Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

30x amnees kiloknaller 1000W

Recommended Posts

Dat zou wel een domper zijn na zoveel natgewicht, maar ben ook een beetje bang dat het wel realistisch is.

Het mijne was nat ook loodzwaar dus ik ken het gevoel. ;)

 

Na een paar dagen zag ik de topjes kleiner en kleiner worden en bleef er uiteindelijk net 4 ons over. En erger nog, als ik het nu weer weeg vrees ik dat het nog minder is. Als ik jou was zou ik pas na twee weken weer wegen, dan weet je tenminste zeker wat je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voelen nu droog aan.. Zal ik ze anders nu al in strijkzakken doen en curen.. Om de 23uur ff uurtje luchten paar dagen lang? Bn bang dat er dadelijk niks meer overblijft :P

 

Denk dat ze zo droog zijn omdat we alles in kleine topjes hebben geknipt en in combinatie met de afzuiger op z'n hardst en een temperatuur van max. 22,5 en min 21.5 graden.

LV tussen 55-60%

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger mot op zn zachtst, zolang het niet stinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger lager gezet.. Ging veel te hard zo

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook niet nat in zakken doen, zou zonde zijn een zak schimmel open te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het altijd in grote wek flessen, die trek ik dan 1 x daags even open, later om de dag.

Maar waarom is het zo warm dan?

Heb je het licht aan?

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee waarom.. Lamp staat gewoon uit..

 

Eerst was het een struggle om de temp in de nacht hoog te houden en nu is het steeds 22-23 graden 😂

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal ook eens een keer vanzelf gaan hé maat.

Ach, gevoelsmatig, denk ik dat 22/23 graden niet zo gek ik hoor.

Maar misschien, dat de ervaren jongens er hier ander over denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook niet nat in zakken doen, zou zonde zijn een zak schimmel open te trekken.

 

Ik doe dit wel een paar keer in de 10 dagen dat ik droog, buitenkant gaat altijd harder natuurlijk en zo verdeel je het vocht weer over de toppen. Natuurlijk niet langer dan een uurtje doen maar mijn ervaring is dat je zo een mooi egaal droog product krijgt die niet te droog of te nat is. Als de kleine takjes nog net niet knappen doe ik dit meerdere keren op een dag totdat ze het wel doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe sneller je droogt hoe slechter je shit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan ik het drogen vertragen dan? Ga ze in strijkzakken doen denk ik..

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen voelen allemaal droog aan, heb ze allemaal in een grote sealbag gedaan en tot m'n verbazing is het nog best veel. 1118 grammetjes maar liefst...

 

Deze ga ik om de paar uur(3 uurtjes?) even een kwartiertje openen zodat het kan luchten

 

gallery_40402_16975_49202.jpeg

 

gallery_40402_16975_56610.jpeg

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hygro gaf aan dat de rh 82% was en dat leek me te hoog. Heb ze verspreid over 2 rijen in het rekje, voelde toch te nat

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi dikke zak hoor! Er gaat nog wel wat gewicht af, want toen ik gister nog eens woog wat ik had was er net 2 ons over. Beetje jammer. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk t ook man, had het gevoel dat het al behoorlijk droog was. Maar na een paar uur in die zak waren ze weer helemaal vochtig dus zal wel weer wat gewicht vanaf gaan. Heb ze weer in de rekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso heb je meer dan ik, want nat zat ik tegen de 6 ons, maar er gaat inderdaad vrij veel nog af. Denk dat jij de 6-7 ons wel haalt en daar zou ik persoonlijk erg blij mee zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo haal ik de volgende ronde nooit zonder een bezoek aan de shop! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

***********************

 

Geen prijzen oid op WF.

Edited by Krasi
Vragen om prijzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom allemaal zo ingewikkeld? Gewoon in je netje leggen tot je de kleine en toppen de stokkies knakken en dan in een zak gooien en open laten staan. Waarom steeds openen en dicht doen? Als het in een zak zit droogt het sowieso niet meer uit maar het moet ook niet gaan schimmelen/rotten dus gewoon open laten. Of ben ik nou gek?

 

voor eigen gebruik rest dan nog ff curen.

 

Wat moet er gebeuren om te curen? Want dan kun je die 'cure' omstandigheden ook gewoon kopieren in je drooghok en kun je als alles BIJNA droog is curen in je drooghok/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst goed drogen op het net, daarna zakken in, een dag of 3 eens per dag luchten dan moet het goed zijn.

Wanneer je wiet TE snel TE droog is geworden kan je het beter even in de zak doen, dan wordt alles weer wat vochtig, terug op de netten leggen tot het goed droog is (knak droog dus)

 

Curen gebeurt niet in een week......of 2.

Voor eigen gebruik is het lekkerst wanneer de wiet zo`n 3 maanden blijft liggen.

Smaak en geur komen dan pas echt tot hun recht.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijven liggen onder wat voor omstandigheden? En hoe veel beter wordt het daar van? Ik heb best 3 maanden geduld als dat de kwaliteit ten goede komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

***********************

 

Geen prijzen oid op WF.

 

Ohh wist ik niet sorry....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgesloten in een zak of pot, af en toe luchten, de pot bewaar je in het donker, het liefst een koele plek in het huis.

Het gaat erom dat bepaalde schadelijke stoffen en chlorofyl worden afgebroken en suikers worden omgezet waardoor de wiet niet meer naar gedroogd gras ruikt en smaakt.

De wiet gaat geleidelijk aan steeds beter ruiken en smaken.

6-8 weken volstaat meestal al, 3 maanden ongeveer geeft het beste resultaat.

Goede shops laten na de aankoop van de wiet het meestal een maand of 2-3 liggen voor ze het verkopen, om dus die goede smaak en geur te bevorderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...