Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bromsnor

Welke voedingscomputer ? (geen TPS ivm Dimlux)

Recommended Posts

@ racker

 

Ik had verwacht dat je een dikkere kop zou hebben. ;) Mooi laptopje trouwens.

 

Mooi topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha. Racker heeft inderdaad niet een typisch Racker hoofd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in t zuiden is er meer zon. We zijn allemaal net iets knapper dan jullie daar boven : D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das mijn 2e ik :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Hoe meer dingen geautomatiseerd lopen hoe groter de kans dat het misloopt denk ik altijd, maar ik heb zelf de boel ook regelmatig onder water laten lopen dus dat geldt voor mensenwerk net zo goed :D

 

Juist niet City.

 

Mensen maken fouten, apparaten niet, die gaan alleen kapot en dat ondervang je dan weer met.........een apparaat.

 

Ik blijf van mening dat het afgezien van het gemak ook qua opbrengst een meerwaarde heeft.

 

-Strak regime qua watergift (interne biologische klok of whatever)

-Strakke PH

-EC stabiel

 

De man aan het roer bepaalt nog altijd de instellingen. Je moet dus toch nog af en toe wat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je mijn punt niet begrijpt. Ik zeg; ik had het IDEE dat geautomatiseerde systemen storingsgevoeliger waren maar ik heb zelf ook de boel wel onder water laten lopen dus mensenwerk is net zo goed storingsgevoelig. Om die reden heb ik mijn vatvulling ook geautomatiseerd laten verlopen.

 

Ik vraag me alleen wel een ding af; hoe lang draait zo'n voedingsmachine storingsloos? Mijn auto of computer zouden het ook altijd moeten doen maar helaas doen ze het niet altijd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levenslang. Als hij het niet meer doet, is het leven ten einde. :likken:

 

Meestal doen ze het langer dan een kweekruimte. De zwakke punten kun je zelf upgraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het is bekend dat de TPS HP2 allergisch is voor de Dimlux. Deze geeft foute waarden aan en gaat plat op de hoge frequentie van dimlux of wat het ook mag wezen. Volgens mij alleen meetfouten bij de EC....

 

Is er een alternatief wat betreft de voedingscomputer? Moet eigenlijk wel een compleet ding zijn met pompen en meetprobes. En leverbaar in nederland.... :)

 

Lees dit artikel maar eens door daar staan enkele oplossingen in.

Ook de voor en nadelen van elke oplossing.

De meest goedkope oplossing is een UPS van een degelijk merk gebruiken.Je zal een beetje moeten experimenteren

 

http://www.apcmedia.com/salestools/LARD-8K6K8S/LARD-8K6K8S_R2_NL.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik een wat ouder topic bump maar kwam dit vandaag tegen

Een etatron ds dls ma doseerpomp.

Valt hier wat van te maken ? kwa voedingsysteempje ?

Alle advies is van harte welkom.

 

 

gallery_27529_15909_1498464.jpg

 

gallery_27529_15909_798732.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Mooi pompje. Lijkt me wel bruikbaar. Heb je er meer? Als je er maar 1 heb dan zou ik de pomp gebruiken voor de ph regeling. Nu moet je alleen nog een voedingscomputer of ph controller hebben om de pomp aan te kunnen sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...