Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

growingladys

Opbrengsten

Recommended Posts

Goededag, ik ben beniuwed naar de opbrengsten van jullie als medekweker zijnde.

Schrijf ff je aantal lampen en aantal watt, en de hoeveelheid planten, en ook wat voor soort. en de opbrengst natuurlijk

En als je verdere opmerkingen hebt plaats maar,

Ik had 4 NLX planten, 1 x 400 watt, en khad droog 137 grammetjes best aardgi vind ik zelf voor de 2e oogst

gr pietwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfgebouwde kweekkast :

 

Lampen : 1

Watts : 400

Oppervlakte : slechts 0,4 virkante meter (55 bij 70cm ong.)

aantal planten : 6

Medium : grond (90 a 100 liter )

Ras : onbekent

bloeitijd : 8 a 9 weken

Opbrengst : 230 gr

 

Zoeits bedoel je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 gram per watt haal ik meestal wel de laatste tijd ! laatste keer zelfs 1.1

 

3x600 watt

120x240cm

36planten

 

uitrekenen doe je zelf maar effe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

NETJES dat wil ik ook wel...hmmm 6x600watt.....ben benieuwd wat ik eraf haal. Dames staan nu 6 dagen. Zal binnenkort fotos plaatsen met een verslagje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 gram per watt haal ik meestal wel de laatste tijd ! laatste keer zelfs 1.1

 

3x600 watt

120x240cm

36planten

 

uitrekenen doe je zelf maar effe :D

Dat is erg veel dan , in hoeveel tijd ? dat is ook een punt dat eigenlijk niet kan worden weggelaten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat eerlijk en vergelijkbaas is de opbrengst per meter gemiddeld per jaar.

 

Haal je gemiddeld 400 gram de meter per oogst dan doe je het goed. Bij 500 heb je het aardig onder de knie en met 600 (let wel gemiddeld!) ben je een kanjer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, hier even mijn hokje;

 

3x400w (master son t pia plus, hamerslagkappen)

60xK2 (stekken, zonder te toppen of dieven)

120x300x20 (aarde)

1020gram (droog)

 

2weken groeien, 9 weken bloeien, de voeding is van Ecolizer en aarde opwaarderen doe ik met vleermuizenmest en wormenmest.

mijn planten worden ongeveer 50cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silver Pearl (6 stuks).

 

1* 600 Watt Agrolux.

 

Ruimte: 120-70-200 (b-d-h).

 

411 gram droog.

 

Planten waren ongeveer 75-80 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, allemaal goede opbrengsten. Bij mijn allereerste oogst waren de

resultaten beduidend minder :

 

1*400 W

2 Everest Queen (1m hoog)

Bio Nova supermix en NPK

Kast van 80*80*200

 

Opbrengst droog... euh... 40 gram

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 gram per watt haal ik meestal wel de laatste tijd !    laatste keer zelfs 1.1

 

3x600 watt

120x240cm

36planten

 

uitrekenen doe je zelf maar effe   :|

Dat is erg veel dan , in hoeveel tijd ? dat is ook een punt dat eigenlijk niet kan worden weggelaten .

die 1.1 gram was met nlx.....2 weken voorgroei/10.5 week bloei....

 

1 gram heb ik gehaald met 8 weken wiet/ 10 dagen voorgroei

 

maar gemiddeld bij 8 weken wiet zo'n 0.8-1.0 gram/watt (ligt ook aan de soort)

 

ook heb ik 'n keer afghani#1 zaad gehad, en die hebben uiteindelijk 4-5 weken voorgegroeid, en 8.5 weken bloei onder 400watt industria....opbrengst: 380gram droog...ik was toen begonnen met 4 planten, en er zijn er nog 2 afgevallen wegens verkeerde geslacht....dus die 380gram komt van 2 planten...eentje van 210, en eentje 170 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 keer 600watt,(igrow sr)24 keer nlx waarvan 2 achterblijvers9(echt klein) en 1 `vreemde`rare plant waar de hoofdtop stopte met groeien na 6 weken.

9 1/2 week bloei,4 dagen groei op mapito 470 gram,ikzelf vond het tegenvallen,maar het was de eerste keer en heb veel problemen gehad in het begin.heb er nu 24 pptjes ingezet,en heb van mijn fouten geleerd dus probeer nu 600 gram minimaal te halen,zijn gisteren in de bloei gegaan na 5 dgn. groei,dus het resultaat komt over 10 weken. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fotoos? :|

dit is die nlx (1.1gr/watt) waar ik 't over had :) ]

 

supernlx.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

2 weken voorgroei

24 potjes , 29 plantjes PP

8 weken 5 dagen bloei

1x600 watt 1.2 m2

430 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna 15 gram per plantje dus..Leek mij toch echt meer met die mooie toppen..Maar goed ,niet slecht toch!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Enkele aan de buitenkant (1.40 meter lang) waren nog geen 10 gram :angry:

Die heb ik minimaal op de foto's gezet :| Maar de grootste ronde toppen op de foto's waren wel 20-25 gram per plantje. :)

 

Ik ben tevreden, tis behoorlijk mooi geknipt (ben wel 15-20 uur bezig geweest, half films kijkend). En het knipafval bevat superveel minitoppies :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich vind ik gram per watt niet zo intressant om te weten, das ook maar net hoeveel planten je dr onder zet enz. Veel handiger is te weten hoeveel gram je dr per plant afhaalt.

 

Heb zelf nog geen resultaten, zit met mn eerste kweek 5 x (ik denk) PP op aarde, in 15 Liter potten, onder een 400 Watt, in een hok van 1mx1mx1,80m, 11 dagen groei, en zitten nu voor de 11 dag in de bloei dus ben benieuwd of het allemaal een beetje gaat lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ik heb bijna dezelfde set-up als jij en heb +/- 20 gram per plant gedraaid (schat ik), khad er 9.. Misschien dat wanneer je ze traint het wat meer gaat opleveren. 5 plantjes is een beetje zonde IMO..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opzich vind ik gram per watt niet zo intressant om te weten, das ook maar net hoeveel planten je dr onder zet enz. Veel handiger is te weten hoeveel gram je dr per plant afhaalt.

hoezo dat? als ik twee planten van 50 gr. heb en jij 10 van 10, dan heb zou ik het volgens jou beter hebben gedaan?

meest reeële lijkt mij gram per watt per tijdseenheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had de foto's zien staan ja, was al benieuwd wat je opbrengst was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opzich vind ik gram per watt niet zo intressant om te weten, das ook maar net hoeveel planten je dr onder zet enz. Veel handiger is te weten hoeveel gram je dr per plant afhaalt.

aantal gram pér watt is de maatstaaf.....dat is immers de ''energie'''die je erin stopt !

 

maar als je perse wil weten hoeveel gram/plant, kijk dan maar naar die nlx op de laatste foto.....hier zaten enkele planten tussen van nét over de 100 gram!! (stuk of 2-3)...gemiddeld was 't iets van 54gram/plant....

 

dus als ik nou van déze planten het dubbele had gezet, had ik ook meer opbrengst volgens jou ??

 

als je de opbrengst per plant interresant vind, moet je eens één plant onder een lamp proberen....succes :|

 

naar mijn mening is er geen ''perfect'' aantal planten pér lamp.......al's 't er nou 10, of 40 zijn....de opbrengst pér watt! blijft hetzelfde, alleen je moet ze wat langer/korter voor laten groeien....

Share this post


Link to post
Share on other sites
de opbrengst pér watt! blijft hetzelfde, alleen je moet ze wat langer/korter voor laten groeien....

ja en die tijd die je ze voor moet laten groeien kost ook geld. dus die gram per watt ook nog per tijdseenheid :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...