Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

RollingStoned

10 redenen waarom wiet gezond is

Recommended Posts

Blowers weten het natuurlijk allang en het wordt zo langzamerhand de hoogste tijd dat de rest van de mensen het ook inzien: WIET IS GEZOND! En natuurlijk zullen we niet nalaten om je te vertellen waarom. 10 feiten.Dan kom jij voortaan tenminste beslagen ten ijs als er weer eens een sceptische schoonvader of minister president gaat zeuren dat wiet zo slecht voor je is.

 

 

1. Wiet vertraagt de ontwikkeling van Alzheimer

 

alzheimer.jpg

 

Een onderzoek uit 2006 toonde aan dat wiet een bepaald enzym kan blokkeren dat achter de ontwikkeling van Alzheimer zit. Het voorkomt daarnaast ook dat klonten eiwit het leervermogen en geheugen remmen.

2. Wiet vertraagt de groei van kankercellen

 

cancer.jpg

 

In 2012 is uit onderzoek gebleken dat verbindingen in cannabis, uitzaaiingen van sommige agressieve kankervormen kunnen stoppen. In 2013 kwam uit een vergelijkbaar onderzoek naar voren dat sommige niet-psychoactieve cannabinoïden de levensvatbaarheid van leukemie cellen dramatisch verlaagde.

Onderzoekers uit Engeland zijn er tevens in geslaagd om met behulp van cannabisverbindingen kankercellen te doden in patiënten die leden aan leukemie.

3. Wiet is in staat om de verspreiding van HIV in het lichaam te stoppen

 

hivcell.jpg

 

Nog geen maand geleden kondigden wetenschappers aan dat THC effectief was bij het stoppen van de verspreiding van HIV cellen in apen. De apen die een dagelijkse dosis THC kregen hadden ook meer gezonde cellen (en waarschijnlijk een leuke ervaring).

4. Wiet is een actieve pijnbestrijder

 

pain.jpg

 

Wiet is een goede pijnstiller bij een scala aan ziektes en aandoeningen zoals multiple sclerose, reumatoïde artritis en migraine. De pijnstillende effecten zijn bovendien honderd keer krachtiger dan die van aspirine.

5. Wiet helpt tegen depressie, angsten en ADHD

 

depression.jpg

 

Een studie uit 2005 wees uit dat mensen die af en toe, of zelfs dagelijks wiet gebruiken, minder last hebben van symptomen van depressie dan mensen die nog nooit wiet hebben gebruikt. Lage doseringen wiet gaan angsten tegen en werken goed tegen de symptomen van ADHD.

6. Wiet kan een verslaving aan opiaten helpen voorkomen.

 

opiates.jpg

 

Omdat wiet zo’n effectieve medicatie is, kan het de afhankelijkheid van verslavende opiaten reduceren.

7. Wiet helpt bij neurologische aandoeningen zoals hersenschuddingen en beroertes

 

football-1024x640.jpg

 

Onderzoek geeft aan dat wiet neuroprotectieve eigenschappen heeft die neurologische schade na beroertes of trauma’s kan beperken. Er wordt in de Amerikaanse football league (NFL) zelfs al gesproken over de introductie van wiet bij de behandelingen van de vele hersenschuddingen in de sport.

8. Wiet kan epilepsie en gilles de la tourette behandelen

 

charlotte.png

 

In december gaf de FDA groen licht (FDA = U.S. Food and Drug Administration) voor een studie naar de effectiviteit van wiet bij de behandeling van epilepsie. Onderzoek toonde ook aan dat het in sommige gevallen de symptomen van gilles de la tourette kan verlichten.

In Colorado werd een wietsoort ontwikkeld die Charlotte’s Web genaamd werd, naar een 6 jarige epilepsie patiënt. De wiet bevat nauwelijks THC en veel CBD en werd gratis verstrekt aan patiënten die aan epilepsie, parkinson en vergelijkbare aandoeningen leden.

9. Wiet voorkomt blindheid door glaucoom.

 

glaucoma.jpg

 

Door de druk in het oog te verlagen, kan wiet blindheid voorkomen bij mensen die lijden aan glaucoom. Onderzoek toonde aan dat oraal gebruik, inhalatie of het inspuiten van (concentraten van) wiet, de druk in het oog effectief verlaagt.

10. Wiet is verbonden met lagere insuline niveau’s bij diabetes

 

Insulin.jpg

 

Volgens een onderzoeker aan de beroemde Harvard universiteit is de belangrijkste bevinding dat wietgebruikers een betere koolhydraat stofwisseling hebben dan niet gebruikers. Het onderzoek dat tussen 2005 en 2010 plaatsvond toonde ook aan dat nuchtere (qua eten) wietgebruikers insuline niveau’s lieten zien die 16% lager waren dan die van ex-, en niet gebruikers. Ook nam de resistentie voor insuline met 17% af.

 

gewoon netjes je bord leeg eten dus!

 

bordje-wiet-140x110.jpg

 

©RollingStoned.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu 10 redenen waarom wiet niet gezond is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik ook wel benieuwd naar. Wiet heeft natuurlijk ook nadelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die mensen die zeggen

"ja maar van wiet krijg je geen kater"

Hahahah todat je echt eens gaat roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog nooit een kater van wiet gehad......

 

Rook indertussen toch al 17 jaar van dit prachtige kruid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar nog nooit ''echt'' gerookt dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar nog nooit ''echt'' gerookt dus

 

lol rook zo 3gr per dag

s`avonds vooral gemixt met icolator SSH ??

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb inderdaad nog nooit gehoord dat iemand van wiet een kater heeft gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kater:

 

Je fucking beroerd voelen, niet kunnen nadenken, en een drukkend gevoel op je hoofd....

 

Amper recht lopen, uit je bek stinken en flink aan de schijt...

 

Nee dat heb ik van wiet nog niet gehad

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook blijkt dat langdurig (meer dan twee jaar) cannabisgebruik de aanzet kan geven tot psychoses en schizofrenie bij mensen met aanleg voor deze ziekten

---

Bij jongere mensen, of mensen die depressief zijn of een andere ernstige psychische stoornis hebben of bij hooggevoelige mensen kan het gebruik van cannabis dus soms een negatieve werking hebben en reeds aanwezige klachten versterken. Het effect van cannabis valt te vergelijken met een vergrootglaswerking: zowel indrukken van buiten als vanuit eigen innerlijk worden versterkt. Lang niet voor iedereen werkt het dan ook als 'zelfmedicatie' tegen onaangename gevoelens, integendeel. Krijgt men onaangename indrukken dan worden deze eveneens dieper.

---

Ondanks dat veel cannabisgebruikers denken dat de drug veel minder slecht voor hun longen is dan gewone sigaretten, is het tegendeel waar: een recent onderzoek toonde aan dat de drug 20 keer zo veel risico geeft op kanker dan een gewone sigaret. [10]

---

Een Amerikaans onderzoek uit 2009 toonde een mogelijk verband aan tussen het langdurig gebruik van cannabis en het risico op een bijzonder agressieve vorm van teelbalkanker.[8] Eerdere onderzoeken toonden al aan dat door cannabisgebruik de kwaliteit van het sperma en de productie van testosteron afnemen.

---

Negatieve neveneffecten van het regelmatig gebruik van cannabis zijn ademhalingsproblemen (specifiek voor het roken van cannabis, afwezig bij orale toediening) en geestelijke afhankelijkheid.

 

http://nl.wikipedia..../Cannabis_(drug)

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al 17 jaar elke dag wiet rookt, weet je dus ook niet hoe het voelt om langer dan een dag nuchter te zijn.

En geef je jezelf geen kans om een "kater" te voelen.

 

Ik merk het als ik ga fitnessen en ik heb de dag van tevoren geblowd, dat ik een stuk minder kracht heb dan als dat ik heb als ik een paar dagen niet blow.

 

Wiet heeft wel degelijk een na effect op je lichaam. Probeer maar eens 3 dagen nuchter te zijn, dan een dikke joint roken en die dag daarna gaan fitnessen zoals je altijd doet.

 

Ook heb ik de dag na een flinke blow meestal een soort dromerig "staar" gevoel, soms voel ik me ook suf en ben ik aan het dagdromen.

Meestal minder zin om met mensen te praten.

De "kater" valt bijna niet op maar na een lange tijd erop te letten heb ik dit ontdekt.

Motivatie om dingen te ondernemen verdwijnt ook maar dat is bij mij vaak na een langere tijd constant blowen.

 

Maar ik denk wel dat het per persoon verschilt.

 

Hebben meer mensen hier last van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal inderdaad van persoon tot persoon verschillen. Wat dat betreft is wiet niet anders dan de reguliere, door een arts voorgeschreven, medicijnen.

 

Persoonlijk zorgt het bij mij voor rust in m'n (veel te drukke) hoofd waardoor ik juist helderder ben, meer overzicht heb, minder snel vermoeid ben en sneller herstel van sociale activiteiten. Echte nadelen heb ik nog niet ontdekt. Al moet ik daarbij zeggen dat ik geen dagelijks gebruiker ben. Ik eet het bij voorkeur verdeelt over de dag in de vorm van spacecake. Tijdens sociale activiteiten rook ik het ook wel, maar zonder tabak.

 

M'n behandelend arts zegt dat het zowel serotonine, testosteron als m'n weerstand (t-cellen) verlaagt. Hij zal wel gelijk hebben. Ik vraag me alleen af of reguliere medicijnen minder schadelijk zijn. Van Xanax (alprazolam) bijvoorbeeld wordt ik zeker ook rustiger, maar ik heb altijd het idee dat ik dagen later nog minder goed kan meekomen tijdens drukke sociale activiteiten. Ik heb dan vooral moeite met het volgen van gesprekken, alles wordt één grote brei van geluid. Met wiet heb ik dit nooit gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je eigen dopamine productie kan stijgen van dagelijks gebruik

dus als je dan even stopt lijkt het alsof de wiet als je kracht had afgepakt...althans dat kan je concluderen. Het is een onjuiste conclusie, maar wel zo makkelijk,Zonder wiet had je die krachtpiek na een paar dagen niet roken ook minder beleefd

 

de schizofrenen onder ons hebben het al vanaf jonge leeftijd wat zwaarder ( vaak).

Hun leven gaat niet over rozen.

Onjuiste uitleg bij wiet kan ertoe leiden dat het verlichtende effect onjuist wordt ingeschat , en dat schizofrenen alle stress over een kam scheren , en tegen elke klacht blowen. Sommige stress is hanteerbaar zonder blow. Dat is iets dat veel schizofrene blowers zelf moeten uitdokteren.

Daarnaast is door repressie de wietmarkt gaan richten op hoog thc soorten.

De hoog cbd soorten zijn geschikter, maar waren decennialang niet verkrijgbaar, of alleen in hashvorm soms te koop.

Het aantal schizo affectieve stoornissen is explosief gestegen nadat cannabis wereldwijd in de ban werd gedaan vorige eeuw.

De mogelijkheid bestaat dat bij totale vrijgave elke patientengroep uiteindelijk bij de juiste soort uitkomt om haar problemen te lijf te gaan

Kortom veel van de huidige "redenen"om cannabis af te raden bij sommige patienten komt voort uit onkunde, en gebrek aan juiste informatie.

Door levertoxiciteit van de meeste antipsychotica werken deze middelen enorm levensverkortend ( ik ben aan het afbouwen van Seroquel, wat je leven met 30 jaar kan verkorten).

Dan liever me scheel betalen aan wiet....( want kweken kan ik hier niet)

Overigens is de Seroquel me aangeraden omdat mijn Adhd de kom uit vloog , nie omdat ik schizofreen of psychotisch ben.

Een paar dikke afghaan/kush/uruszgan joints werken beter maar zijn niet elke dag te betalen.

 

Veel vand e redenen waarom wiet niet gezond zou zijn zijn mogelijk ook het gevolg van incompleet beeld van cannabis en haar werking.

Het is dus door complexiteiut dat zogenaamde doktoren de handdoek in de ring werpen in NL.

 

In Usa hebben patienten meer te vertellen.Dat zou hier ook zo mogen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wist niet dat longkanker in Jamaica (nr 78) zoveel voorkwam, maar NL (nr 7) staat zelfs nog boven Cuba (nr 10) mbt aantal gevallen van longkanker.Vervelend nadeel bij mij is de vreetkick, kan voorkomen worden door een soortje te nemen met THCV, maar helaas lange bloeitijd.

 

THC zorgt trouwens ook voor aanmaak van pregnenolone in de hersenen klik

 

Terug te komen mbt cannabis & longziekten klik

 

Voor rust kan je ook dit nemen tis maar 4 euro per ons klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat waar, dat het tegen migraine kan helpen? dan moet het wel echt krachtig spul zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooit waren de longkankergevallen op jamaica lager

intrede van pesticiden, synthetisch gesausde tabak ( sigaretten) , en gebruik van coke verontreinigen de conclusies op basis van longkankerpatiënten en de aantallen ervan.

 

simpel gezegd: meer longkanker op jamaica zegt geen ene reet over de toxociciteit en carcinogene werking van cannabis.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 mijnheer jansen

 

Ook hebben ze in jamaica de faam om allemaal aan de cannabis te zitten maar dat is gedateerd;

enorme verslavingsproblematiek daar aan de pcp, angel dust, crack en crystal meth.

 

als je rondloopt met grammen gekristaliseerde slechte coke in je longen... tjah...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Jamaica staat trouwens lager op de ranglijst dan NL ondanks de Meth troep & sigaren.Zelfs personen hier in NL die totaal niet roken krijgen, lopen aardig de kans longkanker op te lopen door alle vervuiling in de lucht.Als je ziet wat je van de ramen moet afschrapen met ramen wassen zegt al genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog nooit een kater van wiet gehad......

 

Rook indertussen toch al 17 jaar van dit prachtige kruid...

 

Heb het ook niet over dagelijks gebruik.

Durf te wedden dat als u uw fles vodka omruilt voor 5g wiet op een vrijdagnacht

Dat je die zaterdag ochtend echt niet helder bent. En dan is 5g nog niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is echt het meest misleidende topic op het forum geloof ik. Behalve dat er een honderdvoud aan negatieve bijwerkingen aan kleven zijn de gegeven positieve eigenschappen ook volstrekt onjuist. De belangrijkste nadelen zijn dat het je motivatie wegneemt voor altijd, je lichaam extreem veel energie nodig heeft om weer in homeostase te treden (daarom die vreetkick) en dat het psychotische stoornissen uitlokt. Hoewel ik zelf wel kweek gebruik ik het niet, puur omdat ik weet dat de prijs later komt uit eigen observaties. De personen die dit ontkennen zijn even zwak en hypocriet als de personen die het cannabisbeleid niet willen legaliseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kweekt cannabis, maar rookt het dus niet vanwege de negatieve bijwerkingen. Zet je dan willens en wetens een product, dat volgens jou schadelijk is, op de markt?

Mijn vrouw en ik gebruiken respectievelijk 40 en 50 jaar cannabis, weliswaar met mate,1 joint per persoon per dag en dan nog na tienen 's-avonds.

We voelen ons niet zwak en vinden onszelf niet hypocriet. Beiden hebben we veel aan sport gedaan en beiden hebben we de plaats en functie in de samenleving bereikt, die we ambieerden.

Ik ben zelfs nog zo alert, dat ik meningen en feiten weet te onderscheiden.

Dat kan ik van jou niet zeggen: "De personen die dit ontkennen zijn even zwak, enzovoort".

Dat poneer je als feit, terwijl het een mening is. Je vindt die personen zwak en hypocriet.

Zwak en hypocriet zijn namelijk relatieve en geen absolute begrippen.

Wat ik wel met je eens ben, is dat de positieve werking van cannabis wordt overbelicht.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADHD en GTS zijn beiden geen ziektes, want je kunt er niet van genezen. Of je van een kwaal moet spreken is ook nog maar de vraag, wellicht is "eigenschap" een betere term. Dolf Jansen, Freek de Jonge, Bert Visscher weten die eigenschap aardig uit te buiten. Mensen met ADHD en GTS zijn vaak creatiever dan "normale" mensen.

 

Hoe dan ook, ik heb het beiden. Ben altijd een loner geweest op school, af en toe flink irritant voor m'n omgeving. Ben pas THC gaan gebruiken op m'n achtentwintigste en ben daar echt een ander mens van geworden, een stuk beter om mee om te gaan.

 

Mijn vriendin is een hoofdpijnklant, geen migraine maar erg gevoelig voor bijv. luchtdrukverschillen. Jointje erin - weg koppijn.

 

Iets is schadelijk als je er teveel van gebruikt. Water heb je nodig maar drink een flink aantal liters achtereen en je gaat het niet overleven. Eet een ons keukenzout op: idem dito, je gaat hartstikke dood.

 

Dat wiet een latente psychische stoornis sneller aan de dag legt, vind ik zelf een groot voordeel. Kun je ook sneller met de behandeling beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...