Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Farmer

Bouw nieuw hok

Recommended Posts

Een goedenavond!

 

Ik begin deze week aan de bouw van een nieuw hok. Ik wil dit keer een mooi blijvend hok in elkaar timmeren ipv een tent die ik voorheen gebruikte. De beschikbare ruimte is 2.25 x 2.25, hok word gemaakt met metalstud wanden met gipsplaat en rockwool isolatie erin. Ik heb van de week al twee nieuwe schakelgroepen in de meterkast aan laten leggen met twee stopcontacten naast de plek waar het hok komt. Ik zit nog in dubio over de toevoer van lucht. De ruimte is extreem gehorig en afzuiger zuigt op zolder. Deze zal ik al extra moeten isoleren, dus liever niet nog een afzuiger erbij voor inblaas.

Wat zijn jullie ideeën / oplossingen?

 

Nu heb ik een boodschappenlijstje gemaakt met de hardware, maar wil het toch even aan jullie laten zien en ben benieuwd of jullie nog op of aanmerkingen hebben. :)

  • Cli-Mate minicontroller (4x600 watt)
  • Softbox afzuiger (hout) 2500m3
  • Afzuigslang sonodeck 250mm 10mtr
  • Geluidsdemper 1mtr. 250mm-flens
  • CAN-Lite 2500 2500m3
  • 4x Philips Master son-t pia green-power 600w
  • 4x Megalux hamerkap compleet
  • 4x B.A.L. E.V.S.A. 600w remote

Grt, Farmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can lite is de aller aller slechtste filter die er is. Trust me. Ga voor phresh of de ouderwetse zware can filters.

 

Met bal heb ik al vaak aansluiten zwart zien uitslaan. Staan ook fotos op forum. Beter gavita digistar of dimlux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je reactie! Daar heb ik wat aan :)

 

Dan ga ik inderdaad gewoon voor de can. Is can ook beter dan carboriginal?

 

En goed te weten van die bal! Dan word het denk ik gewoon de gavita pro line 600 w, dan ben ik hetzelfde kwijt aangezien ik dan geen lamp en kap hoef te kopen en voor €300 klaar ben :)

 

Kan ik die gavita ook gewoon makkelijk laten zakken dmn een roller systeem?

 

En die 4 gavitas gaan natuurlijk op de cli-mate controller, en die zit op 1 groep. Gaat dit goed? Of zuigen de 400v ballasten niet meer ampère dan de normale vsa's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farmer ...en afzuiger zuigt op zolder ik vermoed dat je bedoeld dat je uitblaast op de zolder

 

Je kan actieve inblaas stil doen met een oversized fan die je dan dimt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop bij puk een 3250 kub stalenbox met loshangende motor gedimd.

 

Dat is stil!

 

1500 kub stalenbox loshangende motor ook gedimd als inblaas.

 

Phresh filters hebben ze er ook....

 

Beter op iedere groep 2 lampen + een afzuiger want je belast langdurig.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak een frequentie gestuurde fancontroller, met een lemmens kist erop, als je dat aansluit denk je dat het niet eens draait.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel wat kosten denk ik? Zie bij lemmens geen prijzen ;)

 

Ga denk ik maar voor de loshangende van puk met wat overcapaciteit.

 

Maar het verdelen over twee groepen, gewoon twee schakelkasten nemen met allebei eigen timer en een losse klimaatregelaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 schakelkast met 2 stekkers.

Dan heb je voor elke groep een stekker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar vind ik een schakelkast met twee stekkers haha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou amnees opvolgen voor die prijs.

Dat van mij was maar voorbeeldje

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedkoop is duurkoop behalve bij dit dingetje. de rest is echt troep van hun, vind ik.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit amnees. Ik heb nog een Davin dv12 (2x600w) schakelkast liggen, als ik er daar nog een dv14 (4x600w) bij hang met daar mn twee fans op ben ik klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja als het gehorig is idd een lemmens kist halen met frequientie gestuurd fancontroller, bv die van climate. sonoconnect slang en dan kun je je demper wel weglaten hoor ;)

 

tip laat een 310mm flens op je softbox zetten. scheelt ook een hoop geluid van luchtverplaatsing. en heft capiciteits verlies in bochten op.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar haal jij de sonT pia nog ??

 

eugrowshop heeft ze nog ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even twee vragen mbt tot afzuiging.

 

Ik heb een torin softbox 5000m3 kunnen overnemen, expres voor de overcapaciteit gekozen om geluid te besparen. Deze samen met een phresh 3100m3 filter en sonodek slangen en demper.

 

Nou zitten er op de box aan de achterkant twee luchtingangen waarvan ik er maar 1 ga gebruiken (2 filters kon ik niet kwijt in mijn hok en de fan zal toch niet op hoge toeren gaan zuigen waardoor ik aan de 3100m3 genoeg heb)..

 

Nu ga ik dus een nieuwe plaat maken met 1 ingang. Zal ik dit gat aan de achterkant maken, of in dit geval aan de zijkant van het slakkenhuis, bij het aanzuiggat? Of gewoon de bovenste ingang dichtkitten en hout eroverheen schroeven?

 

En ik heb een frequentieregelaar van cli-mate aangeschaft, nu moet ik de minimale en maximale snelheid van de afzuiger op de regelaar instellen maar dit gaat in Hz. Op mijn torin afzuigmotor staat 50Hz.. Is dit het maximale als hij op volle toeren draait? Ik weet dat ik hem tot 30% veilig kan dimmen, betekend dit dat ik tot minimaal (50:100x30=) 15 Hz mag gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...