Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GanjaD

2e buitenkweek hulp nodig!

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier op het forum.

Ik heb vorig jaar voor het eerst een plantje gezet en dat waten 3 onbekende soorten. Waarvan 1 met wat toprot de eindstreep gehaald heeft met een oogst van 80 gram. Ik had hem staan in een specikuip met de goedkoopste potgrond van het tuincentrum, de wiet rook en smaakte een beetje grasachtig.. Dit jaar moet dat dus veranderen!

 

Ik ga een kas kopen van 3x2x2 en wil daar 3 strawberry kush in zetten en 2 Northern light autoflower. De strawberry kush wil ik gaan kweken in specikuipen met plagron growmix

En een voedings pakket van biobizz outdoor : http://www.growexpert.nl/biobizz-try-packtm-outdoor-pack.html

 

In de kas komt een termo/hygro meter te hangen en een ventilator.

 

Zou dit zorgen voor een succesvolle kweek? Ik wil namelijk niet weer graswiet oogsten haha!

 

Als jullie tips hebben hoor ik ze graag!

 

Groet GanjaD

Share this post


Link to post
Share on other sites

de voeding heb je al? sannies is namelijk erg goed. ik heb zelf ook wat faal buitenkweekjes gehad. de laatste was al een stuk beter. beschrijf wat er fout gaat op welk moment. en je zult wss veel hulp krijgen. maar heel veel is ook hier te vinden. suc6 man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey en welkom

Toch een leuke opbrengst voor de eerste keer, hoelang heb je de oogst gedroogd?

Meestal ruikt en smaakt de wiet nog een beetje gras/hooi achtig als hij nog niet helemaal droog is.

Als je deze 2 weken goed droogt zodat de stengel knakt is hij meestal goed, je kunt hem dan in een luchtdichte pot bewaren en af en toe luchten.

Hoe langer je dit doet hoe beter de smaak en de geur van de wiet komt.

 

Een kasje is wel leuk om te kweken, maar is nog steeds geen zekerheid tegen toprot. Dus die ventilator is wel fijn.

 

Houd je ook een topic bij van je kweek?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,

 

Nee ik heb nog geen voeding gehaald, wat is sannies voeding?

 

Ja 80 gram vond ik ook wel leuk voor een eerste keer. Heb toen plagron grow en bloom gebruikt. Na de oogst 2-2,5 week op zolder gehangen en toen 2 maand gecuurd in weckpotten in een donkere ruimte. De wiet bleef vies smaken en rare geur. Wel gewoon 2 weken geflushed.

 

Gr

GanjaD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee heeft de smaak meer met de soort te maken, en zo te horen had jij kanarie voer wiet.(hennep) En dan kan er ook nog eens meeldouw schimmel op je planten zitten die ook een graan achtige smaak met zich meebrengt.

Het moment waarop je oogst bepaalt de smaak, als je te laat oogst zal je wiet meer een hasj achtige tint in de smaak krijgen. Als je de wiet niet snel/goed genoeg droogt dan ontstaat er ook een aparte, scherpe smaak. Een maat van me had ook eens een stel plantjes, maar die smaakten ongelooflijk hard naar sinaasappels!

 

Toprot wil nog wel eens voorkomen in kassen, probeer de luchtvochtigheid laag te houden! En 2 weken drogen vind ik echt te kort. Zelf droog ik de hele rommel 2 tot 3 maanden, ik knip de hele boom aan de onderkant door en hang deze met blad en al op, en ga dan in de loop van de dagen de grote en middelgrote bladeren er uit trekken.

 

Succes met je kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als minder ervaren kweker kun je heel goed gebruik maken van de GK complete die je o.a. in sanniesshop vindt. Als je die door de aarde mengt kun je eigenlijk al af met alleen water geven. Dan kun je je nu vooral concentreren op het klimaat in je kas zonder dat je na hoeft te denken over voedingstekorten enzo. Misschien tegen het eind wat BAC bloei gebruiken om wat koolhydraten toe te voegen, al is dat niet noodzakelijk.

Het is niet de goedkoopste oplossing, maar het geeft je wel wat meer zekerheid dat je er wat knaps van af haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Ja klopt een week voor de oogst begon er rot en meeldouw te komen helaas, ik kan dus wel gewoon een rokertje van kwaliteit halen als ik hem gewoon goed kweek? Ik zal die tabs inderdaad bestellen met wat extra bloei voeding erbij. Hoeveel gram per plant kun je dan halen als je in een speci kuip gaat groeien?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel gram is niet precies te zeggen. mischien word het wel een rotzomer. wat niet te hopen is voor de buitenkwekers.

mischien heb je een boom voor je tuin staan die de halve dag licht pakt.

mischien steelt iemand je prachtige plant wel.. weet niet of je een schutting hebt?

 

in iedergeval veel suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...