Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GeefSticky

Fout

Recommended Posts

Hey GeefSticky.

 

Je hebt ze teveel laten strekken, zet ze gewoon wat dieper tot ze stevig staan, uit het kleine tere stammetje groeien nu ook nog worteltjes als je ze dieper zet.

Je kan er ook een sateprikker naast zetten, en met een bindraadje binden, ze zijn te lang en te slap, die blijven nog niet staan, als je een paar dagen verder bent zijn ze al een stuk steviger.

 

Watergift is 500 ml totaal of p/pot? Laat de wortels maar lekker zoeken naar vocht! Dus nooit teveel, anders verrot de hele boel.

 

 

Succes!....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sticky zaad hoef je niet eens in een propagator te steken ,gewoon meteen onder de lamp ;)

propegators zijn nodig voor stekken zaad kan meteen doorknallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een optie, direct onder de lamp, ik groei ze voor onder T neon, 2 cm er boven.

Tja, als je ze er nu alweer uitgetrokken hebt. Die hadden het wel overleeft hoor, beetje ondersteuning, lamp erop en knallen, tis onkruid he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook net bezig met een kweek vanuit zaad, ik heb ze direct in de eindpotten gedaan, 5 mm in de grond, de lamp zo hoog mogelijk gehangen en steeds vochtig maken met een sproeier. Ook heb ik de potten eerst even goed van onderen ingewaterd. Zodra er wat te zien was heb ik de lamp er 50 cm boven gehangen (400 watt kan 40-35 cm). Deze methode bevalt mij vooralsnog prima ook al kost het wat meer stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf geef ze 24 op 24 licht tijdens de groei hooguit de laatste week 18/6 , maar de meest gebruikte licht ritme is 18/6 vanaf de start

 

Gewoon zorgen dat de pot vochtig is en en boven kant afdekken met een stukje alu folie of plastik bordjes tegen de uitdroging van de toplaag anders de boven laag elke dag wat nat sproeien

Zaad kan veel hebben beetje vochtige start is niet zo erg beter te vochtig dan te droog ;)

 

Mijn grote potten worden ingewaterd tot het er onderin uitloopt en dan worden de kleine potjes erin overgepot hoef je een paar dagen al geen water te geven en kan je meteen aan de hand van je tensio meter water geven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zonder probleem ,gewoon eraan denken dat ze het niet nodig hebben dus ook er zo snel mogelijk terug uithaalt dan ;)

 

Inwateren water in de pot gooien . weet niet wat je bedoeld met mixen (voedings mix of de aarde zelf omwoelen )

Tensio waardes kan ik niks over zeggen daar ik geen tensio gebruik ,ik doelde meer op het feit dat je aan de hand van je tensio waardes kan zien wnr je moet bij wateren na de inwatering ;)

 

Ik deed het zelf door het gewicht van de pot zelf aan te voelen ,een droge pot weeg niks vergeleken met een pot die mooi ingewaterd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beginnen met openen van een topic met je verse start, dan krijg je vanzelf de benodigde tips. Beter dan je achteraf moeten afvragen wat er mis is gegaan.

 

Normaal gesproken kun je ca. 10% van de potinhoud inwateren, dus 1 liter moet kunnen.

Water in de pot gooien en als je medium niet is uitgedroogd zal dit water zich vanzelf verdelen in de grond. Als je de tensio gebruikt zorg er in het begin dan zeker voor dat de buis goed gevuld is, anders krijg je waardes die niet kloppen.

Tensio's zeggen in het begin niet zoveel, en met jong grut hoef je waarschijnlijk de 1ste week geen water meer te geven. Dek ook dan even de bovenkant van de pot af, anders verdampt er te veel vocht uit de bovenlaag waardoor dit kan gaan uitdrogen.

 

Zaadjes kun je ook tussen vochtig keukenpapier laten ontkiemen, en dan meteen in de uiteindelijke potten stoppen. Dat scheelt wellicht ook 1 of meerdere dagen. En je kunt ook beginnen met 1 lamp tot de kids allemaal boven zijn en sterk genoeg.

 

Wat was de temperatuur in je tent? En gebruik je BV ook een ventilator, die de plantjes misschien hebben om laten waaien?

 

Ook even je topic verplaatst naar indoor beginners vragen.

 

Succes met je verse start.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

TS is blijkbaar erg bang voor wat hij post hier, en vind het normaal om alles weg te halen en waardeloze topic's achter te laten.

 

:closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...