Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hmm, oke,

 

Wat ik me nu toch aan het afvragen ben, zou ik deze best niet al beginnen flushen?,

ik probeer info te verzamelen over het flushen en wanneer en waarom en hoe,

Maar veel informatie die ik vindt is tegenstrijdig, wat denken jullie?

 

In ieder geval bedankt voor de hulp!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste week tot 2 weken water geven voor je ze omhaalt voor het drogen

 

Meeste van mijn kush had 1 week water voor de eerste knip beurt

De 2 de knip ronde stond ze 2 weken op water met 2 weken was ze wel iets minder scherp

 

Buiten een aardige dosis enzyms van canna erbij geef ik de laatste weken enkel water

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bruine haartjes zijn er waarschijnlijk doordat je luchtvochtigheid zo hoog is.. Heb je geen foto ? .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,

 

@speedyweedy,

Ik geef al sinds dag 1 enkel water, maar heb gelezen dat je bij flushen je plant zodanig

veel water geeft, dat ze dus zuiver water drinkt, en de bodemsvoedingsstoffen niet meer

goed kan opnemen, zodat ze al haar resterende energie die in bladeren, toppen, etc,.. zit,

zou opgebruiken om haar toppen nog dat laatste extra beetje verder te ontwikkelen.

Dit zou dan als voordeel hebben dat in de toppen zelf geen suikers meer aanwezig zijn,

en dat de smaak, en de manier van branden, daardoor veel beter zou zijn.

Het probleem dat ik nu heb, is dat ik niet weet wanneer ze oogstklaar is, dus weet ik ook niet echt wanneer ik zou moeten starten flushen.

Het andere dat ik mij afvraag, aangezien ik enkel water geef (wel opgewaardeerde grond), denk ik ook dat er niet zoveel reserves aanwezig zullen zijn,

en dus vermoed ik dat het slechts enkele dagen zal duren eer deze haar energie opgebruikt heeft?

 

@VenaSnar

Ik heb geprobeerd foto's up te loaden, maar alweer zijn deze niet zo goeie kwaliteit :s

Het zou goed kunnen dat de vochtigheid hoog is, maar de lucht voelt niet echt zo vochtig aan (ik heb geen hygrometer :s),

de kast heeft een pc-fan afzuiging en er staat nergens een potje water, dus ik denk niet dat het zo vochtig kan zijn,

alhoewel het hier de laatste dagen wel behoorlijk vochtig weer geweest is, kan dat misschien vochtigere lucht zijn die in de kast terecht gekomen is.

 

De hoofdtop door een loep:

gallery_40869_16916_94019.jpg

 

 

gallery_40869_16916_138910.jpg

 

een klein zeitopje:

 

gallery_40869_16916_232294.jpg

 

En een topje onder de hoofdtop:

 

gallery_40869_16916_122817.jpg

 

, enkel bij de bovenste hoofdtop zijn er redelijk wat amberbruine haren, bij de lagere toppen aan de stam, zijn er iets minder amberhaartjes,

en bij sommige zijtopjes zijn er al enkele amberhaartjes, maar nog niet veel.

 

Ik heb jammergenoeg ook geen goede loep om trichromen te bekijken :S

 

Ook zijn er al behoorlijk veel trichromen op en rond de topjes, sommige blaadjes hangen ook vol. maar de camera te zwak om het goed te zien

Edited by duizendpoot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja, ik zit nu aan dag 63 sinds ik het zaad in de grond stak,

en aan dag 58 sinds het plantje boven de aarde uitkwam.

 

Volgens zambeza zou deze een 2 maand seed-to-harvest tijd hebben, maar ik denk niet dat dit zal kloppen hoor,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik ben nu bezig met dwarfie veel water te geven deze week, dit zodat ze minder voedingsstoffen zou kunnen opnemen,

en dus minder groen zou worden, en ook minder naar chlorophyl zal smaken denk ik.

 

Dit weekend zou ik het grootste deel oogsten, maar ik ben van plan om getrapt te oogsten, ik zou ruwweg het bovenste 2/3e van dwarfie al oogsten,

en het onderste 3e nog even laten staan, zodat de lamp daar nog een weekje op kan schijnen, en dat deze dan ook zullen klaar zijn.

 

Ik vind echter niet zoveel info over getrapt oogsten, en de info die er is is soms tegenstrijdig, is er iemand met ervaring op het gebied van oogsten in etappes?

 

Love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...