Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nos

Rookie 5 White Widow, 1 Powerflower verslag

Recommended Posts

Hallo, leuk dat je even kijkt.

 

Ik ben een echt groentje, mijn eerste plantje (White Widow) stierf als een slappe stengel die geknakt was. Later kwam ik er dankzij dit forum achter, dat ik het plantje had moeten ingraven en overpotten. Maar goed, daar was het te laat voor.

 

Heb nu dus 5 nieuwe White Widow zaadjes besteld bij Royal Queen Seeds, ik kreeg er een gratis Powerflower bij,altijd leuk.

Ik zal proberen al mijn stappen op dit forum te plaatsen, inclusief foto's. Het zonnetje schijnt hier al lekker, maar ik zal beginnen (voor de zekerheid) met het binnen laten groeien. Later als de planten groot en sterk zijn is het de bedoeling om ze buiten te plaatsen. Pot of grond ben ik nog niet over uit, misschien doe ik wel een combinatie van die twee.

 

Tips zijn overigens altijd welkom! :)

Edited by Nos

Share this post


Link to post
Share on other sites

332vsyt.jpg

Mijn zaadjes ontkiemen in een klein glaasje.

 

2a9p1uc.jpg

Kwalitatief zeer goede zaden blijkbaar, na 2-3 dagen zitten er echt al behoorlijke wortels aan. Misschien heb ik ze iets te lang laten ontkiemen, dunno of dat erg is.

 

ogvta8.jpg

Linksboven is de Powerflower, de overige 5 zijn de White Widows.

 

34gnhg5.jpg

En toen lagen ze onder de grond.

 

14klm36.jpg

Op de vensterbank wilde niet zo goed, daarom maar naast de vensterbank. Er schijnt in ieder geval veel zon, de kaartjes heb ik er inmiddels al weer uit gehaald, liggen nu onder de bakjes. Let them grow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

Ik ga binnenkort ook weer beginnen, al die kweek verslagen brengen je echt in de stemming om weer los te gaan!

Wil je ze in een pot doen of in de tuin?

 

Groetjes NG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik ze eerst in een pot zal doen (overpotten), daarna kijken wat het beste is. Ik heb een vrij grote tuin, dus genoeg plek, maar zover is t nog lang niet hehe.

 

Ben een echte beginner, dus we zullen zien :)

Edited by Nos

Share this post


Link to post
Share on other sites

k9j0it.jpg

De langste wortel laat zichzelf ook als eerste zien :) Als je goed kijkt heeft de Powerflower er ook zin in :)

 

2iggbo0.jpg

Speciaal voor degene die het niet goed kan zien, de Powerflower :)

 

Deze pic gisteren genomen, de anderen beginnen zichzelf ook al te laten zien ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

20jspia.jpg

Na een kleine week steken ze allemaal boven de grond uit.

 

678vt4.jpg

Zij heeft er het meeste zin in, bij het planten al de langste wortel en nu ook het grootste qua bladgroei.

 

Een aantal groeien een beetje krom, maar ze blijven omhoog staan, om de 1-2 dagen draai ik de bak ook 180 graden om. Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik dat graag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kb8zlg.jpg

Zie hier 4 gekartelde blaadjes, ze zijn in ieder geval al verder dan mijn allereerste plantje. Deze foto is van afgelopen zondag en inmiddels zijn er zelfs al vertakkingen te zien.

 

Ps: het zou wel leuk zijn als er iemand reageert ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gezond uit hoor!

Ga zo door....

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig. bij het overpotten , moet je je plantje ingraven tot aan je lobblaadjes. ( die 2 kleine) meer stevigheid valt ie ook niet meer om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt ook goed te zijn er een ventilator naast te zetten, zodat ze lichtjes bewegen door de wind (pas wel op dat ze niet te veel bewegen)

Door de wind zullen de plantjes normaal een dikkere stengel kweken, wat noodzakelijk is voor als ze naar buiten gaan.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips mensen, ik dacht eerst dat ik dit alleen voor mezelf postte. Maar goed, het gaat nog steeds lekker, zie de nieuwe foto's.

 

2lmwco1.jpg

Rechtsonder de Powerflower, overige is White Widow.

 

ioly6f.jpg

En een close up van de Powerflower met haar minuscule buurvrouw, ik neem aan dat dit onkruid is? :P

 

Vanaf wanneer moet ik ze eigenlijk overpotten? Beetje balen dat het nog nat weer is, durf ze daarom nog niet naar buiten te doen. Let the sun shine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik ze nu lekker laten staan tot het een kluit heeft en dan kun je ze voorzichtig overpotten. Het heeft nog wel even tijd dus en dat is niet zo erg met dit weer!

 

Ziet er verder prima uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets minder nat kweken, ik vind ze nogal en beetje geel !

laat ze lekker droog trekken voor je er weer water bij gooit

gaat verder wel lekker !

 

grtn erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat nog steeds lekker, alleen viel mij vandaag op dat de onderste bladeren verkleuren (gedeeltelijk geel) en zien er uitgedroogd uit. Is dat normaal of moet ik me zorgen maken? Het gaat dus niet om de lobblaadjes, maar om de eerste twee bladeren die ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik het begrijp is het niet erg. Maar een foto helpt wel wat meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOS, ik denk dat je ze te nat hebt staan waardoor de blaadjes geel worden, probeer de aarde eerst goed uit te laten drogen voor je ze weer water geeft :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie feedback tot nu toe, ik heb minder water gegeven, de aarde werd wel kurkdroog om de planten heen. Daarom heb ik gisteren de aarde goed natgemaakt. Toch zien de onderste bladeren bij dat ene plantje er uitgedroogd uit met een gele punt, ik heb er maar een foto van gemaakt.

24o7rwi.jpg

image16357.jpg

 

Verder zien de planten zover ik er verstand van heb gezond uit, daarom ook nog wat foto's van hoe ze nu ogen en ruiken ;)

image72a57.jpg

image8eb8a.jpg

 

En mijn favoriet de powerflower, die groeit als kool en oogt erg mooi vind ik :)

imagec00e2.jpg

 

Verder zal ik ze deze week moeten overpotten, denk ik. Hoe denken jullie daarover? Ze zitten hierin of kunnen ze daar nog langer in blijven?

image3562f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je plantjes die onderste blaadjes zelf laat afsterven omdat die niet genoeg licht krijgen, dan stopt ze alle energie in de bovenste blaadjes omdat die meer licht krijgen want ze staan er goed bij voor de rest, komt zeker goed :specool

 

Ik zou ze wel z.s.m. overpotten in minstens 20 liter potten met goede potgrond, geen tuinaarde gebruiken!!

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vandaag de grote verhuizing naar buiten. De potten die ik heb verschilde een beetje van formaat, maar ik denk dat ik de planten in de kleinere potten later in de grond ga zetten. Verder stond er veel wind, ze gingen nogal heen en weer.

296hv6w.jpg

 

Wel maak ik me zorgen om het gedeelte wortel wat achterbleef in de bak, is dat normaal, komt dat wel goed?

ampf0j.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze gewoon buiten zetten, ze zijn heel buigzaam en zullen niet omwaaien, die stammetjes worden vanzelf wel dikker. Achtergebleven wortels heb ik ook vaak gehad met over zetten, nooit last van gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het even aankijkt met de wind dan kan je als het echt last krijgt altijd nog een stokje voor steken :innocent: .

 

hetzelfde over het achtergebleven wortelstelsel zeg ik niet. ik kan me namelijk niet voorstellen dat een plant er niks van voelt. heb hetzelfde gehad ze overlijden niet zomaar , maar ik denk wel degelijk dat ze het merken.!

 

greetz Messiah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties, heb ze net toch maar even naar binnengehaald, het stormt hier, lijkt me een beetje teveel van het goede.

 

Ik kan me voorstellen dat de plant het merkt, maar dat onderste stuk is lastig om te behouden. Misschien had ik ze eerder moeten overpotten? Maar een volgende keer de grond meer aanstampen of is dat ook niet zo goed? In ieder geval spannende tijden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer anders, als het nog kan ze wat dieper in de pot te plaatsen, dan zijn ze beter bestand tegen de wind of de aarde t/m de rand aanvullen dan zal het stammetje wat steviger staan i.v.m. de wind :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe snel je stress kan zien, maar tot dus ver nog geen paarse steel. So far so good. Verder mooi om te zien dat er nu zelfs blaadjes komen uit de "oksels?" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse steel niet gevonden, na een week, ze hebben het vast naar hun zin. Vandaag blijven ze lekker buiten, ook in de nacht, heerlijk al die zon :)

Foto's volgen nog, de Powerflower blijft mijn favoriet, sowieso een erg mooie plant, groeit op een erg mooie manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...