Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Rechtzaak tegen mij, Doede

Recommended Posts

Ik kom net van verhoor af na m'n ruiming d.d. 08-01-2014. Vader mag binnenkort ook naar de rechter :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte toegewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hoeveel planten ben je gepakt? En hoe zijn ze erachter gekomen? Enorm veel sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en WAAR vooral?? :D

 

Sterkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen flierefluiterige grapjes graag. Ben niet in de stemming.

 

Bedankt voor je gelukwensen.

 

GH, ook bedankt. Een stuk of 75 teveel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik neem aan voor medicinale toepassingen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Elmanito. Ik heb sinds mijn eigen kweek geen "reguliere" medicatie hoeven nemen en dat duurt nu al 5 jaar.

 

En ik ben er trots op!

Edited by Mitsz van der Kamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja lullig voor je maar zijn 75 stuks ook niet wat teveel of was je normale medicatie zo zwaar dat alleen 75 planten dat konden vervangen of had het met 4 stuks ook gekund,ik weet natuurlijk niet wat en/of hoe ziek je bent maar geldziekte is ook wat eh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij kan ook aan het selecteren zijn geweest, patiënten reageren op ieder pheno weer anders.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook weer zo,maar na 5 jaar succesvol te zijn geweest weet je qua soorten toch wel wat goed of slecht voor je is lijkt mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet goed gelezen, het gaat niet om de soorten maar om een specifiek pheno van een kruizing.

 

Vooral de afgelopen jaren gaat het hard met de nieuwe kruizingen, je kan nog steeds nergens legaal een medicinale stek kopen van een bepaalde pheno.

 

Zaad gaat gelukkig een stuk makkelijker maar dan loop je toch tegen dit soort gedoe aan he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wens mitsz ook veel succes,ik denk niet dat hij of zijn vader uit kan leggen dat het om pheno type kruisingen ging(wat ik overigens ook nergens gelezen heb) die zijn gezondheid ten goede zou kunnen komen dat wil en kan zo,n rechter niet doen.

Ik zelf ken wel wat mensen die medicinaal wiet gebruiken en dat valt meer onder de stonede soortjes die de scherpe randjes ervan afhalen en de actieve soorten die er de energie een beetje terug in brengen zo simpel is dat en als ik daar met het woord pheno en medi e,d aankom hebben ze meestal zoiets van wat lul jij nu?,ben ook geen bijsluiterlezer zolang het maar werkt eh.

 

Maargoed ontopic hoeveel geld is er al ingezameld voor doede zijn zaak?genoeg voor een nieuw Tshirt?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das waar.

Als ik op de kortst bloeiende pheno selecteer voel ik me gelijk weer beter..:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je me effe like :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ja Elmanito. Ik heb sinds mijn eigen kweek geen "reguliere" medicatie hoeven nemen en dat duurt nu al 5 jaar.

 

Klinkt als de zaak Moorlag, alleen hij had iets minder, een stuk of 44, maar zou je advocaat daar naar laten kijken.Veel sterkte iedergeval in het land waar we het Vredespaleis hebben, het Internationale Strafhof waar bewindslieden met het wijsvingertje wijzen naar landen die mensenrechten schenden, maar tegelijkertijd de andere kant opkijken, wanneer mensen opgepakt worden die hun eigen medicijn kweken.Zum kotzen.barfing.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Elmanito,

 

inderdaad walgwekkende toestanden. Ik ga eerst maar even naar Cannabis Bevrijdings Dag. Ik zie jullie daar wel ff.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een fantastische, door de VOC.georganiseerde cannabisbevrijdingsdag.

Het Flevopark, gelegen in de lommerijke schaduw van prachtige oude bomen, was een erg mooie locatie. Er heerste een echte hippie sfeer van ''love en peace''. Er werden grote zeepbellen gefabriceerd, die als paarlemoeren wolken door de lucht zweefden. Kinderen speelden op het terrein, honden liepen kwispelend rond. Er waren allerlei kraampjes. Kortom een daverend succes en dat na een moeizaam proces, omdat we moesten verhuizen van het Westerpark naar het Flevopark en dat niet zonder slag of stoot ging.

Het hele gebeuren is een groot compliment waard voor de organisatie en alle vrijwilligers en een statement van de cannabisgenieters.

Wat een aardige,vredelievende,lieve mensen. Hulde!

 

http://www.voc-nederland.org/2014/06/koos-zwart-award-voor-doede-de-jong-op-zonovergoten-zesde-cannabis-bevrijdingsdag/

 

Vandaag een artikeltje In de Leeuwarder Courant over het feit dat ik de Koos Zwart Award kreeg toe gekend voor mijn inzet om tot legalisering van de wiet teelt te komen. Ik heb ook nog een mooi schilderij gekregen, waarop ik met een kratje wiet, met de Friese vlag als achtergrond, opsta. Ik vond dit erg leuk en het houdt mij staande.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand die Award verdient dan ben jij dat Doede.

Hij is je van harte gegund: dus gefeliciteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Doede.

 

Al had n zeeuwse vlag als achtergrond mooier geweest natuurlijk eh..? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn toch maar de Zeeuwen die als eersten feliciteren ( Luctor et Emergo- ik worstel en verzuip)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luctor et abortus - ik worstel en drijf af.. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd met de Award!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het was een fantastische, door de VOC.georganiseerde cannabisbevrijdingsdag.

Het Flevopark, gelegen in de lommerijke schaduw van prachtige oude bomen, was een erg mooie locatie.

 

Bij mij heb je aalscholvers & zeehonden, maar kerel felicita, de vrouw ook natuurlijk & geen cent te vee hee.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was mijn toespraak op de cannabisbevrijdings, voor wie het interesseert

 

Het was me het jaar wel. Een dieptepunt was ongetwijfeld de rechtszaak tegen mijn persoon.

Bij de rechtbank camera’s, fotograven en wel minstens 100 sympathiesanten. Een zeer gemêleerd gezelschap van vriendelijke, aardige,lieve mensen. Ik vond het ontroerend. Het deed ons, mijn vrouw en ik, erg goed.

De zitting zou om half twee plaatsvinden, maar begon pas om half drie. De mensen stonden in een rij voor de deur, want iedereen moest natuurlijk gecontroleerd worden. Verscheidene mensen moesten hun wiet of hasjiesj afstaan. Dit werd keurig gelabeld en na afloop weer terug gegeven.

Hoe zinvol!

De sfeer in de hal was ontspannen, net als in de rechtszaal. De zaak heeft 3,5 uur geduurd.

Wij hebben in die tijd alle gelegenheid gekregen om onze standpunten uiteen te zetten. Er werd aandachtig geluisterd. Tjalling van der Goot, mijn advocaat, hield een briljant pleidooi.

Buiten zei ik tegen hem ; ‘’ik vond jou super[‘’. Hij antwoordde; ‘’ ik jou ook, dan zijn we allebei super’’. We waren positief gestemd en moesten hier om lachen.

Vervolgens blijkt bij het vonnis, dat ze ons hele verhaal in de prullenbak hadden gesodemieterd en er een ordinaire strafzaak van hadden gemaakt. Alsof je niet al jaren, met open vizier, met de beste intenties, actie hebt gevoerd. Een ontzettende domper!

Een boete van 233.000,60 euro, puur fictief en gebaseerd op leugens, aannames en rekenkundige trucjes. 100 uur dwangarbeid en twee maand voorwaardelijk, met een proeftijd van 3 jaar.

Zo vreselijk onrechtvaardig. Ik ben geen tegenstander, maar een medestander.

Het is de wraak voor Nederwiet- De moevie. In 2010 werd mij 30 kg (nat) in de schoenen geschoven, dit was hooguit 4 kg en vervolgens werd dit twee maanden na het uitzenden van de documentaire vermenigvuldigd met de factor zeven. Alles uit de kast om mij neer te halen.

Iedereen was zeer onaangenaam verrast .Het was een mokerslag in het gezicht van mij en heel cannabisminnend Nederland. In plaats van een blijk van waardering voor mijn inzet, werd ik als afschrikwekkend voorbeeld gesteld.

Je begrijpt dat ik in hoger beroep ben gegaan.

 

We werken nu ook weer aan een nieuwe documentaire. Het is de bedoeling om de docu Fryske Himp en het rechtbankmateriaal met elkaar te verwerken tot een nieuwe documentaire, die dan via de sociale media of op tv., uitgezonden zal worden.

 

Ontroerend en hartverwarmend is de sympathie en steun (zowel moreel als financieel) die wij, ook van veel mensen die niets met wiet hebben, mogen ontvangen.

Waaronder de steun van de NCRV/KRO, die mij een podium verschaften door in ‘’1 op 1’’ een gesprek met Eva Jinek te mogen voeren. Een sterk moment vond ik toen ik tegen haar zei dat, cannabis de feminiene waarden in de maatschappij stimuleert. Ze werd hier aangenaam door verrast en interpreteerde dit door te zeggen; ‘’dus u vindt dat de wereld er beter van wordt ‘’. En dat vind ik inderdaad. Ik vond dit een perfecte reactie.

Coffeeshop ‘’de Bulldog’’ die samen met mij wil proberen via hun facebook, middels crowdfunfding, geld te genereren.

Sensi-seeds ,die mijn juridisch kosten wil betalen en een tweede advocaat heeft ingeschakeld voor een second opinion.

Een grote steun is mijn vrouw, zonder wie het een schier onmogelijke exercitie zou zijn geweest.

 

Ondertussen zijn wij bij de VOC bezig met een cannaplan, dit is gebaseerd op de Amerikaanse documentaire ‘’Breaking the taboo’’,Waarin beroemde Amerikanen zich uitspreken voor legalisering.

Het is dus de bedoeling om bekende Nederlanders op film te bv. laten zeggen ; ‘’ik geniet er van , jij ook? ‘’of ‘’baas in eigen brein’’. Het zou ook mooi zijn als we spotjes op de radio zouden kunnen kopen.

 

Verder zijn wij nog bezig met ‘’een medicinaal cannabistribunaal’’. Het is de bedoeling om de schrijnende situatie van veel medicinale cannabisgebruikers (dat zijn er 10.000) aan de kaak te stellen en hun positie te verbeteren.

 

Een lichtpunt is het feit dat het Amsterdamse college, bestaand ui t VVD,SP en D66, heeft besloten een voortrekkersrol te gaan spelen betreffende de regulering van wietteelt.

Binnen de VVD begint het te rommelen. Kop in de Leeuwarder Courant; ‘’Noord Koreaanse toestanden bij VVD’’. Het is van bovenaf zo strak georganiseerd, zodat er geen ruimte is om te discussiëren over de zorg of het softdrugsbeleid. Leden beginnen het zat te worden om als klapvee te fungeren.

Hopelijk wordt de landelijke VVD geïnspireerd door dit Amsterdamse besluit.

 

We moeten met z’n allen een ommekeer weten te bewerkstelligen. Het is zaak dat consumenten, kwekers en coffeeshophouders op 1 lijn komen te zitten.

We moeten niet over ons heen laten lopen en onze stem verheffen

Steun de VOC structureel, door bv. iedere maand 5 euro, te storten. Het geeft ons de hoognodige slagkracht.

 

Marx zei; in Nederland komt nooit een revolutie, want daar mag je niet op het gras lopen.

Besef dat je al op het gras staat, nu alleen nog actie ondernemen.

Hartelijk dank voor jullie aandacht.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...