Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piston Pete

15 x Candy Kush - Royal Queen Seeds

Recommended Posts

Ziet er veel belovend uit.

Leuk om te zien dat het zo goed gaat bij een beginnende kweker ;)

Deze ga ik volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sniper, Over Critical hoor en lees ik ook heel veel goede dingen. Heb ik ook wel oren naar voor een volgende ronde.

 

@Beaker,Thanks! Ik ben de voeding al aan het terugschroeven. Ik zag al wat blandpuntjes die aan het verbranden waren :|

 

@El Oro, Dit is mijn 2e échte binnenronde. Mijn vorige waren o.a. Amsterdam Cheese en Barney Farm's G13 Haze. Maar ben inderdaad al denk ik toch wel een maand of 8 aan het inlezen geweest voordat ik daadwerkelijk tot proberen kwam :whistling

@Krasi , Thanks, ik ben er ook erg blij mee. Hoewel er 2 zijn die wel echt achterblijven, maar wie weet gaan ze het nog doen.

 

@Stoner, Welkom en schuif lekker aan :smoke

 

Goed weekend en tot snel weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er geweldig uit Piston! Ik doe het je niet na, mooie diepte heb je gecreëerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is dan de update. Helaas geen positieve zoals eerdere updates dat wel waren.

 

Bij mij ziet het er een stuk slechter uit helaas ondertussen. Het begon met gele bladeren aan de onderkant, die verwijderd uiteindelijk. Daarna werden andere bladeren geel en vervolgens bruin en vielen ze er stuk voor stuk af. Nog geprobeerd mijn EC en PH aan te passen, maar het was helaas al te laat ben ik bang. (zit nu week 6-7 bloei). Alsof dat al niet genoeg was, kregen we een warme week. Veel te hoge temperaturen in mijn tent, (soms wel 34-35 graden)...2 dagen later 3 herma's gevonden. En weer 2 dagen later (vandaag) dus, zien bijna al mn schatjes er dood uit. Zo goed als geen blad meer, top-ontwikkeling staat stil en al het blad dat er op zit is supersmal geworden en beginnen er bruine vlekken op te komen. En binnen 2 dagen liggen de bladeren in de pot, helemaal verdord. (calcium/magnesium probleem dacht ik in eerste instantie). Eergisteren mijn PH gemeten, die was 6.6 en mijn EC 0.5. De dag erna geprobeerd mijn EC op te krikken, maar ben bang dat het te laat is. Van de 15 stuks die ik had staan, heb ik er misschien nog 4 of 5 3 of 4 over die er nog redelijk uitzien en waarbij de top-ontwikkeling nog doorgaat. De rest moet ik ben ik bang als verloren beschouwen. Echt heel erg jammer aangezien het aanvankelijk zo goed ging :( Had ook al een zaadje gevonden (zag er nog groen uit, met een scheurtje/opengespleten zijkantje) Toen ik dat zag, zakte de moed me meteen in de schoenen. In een tijdbestek van 2 weken van een potentieel hele leuke oogst met mooie plakkerige toppen, naar planten die meer dood dan levend zijn. Bij dezen op verzoek wat foto's ...

 

Ik heb geen idee wat er aan de hand is en waarom het van het een op het andere moment in een neerwaartse spiraal ging. Wellicht dat jullie me kunnen vertellen wat hier gaande is/was. (los van het hitte probleem).

 

 

gallery_40763_16954_41302.jpg

 

gallery_40763_16954_85991.jpg

 

gallery_40763_16954_616165.jpg

 

gallery_40763_16954_409845.jpg

 

gallery_40763_16954_811080.jpg

 

gallery_40763_16954_546701.jpg

 

gallery_40763_16954_359591.jpg

 

gallery_40763_16954_165338.jpg

 

gallery_40763_16954_393571.jpg

 

gallery_40763_16954_218192.jpg

 

Dit is ook de eerste keer dat er iets (goed) fout is gegaan. Dus hij doet extra pijn zo nu net voor de zomer. Een nieuwe ronde kan ik wel vergeten tot het najaar helaas. Dat wordt weer naar de coffeeshop toe helaas <_< .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien goed even erbij te melden, dat ik Plagron Batmix aarde gebruik, Plagron Startup, Plagron Alga Grow (deze ronde niet gebruikt), Plagron Alga Bloom en Plagron Green Sensation. De eerste paar weken gaf ik iets minder voeding dan de aangegeven hoeveelheid, later zag (en las) ik dat andere mensen (buitenlandse fora) die ook Candy Kush hadden staan, vonden dat ie nogal wat voeding nodig had gedurende de bloei. Omdat ik minder dan de aangegeven dosis gaf, ben ik iets meer gaan geven. Toen ik zag dat de bladpuntjes ietwat aan het verbranden waren, ben ik weer teruggegaan in hoeveelheid voeding. Ik heb 1 keer CalMag Boost van Aptus (3ml) meegegeven met het water geven, omdat ik dacht dat mn schatjes een acuut calcium/magnesium tekort hadden. Sindsdien niks meer gegeven qua voeding. Ook omdat ik bijna klaar ben.... Normaal gesproken de laatste 2-3 weken geef ik eigenlijk alleen nog maar water zonder extra toevoegingen. Ik hoop echt dat iemand op basis van bovenstaande update(s) + foto's mij kan vertellen of in ieder geval in de goede richting kan sturen van wat het nou was. Dit hebben we nu 1 keer meegemaakt en dat maak ik liever niet nog een keer mee :thumbsdown: . Hoop dat het dan op zn minst een goed leermoment is ... Dan heb ik er namelijk nog wát aan gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij je vorige foto update was er enkel te zien dat ze wat verbrande bladpuntjes hadden, verder zag het er goed uit.

Je geeft aan dat je toen minder voeding bent gaan geven, dus dat zal dan niet het probleem geweest zijn.

Dat het nu ineens zo omgeslagen is is denk ik moeilijk precies te zeggen, het lijkt me dat het door de temperatuur komt, misschien in combinatie met te weinig water waardoor de boel verdord is.

Volgende keer beter wat eerder een update doen, op het moment dat er problemen lijken te ontstaan, dan is de oorzaak makkelijker te achterhalen.

Maar het voordeel is dat je niet zo veel meer hoeft te knippen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand, deze omslag is in een tijdsbestek van een week/anderhalve week gegaan. Het begon met gele bladeren. (wat ik ook aangaf in mijn kweekverslag). Alleen hadden bij mij denk ik de gele bladeren een andere reden om geel te zijn dan waar ik aanvankelijk vanuit was gegaan.

 

Te weinig water kregen ze zeker niet. Heb in een eerdere kweek de fout gemaakt teveel water te geven en sindsdien gebruik ik een hygrometer. Onder het mom van "elk nadeel heb zn voordeel" heb je zeker gelijk ja. Maar ik knip liever een paar dagen, met een paar leuke weckpotten vol met lekkere wiet als eindresultaat, om eerlijk te zijn :innocent: . Of bedoel je misschien dat ik haast geen blad meer heb en daarom weinig knipwerk zal hebben.

(blijft soms lastig inschatten wat iemand bedoelt op internet. ) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je haast geen blad meer hebt. ;)

Lijkt me dat er best wel wat wiet vanaf gaat komen nog, daar heb je nog wel even roken aan.

 

Planten die er zo uit zien bij mij, dat zijn geen wietplanten maar andere die ik wel eens vergeet, die hebben wel eens dit soort verschijnselen.

De oorzaak bij mij is dan te weinig water geven, een groot deel van de bladeren verdord dan.

Maar bij jou is dat het dus niet, dan ben ik benieuwd of er iemand is die een andere oorzaak weet.

 

Je geeft aan dat je een hygrometer gebruikt?

Wat bedoel je daar precies mee, een tensiometer die je in je aarde hebt staan om te meten hoeveel vocht de grond bevat?

Een hygrometer meet je de luchtvochtigheid mee namelijk.

Heb je misschien een foto van dat ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik leef met je mee piston, wat een verlies!

het zag er zo goed uit!

 

ik vind het ook heel moeilijk om daar nog van te kunnen zeggen wat het probleem zou kunnen geweest zijn...

 

aan dat ene blad lijkt het wel een magnesium probleem, maarja kan zoveel zijn als je het nu ziet staan

 

je werkt met aptus in combinatie met...?

vertel eens wat meer over je voedings geschiedenis van deze ronde

 

je zal er idd nog wel iets van over houden, maar ik denk niet dat die nog heel veel gaan doen nu...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pete, de foto's van je planten lijken verdacht veel op een van mijn planten, oorzaak..... te weinig water (te voorzichtig geweest met wateren om de LV in mijn tent zo laag mogelijk te houden)... gevolg...vergelend blad, dan verdorrend en valt dan af..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze toch proberen water te blijven geven, of iig zorgen dat ze kunnen drinken...

 

Als ze in 18l potten staan bijv. ff in een grote kuip met water zetten zodat ze helemaal weer volgezogen zijn, en dan ff lekker uit laten lekken.

Tenminste, dat zou ik proberen, en dan maar hopen op het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine vertraging in de reactie, sorry, was even de ruimte aan het voorbereiden op een nieuwe ronde. Laat me natuurlijk niet zomaar uit het veld slaan :)

 

 

@bosrand: :innocent: precies. In dat opzicht is het een klein voordeel ja haha. En ik bedoel idd een tensiometer natuurlijk. duh! Ik heb er alleen geen foto van. Het is een groene iig. (analoog) Het is niet de meest accurate misschien, maar je ziet zelf ook wel wanneer een plant water nodig heeft of niet, dacht ik.

 

@Sensi: Thanks. Tja, het is kut, en een tegenslag, maar ook deze dingen horen erbij. We gaan gewoon weer verder! (in grotere potten ook dit keer)

Over de voeding. Ik gebruikte niet de voedingslijn van Aptus, maar van Plagron. Ik gebruikte Plagron Startup ( de eerste 2 wkn iets meer dan een druppeltje en vanaf week 3 ± de helft van de aanbevolen hoeveelheid). Daarnaast gebruikte ik Plagron Alga Bloom (in de bloeiperiode). Normaalgesproken gebruikte ik ook Plagron Alga Grow, maar had dit keer voor Startup gekozen, omdat de fles Alga Grow was geïmplodeerd. (welke overigens heel netjes door de GS werd omgeruild voor een Plagron artikel naar keuze). Dus in de bloeiperiode gaf ik een beetje Startup mee met de Alga Bloom en vanaf week 5 gaf ik ook Plagron Green Sensation mee. Toen op een gegeven moment het (in mijn ogen) calcium/magnesium probleem op kwam zetten, vroeg ik aan een collega hobbyist die bij de GS werkt een goedje daarvoor mee te nemen. Dat werd Aptus CAMG Boost.

Die heb ik nog meegegeven. 3ml op 2l water als ik me niet vergis. 1 keer, omdat je het 1 keer per week mee mocht geven. En daarna zat ik eigenlijk al bijna in week 6,5/7 en was het eigenlijk al te laat. (mijns inzien) . Dus niks meer gegeven ook. Ondertussen heb ik ze maar omgehaald en ter drogen gehangen. Had ik dat niet gedaan, was er niks meer van over gebleven. Overigens, even over het water-geef-ritme. Ik gaf ze vanaf week 2-3 250ml water per plant (6,5l potten), toen ze eenmaal in de bloei gingen, gaf ik ze 500ml per plant, per dag. Ben bijv. 1 keer niet toegekomen aan water geven omdat ik een nachtje niet thuis was. De dag erna hingen de bladeren er droopy bij. Mijns inzien, hadden ze dus genoeg aan de 500ml die ze per dag kregen. Ik las ooit ergens, je weet wanneer je teveel water geeft als het aan de onderkant uit je pot stroomt. Ik moet erbij zeggen, dat ik 1 van de 15 niet had getopt, die werd dan ook groter, meer toppen en die gaf ik ook iets meer water. Die kreeg 750ml. Daar liep idd regelmatig water uit de onderkant van de pot.

 

 

 

@plantformer: ik ben met je eens dat het een "uitdrogingsprobleem" lijkt te zijn... Al denk ik wel dat het uitdrogen niet direct met te weinig water geven te maken heeft gehad. Maar what do I know? Dit is mijn 3e kweek. Daarom hoop ik hier te kijken of we achter de oorzaak kunnen komen om dit volgende keer te voorkomen.

 

Ik denk persoonlijk dat het een probleem is wat uit 2 delen bestaat:

 

1: mijn afzuiger... ik weet niet welke ik heb, aangezien ik hem heb gekregen van een maat van me. Ik weet wel dat ie te klein/niet krachtig genoeg is voor mijn tent.

Nu is dat niet zo'n heel groot probleem, als het geen 30+ graden is buiten. Soms als ik tijdens die hete dagen in de ochtend in de kamer kwam waar de tent stond, was het al 29,5 graden. En dat was om 10:00 in de ochtend. Mijn actieve inlaat zuigt aan uit die kamer. (normaal gesproken vanaf buiten, maar met zukke temperaturen buiten was dat geen optie. Dus wat er mijn tent binnenkomt is dan al erg warm. Als dan 's avonds de lampen aan gaan, knalt die temp. dus makkelijk omhoog naar 35 graden. (deel 2 problemen dus).

 

Ik las ergens dat zodra het boven de 31-32graden wordt, de dames alleen nog maar bezig zijn met overleven ipv leven. Dat heb ik denk ik ook zien gebeuren. Toppen bleven erg open van structuur en dus fluffy. En er bleven maar topjes bovenop de topjes komen. Daarover las ik ooit dat het een soort beschermende reactie is (overlevingsreactie), om maar te kunnen koelen.

 

Ik heb mijn verlies geaccepteerd in deze ronde. En ben me nu aan het orienteren wat te doen voor de volgende ronde. En dan heb ik het puur over temp. controle. Heb 3 opties... Hear me out.

 

1: Airco ophangen in de kamer

2: Grotere afzuiger aanschaffen

3: Een LED Spectrabox aanschaffen (ik weet het, voor sommigen vloeken in de kerk :execute)

 

Alle 3 de opties gaan me geld kosten, maar het zorgt er iig voor dat mijn temp (beter) onder controle gaat zijn.

Het kan toch niet zo zijn dat de temp in een 1.20 x 1.20 x 2.00m tent niet onder controle te houden blijkt met een 600w of een 1000w lamp??

 

Wat denken jullie?

 

Mijn verdere aanpassingen voor volgende ronde:

 

1. Op cocos kweken

2. Andere voeding

3. Grotere potten

4. LST methode toepassen

5. Blumat Digital 6 Tensiometer aanschaffen

6. Een van bovenstaande 3 opties m.b.t. de temp onder controle houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf voor een airco gekozen, die heb ik enkel op echt hele warme dagen nodig.

Uitzoeken hoeveel kuub je afzuiger kan verplaatsen per uur is wel handig, staat er niet ergens een stickertje op ofzo?

Als je met een 600w lamp gaat draaien heb je ook minimaal een 600kuub afzuiger nodig eigenlijk, beter een wat zwaardere die je dan nog kan dimmen.

 

Led zou ik niet aan beginnen, gewoon lekker met hps door gaan en alles goed op elkaar afstemmen.

 

Grotere potten moet je zeker doen, 6,5l potten is te klein eigenlijk, maak er minimaal 11l van, of nog beter 18l potten.

Een goede tensiometer is misschien wel handig om aan te schaffen, al werkt het voelen met de hand hoe zwaar de potten zijn ook goed.

Je kan een ander medium nemen, maar waarom zou je dat willen, en waarom andere voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand, Helaas heeft de afzuiger helemaal geen stickers, niks. Ik had het nog aan m'n maat gevraagd, maar hij wist het ook niet. Ik weet wel dat ie te klein/zwak is. Ik denk zelf dat het een 250m3 is. Als ik jou hoor zeggen dat bij 600w minstens een 600w, maar liever grotere afzuiger hoort, dan gebaseerd op een kast waar ie eerst in hing, waar een 250w hing, zou dit een 250m3 of een 325m3? kunnen zijn...

 

Ik ga de aankomende ronde dus een grotere afzuiger halen. Wat raden jullie me dan aan? Laten we zeggen op basis van 1000w hps.

Dan zit ik altijd goed. Of ik nou met 600w of 1000w wil draaien.

 

Ik ga inderdaad sowieso al grotere potten neerzetten en minder planten. Zat zelf te denken aan 18l potten.

De reden waarom een ander medium is omdat ik voor de volgende ronde een pak cocos heb gekregen om te proberen. En voor cocos heb je op cocos afgestemde voeding, die krijg ik er ook bij. Wil het weleens proberen. Scheelt een hoop gesjouw ook!

 

En wat betreft led, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik heb er ook de nodige kweekverslagen en pro's en con's over gelezen.

Zoals gezegd, ik ben een hobbyist (en een geek). Op commercieel niveau kan ik me voorstellen dat het niet op kan tegen HPS, maar ik denk dat je als hobbyist (mijn situatie), je er een apart kastje of tentje voor hebt en je er echt op toespitst, je toch verdomd goede resultaten kan halen. Maar dat is een geheel andere discussie... Vind het vooral interessante materie en zie er (voor mijn situatie) toch een soort extra geek-dingetje in :innocent: . Niet als vervanger van de HPS in de tent, maar voor erbij :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitdrogings problemen ? ... zo dan ;) .,....

 

die plantjes heb je wel ff volgepomt met voeding !!  .. veel te veel dus .. ;)

ze zijn vanbinnenuit verbrand, de wiet zelf zit wss nog vol met voedingsresten . spoelen heeft geen zin meer..

 

 

zonde man ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo, heel zonde inderdaad. Heb een tijdje bij de pakken neergezeten na deze mislukte ronde (eerste mislukte ronde), maar heb mezelf weer gemotiveerd een nieuwe ronde te beginnen, ook weer met Candy Kush (Fast Version) en we gaan kijken wat we er nu van kunnen maken. Nieuw kweekverslag is onderweg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...