Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowke

Amnesia (de amnesia ?)

Recommended Posts

Heb de laatste dagen veel info gezocht op forum en in bijna alle topics waar de vraag gesteld word over welke amnesia ,

komt de soma amnees en de hy-pro (superstrains) amnesia het meeste naar voren als 1 van de betere.

Heb vandaag mijn amneeszaden mogen ontvangen (superstrains),

nog een weekje of 5 en ik kan er mee aan de slag :)

Ben benieuwd wat het word,

heb achter verslagen gezocht en heb er 1 jammer genoeg maar 1 van kunnen vinden,

helaas een ronde waar het 1 en ander misliep...

Edited by blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2014 at 9:05 PM, blowke said:

Ik zou o zo graag eens een rondje met een goede amnesia willen draaien,

maar helaas niet aan te geraken hierzo...

Zaden zijn er genoeg te vinden maar heb al zo vaak gelezen dat je amnesia best uit stek zet.

Heeft er iemand ervaringen met amnesia ui zaad?

Voor welke zou ik gaan?

Wie kan mij helpen?

 

Alvast bedankt

6 jaar later....

Zelfde vraag,welke amnesia uit zaad?

Voor zover ik mij kan herinneren was die van superstrains niet veel,toch niet zoals de amnesia gelijk ik hem vroeger in de shop kocht,

bij bv zamnesia krijg je met de zoekfunktie maar liefst 188 verschillende amnesia's,dus ja,voor welke moet je dan gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, blowke said:

toch niet zoals de amnesia gelijk ik hem vroeger in de shop kocht,

De echte Amnesia is een "clone-only".

Die vindt je niet in zaad van allerlei dubieuze zaadbanken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/27/2020 at 5:40 PM, blowke said:

6 jaar later....

Zelfde vraag,welke amnesia uit zaad?

Voor zover ik mij kan herinneren was die van superstrains niet veel,toch niet zoals de amnesia gelijk ik hem vroeger in de shop kocht,

bij bv zamnesia krijg je met de zoekfunktie maar liefst 188 verschillende amnesia's,dus ja,voor welke moet je dan gaan?

Bij mij weten komt die van Dinafem Amnesia het dichtste bij.Amnesia heeft die incense aroma die duidelijk van de Nevil's Haze afkomstig is & die tevens voor de creatie van Super Silver Haze gebruikt is, waar de Amnesia nu weer een feno van is.Normaal alleen clone-only.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er waren er twee , Die van Soma en Hy-Pro.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, P H donner said:

Er waren er twee , Die van Soma en Hy-Pro.... 

Moest ik op dit moment 1 kiezen zou ik ook voor die van soma gaan,maar je zegt 'er waren',

is het dan niet meer wat het geweest is of wat het vroeger was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Blowke ,

 

Ook weer in de lucht;)

Ga je er ook  een verslag van bijhouden als je je zaden uitgezocht hebt?

Ik ben wel benieuwd naar het verschil van de zaden ipv de stekken rondjes:verrygood 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, blowke said:

is het dan niet meer wat het geweest is of wat het vroeger was?

Precies....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pietje wiet

Hey kerel,das lang geleden,

ik ben eigenlijk nooit uit de lucht geweest :rolleyes:,

nog altijd bezig....

Ik gebruik nu al jaren fem zaad en heb daar geen klagen over,het duurt wel allemaal net wat langer,

maar dat is ook niet echt een probleem,een week of 3 voor ik een ronde start ontkiem ik mijn zaden en zet ik ze in een voorgroeitentje onder 2 x 55 watt,

enkele weken voor het einde van de ronde doe ik hetzelfde en zo verlies ik eigenlijk al geen tijd met ontkiemen/voorgroeien enz....

Draai jij ook nog ? stekken?

Ik heb nu bijna een rondje klaar,en dan hou ik even een zomerstop tot september,heb de zaden dus nog niet meteen nodig,maar ben wel al aan het rond kijken wat ik dan ga zetten,sowieso lemon haze van zamnesia,super soortje,eens een freebee van gehad en ondertussen al 3 rondes mee gedraaid.

En daar zoek ik dus nog een soortje bij,dit jaar had ik ghost train haze gezet,strongest strain on earth,dat maakte mij benieuwd,hij is goed,maar ik kan niet zeggen dat hij zo speciaal is en beter als bv sugarpunch ,lemonhaze,....

 

@P H donner

Dat is jammer,als je dan 12 - 13 weken bezig bent en het smaakt/ruikt niet eens naar amnesia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, blowke said:

Moest ik op dit moment 1 kiezen zou ik ook voor die van soma gaan,maar je zegt 'er waren',

is het dan niet meer wat het geweest is of wat het vroeger was?

Die van Soma was de echte Amnesia langbloeier.. Was omdat er nu G13 doorheen zit.

De Hypro Amnees was de kortbloeier die je vaak meekreeg bij je stekkenboer.
Volgens mij is het Hypro Amnees (zaad) nog de zelfde als 10 jaar geleden. 

Edited by Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hy-Pro maakt(e)  'Amnesia' zaadjes door de clone only te kruizen met ?? en is allesbehalve de ontdekker van de Amnesia.

@blowke

bedenk je dat je met een Amnesia Haze van Soma zomaar aan 12+ wk aan bloeiperiode kan zitten

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand misschien het verschil tussen de kort bloeier Hy-Pro en de langbloeier Soma uitleggen? 

Is het alleen smaak verschil of? 

 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, lostchild said:

Hy-Pro maakt(e)  'Amnesia' zaadjes door de clone only te kruizen met ?? en is allesbehalve de ontdekker van de Amnesia.

@blowke

bedenk je dat je met een Amnesia Haze van Soma zomaar aan 12+ wk aan bloeiperiode kan zitten

 

Ja dat weet ik,maar dat is niet erg,mijn rondes duren nu ook rond de 9.5 weken of langer,hangt van het soortje af.

2 weekjes extra maakt niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Hy-Pro maakt(e)  'Amnesia' zaadjes door de clone only te kruizen met ?? en is allesbehalve de ontdekker van de Amnesia.

 

Waar het mee gekruist is kan ik je niet vertellen. En idd Hypro is  niet de ontdekker van Amnesia HAZE.

Dat is na mijn weten Soma. Maar die heeft dus zelf niet meer de originele. Ookal wordt ie wel zo verkocht.
Correct me if I'm wrong!

Denk als je nu
-de "oude" (hypro) amnees smaak
-kortbloeier
-stek
wil.. Je beter kan gaan vragen naar S5. Immers ook Amnees. Maar komt na mijn idee nu dichter in de buurt van de oude en makkelijk te krijgen.

Edited by Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, blowke said:

@pietje wiet

Hey kerel,das lang geleden,

ik ben eigenlijk nooit uit de lucht geweest :rolleyes:,

nog altijd bezig....

Ik gebruik nu al jaren fem zaad en heb daar geen klagen over,het duurt wel allemaal net wat langer,

maar dat is ook niet echt een probleem,een week of 3 voor ik een ronde start ontkiem ik mijn zaden en zet ik ze in een voorgroeitentje onder 2 x 55 watt,

enkele weken voor het einde van de ronde doe ik hetzelfde en zo verlies ik eigenlijk al geen tijd met ontkiemen/voorgroeien enz....

Draai jij ook nog ? stekken?

Ik heb nu bijna een rondje klaar,en dan hou ik even een zomerstop tot september,heb de zaden dus nog niet meteen nodig,maar ben wel al aan het rond kijken wat ik dan ga zetten,sowieso lemon haze van zamnesia,super soortje,eens een freebee van gehad en ondertussen al 3 rondes mee gedraaid.

En daar zoek ik dus nog een soortje bij,dit jaar had ik ghost train haze gezet,strongest strain on earth,dat maakte mij benieuwd,hij is goed,maar ik kan niet zeggen dat hij zo speciaal is en beter als bv sugarpunch ,lemonhaze,....

 

 

Dat is zeker een tijdje terug , uiteraard heb ik op de achtergrond altijd wel wat mee zitten kijken.

Tja...... zodra je met het kweekvirus bent besmet kom je daar niet zo maar meer vanaf , het blijft gewoon een fantastisch mooie bezigheid.

Uiteraard zit ik ook niet stil maar moet wel zeggen dat het tegenwoordig niet meer zo uit de hand loopt als vroeger , mijn bedrijf vraagt erg veel vrije tijd en heb daarom gekozen om alleen nog maar kleine hobbykweekjes te zetten.

Over het algemeen zijn deze rondjes uit zaad , de keuze voor zaad is niet vanwege de grotere opbrengst ( of makkelijker een grotere opbrengst)  en of makkelijker werken maar meer omdat er sneller meer variatie is en het rijden voor 5 a 10 stekken echt geen zin heeft.

Natuurlijk blijft het wel jeuken om een wat grotere hobby ronde te doen maar voorlopig nog even niet.B)

 

Sugarpunch gaat bij mij de volgende worden , ik heb ze net binnen en ben erg benieuwd naar deze plant....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S5 is geen Amnees qua aroma, trouwens ook geen Haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik type nergens dat het haze is.. 
Maar S5 is wel degelijk een uitgeselecteerde Amnees (NIET HAZE) clone uit de buurt van Nijmegen toen d'r tijd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/29/2020 at 10:47 AM, konopi said:

Bij mij weten komt die van Dinafem Amnesia het dichtste bij.Amnesia heeft die incense aroma die duidelijk van de Nevil's Haze afkomstig is & die tevens voor de creatie van Super Silver Haze gebruikt is, waar de Amnesia nu weer een feno van is.Normaal alleen clone-only.

Kwam nog een stukje over amnesia zaden tegen op cnnbs,hier word die van dinafem ook genoemd,

Voor wat betreft goede Amnesia zaden val ik wellicht in herhaling maar Original Amnesia bestel je bij Dinafem, Silver Haze is een soort van Sensi Seeds en Amnesia Haze bestel je bij Soma. Dit zijn de originele soorten van de originele producenten, dus daar zal het niet aan liggen. Heb je een goed fenotype gevonden, denk er dan ook eens aan om je eigen stekken te maken

21 hours ago, pietje wiet said:

Dat is zeker een tijdje terug , uiteraard heb ik op de achtergrond altijd wel wat mee zitten kijken.

Tja...... zodra je met het kweekvirus bent besmet kom je daar niet zo maar meer vanaf , het blijft gewoon een fantastisch mooie bezigheid.

Uiteraard zit ik ook niet stil maar moet wel zeggen dat het tegenwoordig niet meer zo uit de hand loopt als vroeger , mijn bedrijf vraagt erg veel vrije tijd en heb daarom gekozen om alleen nog maar kleine hobbykweekjes te zetten.

Over het algemeen zijn deze rondjes uit zaad , de keuze voor zaad is niet vanwege de grotere opbrengst ( of makkelijker een grotere opbrengst)  en of makkelijker werken maar meer omdat er sneller meer variatie is en het rijden voor 5 a 10 stekken echt geen zin heeft.

Natuurlijk blijft het wel jeuken om een wat grotere hobby ronde te doen maar voorlopig nog even niet.B)

 

Sugarpunch gaat bij mij de volgende worden , ik heb ze net binnen en ben erg benieuwd naar deze plant....

 

Hier ook nog maar met een dr120 en een 600 watt dimlux bezig,die dr240 heb ik niet meer.

Sugarpunch heb ik vaak gehad,mss wel 10 rondes mee gedraaid,laatste keer waren ze lange tijd niet op stock omdat er telkens wat mis ging,

uiteindelijk was het toch gelukt en had ik er meteen besteld ttoen ze op voorraad stonden,waren heel kleine zaadjes en de planten werden niet zoals ik het gewoon was,

zaten toen ook enkele zaadjes extra bij,qua ontkiemen,groei,opbrengst,viel allemaal tegen,hopelijk heb jij er meer geluk mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb begrepen dat Amnesia (NL5hazeCxSkunkHazeA) er eerder was dan de SSH (NL5hazeCxSkunkHazeC).Was er al in 95-96, iets later had je de SSH.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/1/2020 at 6:06 PM, blowke said:

 

Hier ook nog maar met een dr120 en een 600 watt dimlux bezig,die dr240 heb ik niet meer.

Sugarpunch heb ik vaak gehad,mss wel 10 rondes mee gedraaid,laatste keer waren ze lange tijd niet op stock omdat er telkens wat mis ging,

uiteindelijk was het toch gelukt en had ik er meteen besteld ttoen ze op voorraad stonden,waren heel kleine zaadjes en de planten werden niet zoals ik het gewoon was,

zaten toen ook enkele zaadjes extra bij,qua ontkiemen,groei,opbrengst,viel allemaal tegen,hopelijk heb jij er meer geluk mee.

 

Sugarpunch was inderdaad een tijd lang niet leverbaar , ik heb een hoop strains  van Sannie gekweekt alleen deze ontbrak nog.

Nadat ik gezien had dat ze weer leverbaar waren kon ik het natuurlijk niet laten om ze te bestellen .........

Klote om te horen dat jou ervaring met de laatste zaden Sugarpunch niet best waren , hopelijk valt het hier mee;)

We gaan het zienB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zoveel leuke soortjes waarom hamert iedereen altijd zo door op haze het verkoopt makkelijk maar ik vind er niks speciaals aan net als pp.

En als je dan toch haze wilt kweken heb je nog een stuk meer opties dan amnesia bv mexican haze of neville haze smaakt een stuk beter dan de normale die dan ook 12 week zou moeten.

Voor een korte bloei kun je de (shinning/super)silver haze pakken die is 9 a 10 week, dacht dat dit hazexnothernlight is zo uit mijn hoofd dus wat meer indica erin.

 

Wat konopi zegt komt mij wel bekend voor niemand wou eerder haze hebben en nu word je er mee doodgegooid, was allemaal white widow afghaan sneeuwwitje skunk nothernlight.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/7/2020 at 10:27 AM, Fatamorgana said:

Er zijn zoveel leuke soortjes waarom hamert iedereen altijd zo door op haze het verkoopt makkelijk maar ik vind er niks speciaals aan net als pp.

En als je dan toch haze wilt kweken heb je nog een stuk meer opties dan amnesia bv mexican haze of neville haze smaakt een stuk beter dan de normale die dan ook 12 week zou moeten.

Voor een korte bloei kun je de (shinning/super)silver haze pakken die is 9 a 10 week, dacht dat dit hazexnothernlight is zo uit mijn hoofd dus wat meer indica erin.

 

Wat konopi zegt komt mij wel bekend voor niemand wou eerder haze hebben en nu word je er mee doodgegooid, was allemaal white widow afghaan sneeuwwitje skunk nothernlight.

Heeft helemaal niks met verkopen enz te maken,

Ik blow alles zelf op,

Ik draai de laatste jaren altijd met sativa-achtige soortjes zoals lemon haze,ghost train haze,sugar punch,......

De enige wat ik nog nooit gegrowd heb is een fatsoenlijke amnesia,bloeitijd maakt mij ook niet uit,

draai toch meestal maar 2 rondjes/jaar.

Daarmee dat ik ze eens zo graag in mijn tentje zou hebben,maar dan wel een goede amnesia,

niet dat ik er 12 weken ofzo mee bezig ben en dat het dan nog niks is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...