Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El oro verde

9 x Cheese, Sannie's way onder 400 watt

Recommended Posts

Hey El oro verde, ziet er weer netjes en clean uit....... jij "kent" mij niet, ik jou wel..... check je PM ff :wave: :wave:

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schattig nog zo'n klein wit gietertje :) Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je niet gewoon voorgroeit in je 90DR tentje? In plaats van die T-Neon had je veel beter HPI lampje kunnen halen imo om voor te groeien. Kiemen kun je ook wel gewoon in een propogator voor het raam. Hoef je ook geen stroom te betalen.

 

Leuk om je project met die drainagebuis te zien zo. Maar ik vrees dat dat zo niet gaat werken. Ik ben zelf ook bezig met een soortgelijk systeem maar ik pomp het onder druk in de buis. Dus dan maakt de hoeveelheid en grootte van de gaatjes niet zo veel uit. Maar jij doet dat niet dus jij moet grotere gaten maken en meer gaten. Er komt straks moder in/voor de gaatjes en met een beetje pech groeien de wortels ook de buisjes in. Je wilt niet dat het dan verstopt raakt. Dus er zijn imo twee oplossingen. 1. Het water onder druk die buis in spuiten. 2. Meer/grotere gaatjes maken.

 

Ik zie overigens ook niet veel meerwaarde in al die 'additieven' die je toevoegt. Het geld wat je dat kost gaat het je imo niet opleveren. Basispakketje Sannie is voldoende. Eventueel met siliciumzuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was al een tijdje benieuwd hoe de cheese in Engeland zou smaken en dat is dus zoals die van greenhouse zeg je? Is andere cheese dan gewoon een skunk pheno (zonder kush)?

 

Ik vraag dit omdat ik jaren geleden even het plezier heb gehad van een zeer lekkere blue cheese te mogen roken. De beste die ik ooit heb gerookt. Ik ben al een paar keer naar amsterdam gegaan, maar niets is ooit in de buurt gekomen van dat toppertje van jaren geleden. Ik ben dus benieuwd als ik op zoek moet gaan naar varieteit in cheese of in blueberry. Ik heb de cheese van greenhouse al gerookt en die is best lekker ja :).

 

Beetje offtopic geraakt daar. Veel succes met de ronde. Ik volg mee :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen!....

 

@Nonsense. ja klopt, we gaan ze morgen mengen en inwateren met 1 liter met 1 gram bacto per pot.

 

Hey Plantvormer. Ha ha ha, ja ja ik ken jou. en die kleurenwaaier in je tent ook! :rofl

 

@Cityboxer. Zonder gieter geen wiet! Dit hebben we al diverse keren gedaan op deze manier, bevalt goed, kastje hebben we staan plug and play, we hebben altijd mooi gewortelde jonge struikjes gekweekt zo.

 

Die paar T Neons is ook wel te verwaarlozen wat stroom betreft.

 

Over 5 dagen gaan ze onder de 400 watt HPI.

 

Die drain, ik denk wel dat je daar gelijk in hebt, ik ga er 3 x zoveel gaatjes in boren, en dan ga ik het toch proberen, ik denk op 1/3 van boven in de pot, als de pijp vol is naar de volgende, enz, rustig weg laten trekken, zo 2, 3, 4 rondjes, wat ze nodig hebben.

Het volgroeien met wortels gaan we zien, eerst maar is proberen.

 

Die voeding hebben we al staan (als je de flessen bedoelt) dit is onze 5e biologische ronde, we gebruiken er weinig van, maar tis een toevoeging net als de toevoegingen in de aarde. We vinden het prima werken zo, en de dames ook hoor!

 

 

@mc wulle. Hey man dank je, Ik weet niet waar de andere Cheese mee gekruist is, Deze Skunk/Kush variant hebben we meer gehad van de Greenhouse, en de smaak was fantastisch!

Ik ken eigenlijk alleen maar de Blue Cheese, Exodus Cheese en de White Cheese.

 

Maar op internet zijn al die kruisingen wel te vinden, nou kan je vertellen, je ziet door de bomen het bos niet meer.

 

Leuk dat je meeleest hier!

 

 

 

Grtzzzzzz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik begon raadde men mij aan, niet iets van spaanplaat te bouwen. Dat gaf dan gassen af waar die plantjes niet tegen kunnen, werd gezegd.

 

Afijn, mooi strak spaanplaat hokkie, je ziet bij de ventilatiegaten de spaanplaat open en bloot zitten - maar die plantjes doen het prima hoor, nergens last van...juist zaailingen zouden daar extra gevoelig voor zijn - wel, de jongedames hebben er duidelijk zin an!

 

Zo zie je maar weer. Volgens mij is dit soort spaanplaat voordeliger dan MDF van die dikte, en dat moet je dan nog naderhand afwerken...ideetje voor mijn over enkele maanden nieuw te bouwen hokkie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vinnie. Spaanplaat en geplastificeerd spaanplaat zijn wel 2 verschillen he. Als je een hok maakt van geplastificeerd wit spaanplaat, moet je de kopse kanten goed behandelen tegen vocht, anders wordt het een rommeltje.

 

MDF is wel goedkoper als geplastificeerd spaanplaat hoor.

 

Wat betreft de gassen in die platen, je moet ze toch behandelen, heb wel eens gehoord van insmeren met behangplaksel, dan sluit je alles af. Ik ga dit jaar een geisoleerd hok maken van 12 mm MDF, in elkaar schroeven, behandelen, naden goed afkitten, en wit folie er op bevestigen, op de bodem een dikke folie, en die een cm of 20 tegen de wanden omhoog laten lopen, en afkitten...gebeurt echt niks meer mee!

 

Die paar gaatjes bij mij in dat kastje is echt geen probleem hoor, wel als je er zo een heel hok van gaat maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog een hok maken?! Je heb al zo'n mooie -

 

Ja die kopse kanten gaan anders bobbelen, maar daar heb je mooie folie voor in de bouwmarkt, kun je erop plakken met een strijkbout.

 

Als ik er klaar mee ben maak ik ook wel ff wat foto's maar gaat nog een tijdje duren.

In de tussentijd ga ik je kaassie wel volgen, tot-ie mooi belegen is.

 

Hoi Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft dat voorgroeien; als je constant doordraait is het inderdaad veel efficienter om voor te groeien in je voorgroei hokje. Als dat niet zo is dan niet. Je hebt een mooi klein tentje (90DR) en HPS/HPI lampen zijn altijd efficienter dan een T-neon.

 

Ik had beloofd te laten zien hoe ik dat heb gedaan met watergeven:

http://www.wietforum.nl/topic/106387-jackberry-bio-geitenwollensokkenkweek/page__st__680

 

Verder vind ik het er netjes uitzien hoor, het is alleen omdat ik zelf heb geworsteld met dat idee van voorgroeien op T-Neon of HPI en juist vanwege dit grondige onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat als je de ruimte hebt om HPI te plaatsen dat dit altijd beter is. Tenzij je natuurlijk je bloeihok steeds vol hebt zitten...

 

Wat betreft dat gif.. Daar moet je je geen zorgen over maken. Je werkt niet in een semi-gesloten systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPI lampen hebben dezelfde efficientie als T-neon. Een 400W HPI lamp hang je wel makkelijker op dan 400W aan T-neon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Philips? Sylvania? Of weet ik veel wie die dingen maakt. Staat gewoon in de specs van die lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middag heren.

 

@Vinni. Ja er gaat dit jaar nog een geisoleerd hok bij komen, eerlijk gezegd vind ik een tent...klote!

Iets van hout is gewoon prettig werken, en stevig. Ik vind ook altijd die gaten op beroerde plekken zitten + in een hok hou je toch het klimaat beter onder controle. Een hok van 90x130x200 daar hebben we de ruimte voor, 2 x 400 watt er in, en rammelen maar!

 

Enne, laten we hopen op een dikbelegen kaas hiero!

 

@Cityboxer. De reden van voorgroeien in deze kast is dat het goedkoop is qua stroom, de zaailingen altijd mooi geworteld zijn, en de temp mooi onder controle te houden is, T Neon geeft niet veel warmte af, ze staan er 2 cm onder, en we krijgen echt mooie compacte kleuters.

 

Over 6 dagen gaan ze nog een week onder de HPI 400 watt, dan gaat het klokkie om en zullen ze nog een 2 weken doorgroeien, met het nodige knakwerk zullen we dan hopelijk rond de 60 cm zitten. Ik verwacht met een strain van 60% indica, 40% sativa geen 3 weken doorgroei of bijzondere strek te krijgen, zoals bij de Silver Haze....wel een vol bladerdek!

 

@Wietefras. Dat heb ik ook wel eens gelezen, En inderdaad misschien makkelijker op te hangen, maar deze kast staat bij ons in een hoek, klaar voor gebruik, en in een verwarmde kamer.

 

 

Zo deden we een paar jaar geleden voorgroeien in dit kastje, toen hadden we ook een groter hok met 2 x 400 watt:

 

gallery_37549_16524_633450.jpg

 

gallery_37549_16524_957810.jpg

 

 

 

Het blijft een leuke hobby, die af en toe op werk lijkt! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i love cheese.... helemaal die van greenhouse.

 

zon top haal je er uit honderden meteen tussen uit. mooi apart grauw groenig. iets 'zwart' zit erin dat je ook bij een mooi black widow terug kunt vinden. tjah dan de smaak.

 

vergeleken met fanta seeds, exodus en budha vind ik de cheese van greenhouse fare the best maar goed das een kwestie van smaak.

 

wel moet ik erbij vermelden dat ik haar direct gekweekt onder 12/12 het enorm beroerd vind doen bij mezelf ( ja ik groei nie voor :P )

en ze is erg gevoelig. ik zet rustig 8 a 9 soorten tegelijkertijd en keer op keer laat cheese qua compact zijn te wensen over.

 

@mc wulle: blue cheese??? in amsterdam??? barneys zelf verkoopt nog steeds THE BLUECHEESE cupwinner 2012.

 

maar bij hunter's coffeeshop in de warmoes straat willen ook nog wellis heerlijke blue cheese verkopen!!!! daar ben ik verliefd geworden op dit plantje.

 

vorige week 2 x in amsterdam moeten wezen voor het 1 en ander. voor alle fans die houden van dat aparte cheese smaakje is kosher kush en holy grail kush ook echt t einde soorten van dna genetics !!!

 

dit topic gaat ik maar is volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hemp, leuke info! Je hebt me denk ik aan een soort geholpen die na de zomer binnen gegroeid gaat worden. Wel duur die zaden. Maar ja, graag of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hemp. Bedankt voor de info, altijd goed bepaalde info over heerlijke soortjes. Zit binnenkort ook in Amsterdam, wip ik er effe langs...voor de lol! :wOOt

Leuk dat je meeleest hier.

 

Hey Nonsense. Zaden zijn schandalig duur, maar goed, het levert ook weer genoeg op! :innocent:

 

 

 

 

Dag 15 18/6 voorgroei onder T Neon:

 

Gaat lekker hier, Ze hebben gister gehad, op 9 planten, 2 liter met bacto en wortelstimulator, hier en daar zie je al worteltjes onder uit de potten komen, gaat hard, niet te lang meer wachten met overpotten.

 

Ze beginnen nu wat breder te worden, maar ze blijven mooi compact en zien er gezond uit, sommigen blijven nog wat achter, maar ga er vanuit dat ze straks nog wel gaan spurten onder de 400 watt HPI.

 

Temp: 27 om 22 gemiddeld.

Grondtemp: 22 graden.

 

 

 

Pica's:

 

 

Het kastje begint zich te vullen:

 

gallery_37549_16920_2135385.jpg

 

 

 

Twee van de negen, ze hebben het duidelijk naar de zin:

 

gallery_37549_16920_1998309.jpg

 

 

gallery_37549_16920_764025.jpg

 

 

Over een dag of 5 overpotten, dan zal de kast hoop ik bedekt zijn met een groen tapijtje van blad.

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!....

 

 

Dag 18 18/6 voorgroei:

 

Het wordt tijd dat ze in een grotere behuizing gaan, Het kastje is behoorlijk gevuld, potten goed geworteld, en ze krijgen stilaan steeds meer dorst.

 

Prachtige korte meskes met dikke stammetjes...precies wat we wilden, maar de bladeren gaan elkaar overlappen dus het is echt tijd voor een groter huis.

 

 

 

Zo heb ik ze graag in de voorgroei:

 

gallery_37549_16920_10012.jpg

 

gallery_37549_16920_2175172.jpg

 

 

Dat belooft veel goeds:

 

gallery_37549_16920_693668.jpg

 

 

Morgen worden de puntjes op de i gezet, dames overgepot, wordt de 400 watt HPI er in gedraaid, de boel afgesteld, en gaat de eerste nacht in! We gaan de lamp laten branden van 18.00-12.00 uur.

 

In de 15 liter smartpots is gegaan:

 

lightmix.

20 gram perfect start.

5 gram schimmels.

3 buffertabs (doormidden gebroken).

ingewaterd met bacto.

 

We zullen de dames morgen even laten wennen aan het licht, nachtje op 1 meter, dan langzaam zakken richting 40 cm.

 

Wordt vervolgd.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit el oro! En inderdaad dikke stammen al, dat worden knoeperts! Waarom eerst eigenlijk onder T-neon dan HPI en vervolgens nog de HPS. Waarom niet één van de twee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedrongen plantjes zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nonsense. Dank je wel kerel.

 

De T Neons: omdat je dan de struikjes krijgt zoals hierboven, met internodes die bijna op elkaar zitten.

De HPI: omdat ze dan minder strek krijgen, en beter wortelen onder het meer blauwe lichtspectrum.

De HPS: voor de bloei natuurlijk.

 

We proberen op het juiste moment van lamp te verwisselen (net voor de eerste bloeiharen verschijnen, na het omzetten op 12/12) zodoende nog wat diepte in het gewas te krijgen, ga er vanuit dat met 60% indica en 40% sativa de Cheese nog 2 weken doorgroeit, en nog wat gaat spurten in de hoogte.

 

Het zou mooi zijn als we rond de 60 a 70 cm zitten qua hoogte over 3 weken, gaan ze te hard in de groei, wordt er geknakt, denk niet toppen omdat ze dan nog breder gaan worden, deze Cheese wordt al wat breder en bossiger.

 

 

Hey Casto. Ja vonk ook wel, dank je. Wij zelf zijn altijd wel content als ze onder die T Neons vandaan komen.

 

 

 

Als er volgers zijn hier die denken van: nou El oro, ik zou het net iets anders doen, of je zit goed, dan hoor ik dat graag natuurlijk!

 

 

 

Grtzzzz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je snelle reactie man!

 

Klinkt logisch en effectief. Na de zomer gaat het bij mij ook zo gebeuren denk ik. Op het moment gebeurt alles bij mij onder de HPS en ben niet heel tevreden met de opbouw van de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch een prachtig hokkie met dames hoor!

 

Maar tot een jaar geleden wist ik ook niet van het verschil tussen HPI en HPS...Maar hier op het forum is me dat veel duidelijker geworden, Ik draaide eerst ook altijd alleen op HPS, en dat doen verreweg de meesten hier nog steeds natuurlijk.

Door het meer rode spectrum in een HPS heb je meer neiging tot strek, maar dit kan je weer wat tegengaan door ze wat droger te houden, en/of meer/minder voeding.

 

De kunst van het kweken is op het juiste moment de juiste ingreep toepassen. Dit geld voor het klimaat, het boosten of dimmen van je lampen, het toppen/knakken van je planten, de juiste voedingsverhoudingen, soms wat extra's, soms wat minder, de juiste hoeveelheid water, en het op de juiste manier af laten rijpen van je toppen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ziet er sappig uit hoor. Als ik dit straks schaamteloos ga kopiëren moet het wel goed gaan.

 

Nu surf ik me dus suf hier op 't forum - tering wat heb ik veel geleerd - en dat met die plastic boterhambordjes, dat ziet er wel retecool uit hoor. Blijft dat er de hele cyclus opzitten?

 

Ze zitten nu dus in die smartpots, als je gister hebt overgepot?

 

Hoi

Vinni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die boterhambordjes zitten er nu alleen op zodat de grond niet te snel uitdroogt. Dat gebeurt vooral snel onder een lamp met veel stralingswarmte zoals een HPI of een HPS lamp. Zodra de plant de hele pot overdekt en er dus geen licht direct meer op het oppervlak van de aarde komt kan je het eraf halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola!...

 

@Vinnie. Thnx, als jij hier leert en informatie uit dit topic kan halen, prima toch?

We zijn hier ook om elkaar te helpen, ik krijg of haal soms ook informatie van anderen, en een stukje ervaring natuurlijk.

Ze zijn inderdaad gisteren overgegaan, en wat je vraagt over die bordjes heeft Nonsene al verklapt. ;)

 

@Nonsese. Ik moet nog even op zoek naar een wat grotere bedekking, ze hebben niet van die grote plastic bordjes, denk gewoon 9 cirkels van wit folie knippen, als er maar wat op ligt voor die 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat hier inderdaad ook mee in het begin van de actuele kweek in mijn hokje. Uiteindelijk was niet alles bedekt van de grond en heb ik het maar gelaten voor wat het was. Aankomende keer ga ik het ook gewoon met zwart wit folie doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...