Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjafarm

Fancontroller / Klimaatregelaar

Recommended Posts

Hallo beste mede growers,

 

Na klimaatproblemen een nieuw afzuig setje aangeschaft,

Maar... zonder de fancontroller ben ik nog nergens.

Dus ik ben van plan een nieuwe fancontroller aan te schaffen.

Mijn ogen waren gevallen op de minigrower van Climate.

Maar nu heb ik gehoord dat die brommen, en dat is iets wat niet de bedoeling is.

Weten jullie een goed alternatief?

Wat ik zoek is een klimaatregelaar/fancontroller, die (evt 2 lampen los van elkaar kan aansturen), en ook als een relais/tijdschakelaar werkt zoals de Climate, maar zonder de brom.

T liefst onder de 200 euro.

 

Alvast bedankt!

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klimaatcontroller stuur je fans aan, niet je lampen. Althans, die mini controller kan je lampen schakelen volgens een vast tijdschema (tijdklok), maar schakelt bijvoorbeeld niet een lamp uit als het te warm zou worden. Zou wel een idee zijn, standaard instelbare thermische beveiliging (eventueel met bedrade sensor zodat je de controller buiten je hok kunt hangen).

 

Ik zou een losse controller nemen samen met bijvoorbeeld een davin dv12 schakelkast. Als een van de twee stuk gaat ben je niet heel je apparaat kwijt ;)

 

http://www.wietforum...-fancontroller/ is een mooie controller die je afzuiger niet laat brommen. Die kost alleen wat meer dan 200 euro :wave:

 

Een goedkope oplossing die je afzuiger 100% bromvrij dimt is een variac. Deze moet je alleen handmatig instellen en "regelt" het klimaat dus niet voor jou. Maargoed, als je aanzuiglucht stabiel is kwa temperatuur is het prima af te regelen. Overdag niet te warm, en snachts niet te koud (eventueel verwarmingingetje erbij).

 

Edit: staat me bij dat de "mechanische standen" controllers beter werken als 't om bromvrij gaat dan de digitale controllers. De eerste genoemde gaat bij oplopende temperatuur steeds een stapje sneller draaien bijvoorbeeld: 50%-60%-70%-80%-90%-100%, een digitale loopt vloeiend op in toerental, maar zorgt dus voor brom. Misschien kan iemand dit bevestigen of ontkrachten, weet 't namelijk niet zeker meer :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik bedoel echt een complete klimaatregelaar, dus zowel voor de fan(s) als de lamp(en).

Toch bedankt voor 't meedenken!

 

Grtz

 

Voor den nieuwschierigen

 

''

Mini Grower van het top merk Cli-Mate. Nieuw in de markt

We waren in de branche al lange tijd opzoek naar een goede veilige maar zeker ook een betaalbare schakelkast die de nodige elementen voor uw gewas, op de juiste wijze stuurt. Licht en Lucht en Temperatuur.

Cli-Mate beantwoord die vraag met de Mini Grower 4×600.

Deze complete schakelkast is voorzien van een tijdklok met relais, speciaal om uw lampen op de door u ingestelde tijd veilig in en uit te schakelen. Doordat ook een kachel kan worden aangestuurd, zorgt u er voor dat als het donker is de temperatuur op de juiste waarde blijft.

De ingebouwde Fan controller is voorzien van een knop, niet om alleen de minimaal in te stellen toeren mee is te regelen, maar ook een knop voor de maximaal in te stellen waarde. Ook kunt u zelf de bandbreedte instellen naar iedere gewenste waarde van 1 tot 8 Graden. Dit zijn instellingen die veel fan controllers niet hebben. De fan controller in deze Mini Grower heeft ook een 3 standen knop, hiermee kan u kiezen voor 1: afzuigers 100% aan 2: op de automatiche stand. De controller werkt dan naar de door u ingestelde waarde of 3: Uit.

Wat deze Mini Grower van Cli-Mate ook uniqe maakt is de continu aansluiting. Zo hoeft u geen extra kabel te trekken voor b.v. een ventilator, meet instrument lucht of water pomp.

Kenmerken van de Mini Grower van Cli-Mate 4×600

4 stopcontacten voor 4×400 of 4x600watt

2 stopcontacten voor 2 afzuigers. Bij elkaar maximaal 7Amp

1 stopcontact voor kachel. maximaal 10Amp

1 stopcontact voor continu stroom.

Thermostaat aan lang snoer van 4 meter.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ok...ik denk niet dat je een klimaatregelaar die 100% bromvrij je afzuigers dimt in combinatie met schakelrelais voor lampen vindt voor minder dan 200 euro. Alleen al een bromvrije controller voor dat geld vinden is een uitdaging.

 

Ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb er ook nog geen gezien, iets meer betalen is natuurlijk geen ramp aangezien ik liever in 1x een goede haal en de komende jaren niks meer hoef aan te schaffen, dan een die zo aan vervanging toe is, of een aparte schakelkast bij moet.

Concept van de minigrower is ideaal, alleen jammer dat ik er slechte berichten hoor ivm de brom.

Heb ook nog geen vergelijkbare modellen gezien.

Vorderingen van mijn zoektocht zal ik zeker hier plaatsen.

Zal helemaal mooi zijn als iemand weet waar ik er eentje kan halen

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vorige week gesproken met een Growshop over een climate controller en volgens hun is de enige controller die niet bromt er een die frequentie gestuurd is. Kost wel 325, maar dan ben je wel klaar.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is die waar ik het over had in mn eerdere post. Is ook van cli-mate, frequentie gestuurde fancontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja maar zoiets als dit bromt ook niet http://www.greensell.nl/a-28508639/fan-controllers/uniteck-plug-and-play-trafo-klimaatregelaar-2-5-a/ .. en wel eens stukkie goedkoper.

Ben dus echt opzoek naar een fancontroller + schakelkast in 1.

 

Grtz,

 

Anyways bedankt voor t meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...