Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

@Xtreme

Ik heb al eerder een link gegeven naar betreffende zaak waarin de aantallen beschreven stonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent nu eenmaal een linkmichel (in Amsterdam noemen ze dat een gladjanus). Het linkje kon ik overigens niet vinden: da t zal wel in een van je vele verwijderde posts staan.

Sommige gladjanussen krijgen nu eenmaal bij tijd en wijle een ban en natuurlijk levert dat frustraties op. Want je moet -zoals je eerder hebt aangegeven- je toon mitigeren. Anders had je me verbaal al lang onder de groene zoden gestopt. Jammer voor jou dat de mods je in je verbale ontwikkeling belemmeren. Vooralsnog overkomt mij dit niet. Met zoveel onrecht in de wereld zul je echt moeten leren leven, inclusief de verwijderde posts waar je naar verwijst.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 vandaag!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ergens dat de zaak 13.30 begint.

Weet iemand er wat meer over, of er nou veel mensen naar toe komen en of er al een oordeel plaats vind vandaag?

 

Je moet wel onderscheid maken tussen het strafbaar feit en het wederrechtelijk voordeel daaruit verkregen, GrowingP.

Een ontnemingsvordering krachtens art. 36, lid 1 juncto lid 4 is een accessoire vordering. Als de accessoire vordering onredelijk is kan de rechter die mitigeren, maar zeker niet overgaan tot "niet ontvankelijk verklaring" van de hoofdvordering.

Overigens geldt sinds een aantal jaren "detournement de pouvoir" bij ontnemingsvorderingen. De verdachte moet aannemelijk maken dan wel aantonen dat de vordering onjuist is, maar dit terzijde.

Overigens weet ik nauwelijks ene mallemoer van niet ontvankelijkheid in het strafrecht. Voor zover het me voor de geest staat, moet de rechter eerst de dagvaarding nietig verklaren en vervolgens beslissen tot niet ontvankelijkheid.

In de praktijk besluiten strafrechtscolleges in voorkomende gevallen meestentijds tot bewijsuitsluiting en of strafvermindering.

In het administratieve recht is het zo -dat is mijn vakgebied-, dat bij niet ontvankelijkheid, geen beroep mogelijk is bij de hogere bestuursrechter. Maar bij niet ontvankelijkheid moet het lagere bestuursorgaan nog wel kijken naar de inhoud van de zaak.

Wordt de zaak niet "ambtshalve" op de inhoud getoetst, dan kan dat een onrechtmatige overheidsdaad inhouden.

Recht is nu eenmaal geen exacte wetenschap zoals wiskunde: wetten zijn onvolkomen en rechters maken soms inschattings- of beoordelingsfouten.

 

Hoi Xtreme,

 

Goede uitleg.

Wat je zegt is natuurlijk helemaal waar.

Is overigens wel vrij nieuwe wetgeving (jaar of 10?) dat de verdachte zijn eigen onschuld aan moet tonen.

Ben niet juridisch ontwikkeld, maar vanuit de basis zou dit juridisch toch ook zo krom als een banaan moeten zijn?

Daarom vroeg ik me af of er niet toch ergens juridisch ruimte voor is, want feit blijft dat OM dingen verzint en je dus bevooroordeeld zou kunnen noemen.

 

En is de kern van een rechtstaat niet iemand veroordelen op basis van de waarheid en dus exacte gegevens.

Zoals dat nu is lijkt dat tegenstrijdig van voor de wetswijziging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch schreef eerder : "Wat geeft de adelaar om het gebalk van een ezel"

Veel dus.

En nu snel naar L'wrden, makkelijk parkeren onder het plein.ben er zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij strafbare feiten moet het Openbaar Ministerie de schuld van de verdachte bewijzen, GrowingP. In het Nederlandse recht is er over het algemeen sprake "onschuldpresumptie". Een ieder is onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. In enkele gevallen, waaronder wederrechtelijk verkregen voordelen is er sprake van "omkering van de bewijslast". De rechtsoverwegingen die daartoe hebben geleid, moet je mij niet naar vragen. Ik ben maar zo'n stomme fiscalist en ga me niet verdiepen in de Kamerstukken op het gebied van strafwetgeving.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss dat we updates krijgen van ug en blowsterke :)

 

Succes elk geval als het rechters zijn met ballen dan gebruiken ze deze zaak om het beleid te laten keren

 

Het feit dat doede geen lampen gebruikte zal het een zeer intressante dag worden daar

 

Benieuwd in afwachting SW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update .

ben in gerechtsgebouw met heel veel belangstellende. Doede net de hand gegeven en sterkte gewenst.

door de grote opkomst begint de zaak later.

ik doe een schatting van een 100 man tot nu toe.

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx urbangrower!

Hou ons op de hoogte als je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic opgeschoont, niet aanvallen op de man graag.

En on topic blijven.

Het gaat over Doede en geen andere vetes uitvechten hier.!

 

je bent een aantal posts vergeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een alternatief feesie hier zeg...allemaal sandalen en een enkele nike air max;-)

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist de zitting begonnen .

gelukkig zit ik in de hoofdzaal recht achter Doede.

3vrouwelijke rechters....

 

keep posted

 

Gelukkig spreken ze Nederlands.....

fries versta ik niet kwam ik achter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die belangstelling geeft aan dat de materie leeft: bij een gangbare zitting komen er anderhalve man en een paardenkop. In België zeggen ze overigens drie man en een paardenkop. Voor de goede orde: paardenkop is bij deze uitdrukking gangbaar. Om een of andere reden -die mij overigens ontgaat- hebben paarden hoofden en benen en geen koppen en poten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de updates urban growe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Applaus word niet gewaardeerd door de rechtbank.

nu gesteggel over de aantallen en Kilo's (nat wel te verstaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede vraagt zich af waar t rokende pistool is..

daarbij heeft oe verklaard dat ie t product aan de shop heeft verkocht..en dat er cash betaald is.

voor 2,4 dg..

achterdeur en beleid komt ook ff voorbij.

 

gelukkig heeft ie verklaard dat hij geen idee heeft hoeveel of hoevaak ie geknipt heeft.

ie geen idee hoeveel ermee verdient is.

Doede gaf aandat hij als geldwolf neer gezet word .

mw. De rechter gaf aan dat cannabis niet alleen maar goed is. Mensen met psychologische problemen komen nog verder van huis.

dus wiet is niet alleen vredelievend en goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou moeten opgeven dat juist omdat mensen met stoornissen er ook zijn dat het beter is dat de hele cannabis handel boven tafel gebeurd

Wel leuke opmerking hoe verklaren ze dan de vrije verkoop van alcohol :whistle:

 

3vrouwelijke rechters zit er nog wat lekkers tussen ..... :)

En niet om de dames in een slecht licht te stellen maar vind het wel opvallend dat bij een zaak als dit 3 vrouwen de beslissing in de hand hebben

Mss hoopt het OM op moederlijke instincten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeder natuur welteverstaan :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat goedkomen mensen...

lijkt mij sterk dat ie in 1 jaar 225 kg hennep heeft gekweekt..

ff 10 min pauze gehad en nu weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vind het niet zo onzinnig, maar dat is mijn kijk erop

 

Edit : word w.s v.w en evt een kleine boete of taakstraf + warnings (mijn idee)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebeurd er nou veel urbangrower?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schuldig zonder strafoplegging of schuldig met een taakstraf plus iets voorwaardelijks en een herberekening van het wederrechtelijk verkregen voordeel als tussenvonnis. Dat zou een mooi resultaat zijn, MrG. Maar het O.M. zal dan zeker beroep aantekenen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag on topic mensen..

enne aktie is hier niet.

advocaat is nu aan t woord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...