Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Greetings,

 

Ja het seizoen is weer begonnen en de dagen worden warmer. Ik vind het dus nodig tijd om ook maar eens met mijn kweek te starten.

Ik heb dit jaar gekozen voor Fruit Spirit van Royal queen seeds. Waarom? Omdat ik deze zaadjes gratis kon krijgen en er nog niet echt veel bekend is van deze soort. De genetische achtergrond is Bleuberry x White Widow en ik heb al ooit Bleu Berry buiten kweek gehad, maar elke strain is anders. Volgens de website van Royal queen seeds is het een sativa dominante plant die het vooral in warme klimaten beter groeit en ze raden het af om deze in Nederland outdoor te kweken. Dat word dus een extra uitdaging.

 

Ik ga binnenkort special mix light aarde van gold label kopen als medium. Veder wil ik Sannies Organic mix pakket gaan aanschaffen. Dus alles 100% biologisch op het medium na maar dat nemen we voor lief. Ik ga ze in de volle grond kweken maar mijn broer op de zelfde manier in potten. Ik ga er zelf 2 in volle grond planten maar mijn broer gaat er 2 in potten planten op de zelfde wijze. Ik speel als zijn adviseur dus ik zal ook af en toe wat foto's van hem hier posten. Of ik ze ga verduisteren weet ik nog niet misschien 1 wel en 1 niet. In totaal worden het 5 plantjes. De 5e geef ik na een tijdje weg of ik laat hem zelf groeien maar dat moet ik nog even kijken.

 

Morgen ga ik ze ontkiemen. Ik ben ze van plan om eerst een half dagje in een glaasje water te doen zodat ze zich vol kunnen zuigen met water en het zaadhoesje beter loskomt. En dan de aarde in zodat ze daar kunnen uitkomen. Ik stop ze in potjes met biologische albert hein aarde die ik opwaardeer met perfecte start en symbiosis mycorrhiza. Ook geef ik ze een kleine dosis bacto mee.

 

Nu hopen dat het een hele hele warme zomer wordt. Ik heb er in ieder geval zin in.

 

foto.jpg

 

Blessings and Irie greetings!

Selassie I Jah Rastafari!

Edited by Ras Ganja Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, ziet er interessant uit ik ben ook benieuwd. mijn zegen heb je.

 

I and i blessup, jah selassie i rastafari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ites,

 

Vandaag zijn de 4 zaadjes te water gegaan. Mijn broer wouw er uiteindelijk maar 1 dus heb ik nog een backup zaadje voor als het toch een mannetje blijkt te zijn (dat heb ik al een keer meegemaakt met feminized auto mini gun). En je hebt natuurlijk altijd kans dat het met een plantje fout gaat.

 

foto-1.jpg

 

Kijken wat de vroege start van dit jaar gaat brengen.

 

Blesseth love!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag ook alvast de potjes waar de kiempjes in komen klaar gemaakt.

Albert Hein biologische aarde met perfecte start en symbiosis mycorrhiza ingewaterd met bacto zodat het bodem leven goed opgang is gekomen als de ontkiemde zaadjes erin gaan.

8f4de54c-bf9b-48b9-b45e-77f6d0c16521.jpg?t=1398183029

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties!

 

Jaja dit was een mooie dag

 

In de vroege middag heb ik de zaadjes uit het water gehaald en tussen de servetten gedaan en ze lieten rond 6 uur een klein worteltje zien.

foto1.jpg

 

Toen heb ik in de potjes die ik al voorbereid had een gaatje van 1,5 tot 2 cm diep gemaakt en wat symbiosis mycorrhiza in de gaatje gedaan. Daarna het zaadje in het gaatje gedaan, en er weer wat aarde erop. Daarna heb ik nog een scheutje water bij gegeven. De zaadjes zitten dieper als ik normaal doe maar daar worden ze alleen maar sterker van.

foto2-1.jpg

 

Ik heb piep klein bodempje van niet meer dan 1 cm water in de bodem van de propagator gegoten en glaasje water er in gezet. Dit mooie weer zorgt voor een goede temperatuur en luchtvochtigheid. Ik verwacht dat ze over 3 tot 4 dagen hun hoofje boven de grond steken. In de nacht is het ongeveer 19,5 graden in de propagator een gaadje hoger had ik liever gehad maar te koud is het niet. Ze komen immers buiten te staan.

foto3.jpg

 

Guidance from the most high god Selassie I Jah Rastafari.

 

Raspect

Edited by Ras Ganja Don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de plantjes groeien goed of ja ze sprieten heel erg hopen dat het weer opklaart zodat ik ze buiten veder kan laten groeien. Misschien ondersteunen met een satéprikker of bamboestok tot ze goed door geworteld zijn. Als ze in de volle grond of pot komen gewoon goed diep ingraven denk ik dan. Iemand tips?

 

foto11.jpg

foto21.jpg

foto31.jpg

 

sprietwiet :thumbsdown:

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

snel verpotten is mijn idee

die wortels groeien nou al niet mooi meer

 

zaailingen moet je niet in stekbakjes planten

dat kost wezenloos veel opbrengst

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weg halen uit de vensterbank. Ze strekken te veel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze verpoten tot net de blaadjes boven de grond uit komen. En dan weer wachten tot tie groter word. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...