vele soorten munt, naast de piperita of pepermunt heb je nog groene munt (Mentha spicata) en witte munt (Mentha suaveolens). Die laatste heeft ook een grote sierwaarde. Nog een paar voorbeelden zijn chocolademunt (M. piperita citrata 'Chocolate') smaakt een beetje als het aftereight-chocolaatje, ananasmunt (M. s. variegata) heeft zoals de naam suggereert een lichte ananassmaak en Marokkaanse munt (M. spicata crispa 'Moroccan').

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wetenschappers hebben nu voor het eerst in een laboratorium vastgesteld hoeveel geuren mensen kunnen ruiken. Bij het experiment gebruikten ze 128 verschillende geurmoleculen, zoals bijvoorbeeld gras of citrus, in verschillende combinaties. Proefpersonen werd gevraagd om uit drie buisje met gemixte geuren de unieke geur te halen.

Uit de gemiddelde score van de deelnemers konden de wetenschappers afleiden hoeveel van alle geurcombinaties van de 128 geuren mensen zouden herkennen. Zo kwamen ze op minstens 10.000.000.000.000 verschillende geuren.

 

Met 128 cannabis-terpenen kun je dus ook enorm veel combinaties maken.

De breeders kunnen nog even vooruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als antwoord op de vraag van TS, ja.

 

Alles wat je bij je plant gooit beïnvloed de smaak denk ik. Maar in welke mate? Als jij je plantje het helemaal naar dr zin maakt en compost thee of andere thee gaat geven dan gaat ze helemaal lekker. De smaak die dan in de wiet zit komt dan nog meer naar voren. Dat is de smaak die al in de plant zit. De eigen smaak wordt denk ik sterker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...