Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fromheaventohell

bn grond supermix en pk 13 + 14

Recommended Posts

ik ben van plan om in de bloei de voedingen te gaan geven bij 1 plant om het verschil te zien met de andere:

-Bn grond supermix

- pk 13 + 14

 

de pk 13 + 14 is die je al vanaf de eerste week moet beginnen met voeden.

 

hoe moet ik dit nu doen? alle 2 door elkaar mixen en dan geven? en in welke hoeveelheid? of alle 2 apart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet het gewoon met de bloei voeding meegeven

 

dus als er voor de bloeivoeding 50 ml op 10 liter water

 

en voor pk13-14 is dat meestal 15 ml op 10 liter dan gooi je dat gewoon bijelkaar

:whistling en ik zou gewoon alle planten meevoeden met pk 13 14

 

wat heeft het nou voor zin om 1 plant wel en 1plant niet de voeding pk 13 14 te geven

 

pk 13 14 zorgt ervoor dat de bloei omhoog schiet dus meer opbrengst voor je buiten plantje :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

he staat je plant nog niet in de bloei dan je had hem beter in de

 

voorbloei kunnen zetten dus binnen verduisteren want nu heb je kans dat je planten niet de tijd krijgen om te volrijpen en je hebt dan meer kans op toprot :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo van de paniekerige hè, Martin met je toprot. Ook buitenplanten die niet voortijdig in de bloei zijn getrokken komen regelmatig zonder toprot af. Mee eens, je loopt dikke kans maar om van te voren al paniek te gaan zaaien......

BN grondmix bij de aanvang bloei ca 20ml op 10 liter water.

begin september naar 30 en de PK 13/14 gaat erbij als je de eerste bloemen ziet verschijnen. (hou dan de dosering PK 13/14 aan alsof je in de 3e week bloei zit) Bouw vervolgens op tot 40 ml grondmix en hou verder het PK 13/14 schema aan op de fles. Ga niet boven de 10 ml per 10 liter.

Eind september stop je met voeden en geef je alleen nog water. Half oktober is die plant wel klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er worden nog al vaak wonderen verwacht van pk 13 - 14 , maar het dient gewoon voor het fine-tunen van je voeding naar de behoefte van je planten aan de hoofdelementen N-P-K

 

Een plant heeft gedurende zijn bloei steeds minder stikstof nodig in verhouding tot de ander elementen P en K , terwijl de totale hoeveelheid voeding wel moet toenemen . Dus als je je bloei voeding combineerd met een steeds stoenemende hoeveelheid PK 13 -14 neemt de hoeveelheid stikstof in verhouding steeds af .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik hou het schema van bambo aan en nog paar vragen voor de zekerheid:

 

Nu is de voorbloei, bedoel je daarmee de aanvang bloei?

 

dus als ik t goed begrijp: gewoon de 2 voedingen erbij... Moeten die door elkaar voordat je ze aan de planten geeft?

 

je bedoelt met de eerste bloemen de eerste kleine topjes en niet een paar slierten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het ook gewoonj zo 2.5 milliliter pk 13/14 (wat is dat spul toch zuinig he) en gewoon 50 milliliter BN grondsupermix die 2 in een lege gieter flikkeren 10 liter water erbij en dan naar buiten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bambo of wie dan ook, ik ben nu bezig met schema van voedingen en ik wou bambos plan aanhouden. bambo zegt: 30 ml op 10 liter water, mag daar die 7,5 ml pk13+14 ook bij? of moet ik dat anders doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke mensen ik heb een voorlopig schema staan: vertel me wat jullie ervan vinden en wat ik misschein beter kan doen.

 

 

 

de laatste keer dat ik voeding heb gegeven was rond 20 augustus en ik geef 1 x per week voeding dus op 27 aug start ik.

 

ik heb een 10 liter kan dus dat is wel handig. ik geef 5 liter per plant in 1 x per week.

 

 

27 aug: voeding 20 ml bn grond supermix op 10 liter water.

 

4 sep: 27,5 ml bn grond supermix + pk 5 ml. (PK 13+14 alleen als er toppen inzitten)

 

11 sep: 32,5 ml bn grond supermix + pk 7,5 ml.

 

18 sep: 37,5 bn grond supermix + pk 7,5 ml.

 

26 sep: 40 ml bn grond supermix + pk 10 ml.

 

en dan tot het einde van de oogst geen voeding meer, alleen water.

 

 

ik weet het ik doe iets minder voeding als bambo want ik wil geen geouwehoer krijgen met mun planten door iets te veel voeding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om eens te testen .... maar wat bedoel je met geouwehoer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon goed het blad in de gaten houden, dan moet je kunnen zien of je iets hoger of lager moet.

Schema's vind ik altijd wel goed als basis, maar niet iets om blindelings vanuit te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de blaren letten, waarop juist?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op kleur: als het te ligt groen word hebben ze iets te kort aan voeding

 

Op vorm: als ze gaan krullen dan zit je iets overvoedt volgens mij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft ok. Let op de eerder genoemde uiterlijke bladverschijnselen en het komt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op kleur: als het te ligt groen word hebben ze iets te kort aan voeding

 

Op vorm: als ze gaan krullen dan zit je iets overvoedt volgens mij...

ok, dus expirimenteren is de boodschap, tot aan de grens

 

meer voeding = meer opbrengtst?

meer voeding = betere kwaliteit?

 

Of gewoon goed voor je plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult zie als je je planten geen voeding geeft en de aarde waain zij staat uitgeput is zal de plant sterven de bladeren worden eerst geel daarna wittig en de plant verliest zijn afweersysteem waardoor zij veel vatbaarder wordt voor schimmels en infecties uiteindelijk gaat hij dood. Dus het is voor alledrie goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...