Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Worm

Gavita 750w DE en EL master controller

Recommended Posts

Was wat aan het surfen op het net voor mijn nieuwe kamertje en kwam onderstaand filmpje tegen.... Nu nog alleen te koop in de US binnenkort ook in NL verkrijgbaar?

 

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:jump: Dit wordt een serieuze concurrentie strijd tussen Gavita en Dimlux volgens mij.... Ziet er leuk uit worm ofnie? :tu

 

Vroeger kreeg ik een hard plassertje als de boekjes van intertoys en bart smit op de deurmat vielen, en nu zit ik met een keukenrol naast me dit filmpje

te kijken yeah!! :punk:

Edited by criticalwidow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moet ik nu weer een E serie gaan kopen ?!!!!!!!!

 

Leuk

 

Net 5 meier uitgegeven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bekende stem op de achtergrond!!

 

kan dimlux ook om en om flip/flop?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOC: be like

 

its made to work like the human mind ! :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort krijg je een maxi controller master/slave zodat je sensors in beide ruimtes kan hangen maar met maar 1 klok werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnenkort koop ik een rs6

Share this post


Link to post
Share on other sites

prul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo'n ferrari als jij hebt is ook dik hoor, maar kost nog meer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip : eerst flink aantal ghostrider afleveringen kijken voor je de weg op gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even los van de reflectoren en full fixture dingen. Weet iemand het verschil in functionaliteit tussen de EL master controller en de maxi controller pro?

 

Los van afwijkende schakeltijden en A/B hokjes schakelen etc. Kun je bij de master EL controller bijvoorbeeld ook een planttemp meten en lichtintensiteit en co2 sturen op VPD?

 

Kun je met de Master EL controller ook in de nacht verwarmen met je co2 kachel?

 

Zijn er verder nog opvallende verschillen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en die ga jij ons vertellen als je beide getest hebt :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Controller gaat tussen de 300 en 400,- kosten, de dimlux is goedkoper.... De 750 De gaat volgens mijn bron tussen de 400 - 500,- kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stelde 4 vragen Racker. Bij voorkeur had ik een antwoord gezien waarbij die vragen van mij als open vragen gezien werden. Jij kiest er voor om ze als een gesloten vraag te beantwoorden. Is dan het antwoord op alle 4 de vragen ja? Dus volgens jou kan de EL master ook sturen op VPD en verwarmen met co2 kachel.

 

Dan nu een open vraag: Wat zijn dan de verschillen in functionaliteit tussen de twee. Want als ik dit hoor kunnen ze beiden hetzelfde. Master EL is wel mooier imo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de EL kan sturen op VPD en met co2 Verwarmen..

 

 

Gavita Master Controllers EL2   

GAVITA Master EL2 Controller

·         Replaces switchboard completely and eliminates inrush.

·         Central lighting control: switch, dim and boost 50 ballasts.

·         Control one room or two rooms 12/12 alternating.

·         Auto-dim on high temperature.

·         Auto shutdown on emergency temperature with alarm interface.

·         Sunrise/sunset

·         Also switches 2x15 amps accessories (heating, fertigation, CO2 etc).

·         For DigiStar e-series, Pro 270 LEP and Pro-line e-series HPS ballasts (Q4)

GAVITA Master EL2 Controller Hij is er nog niet, maar als ie er is, hebben wij hem.. 

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Worm.

 

Over een paar weekjes 6 nieuwe evsa's halen met controler. Twijfel twijfel maar blijf een zunige boeren lul.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed draait haal je bijna iedere investering binnen 1 rondje terug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou ik voor gavita meer gaan betalen als ik voor een lagere prijs dimluxjes kan halen die het percies het zelfde doen.

 

Weet ook niet of bij de gavita ook plug en play dingen te bestellen zoals die planten camera en zo.

 

Wordt de eerste ronde met co2, rfx en opti dus verwacht de eerste nog niet alles terug terug te verdienen.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie door de bomen het bos ook niet meer en wil maar een heel klein hightekkie hokje bouwen...Keuzes, keuzes, keuzes... De full fixtures gaan het in elk geval niet worden ivm met de hoogte van mijn nieuwe hokkie

 

De prijzen van de nieuwe EL digistar en pro heb ik niet naar gevraagd maar dat zal denk ik hooguit enkele tientjes meer/minder zijn in vergelijking met de dimluxjes. De full fixtures van gavita en dimlux zullen niet veel schelen in prijs denk ik zo, zal ook tientjes werk zijn...

 

De controller van dimlux is een stuk goedkoper. Wat ik begreep heeft gavita alleen een temp/lv sensor, dus camera en co2 sensor enz zou je van een ander merk moeten kopen.

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc komt as we speak terug naar NL vanuit de States, wellicht dat hij binnenkort wat info zal droppen hierzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik van Whazzup weet is dat de controller van gavita zich richt op licht terwijl de controller van Dimlux voortkomt uit het co2 verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag net dat desjop de nieuwe el 1000wDE en 600w al op zijn site heeft staan. De 750w DE is nog nergens te bekennen...

 

 

Nieuwe el zijn wel een stukje duurder...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de een doet dit, de ander doet dat, lijkt me wel grappig om in m'n 2x10x600 een vergelijkingstest te doen tussen alles dimlux incl controller, tegenover alles gavita incl controller..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...