Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowke

stalenbox 1200m³,wat een lawaai maakt dat ding...

Recommended Posts

Ik draai nu mijn 2de ronde met een stalenbox 1200m³ + 1500m³ filter en een smscom hybrde 4a regelaar,maar ik krijg hem maar niet stil :thumbsdown:

De box staat op 10cm dikke isolatieplaat,heb mijn combiconnect vervangen door een sonnoconect,dat was beter maar nog steeds teveel lawaai...

Wat ik nu wil doen is een harde isolatieplaat van bv 4cm dik rond de stalenbox maken,gewoon rondom er tegenop.

Zou dit het lawaai wat verminderen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,de afzuiger zit vast in die box,is wel geisoleerd van binnen maar stelt niet veel voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat maakt er lawaai? De luchtstroom of bromt hij omdat je 'm dimt? Als 't de luchtstroom is ben je er dan zeker van dat je juiste diameter slang gebruikt hebt. En zonder te veel knikken, bochten etc. Ik weet niet wat die regelaar dimt kwa percentage, maar alles boven de 50% zal je toch zeker horen. Dan moet je een zwaardere box nemen en deze verder dimmen (dmv variac oid).

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt hij dat kabaal ook zonder slangen en filter aangesloten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zeker de juiste maat van slang genomen,254mm

De regelaar werkt met 5 standen,heb 2 x 600 hangen,dr240,hij draaid enkel tussen de laagste stand,en stand 3 (1-2-3),om het op 28° te houden,

op 1 en 2 hoor ik hem bijna niet,maar vanaf 3 maakt hij veel lawaai,de slang naar buiten toe is zo goed als recht,naar de filter 2 bochten,filter en box hangen op zo'n 1meter van elkaar. Het is volgens mij luchtverplaatsing die ik hoor,zouden isolatieplaten zetten zoals hierboven beschreven een verschil maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van waar het kabaal vandaan komt zijn er 2 oplossingen

 

1) Je zegt dat het de luchtverplaatsing is die je hoort.. hoor je dat dan op het einde van de slang? Zo ja dan kan je een demper plaatsen, eventueel zelfs een flexibele als je weinig plek hebt. Hierbij maken isolatieplaten weinig uit.

 

geluiddempers bij growcenter noord (bijvoorbeeld)

 

2) Als je het kabaal niet op het einde van de slang hoort maar meer rondom je box zelf dan kan je hem wellicht in een paar dekens wikkelen of de netste oplossing inderdaad een paar isolatieplaten halen.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een S-vent in metalen kist van bij eurokweek,kan de link niet zetten hier,

 

S-vent proffesional

 

-1200m³

-geisoleerde kist

-voorzien van s-vent slakkenhuis

 

Heb hem nieuw gekocht,doet goed zijn werk t.o.v. de buisafzuigers die ik eerst had,maar idd mss toch beter een softbox genomen.

Morgen zal ik een foto nemen ervan.

Het geluid komt voornamelijk van rondom de box,heb ze al eens verplaatst maar blijft hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

softbox of nog beter een Lemmens afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemmens is top idd, maar ook die hoor je op max. vermogen. Iedere box hoor je op max, ook een softbox. Juiste capaciteit afzuiger in combinatie met juiste dimmer moet toch voor een redelijk stil hokje kunnen zorgen. Ik ben pro dikke afzuiger en die max dimmen. Maarja...niet iedereen gaat 2500m3 voor 2x600w neerhangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach scheelt maar een paar tientjes een grotere afzuiger, ik draai ook nooit op 100%. idd voor het geluid

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ie zoveel geluid maakt ben ik bang dat ie niet 100% oke is.

 

Wanneer je trouwens een kleine inblaas zal gebruiken komt die afzuiger nooit meer op de hoogste stand.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...