Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Ter informatie;

 

Opstelten moet wietdebat serieus nemen van Eerste Kamer

 

De oproep van een groot aantal burgemeesters om de wietteelt te reguleren moet door minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten 'serieus' genomen worden.

 

Foto: ANP

Daartoe roept de commissie Veiligheid en Justitie van de Eerste Kamer maandag op in een brief aan Opstelten.

 

De senatoren willen dat de bewindspersonen nog voor een debat in de Tweede Kamer over de kwestie in contact treden met de burgemeesters, om zo "tot een oplossing" te komen.

 

Ook willen de senatoren dat Opstelten en minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk na het zomerreces tekst en uitleg komen geven in de Eerste Kamer over de maatregelen die ze al hebben genomen om de problemen op te lossen.

 

De burgemeesters zien volgens de senatoren "met lede ogen aan" dat steeds meer inwoners "in de armen van criminele organisaties worden gedreven", omdat ze betrokken worden bij de productie van hennep. "Het pleidooi dat deze burgemeesters bij u hebben gehouden, heeft niet geleid tot een gewijzigd inzicht bij u", aldus de brief.

 

Kwaliteit

 

Tientallen burgemeesters dringen er bij Opstelten al langer op aan de wietteelt te reguleren. Het is volgens de burgemeesters niet alleen een passend middel in de strijd tegen de georganiseerde misdaad, maar ook een goede manier om de kwaliteit van wiet in de gaten te houden om gezondheidsrisico's te verkleinen.

 

Opstelten vindt reguleren geen optie; hij wil zich richten op het oprollen van criminele organisaties.

 

Door: Novum

 

Ingezonden brief aan Leeuwarder Courant n.a.v. de jaarlijkse politionele razzia bij de veerboot naar Terschelling. Een variant.

 

 

Politionele actie bij veerboot.

 

 

Je staat op de boot naar Terschelling te wachten. Ondertussen keuvel je wat met je vrienden en vriendinnen en verheug je je op een prettig vertoeven op het eiland. Genieten van zon, zee en frisse lucht .Het gevoel van vrijheid, even los van alles.

Opeens steekt er een ‘’ongure’’ wind op. Donkere wolken pakken zich samen.

Domper!

Het zijn de moraalridders, vergezeld van hun drugshonden. Daar het huidige regime geestverruimende middelen niet op juiste waarde weet in te schatten, worden zij er op uitgestuurd om het volk te onderdrukken. Onder het mom van overlastbestrijding wordt vervolgens de teleurgestelde vakantiegangers hun wiet afhandig gemaakt.

Deze zogenaamde overlast, veelal veroorzaakt door alcohol zuipende jeugd, los je blijkbaar op, door mensen hun wiet af te pakken, die n.b ook nog eens in coffeeshops wordt verkocht! De logica hiervan ontgaat mij volledig.

Wat heeft het voor zin om deze mensen hun vakantie te verpesten? Wat is de winst?

Is men soms bang dat deze mensen met hun drugsgebruik de gevestigde orde ondermijnen?

 

Zij zijn toch niet de vijand? Integendeel!

M.i.is het verstandig om te streven naar een sociale, duurzame,vredelievende en tolerante samenleving,waarin de dialoog centraal staat en het recht op zelfbeschikking wordt gerespecteerd.

 

Een maatschappij,waarin niet op basis van discutabele morele overwegingen, een aanslag op de integriteit van de individu wordt uitgevoerd en waarin het niet normaal moet zijn ,dat een overheid denkt het recht te hebben om te bepalen wat je wel of niet met je eigen lichaam en geest doet. Tenzij je een ander met je gebruik concreet tot last bent, zoals het met de meest giftige drug ‘’alcohol’’ vaak het geval is.

Om nu aan deze betutteling, een dure symbool politek,een eind te maken, zou het verstandig zijn het verbod op cannabis op te heffen of minimaal wiet te legaliseren.

Tel uit je winst.

 

Doede J. de Jong Appelscha

Biologische wietkweker en V.O.C. medewerker.

Ik wil u graag een keer persoonlijk spreken ,

Met vr gr henk vreman beilen

 

Ps dvhn artikel maakt veel duidelijk en is gestuurd naar redaktie

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt op de grote stapel te liggen, tussen de snotterdoekjes en de shotglaasjes.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier een pdf bestand plaats via een ipad?

Groet henk v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat de brief geplaatst is gewordne in de leeuwarder courant

inclusief foto van de plaats des onheils

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoopvolle uitspraak gerechtshof. Wat voor de coffeeshop geldt, geldt natuurlijk ook voor de kweker. Dat is evident

 

http://www.voc-nederland.org/2014/07/vrijspraak-checkpoint-is-definitieve-failliet-van-anti-wietbeleid-opstelten/

 

De Leeuwarder Courant heeft mijn stukje over de drugsrazzia in Harlingen bij de veerboot naar Terschelling op een prominente plaats ( Te Gast), met een foto van passagiers bij de terminal, gisteren geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom is die uitspraak voor jou hoopvol? ik zie de overeenkomtsen tussen jou zaak en die van een coffeeshop niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede grijpt alles aan om onder zijn verdiende loon uit te komen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede grijpt alles aan om onder zijn verdiende loon uit te komen.

Wel erg ernstig Murdoch! Verder geen kommentaar! :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdoch?

 

zijn verdiende loon????

verdiend?

 

dus jij bent het eens met de huidige wetten en strafmaat?

 

ikke niet snappe, majah cheese skunk, dus zal wel aan mij liggen, kuch,kuch.....

wat een rook van die vlammetjes, groenefingers!

kan er beter maar een grappie van maken,

diep triest, komt anders in mij op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, maar ga me niet steeds herhalen.

 

- Iemand die honderden planten heeft

- Verkoopt aan een shop

- Geen ib betaald over zijn inkomsten

 

Mag gewoon op blaren gaan zitten net als al die anderen die gepakt zijn en dit risico gewoon aanvaarden.

 

It's legal till you get caught..

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, zo kun je het ook bekijken

als je die behoefte hebt.

vanwaar die behoefte komt,

daar heb ik zo mijn idee bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zie nu ook niet 123 de overeenkomst tussen de Checkpoint zaak & het voordeel hierbij voor de kweker.Als kweker > 5 planten ben je nu eenmaal meer vogelvrij dan iemand die een shop heeft.dat er nu eenmaal meer omgezet wordt dan 500 g per dag moeten we maar zien als godsgeschenk, maar dat de uitspraak in deze zaak ook voordeel heeft voor de kweker moet ik nog maar zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Murdock! Jij nare man , dat vindt ik, zeg niet dat je dat bent, maar vindt dat wel!

Die uitspraak van jou , is een vorm van minachting; alsof je rechtvaardigt, met hetgeen Doede nu overkomt!

Voor zulke meningen, kan ik ,en ik wil ik geen waardering hebben!

Kijk eens verder dan je neus lang is!!, als het niet aan je ogen ligt , dan waarschijnlijk aan de bril die je draagt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier een pdf bestand plaats via een ipad?

Groet henk v

Leden kunnen op geen enkele manier een pdf bestand plaatsen.

 

Zou je je eerst even voor willen stellen in de sectie Wie is wie en wie is hoe?

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede grijpt alles aan om onder zijn verdiende loon uit te komen.

Ja hoor, maar ga me niet steeds herhalen.

 

- Iemand die honderden planten heeft

- Verkoopt aan een shop

- Geen ib betaald over zijn inkomsten

 

Mag gewoon op blaren gaan zitten net als al die anderen die gepakt zijn en dit risico gewoon aanvaarden.

 

It's legal till you get caught..

Het grote verschil is dat Doede naar iedereen altijd open is geweest over zijn kweekactiviteiten. De anderen waar jij hem mee vergelijkt hebben dat nooit aangedurfd. Sterker nog, velen daarvan zien liever dat er helemaal niets gaat veranderen met betrekking tot legalisatie of regulering.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens, iedereen heeft het recht op een eigen mening, en het is zorgelijk dat het lijkt alsof dat hier niet geldt.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

so true, Amnees.

alhoewel je wel om grondige uitleg mag vragen, als mensen dreigen uit de bocht te vliegen.

maar goed, ook dat recht heeft een mens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grondige uitleg wordt/is vaak genoeg gegeven maar wordt niet geaccepteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geaccepteerd??

Hoezo, dan!!

Al green, in mijn ogen ben jij net zo goed een vuilspuiter, waar ik geen enkele waardering voor heb, en dat heb je van wat mij betreft aan je eigen houding te danken, weet je wel!, weet je niet!! Zo dat is mijn recht op vrije meningsuiting, dat ik hier in zet!

Amnees daarentegen, die heeft tenminste gevoel voor humor, en is in mijn ogen de kwaadste niet!

Murdoch en jij AL, zouden eens goed de biografie van Doede moeten lezen, ipv jullie onnozele opmerkingen los te laten, in zijn topic notabene! Samen sterk weetje wel! Doede heeft die geuzenmoed, jullie niet! :td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf nu noem ik je brownfingers..

 

Hoe diep kan je erin zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, dan zijn we nu weer update,

en hebben ons weer uit- en tegen gesproken,

fijn allemaal en graag back on topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht idd dat we dat gezeur een paar maanden geleden al hadden gehad.

 

Iedereen heeft toen zijn zegje gedaan,en KLAAR WAS HET.

 

Dacht ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...