Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Luchtvochtigheid problemen

Recommended Posts

Hoi..

 

Zit in week 3 groei van mijn Silver Haze scrog en ze beginnen wat bladproblemen te laten zien die duiden op lage luchtvochtigheid schade.

 

* blad voelt hier en daar erg droog en stug aan

* plantjes tonen symptomen van CaMg tekort + overvoed symptomen terwijl de EC 1.0 is (PH 6)

 

Ik kweek in een tent op een zolderverdieping, LV kan ik hoog krijgen alleen mits ik de afzuiger uitzet maar dan stijgt de temp naar ongekende hoogtes :thumbsdown: .

 

Mijn luchtvochtigheid is momenteel 30% met lampen aan, met lampen uit 40-50%.

Ik kweek in GHE AeroFarms, vanwege het geen open medium hebben waaruit water kan verdampen begrijp ik dat de LV in mijn ruimte zeer laag is. Ik heb natte handdoeken, water op de bodem van de tent en een luchtbevochtiger aan. Toch krijg ik het niet hoger dan 38%.

 

 

Welke van de oplossingen denken jullie het beste te zijn in mijn situatie?

 

A. ) Meer luchtbevochtigers kopen :P

B. ) Lampen hoog hangen en afzuiger op een timer zetten zodat er wat LV buffer gecreëerd kan worden elk periode van tijd

C. ) Iets anders? (wat)

 

 

 

PS. ik heb de luchtbevochtiger in een hoek van mijn tent gezet.. de planten rondom de bevochtiger begonnen al snel bij te komen en te verbeteren. Dus mijn diagnose was wel goed.. maar oplossing?! :P

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastic zeiltje van de tuinwinkel spannen. daar zitten al gaten in om warmte te laten ontsnappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

andere manier van kweken raad ik aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andere ventilatie, nu gaat alles te geforceerd en zuig je veel vocht af en aanvoeren is lastig.

Luchtbevochtigers en de rest helpt ook amper omdat je ventilatie niet lekker zit, dat aanpakken en je komt een stuk verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastic zeiltje van de tuinwinkel spannen. daar zitten al gaten in om warmte te laten ontsnappen.

Misschien is dat wel een idee maar wordt dat niet brandgevaarlijk met HPS lampen boven de zeil?

 

andere manier van kweken raad ik aan

Nee

 

Andere ventilatie, nu gaat alles te geforceerd en zuig je veel vocht af en aanvoeren is lastig.

Luchtbevochtigers en de rest helpt ook amper omdat je ventilatie niet lekker zit, dat aanpakken en je komt een stuk verder.

 

Ik zal de afzuiger uit kunnen zetten en slechts 1 HPS aanlaten in 't midden van de tent tot ze opknappen, ondertussen laat ik wel zwenkventilatoren aan voor enig luchtverplaatsing. Denk je dat dit zal helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proefondervindelijk.

Voordeel natuurlijk wel dat je nog in de groeiperiode zit dus met afzuiging uit en vet oplopende lv maar geen filter + toch?

 

Weet niet wat je temp gaat doen met alle lampen aan en dan wat hoger maar als die zeg 28C is..

Warme lucht kan meer vocht vasthouden dan koude.. 28C amper afzuiging heb ik al snel het idee in een tropisch oerwoud (of NL 35C zomers) belandt te zijn, zo start ik altijd in de 120W met hydro.. 1 lamp aan hoog in de tent, amper afzuiging en lekker klam wordt het dan, zijn eplanten eenmaal wat groter dan gaat het allemaal weer vanzelf (plant doet duit in zakje) en kan de filter erbij in en de afzuiging omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De LV probleem is opgelost en planten zijn weer verder aan het ontwikkelen.. uiteindelijk maar een 2e luchtbevochtiger erbij gedaan, lampen 20cm hoger gehangen en afzuiging op 30% (1500m/3). Helaas kamp ik met een ander probleem nu, topic staat bij de indoor sectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...