Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Ik wil bij deze alle mensen die gisteren bij de rechtzaak waren om mij te steunen, hartelijk danken voor jullie aanwezigheid. Ik vond het ontroerend, ronduit geweldig! En wat een relaxte sfeer. Politie mensen liepen ontspannen tussen de cannabisgenieters rond en maakten hier en daar een praatje.Zelf heb ik ook nog een tijdje met een agent staan praten.

De rechtzaak zou om 13.30 uur beginnen, maar daar er om kwart over twee nog een rij voor de deur stond konden we pas om half drie beginnen. Het duurde tot zes uur. Zoals iedereen zich gedroeg, hebben wij als vredelievend volkje een statement gemaakt.Wat een geweldige mensen zijn wij.

s'Morgens om 8 uur had ik al iemand van hilversum 1 op visite en om tien uur kwam BNN mij filmen, wat volgende week uitgezonden zal worden. Zelf hadden wij twee camera's in de rechtzaal. Er zal een nieuwe documentaire worden gemaakt die, zoals het nu lijkt, op 11 mei op tv. Fryslân en op Ned. 2 te zien zal zijn. Vanmorgen stond er artikel in de Leeuwarder Courant (waarin ook staat dat de vijand bij de overheid tussen de oren zit), met een foto van twee meisjes met mij ertussen, die een bord omhooghielden, met de tekst ''Cannabis legaliseren, niet criminaliseren. Er werd veel gefilmd en gefotografeerd.

Na afloop zei ik tegen Tjalling; ''ik vond je super''. Hij zei ;'' ik vond jou ook super, dus dan zijn we allebei super''.Ik vond het een erg goeie samenwerking. Op 25 april om 1 uur volgt de uitspraak, die ook weer door BNN en onszelf gefilmd gaat worden.

Hieronder plaats ik mijn pleidooi. Het is natuurlijk voor jullie een hoop bekende tekst, maar niet voor de rechtbank

 

Ik ben in een gerechtelijke dwaling terecht gekomen. In een Nederlandse rechtsstaat onwaardige poel van hypocrisie.

 

Het O.M. pretendeert dit repressieve beleid te voeren om de criminaliteit te bestrijden en de volksgezondheid te behartigen. Wat is echter de praktijk. Criminaliteit neemt evenredig toe met de repressie en de kwaliteit van de wiet gaat, ten koste van de consument, door het riool.

Wat heeft deze repressie tot gevolg; toename criminaliteit (roven ,stelen en moorden);het kweken en leveren aan coffeeshops van ongecontroleerde, vaak slechte wiet; het stelen van stroom; het creëren van brandgevaarlijke situaties; mensen met gezin en al om een paar plantjes op straat zetten. 50% van de politie en minstens 75% van de 1300 rechercheurs houdt zich onledig met drugs bestrijding en kost de gemeenschap ettelijke miljarden euro’s. Wat is de winst?

Merkwaardig is ook het feit dat, zoals de politie zelf zegt ,’ ze vandaag de achterdeur van de coffeeshops wel kan sluiten’, maar dat desondanks niet doet. Waarom niet? Niet dat ik oproep om zoiets te doen , integendeel zelfs, maar discutabel is het wel.

 

Wat zijn de voordelen van opheffing van het verbod of minimaal legalisering; verdwijnen criminaliteit; prijs gaat naar beneden;er kan kwaliteitscontrole plaatsvinden; 50% van de politie kan zich weer met nuttige zaken gaan bezig houden (kostenbesparing, ettelijke miljarden); geen brandgevaarlijke stroomsteelconstructies meer;minstens 500 miljoen aan belastinginkomsten; werkgelegenheid; onbevangen van de vele goede eigenschappen ( zowel op recreatief als op medicinaal gebied) van deze geweldige plant gebruik maken. Geen mensen met gezin en al om een paar plantjes op straat zetten.

Uit bovenstaande blijkt overduidelijk wat voor een ellende de overheid met haar hypocriete beleid heeft gecreëerd. Door de verkoop te gedogen (700 kg. per dag )en belasting te heffen op de verboden wiet lokt zij bovendien de teelt zelf uit. De winst gemaakt in een coffeeshop noemt zij geen crimineel geld. Vervolgens gaat zij de aanvoer bestrijden. Je creëert du eerst je eigen criminaliteit en gaat die vervolgens zodanig bestrijden waardoor deze alleen nog maar toeneemt zodat je de repressie kunt intensiveren. De overheid voert dus in feite, ten koste van de samenleving, een gevecht tegen zich zelf. Een perpetuum mobile! De kwaliteit van de wiet gaat ondertussen door het riool. De consument en de kweker worden geofferd op het altaar van hypocrisie. De samenleving kan dit waanzinnige miljardenkostende werkgelegenheidscircus betalen en dat in tijden van rigoureuze bezuinigingen.

 

Om oud politiekorpschef Magda Berndsen te citeren; de overheid heeft een monstrum gecreëerd.

 

Zoals Einstein al stelde is een dergelijke manier van handelen, steeds een strategie volgen die precies leidt tot hetgeen je pretendeert niet te willen bereiken, een vorm van krankzinnigheid.

 

In plaats van waardering voor mijn inzet volgt het O.M. de tactiek van Herman Bolhaar(hoofdambtenaar bij het O.M.). Namelijk de rand opzoeken! De verdachte, middels het buitenproportioneel opblazen van het bewijs materiaal, maximaal in het diskrediet brengen. Het stapelen van bewijsmateriaal om zodoende het hof te misleiden. Een verwerpelijke methode! Het is hun taak om bewijs op waarheidsbevinding te baseren, niet om er maar wat op los te speculeren.

 

Ik ben in deze door de overheid gecreëerde tragedie de positieve factor, een betrokken burger. Ik zet mij via de media (krant en tv.) in, als het ware een handvat, voor opheffen van het verbod of minimaal legalisering om de impasse in de wiettragedie te doorbreken. Ik ben geen graaier, geldwolf of patser maar een boerenhobby kweker, een liefhebber en een tuinman. Geld is nooit de allesbepalende factor geweest. Ik heb niemand bedrogen, benadeelt of bestolen en ben niemand tot last. Integendeel !

Het loskoppelen van mijn argumentatie betreffende mijn wietteelt, is hetzelfde als niet gekweekte wiet in een coffeeshop verkopen. Mijn actie voeren is onlosmakelijk verbonden met de intrinsieke waarde van de plant!

De intrinsieke waarde van de plant is het stimuleren van empathie, genuanceerdere kijk op dingen,meer relativeren, kan je een beter inzicht in jezelf, je eigen bestaan en de wereld om je heen verschaffen. Het stimuleert de feminiene krachten in de maatschappij en wordt o.a. daarom ook zo bestreden ,daar dit haaks staat op de dominator (haantjes) cultuur, bovendien is het een geduchte concurrent van de farmaceutische industrie. Voor 1937 zat in 40% van de medicijnen cannabis verwerkt. Wiet of wietolie helpt tegen ontzettend veel kwalen, waaronder o.a. kanker .Het is een medicijnkast bij uitstek. Ronduit verbluffend! Legalisering kan een substantiële besparing in de zorg opleveren.

Als er dan ook maar een plant is waarvan het lijkt dat zij door de hemel gezonden is, dan is het wel marihuana. Een kosmisch geschenk, zowel op medicinaal als op recreatief gebied. Deze plant als gevaarlijk te bestempelen is kortzichtig en grenst aan waanzin. Mensen de vele goede eigenschappen van deze nobele plant onthouden is een misdaad tegen de mensheid. Helemaal als je mensen, die voor medicinaal gebruik een paar planten in hun tuin willen zetten als overheid dit verbied en hen zodoende dwingt om niet gewenste farmaceutische producten tot zich te nemen. Wiens belangen worden hier behartigd? Is het niet zo, dat het belang van de patiënt altijd voorop hoort te staan? Het is een schande hoe deze mensen worden behandelt.

Als je een ander willekeurig kruid verbied en de verkoop toestaat, dan krijg je exact dezelfde problemen. De door de overheid gecreëerde criminaliteit heeft op zich niets met de plant te maken.

 

Cannabis in oorlog met de wet. Het is ook geen oorlog tegen de plant, maar tegen de genieters.

Waarom ? Wat is de winst?

Je kunt als overheid met die miljoen volwassen mensen,die boven of naast alcohol iets anders prefereren , namelijk wiet, op basis van wederzijds respect een dialoog voeren en het recht op zelfbeschikking respecteren, in plaats hen te betuttelen en als stoute kinderen inde hoek proberen weg te zetten. Zij zijn nb. met hun genieten niemand tot last. Wij zijn niet de vijand. De vijand zit bij de overheid tussen de oren!

In het kader van een betrokken samenleving is het sowieso verstandiger, om in plaats van repressie, de dialoog te hanteren en het recht op zelfbeschikking te respecteren omdat een repressieve overheid contraproductief,averechts werkt en leidt tot polarisatie en uiteindelijk tot slavernij. De dialoog zal leiden tot wederzijds respect en begrip. Het woord samenleving zegt het al; in overleg met elkaar.

 

Waarom mag de coffeeshophouder onder het zgn. opportuniteitsprincipe opereren terwijl de kweker dat om duistere redenen niet mag. Hier wordt dus het gelijkheidprincipe geschonden. Iedereen is voor de wet immers gelijk (artikel 1 van de grondwet)

 

De Opiumwet is al minstens 30 jaar vervallen tot een dode letter, ware dit niet zo geweest dan hadden de coffeeshops geen aanvoer meer gehad en hadden ze moeten sluiten , wat echter niet het geval is. De Opiumwet is tot dode letter verworden omdat hij haaks op de realiteit staat en omdat dat zo is dient de wet verandert te worden en niet andersom.

Omdat de politiek het laat liggen, ondanks het feit dat 129 zetels in de Tweede Kamer beweren de coffeeshops open te willen houden, wordt u, ten koste van de samenleving tot een inconsistente, hypocriete, contraproductieve, illusoire en een juridisch volslagen incorrecte rechtsgang (spagaat) gedwongen. Een dure symboolpolitiek!

 

Waarom niet oplossingsgericht denken in plaats van een contraproductief averechts repressief beleid volgen,wat steeds meer naar de afgrond leidt?

De huidige wietbestrijding toont aan hoe de rechtbank is gepolitiseerd. Ik hoop dat de rechtbank zich niet van een middel om recht te krijgen laat gebruiken als een instrument om wraak te nemen.

Het recht dient namelijk om de macht te beteugelen.

In zijn verhouding tot de politieke macht moet de rechter volgens de liberalen een toontje lager zingen! Vandaar dat zij voortdurend de rechtelijke macht proberen te ondermijnen.

Het inzicht dat het recht dient om de macht te beteugelen is het fundament van de rechtsstaat. Let wel, dat de onze politici de rechtsstaat steeds meer als een obstakel gaan zien.

Dit is het moment om van uw signaalfunctie, die u ook heeft, gebruik te maken. Volgens Geert Corsten (president van de Hoge Raad)zijn heilige motto heeft u de plicht om zo nu en dan te mishagen, ongeacht wat de goegemeente daar van vindt.

Het doel moet zijn rechtvaardigheid.

 

Een individu kan niet als rationeel of deugdzaam worden bestempeld als die een andere autoriteit gehoorzaamt dan die van de rede (Mary Wollstonecraft 1759-1797).

 

Spinoza; alleen hij is echt vrij die onder de leiding van de rede leeft.

 

 

Doede J. de Jong Biologische wietkweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man a badman!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het pleidooi klonk als een klok !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ons hopen dat logica en gezond verstand de boven hand zal krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

open brief:

 

Cursus "potter" kweken bij justitie.

 

Een kleine 100 sympathysanten waren aanwezig bij het proces tegen Doede de Jong; Biokweker uit Appelscha. En alhoewel dit bonte gezelschap zich keurig heeft gedragen in de rechtszaal, was er 1 moment van grote hilariteit. Het betrof hier de berekening van het aantal oogsten in een onverduisterde kas.

Daar waar de gemiddelde binnenkweker al in zijn handen knijpt als er 4 geslaagde oogsten per jaar worden gedraaid, zo knalde de heer de Jong mogelijk wel 7 oogsten uit zijn kas !

 

Na het proces heb ik aan de officier van justitie gevraagd waar ik mij kan aanmelden, om op deze manier te leren kweken; want dit is natuurlijk wonderbaarlijk.

Allereerst was ik benieuwd naar de genetica, waar haalt men deze kortbloeiers vandaan?

Men heeft zich ingelezen bij een zadenbedrijf, waarna men wist te vertellen dat het zo'n 65 dagen duurt om cannabis af te bloeien.

Tja als dat waar is dan zou dit misschien mogelijk zijn; 7 maal 65 dagen is immers 455 dagen.

En zoals iedereen weet gaat het in de ambtenarij allemaal wat trager, dus dat een jaar 90 dagen meer telt is niet zo verwonderlijk.

 

Ik vraag mij alleen af waarom men niet verder heeft gebladerd in de catalogus van dit zadenbedrijf, want dan blijken de afbloei-tijden heel erg te verschillen. Die varieert van 65 dagen tot wel 120 dagen. En omdat de politie zelf heeft geconstateerd dat het bij de heer de Jong om 10 variëteiten ging, is het dus feitelijk onmogelijk dat deze allemaal 65 dagen zouden bloeien. Het zou dus veel aannemelijker zijn als hier en gemiddelde bloeitijd wordt gehanteerd i.p.v. de kortste bloeitijd om vervolgens een maximaal aantal oogsten te berekenen. Daarnaast heeft justitie de genetica niet laten analyseren op herkomst en kan zij dus helemaal niet bewijzen dat dit allemaal kort-bloeiende genetica was.

 

Bij het buitenkweken in Nederland wordt er altijd een "Enkhuizer almanak" waarheid gehanteerd; zet je planten na ijsheiligen(15 mei) in de tuin. Dit heeft te maken met de koude en neerslag in het algemeen, maar bij de cannabisplant speelt nog en andere factor: de lengte van de dagen.

Jaarlijks worden er hobbyisten afgestraft omdat zij hun planten te vroeg in het jaar buiten zetten:de plant slaat meteen in de bloei en wordt een smurfenplantje.

Aangezien er bij de heer de Jong geen groeilampen zijn aangetroffen kon hij de lengte van de dagen dus niet beïnvloeden en was hij,bij zijn teelt, gebonden aan het zonlicht.

Daarnaast zijn er op de locatie geen middelen gevonden om de kas te verduisteren; de tweede manier om de lengte van de dag te beïnvloeden.

Terwijl deze 2 factoren niet aanwezig waren op de locatie en bepalend zijn om bloei te stimuleren, zou het de Jong gelukt zijn om 1 a 7 keer te oogsten?

de voornaam van de Jong is toch Doede, of was het toch Harry?

 

Want ik weet zeker dat het Harry Potter zou lukken om op deze manier Cannabis te kweken, en hoewel Doede een bijzonder heerschap is; hij is geen tovenaar.

Natuurlijk kun je lollig doen over bovengenoemde punten, maar in wezen is het diep triest.

De openbaar aanklager heeft geprobeerd een rekensom te maken van talloze variabelen en dit als een waarheid gepresenteerd. Daar waar de rechter mag verwachten op een juiste manier ingelicht te worden is er een rekenkundige mist toegepast met maar 1 doel; om Doede de Jong de maximale schuldsom ten laste te leggen. En zo zal blijken dat het verschil wat deze variabelen opleveren in geen verhouding staat tot het oorspronkelijk geëiste bedrag.

 

Ik ben al jaren actief op het gebied van cannabis en politiek en ik vind het erg belangrijk om continue vanuit de "andere kant" te blijven kijken en mij te realiseren dat "de waarheid" in het midden ligt. Op deze manier wil ik mijn gesprekspartner met respect benaderen teneinde en gezamenlijke oplossing te vinden. Vanuit dit perspectief vind ik dat de gehanteerde rekenkundige benadering niet alleen minachting toont naar de Doede de Jong, maar evengoed naar het gerechtshof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor het delen van de info omtrent deze veelbesproken zaak.

Ik had graag aanwezig geweest, maar door omstandigheden kon ik helaas niet gaan.

Misschien met de uitspraak/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Allereerst was ik benieuwd naar de genetica, waar haalt men deze kortbloeiers vandaan?

 

Uit het verleden mbv een tijdmachine :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf denk uit Kaatsheuvel...

net als de rest van t verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn super soortjes die de overheid in stock heeft mocht het budget een extra boost nodig hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig pleidooi Doede; het zal wel stil geweest zijn na dit betoog! moesten ze maar eens quoten in de tweede kamer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en anders gaan we er met jouw strijkbout naartoe.

 

Gaan we ze een lesje strijken leren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mw. De rechter gaf aan dat cannabis niet alleen maar goed is. Mensen met psychologische problemen komen nog verder van huis.

dus wiet is niet alleen vredelievend en goed.

Je had moeten vragen hoe het dan precies zit met alcohol?

Stelletje hypocryte tyfus leiers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en anders gaan we er met jouw strijkbout naartoe.

 

Gaan we ze een lesje strijken leren...

Goed plan mitsz! :lol:

Het zou wel allemaal wat meer door de media opgepakt mogen worden, want tot nu toe, is het echt een nadeel dat ondanks een miljoen gebruikers, voor de resterende bevolking , het een ver van m,n bed verhaal blijft.

Nu met die commercieelen gaat het ook weer om geld ipv goede journalistiek; wat dat berteft zijn we er niet op vooruit gegaan in nederland! Electoraat en willekeur, riekt naar koloniale tijden....., is toch weer paradoxaal, anno 2014., in nederland notabene!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach als een rechter in belgie al een uitzending over zichzelf kan verbieden met een dwangsom en de tv houd zich eraan weet je al hoever we staan in ons perfecte europa :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, das ronduit treurig!!

In deze zijn er wel aardig wat rechters en advocaten naast burgemeesters en wetenschappers, die ook liever een andre koers voorstaan, en niet schuwen om van zichzelf te laten horen. Het zal de huidige regering worst wezen!! het moet iets zijn in de nederlandse aard; vul maar in! Een soort infectie van de genen zeg maar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verslag van de gehele rechtzaak, met foto's en links. Het is het langste verslag dat ooit op de VOC side is verschenen, dus je moet er even de tijd voor nemen, maar dan heb je ook wat. Met dank aan Derrick Bergman.

http://www.voc-nederland.org/2014/04/ruim-honderd-sympathisanten-bij-historisch-proces-doede-de-jong/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede, ik vind je zo'n held! Ik ben zelf ook Fries maar ben zo dom geweest vergeten te komen, anders was ik je zeker komen steunen. Het artikel lees ik morgen even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeu! wat een requisitor! het is dus ook een stevig appel aan de rechters om wegens onuitvoerbaarheid van wetgeving haar rug recht te houden en dit op de beleidsvoerders terug te voeren, en wetwijziging, aanpassing uit te gaan voeren

En nog erger zou ik wille pleiten tot forse financiele schadeloosstelling, wegens te lange procedures en de daardoor geleden schade van client!

Nou ik ben vreselijk benieuwd wat de uitkomst op 25 april zal zijn!

De kruik gaat net zo lang te water tot die barst!

Champagne op 25/4!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw wat een verhaal. Machtig om dit zo te lezen.

 

Doede heel veel sterkte gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi om te lezen dat de advocaat zeker weet wat hij wil aantonen, voor iedereen die dit leest is het een duidelijke zaak denk ik.

Hopelijk ziet de rechter dat ook zo!

 

Succes doede,

Share this post


Link to post
Share on other sites

In post 6, 21 en 124 zag ik twee verweer mogelijkheden: schuldig zonder strafoplegging en herberekening van het wederrechtelijk verkregen voordeel.

Hoewel, terwijl ik jurisprudentie aandroeg dat "schuldig zonder strafoplegging" juridisch mogelijk was, werd dit toch in twijfel getrokken.

Welnu, het is de enige pijler, waar het strafverweer op is gefundeerd, met nog meer jurisprudentie dan door mij aangehaald.

Het was namelijk de enige mogelijkheid: het strafbaar feit wordt niet weersproken, sterker nog het is openlijk begaan, omdat de dader het feit niet strafbaar achtte of de wetgeving niet accepteerde.

Bij de ontnemingsvordering gaat de verdediging voor twee ankers liggen: herberekening, zoals ik aandroeg, maar het tweede anker: totaal geen ontneming, hetzij door tijdverloop dan wel door onzorgvuldige en ondeskundige berekening, vind ik knap gevonden.

Doede heeft het met zo'n voortreffelijke strafpleiter enorm getroffen.

Het is te hopen, dat de rechtbank zeer zwaar tilt aan die overtrokken ontnemingsvordering, waardoor er jarenlang onnodig leed aan Doede en zijn gezin is berokkend.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

We liggen nu in de clinch met tv.Fryslân. Zij zouden op 11 mei onze nieuwe documentaire uitzenden, maar komen daar op terug omdat, volgens hen mijn vriend en regisseur Ernst Ellerman, teveel zou sympathiseren met het VOC. nu zoeken we een nieuwe omroep om uit te zenden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hart van nederland geen optie om je verhaal eens te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...